אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אמת ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר
אמת ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר
... כהן עוסק בו הוא ההבחנה בין אמת לשקר והקשר שלה להבחנה בין טוב לרע. ההסבר העיקרי שלו מבוסס על התפיסה שהמושגים טוב ורע ואמת ושקר תלויים זה בזה באופן הדוק, ושהיכולת של האדם להבחין בין טוב לרע מבוססת על יכולתו להבחין בין אמת לשקר. אליעד מתחיל מההסבר שטוב ורע הם מושגים שמבטאים למעשה את מה שהאדם רוצה ... מגדיר זאת כטוב, וכאשר קורה משהו שהוא אינו רוצה - הוא מגדיר זאת כרע. אבל כדי לדעת מה הוא רוצה ומה הוא לא רוצה, הוא חייב להבחין בין מצבים שונים, כלומר, הוא צריך יכולת הבחנה בין מה שקורה לבין מה שלא קורה. כאן נכנס לתמונה המושג אמת ושקר. מדוע ההבחנה בין אמת לשקר הכרחית להבחנה בין טוב לרע? אליעד מסביר שהיכולת של אדם לדעת אם הוא רוצה או לא רוצה משהו קשורה באופן ישיר ליכולת שלו להבדיל בין אמת לשקר. אמת מוגדרת אצלו בתור יכולת להבחין האם משהו קורה באמת או רק נדמה שקורה. כשאדם אומר שהוא רוצה משהו, הוא למעשה מבצע ... תלות מאפשרת: מצב שבו הסיבה מאפשרת את התוצאה, אבל אינה מחייבת אותה בהכרח. לדוגמה, מים שנשפכו על הרצפה מהווים סיבה אפשרית להחלקה, אבל לא מחייבת - כלומר, אדם יכול להחליק בגלל המים, אך זה לא מחייב שהוא בהכרח יחליק אם נשפכו מים. לעומת זאת, אמת ושקר נתפסים ... ובתחושות. האמת מוגדרת כזיהוי ברור של התחושה (אני באמת מרגיש משהו), והשקר הוא מצב שבו האדם אינו יודע להבחין או מזהה בצורה שגויה את הרגש או את התחושה שלו. בלי יכולת הבחנה כזו, לא תיתכן כלל הבחנה בין טוב לרע, מפני שהרגשות הן היסוד של מושגי הטוב והרע. אליעד מבהיר שהיכולת להבחין בין רגשות שונים (למשל, בין מרגיש שזה קורה לבין מרגיש שזה לא קורה) היא קריטית להגדרת הטוב והרע. אם אדם אינו מסוגל להבחין מה הוא באמת מרגיש, הוא לא יכול לחוות את מושגי הטוב והרע בצורה ברורה. כיצד האדם יודע שהוא מבחין בין אמת לשקר? אליעד מציין ... כך במפורש. ההבחנה הזו קיימת בכל החלטה, בכל רצון, ובכל תחושה של אדם, כי כל פעם שאדם רוצה או לא רוצה משהו, הוא בהכרח מבחין בין שני מצבים שונים - וכך בעצם משתמש ביכולת שלו להבחין בין אמת לשקר. אליעד מחדד את הנקודה באמצעות דוגמה של אדם שלא מסוגל בכלל להבחין ... שאין אצלו בכלל מושגים בסיסיים של הבחנה. סיכום ההסבר של אליעד על אמת ושקר, טוב ורע הסיכום של אליעד הוא שכל מושגי הטוב והרע, הרצונות וההעדפות של האדם, תלויים ביכולתו הבסיסית להבחין בין אמת לשקר. בלי הבחנה זו, האדם לא יכול לזהות כלל את הרצונות שלו, ולכן גם לא את המושגים של טוב ורע. ההבחנה בין אמת לשקר היא היכולת הבסיסית להבדיל בין מה שקורה לבין מה שלא קורה, ובין מה שהאדם באמת מרגיש לבין מה שהוא לא באמת מרגיש. ללא יכולת זו, מושגי הטוב והרע מאבדים את משמעותם לחלוטין. מה ההבדל בין אמת לשקר? כיצד להבחין בין טוב ...
הוא לא רוצה אמת אובייקטיבית מחויב מציאות תלות מיוחד רע וטוב אליעד
התמכרות למסכים, התמכרות למחשב, התמכרות למשחקי מחשב, התמכרות לאינטרנט, התמכרות לסלולאר, התמכרות לטלפון, התמכרות למשחקי וידאו, התמכרות למשחקי רשת, התמכרות למשחקים, איך לחנך ילדים? טיפול בהתמכרויות ילדים, טיפול בילד מכור
התמכרות למסכים, התמכרות למחשב, התמכרות למשחקי מחשב, התמכרות לאינטרנט, התמכרות לסלולאר, התמכרות לטלפון, התמכרות למשחקי וידאו, התמכרות למשחקי רשת, התמכרות למשחקים, איך לחנך ילדים? טיפול בהתמכרויות ילדים, טיפול בילד מכור
... במצב, שהוא בונה מציאות משלו, ושיש לו את היכולת לקבוע את מהלך המשחק. תחושות אלו של שליטה ויכולת עשויות להיות חסרות בחייו האמיתיים. במקרה כזה, יש לזהות את התחומים בהם הילד מרגיש חסר שליטה בחייו, ולנסות לספק לו ... של שליטה במצבים אחרים, למשל במשימות שהוא יכול להצליח בהן. דוגמה נוספת עשויה להיות אם הילד משחק בתפקידים של דמויות חזקות או גיבורים, בעוד שבמציאות הוא מרגיש חסר יכולת. במקרה כזה, יש לזהות את התחומים בהם הילד מרגיש חסר יכולת ולסייע לו לפתח כישורים שיכולים להעניק לו תחושת הצלחה. לאחר שמזהים את התחושות הטובות שהילד מקבל מהמשחקים, יש למצוא ... סידור חדר, ולעזור לו למצוא תחושות הצלחה ויכולת גם בפעילויות יומיומיות. השלב הבא - שינוי התחושות והפחתת ההתמכרות לאחר שמבינים את התחושות הטובות וההרגשות הרעות, השלב ... לא נעימות ולהגדיל את תחושת ההצלחה והיכולת שהוא מרגיש כאשר הוא עוסק בפעילויות אחרות. בסופו של דבר, המטרה היא לאסוף את המידע על מה שגורם לו להרגיש טוב ... שהוא בונה לעצמו מציאות משלו ושיש לו את היכולת לקבוע מה יקרה במשחק. זה סוג של תחושת שליטה ויכולת שלא תמיד קיימת לו בחיים האמיתיים. אם זה המקרה, צריך להבין באילו תחומים בחיים שלו הוא מרגיש חסר שליטה ולנסות לתת ... כמו למשל על ידי עיסוק במשימות שהוא יכול להצליח בהן. דוגמה נוספת: ייתכן שהילד משחק משחקי מחשב כי הוא מרגיש שיש לו יכולות שאין לו בחיים האמיתיים. אולי הוא משחק בתפקידים של דמויות חזקות או גיבורים, ובמציאות הוא מרגיש חסר יכולת. במקרה כזה, צריך לזהות את תחומי החיים שבהם הילד מרגיש חסר יכולת ולעזור לו לפתח כישורים ויכולות שיכולות להעניק לו תחושת הצלחה ויכולת. כלומר, אם במשחקי המחשב הוא מרגיש גיבור או חזק, עלינו לבדוק היכן הוא מרגיש חסר יכולת בחיים האמיתיים ולסייע לו לשפר את תחושת הערך העצמי והיכולת האישית שלו. לאחר שמצאנו את התחושות הספציפיות שהוא מקבל מהמשחקים, עלינו לעזור לו להשיג את אותן תחושות בדרכים ... את המשימות האלה, ולהראות לו איך הוא יכול להרגיש הצלחה ויכולת גם כשמבצע פעילויות יומיומיות כמו סידור חדר. במילים אחרות, כל פעילות שהוא לא אוהב לעשות, צריך לבחון את הגורמים ... לו תחושת טוב, ומנגד הוא מרגיש רע או חסר יכולת בעשיית שיעורים, אז אנחנו צריכים להקטין את התחושה הרעה הזו ולחזק את תחושת ההצלחה והיכולת כאשר הוא עוסק במשהו אחר, כמו לימודים או פעילויות חברתיות. מה עושים אחרי שמבינים את התחושות הטובות והרע שנובעות ... אחרים, התמכרות זו תפחת. ההצלחה נובעת מיכולת להבין את השורש הרגשי של ההתמכרות ולספק פתרונות חלופיים שיתנו לילד את אותה תחושת טוב בלי לשחק יותר מדי במשחקי ...
להוריד ביטחון עצמי מרחב הזמן חוסר ערך עצמי רגשות להבין את הסיבה התמכרות למשחקי מחשב לפתח את הביטחון העצמי הוא לא אוהב
הסוד של חוסר השכל - מהו הסוד שעצר את *כל* חכמי החכמים / מורים רוחניים?
... לגבי כל תחום אחר, שהאדם לא יכול למכור את מה שאין לו. וככל שיש לאדם יותר מאיזה דבר, כך הוא ... שהאדם מתקרב יותר אל קצה גבול יכולת התפישה השכלית שלו, כך קשה לו יותר להתקדם רוחנית. ... כאשר מתקרבים לסוף ולקצה גבול היכולת, אז המנוע מתחיל להתחמם, והמנוע מתחיל לחרוק, והבלון עומד ... מתקרב יותר ויותר אל קצה גבול יכולת ההבנה שלו, כך הדברים הופכים להיות יותר ויותר ... ומתייגע ומבין את כל מה שהוא יכול להבין, עכשיו הוא מגיע לשאלה חדשה, שהיא בעצם שאלה אחת, ... בעיה לוגית רצינית, שהיא גבול יכולת ההבנה האנושית. והבעיה היא, שאם נניח לדוגמה שהאדם ... ונמצא אם כן, כי האדם לעולם לא יכול לראות את התמונה המלאה. משום שאם האדם רואה את התמונה ... גם את הצופה עצמו. והאדם לא יכול להסתכל על עצמו מבחוץ. ונניח לדוגמה שהאדם מסתכל על עצמו ... אופן. ובפרדוקס הזה ובגבול היכולת התפישה האנושית הזו, נתקעו כל חכמי החכמים למיניהם. ... להן תשובה, הוא משום מגבלת יכולת התפישה האנושית הזו. כי כל השאלות שיש לאדם בעולם ... שהיא הדבר שאותו השכל לא יכול להבין. ואפשר להסביר כאן את הבעיה הזאת בעוד מאה צורות ... כי גם הפרדוקס הזה של חוסר היכולת של התודעה לחשוב על עצמה בשלמות, דהיינו, בעיית ... הטכנית הקטנה הזו של חוסר היכולת של האדם לראות את התמונה המלאה, היא רק הקדמה ... וכאן נסביר איך בעצם האדם יכול להגדיל את כלי הקיבול השכלי שלו. ונחדד רק, כי כאשר אנחנו ... שכלי, זה כולל בתוכו גם את היכולות הרגשיות של האדם. כי לא מספיק בעניין הזה רק שכל, ... והדרך להגדיל את השכל ואת היכולת התפישה של האדם, היא על ידי זה שהאדם מביא לידי ביטוי את כל היכולות האישיות שלו בכל מה שהוא כן יכול לבטא את עצמו. ובפרקטיקה זה אומר, שעל האדם לנסות לחקור ולגלות את היכולות האישיות שלו, ולנסות לראות כיצד הוא יכול להשתמש ביכולות האישיות שלו בצורה עוד יותר טובה בכל תחום שהוא. ועל ... יוצר אצלו עצמו כלי קיבול ויכולת הכלה גדולה יותר ויותר. עד שבסופו של דבר האדם פתאום ... על עצמו ולנסות לגלות את היכולות שלו להשיג את המטרות האישיות שלו. ועל ידי זה האדם משפר את היכולות שלו וכולי, עד שהוא זוכה להגיע וכולי. ...
פתרון לבעיה בכל תחום להכיל בתוכו חכמי הרוח כוח פנימי רוחנית חשיבה מעשית יכולת הכלה
פחד להזדקן, פחד מזקנה, פחד מאיבוד שליטה, פחד ממחלה, פחד מחוסר אונים, פחד לאבד שליטה, פחד מתאונה, פחד מנכות, פחד ממחלות, פחד להיות חולה סיעודי, חברות ביטוח, שיטות לטיפול בפחדים, להישאר צעיר לנצח, פחד להיות זקן
פחד להזדקן, פחד מזקנה, פחד מאיבוד שליטה, פחד ממחלה, פחד מחוסר אונים, פחד לאבד שליטה, פחד מתאונה, פחד מנכות, פחד ממחלות, פחד להיות חולה סיעודי, חברות ביטוח, שיטות לטיפול בפחדים, להישאר צעיר לנצח, פחד להיות זקן
... הזדקנות, פחד מחוסר אונים, פחד מאיבוד שליטה, פחד ממחלות ופחד להפוך לנכים או סיעודיים. הפחד הזה נובע מכך שעם הגיל, האדם מאבד בהדרגה את היכולות שהיו לו בצעירותו. אדם מפחד להיות תלוי באחרים, לאבד את היכולת לראות, לשמוע, לזכור ולהתמצא בסביבתו. החשש הוא לא רק מהכאב הפיזי אלא בעיקר מאובדן העצמאות והשליטה על החיים. לדוגמה, ... טיפול. אבל למעשה, זה לא באמת פותר את הבעיה. לדוגמה, אם אדם יהפוך לעיוור, הוא לא ירגיש טוב יותר גם אם יקבל 10 מיליון שקלים. כסף אינו יכול להחזיר לו את יכולת הראייה. אפשר להמחיש זאת בצורה פשוטה: לעצום עיניים ולנסות להסתדר כך כמה דקות בלבד זה כמעט בלתי נסבל לרוב האנשים. אם ... הטובים ביותר ויהיה בעל ביטוח רפואי מושלם - הזקנה תגיע בכל מקרה. אפשר אולי להאריך את הזמן שבו אדם מתפקד היטב, אבל בסוף, הגוף ייחלש, היכולות ייעלמו ואי אפשר למנוע זאת לחלוטין. לדוגמה, אפילו אנשים עשירים וחזקים, כמו ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שהיו להם כל ... לטיפול רפואי מיטבי, לא הצליחו למנוע מצב של שיתוק מוחלט וחוסר אונים מוחלט. שרון שהיה ראש ממשלה ואדם בעל כוח ושליטה רבה, הפך לצמח חסר יכולת לזוז או לתקשר. זו דוגמה שמוכיחה שגם כסף וכוח אינם יכולים למנוע את אובדן השליטה או הסבל בזקנה. האם אפשר לסמוך על המשפחה שתטפל בך בזקנתך? יש אנשים שסומכים על מה שנקרא ביטוח ... אבל המציאות מראה שזה לא תמיד קורה. ילדים רבים עסוקים בחיים שלהם, וגם כשהם מטפלים בהוריהם, זה לא פותר את תחושת חוסר האונים. אם אדם מאבד יכולות בסיסיות כמו יכולת לזוז או לדבר, אף טיפול משפחתי לא באמת יכול להחזיר לו את תחושת השליטה. מדוע תינוקות אינם מפחדים מהזדקנות? תינוקות אינם מפחדים להזדקן מסיבה פשוטה: הם נמצאים כבר במצב של חוסר אונים מוחלט, והם מעולם לא חוו שליטה או עצמאות. תינוק לא יכול לזוז לבד, לאכול לבד, להתלבש לבד או לתקשר כמו מבוגר. לכן אין לו פחד לאבד שליטה - כי אין לו שום שליטה מלכתחילה. הפחד להזדקן נוצר רק לאחר שאדם מתרגל לשליטה וליכולות מסוימות ופוחד לאבד אותן. איך ניתן להתמודד באופן אמיתי עם הפחד מהזדקנות? אליעד מסביר שיש שתי דרכים מרכזיות להתמודד עם כל ... להסתמך על ביטוחים או טיפול רפואי אלא לשנות את היחס לדברים שיכולים להילקח ממך. ככל שאתה פחות תלוי בדברים כמו יופי, כוח פיזי, בריאות או יכולות פיזיות - כך תסבול פחות כשאלו ייעלמו. לדוגמה, אם אתה מפחד לאבד את היכולת לראות, עליך לשאול את עצמך למה אתה כל כך תלוי בראייה. מדוע אתה נהנה מזה כל כך? אולי אפשר ללמוד להעריך דברים אחרים שלא ניתן לאבד, כמו עצם הקיום שלך. איך אפשר לשלוט ברצון ולא לפחד להזדקן? פתרון נוסף, עמוק יותר, הוא ללמוד לשלוט ברצון שלך. אם אתה יכול לבחור להאמין שעדיף להיות זקן או חסר אונים, לא תסבול כשזה יקרה. ככל שאתה שולט יותר ברצון, כך תוכל ליהנות ממה שיש לך ולא ... בשינוי היחס שלך למה טוב ולמה רע. מי שאינו תלוי באושר שמגיע מדברים זמניים, לא יפחד להזדקן או לאבד שליטה. הדרך לשלווה אמיתית היא לפתח את היכולת ליהנות מדברים שלא ניתן לקחת ממך לעולם, כמו עצם זה שאתה קיים, או היכולת לשלוט ברצון שלך ולהחליט בעצמך מה טוב לך. איך להתגבר על פחד להזדקן? איך לשלוט ברצון? איך להפסיק לפחד מאובדן שליטה? ... חוסר אונים ואובדן שליטה פחד מזקנה הוא אחד הפחדים העמוקים ביותר של בני האדם. מדובר בפחד שכולל בתוכו חששות מפני המגבלות הפיזיות והנפשיות שיכולות להופיע עם הגיל, כגון אובדן שמיעה, ראייה, זיכרון ויכולת ההתמצאות. יש גם פחד מפני אובדן חברים ובני משפחה, פחד להיזרק לבית אבות או פשוט להיות לבד. מעבר לכך, יש פחד מאובדן ... כמו פחד מנכות או פחד מתאונה שתגרום לאדם להפוך לתלוי בזולת. רבים קונים ביטוחי תאונות אישיות מתוך מחשבה שזה יגן עליהם, אך בפועל הביטוח לא יכול למנוע את הפגיעה עצמה. אם למשל אדם יהפוך לעיוור, האם 10 מיליון שקלים יוכלו באמת לפצות אותו על אובדן הראייה? גם אם יהיה לו כסף, הוא לא יוכל לחוות את העולם באותו אופן. אותו דבר נכון לגבי שמיעה - אדם שאיבד את יכולת השמיעה אינו שומע יותר אנשים סביבו, אינו יכול ליהנות ממוזיקה או אפילו לדעת אם מישהו מתקרב אליו. הפחדים האלו לא נובעים רק מהמציאות הפיזית, אלא גם מהעובדה שהם מסמלים ... שתי דרכים לטפל בפחד: לשאול את עצמך - מה הסיכוי שזה יקרה? לשאול את עצמך - אם זה יקרה, עד כמה זה באמת נורא? לדוגמה, אדם שחושש שיפטרו אותו יכול להרגיע את עצמו על ידי כך שהוא אומר לעצמו שהסיכוי לכך נמוך, או בכך שהוא מפחית מחשיבות הפיטורים - כלומר, אומר לעצמו שגם אם ... והנפשיות שהזקנה מביאה עימה. למה תינוק לא מפחד להזדקן? תינוק לא מפחד מהזקנה, למרות שבמובן מסוים הוא כבר במצב של חוסר אונים - הוא לא יכול ללכת, לא יכול לאכול לבד, בקושי רואה ושומע. הפחד נוצר אצל בני אדם כשהם מתרגלים להיות בעלי יכולות ומפחדים לאבד אותן. ככל שאדם יותר נהנה מיכולתו לשלוט בדברים, כך הוא יותר מפחד מהיום שבו יאבד זאת. הדרך הנכונה להתמודד עם הפחד הדרך להפסיק לפחד מהזקנה היא להפסיק ... לחפש דברים יציבים יותר ליהנות מהם. איך עושים זאת? אפשר לכתוב רשימה: אני מפחד להזדקן כי אז לא אוכל לרוץ - כלומר, כרגע אני נהנה מזה שאני יכול לרוץ. אני מפחד לאבד את הראייה - כלומר, כרגע אני מאוד נהנה מהראייה שלי. כל דבר שאתה מפחד לאבד, זה סימן שאתה כרגע נאחז בו. הדרך להשתחרר מהפחד היא לא להפסיק ליהנות, אלא לא להיות תלוי בהנאה הזו. פתרון נוסף: שליטה ברצון אם אדם לומד לשלוט ברצון שלו, הוא יכול להחליט בעצמו ממה ליהנות. כלומר, אפשר להחליט שמה שטוב זה לא להיות צעיר, אלא דווקא להיות זקן. כך לא רק שאדם לא יפחד מהזקנה, ...
לנצח דאגות רצון הפרעות אכילה לחפש ביטוח תאונות אישיות הרגשה של חוסר לא להביא ילדים
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות
... לימודי מנהיגות האם כל אחד יכול להיות מנהל? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בדיון על השאלה האם כל אדם יכול להיות מנהל. הוא מציין שיש דעות שונות בנושא: יש שמאמינים שניהול הוא תכונה מולדת שיכולה להתפתח רק אצל אנשים מסוימים, ויש המאמינים שניהול הוא דבר שניתן ... עצמי כחלק בלתי נפרד מהיכולת לנהל אחרים. הוא מסביר כי ניהול עצמי הוא תהליך שבו אדם לומד לנהל את משימותיו, סדרי עדיפויותיו, ולהתמודד עם קונפליקטים פנימיים. כאשר אדם מצליח ... העצמי משפיע ישירות על יכולתו לנהל אחרים, ומי שמצליח לשפר את יכולות הניהול העצמי, ישפר גם את יכולתו לניהול חיצוני. האם כדאי לכל אחד להיות מנהל? למרות שאליעד מציין כי כל אחד יכול להיות מנהל, הוא לא ממליץ בהכרח לכל אדם להיות מנהל. לא תמיד יש רצון או צורך לממש את היכולת לנהל אחרים. חשוב להבין שהיכולת לנהל אחרים היא סימן לניהול עצמי איכותי, אך לא תמיד כל אחד ירצה או יבחר להיות מנהל של אחרים. אליעד מדגיש את חשיבות היכולת להיות מנהל טוב, אך לא בהכרח לנהל אנשים אחרים. כיצד לומדים לנהל? לפי אליעד, הדרך היעילה ביותר ללמוד ניהול היא קודם כל על ידי ניהול עצמי. ניהול ... עצמו בצורה מיטבית ישפיע על יכולתו לנהל אחרים. אליעד מציין שגם אם אדם מרגיש שהוא מנהל את עצמו היטב, תמיד יש מקום לשיפור. ההתייעלות והיכולת להפעיל אוטומציה פנימית בפתרון בעיות פנימיות, קונפליקטים או התנגדויות פנימיות, הן מיומנויות שניתן להשליך גם על ניהול חיצוני, למשל בניהול צוותים, ... לקוחות וכולי. האם כל אדם יכול להיות מנהל טוב? אליעד מסביר שלמרות שכל אדם יכול להיות מנהל, לא כל אחד בהכרח מתאים לנהל אחרים, וזה תלוי ביכולתו לנהל את עצמו. כל אחד צריך לדעת לנהל את עצמו קודם כל. את הניהול החיצוני אפשר ללמוד דרך ניהול פנימי. סיכום כללי אליעד מסכם את דבריו בכך שכולנו נולדים עם היכולת לנהל, כל אחד בכל תחום שהוא פועל בו, החל בניהול עצמי ועד לניהול אחרים. כל תהליך של ניהול, בין אם אישי או קבוצתי, הוא תהליך שמתחיל בניהול של ... הצעד הראשון והקריטי להשגת יכולות ניהול גבוהות, ושום תיאוריה או שיטה לא תוכל להחליף את זה. בהצלחה, אליעד ממליץ לכל אחד לשאוף ללמוד ולשפר את ניהול עצמו בכל תחום כדי להתקדם, ולזכור שהיכולת לנהל את עצמנו היא הדרך להיות מנהלים טובים של אחרים. האם ניהול זאת תכונה מולדת? האם מתאים לי להיות מנהל? מה צריך כדי להיות מנהל? מהן התכונות של ... נולד מנהל? האם באמת כל אחד יכול להיות מנהל? התוכן מסביר שיש דעות שונות לגבי השאלה אם ניהול הוא משהו מולד או נרכש. יש הטוענים שרק מי שנולד עם יכולות מסוימות יכול להיות מנהל, ויש הסבורים שאפשר ללמוד זאת. מנגד, מוצגת גם העמדה שיש אנשים שחושבים שלא ניתן ללמוד ניהול כלל, ושזה משהו בלעדי לאלו שנולדו איתו. לפי ההסבר ... להיות מנהל. לא רק שכל אחד יכול להיות מנהל, אלא שהוא גם חייב לדעת לנהל ולהיות המנהל הטוב ביותר שהוא יכול להיות. ההסבר הוא שניהול אחרים וניהול עצמי הם תהליכים זהים: ברגע שאדם יודע לנהל את עצמו, הוא יודע גם לנהל אחרים, כי מדובר באותו עיקרון של ניהול משימות ... את רמת השלמות של הניהול שיכולת להעניק. לפיכך, ככל שמשפרים את היכולות בניהול העצמי, כך משתפרת גם היכולת לנהל אחרים. האם כדאי בהכרח לנהל אנשים אחרים? נטען שלא בטוח שכל אדם ירצה בסופו של דבר לממש בפועל את היכולת לנהל אחרים. אף על פי שכל אחד יכול להיות מסוגל לכך (כי הוא יכול ללמוד לנהל את עצמו, ומכאן גם אחרים), ייתכן שבפועל לא תמיד יש רצון או צורך לעסוק בפועל בניהול של אנשים נוספים. עם זאת, עצם האפשרות והיכולת לעשות זאת חשובות, מפני שהן משקפות ניהול עצמי איכותי. כיצד לומדים לנהל? לפי הדברים המתוארים, הדרך העיקרית ללמוד ניהול היא להתמקד בניהול עצמי. ...
יש לי יכולות ניהול חיצוניות צורך או רצון התפתחות לנהל עסק איך ללמוד הראשון עובד
סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, התמודדות עם פחדים וחרדות, מעשה מחיגר, הפחד מהפחד, מלך חכם ומדינה טיפשית, לברוח מהפחד, בריחה מפחדים, איש היער, רבי נחמן מברסלב
... למוסכמות החברתיות הרגילות. בן המלך מתיידד עם איש היער, שמעניק לו מתנה ייחודית - יכולת רוחנית גבוהה שנקראת להבין דבר מתוך דבר. זוהי יכולת שמאפשרת לאדם לראות את המשמעויות העמוקות שמאחורי הדברים הגלויים, להבין את ההקשרים הסמויים בין מצבים ... מה המשמעות של המדינה שהפכה את המלך לחכם ואת עצמה לטיפשה? לאחר שהבן מלך רוכש את היכולת להבין דבר מתוך דבר, הוא מגיע למדינה שהייתה בעבר תחת שלטון מלך חכם מאוד. כל עוד המלך היה חי, המדינה ... להחזיר את השם המקורי של המדינה - כלומר, להוכיח שהוא חכם יותר מכל האנשים במדינה, ויכול לגרום להם להיראות טיפשים ביחס אליו. הסמליות היא של עולם שבו האחדות (המלך החכם) נשכחת, ונשארת רק הנפרדות ... בגלל פחדיו, לא בגלל סכנה אמיתית. המשל כאן מתייחס לפחדים וחרדות של האדם, שבעצמם לא יכולים לפגוע בו, אלא שהאדם נפגע רק מהניסיון לברוח מהם. הבן מלך נכנס לגן, ובמקום לברוח, הוא עומד מול הפחדים ... הגדול - כשמעמידים את האמת של האחדות, את המלך של השלום, במרכז ההוויה, שום פחד לא יכול לפגוע באדם. הוא מחליט להעביר את התמונה לתוך מרכז הגן עצמו. כך, כל אדם שייכנס לגן יראה מיד את האחדות ואת ... של להבין דבר מתוך דבר לפי רבי נחמן? בסיפור מופיעה דוגמה נוספת לכך שהבן מלך רכש יכולת לראות את המשמעות הנסתרת והעמוקה של דברים. למשל, הוא קיבל כלי מאיש היער, שכאשר הוא שם אותו על בעל חיים, החיה התחילה לנגן מנגינה נפלאה. המשמעות היא שהיכולת להבין דבר מתוך דבר מאפשרת לאדם לגלות את המשמעות והמהות הפנימית שנמצאת בתוך המציאות החומרית, לראות ... אך בשביל להיכנס למדינה ולהחזיר את שמה הישן (מדינה טיפשית ומלך חכם), הוא זקוק ליכולת עמוקה עוד יותר. לכן, איש היער מופיע שוב, הפעם בתחפושת, ומציע ללמד אותו כיצד להבין דבר מתוך דבר מתוך דבר. זאת אומרת, להבין גם את הדברים שנסתרים עמוק עוד יותר, אלו שמעבר ליכולת הרגילה של התבוננות פנימית. זו תובנה שמאפשרת לאדם לפתור את השאלות העמוקות ביותר, ולהגיע לאחדות ... בצד את האמת המוחלטת, ומתמקד בנפרדות ובחסרונות. אם האדם שם את האחדות במרכז חייו, הוא יכול לנוע בחופשיות בתוך גן החיים בלי פחד. מה המשמעות של הצבת תמונת המלך במרכז הגן? כשהבן מלך מעמיד את התמונה של ... הבנת דבר מתוך דבר - הכוח להבין מעבר לנראה איש היער נותן לבן המלך מתנה מיוחדת - היכולת להבין דבר מתוך דבר. מדובר במעלה רוחנית גבוהה מאוד, שמאפשרת לאדם לקלוט את העומק של המציאות, לקרוא ... מול הפחדים מבלי להיפגע. יתרה מכך, אם ממקמים את תמונת המלך באמצע הגן, אז כל אחד יכול להיכנס בלי פחד. המסר הוא שאם האמת נמצאת במרכז חיינו, אז שום פחד לא יכול להזיק לנו. משמעות הסיפור ברמה האישית הסיפור מלמד אותנו כמה דברים חשובים: אדם עשוי לגדול בתודעה שאינה תואמת את זהותו האמיתית, ולכן עליו לצאת למסע של גילוי עצמי. האדם צריך לפתח יכולת הבנה מעבר למה שנראה לעין - להבין דבר מתוך דבר. פחדים נוצרים כאשר האדם לא מבין את המציאות האמיתית, ... זה הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות - זה מה שגורם לאדם להיפגע. מי שמבין את כל התמונה, יכול להוביל גם אחרים אל האמת וליצור סדר חדש במציאות. סיכום הסיפור מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו הוא אחד מהמשלים ... הפחדים והמכשולים בדרך להשגת חכמה עליונה. רק מי שמצליח להעמיד את האחדות במרכז חייו, יכול לעבור דרך הפחדים ולחיות בשלום אמיתי עם עצמו ועם העולם. משלים על חכמה והבנת המציאות דרכי ההתמודדות עם פחדים ... ומה יפסיד בזה, כי מה היה שם? היתה שם מדינה שהיה לה חומה ואין נכנסים אליה, אף אחד לא יכול להכנס כי אם רק משער אחד, וצרכים לסובב כמה פרסאות עד שבאים אל השער להכנס אל המדינה, והיו הולכים ובאים עד ... להכנס למדינה כי אם מי שיחגור מותניו לזה, על כן לא להניח אותו להכנס. אמרו לו: אתה יכול לחגור מותניך לזה? להחזיר למדינה שם הראשון? ובוודאי אי אפשר להכניס את עצמו לדבר כזה, ולא יכלו להכניסו. עוד ... למצב שלמלך יקראו החכם, שהאחדות יהיה החכם והבן יהיה הטיפש. בכל מקרה אמרו לו, אתה יכול להתחייב שאתה יכול לחשוב שהעיקר של המציאות זה האחדות ולא הנפרדות, בוודאי אי אפשר להכניס את עצמו לכזה לדבר, מה אמר, אני יכול להתחייב לכזה דבר? ולא יכלו להכנס. בכל מקרה אחכ הוא היה בחוץ ואז מישהו נתן לו משהו שהוא אמר לו שאני איודע ... הדבר והבין דבר מתוך דבר. בכל מקרה, הבן מלך מאחר שהבין דבר מתוך דבר אז אמר אני יכול להכנס למדינה, הוא כבר הבין שלמרות שהוא לא מבין איך להחזיר את השם הקודם, אבל הוא כן יכול. בכל מקרה אמר ... גדול, מופלג מאד, אשר כנגדו כולנו חשבנו טפשים. זאת אומרת אמרו לו אל תחשוב שאתה בקלות יכול לגרום לכך שלמדינה יקראו מלך חכם ומדינה טפשית כי המדינה לא באמת טפשית. המדינה היא חכמה אבל המלך היה כל כך ... צריך לברוח... כל פעם שרודפים אחריך פשוט לך תעמוד ליד הציור הזה ולא יקרה לך כלום. מה יכול לקרות? כי יש שלום בזמנו של המלך. ויותר מזה הבין שאם יקחו את האדם הזה ויעמידו אותו לפנים בתוך הגן הזה. זאת ... בדרך, הוא אמר מה? אתם זה? איפה התמונה של המלך? של השלום, אני מחזיק אותה. זהו אתם לא יכולים להרביץ לי, לא מפחידים אותי. והשרים ראו ותמהו על שיצא בשלום ואזי ציווה זה בן מלך האמת לקחת את האדם הנל ... את הפחדים שלו, כל באן אדם בעולם שבודק את הפחדים שלו, למה אני מפחד? אף אחד בעולם לא יכול להגיד שקרה לו משהו רע בפועל. מזה שהוא שאל את עצמו למה הוא מפחד, אלא מה שהבן אדם מתחיל להרגיש תחושות לא ... להתמודד נגדם אנחנו נרביץ לך, אנחנו נעשה לך. מה תעשו? מה אתם יכולים לעשות? הרי הם לא יכולים לעשות לך כלום בעיקרון. ש: הם יכולים לעשות הרגשות רעות. אליעד: אבל מה האמת האמיתית, שהם לא יעשו לך ... לו, אה! עכשיו מצאתי את השיטה, עכשיו כל פעם אני אשים שזה יהיה המצפן שלי ואז אני כבר יכול להכנס לגן בלי בעיה. הרעיון הוא שאם המרכז של החשיבה שלך נמצא על המלך שהשלום הוא שלו אז ממילא אף אחד לא רודף ... המהות לא היתה המרכז. אם ההבנה של האחדות של המרכז, של המוחלטות היא המרכז, הגן אתה יכול להכנס ליהנות, לטייל לבלות, הכל. אבל אם את החשיבה של המוחלטות שמת בצד, באיזה צד כזה, בפינה כל פעם שאתה נכנס ...
הרצונות קושי מציאות הבנת המציאות מספרים היגיון מדינה לקוח מתנגד למחיר
אינטליגנציה מינית, מהי אינטליגנציה מינית? איך לפתח אינטליגנציה מינית? איך לקרוא אנשים מינית? קריאת מחשבות מינית, קריאת שפת גוף מינית, להבין דבר מתוך דבר ביחסי מין, יעוץ מיני, סקסולוגיה, איך לגרום למישהו ליהנות מינית? הנאה מינית
אינטליגנציה מינית, מהי אינטליגנציה מינית? איך לפתח אינטליגנציה מינית? איך לקרוא אנשים מינית? קריאת מחשבות מינית, קריאת שפת גוף מינית, להבין דבר מתוך דבר ביחסי מין, יעוץ מיני, סקסולוגיה, איך לגרום למישהו ליהנות מינית? הנאה מינית
... מתוך דבר ביחסי מין, יעוץ מיני, סקסולוגיה, איך לגרום למישהו ליהנות מינית? הנאה מינית מהי אינטליגנציה מינית? אינטליגנציה מינית היא היכולת להבין לעומק את הסיטואציה המינית ואת האדם שמולך. מדובר ביכולת לקרוא ולהרגיש את בן או בת הזוג, ולזהות דרך רמזים קטנים או גדולים מה בדיוק הם רוצים ואיך הם מרגישים בסיטואציה. הקריאה הזו כוללת ... מבלי הצורך לבקש. איך מפתחים אינטליגנציה מינית? פיתוח אינטליגנציה מינית לא שונה מהותית מפיתוח אינטליגנציה כללית. ככל שאדם מחדד את יכולות ההבנה שלו בתחומים אחרים, כך גדל הסיכוי שיוכל ליישם את אותן יכולות גם בתחום המיני. הנה כמה דרכים לפתח אינטליגנציה מינית: פיתוח השכל באופן כללי כדי להיות רגישים מספיק לזולת בסיטואציות אינטימיות, כדאי לפתח ... אם אתה מודע לתהליך הזה, תוכל להבין טוב יותר את התחושות של הפרטנר שלך ולהתאים את ההתנהגות שלך בהתאם. הבנת דבר מתוך דבר מדובר ביכולת לנתח רמזים קטנים ולהסיק מהם מסקנות רחבות. אם תדע לקרוא את השינויים הקלים ביותר בהתנהגות של פרטנרך, תוכל להבין את רגשותיו מבלי שהוא יצטרך להגיד מילה. באמצעות פיתוח אינטליגנציה כללית והתבוננות מתמדת, אדם יכול לפתח אינטליגנציה מינית שתסייע לו להבין את הצרכים, הרגשות והתחושות של פרטנר המיני שלו, ובכך לשפר את חוויית המין המשותפת. אינטליגנציה מינית ... אנשים מינית? הבנת שפת גוף מינית איך לדעת מה בן הזוג רוצה בסקס? פיתוח רגישות מינית מהי אינטליגנציה מינית? אינטליגנציה מינית היא היכולת להבין לעומק את הסיטואציה המינית ואת האדם שמולך, בדומה ליכולת אינטליגנטית בתחומים אחרים. מדובר ביכולת לקרוא ולהרגיש את בן או בת הזוג, לזהות דרך רמזים קטנים או גדולים מה בדיוק הם רוצים ואיך הם מרגישים בסיטואציה. הקריאה הזו כוללת תשומת ... להאט, אם הוא זקוק למשהו אחר בסיטואציה, ואף אם עדיף בכלל לשנות אווירה ולהתמקד בדברים אחרים שמסביב. מי שמפתח אינטליגנציה מינית מפתח גם יכולת חיבור עמוקה יותר עם מי שאיתו או איתה הוא מקיים יחסי מין, משום שהוא מצליח להבין מה הצד השני רוצה (או לא רוצה) ולא נדרש תמיד לשאול באופן ... שהצד השני מזהה אותו בעצמו ולא פועל כמו רובוט שביצע הוראות. לדוגמה, אם בן או בת הזוג אומרים בדיוק מה הם רוצים (תעשה ככה וככה), הביצוע יכול להרגיש טכני מדי ואולי פחות אותנטי. אנשים רוצים להרגיש שיש מולם אדם חי, עם רגשות ובחירה חופשית, שמזהה לבד את רצונם ואת הצרכים שלהם. לכן, לא תמיד יקבלו תשובה ישירה כשישאלו מה את ה רוצה?, אלא יצטרכו לפתח יכולת אבחנה מעמיקה כדי לקלוט את הרצונות והרגשות של הצד השני. יתרה מכך, לפעמים האדם עצמו אינו מודע במלואו לרצון שלו, או שהוא מרגיש שזה מורכב ... או פחות, וכדומה. איך מפתחים אינטליגנציה מינית? פיתוח אינטליגנציה מינית אינו שונה מהותית מפיתוח אינטליגנציה כללית. ככל שאדם מחדד את יכולות ההבנה שלו באופן כללי, כך גדל הסיכוי שיוכל ליישם זאת גם בתחום המיני. להלן כמה נקודות חשובות: 1. פיתוח השכל באופן כללי כדי להיות רגישים מספיק לזולת בסיטואציות אינטימיות, כדאי קודם כל לפתח יכולת חשיבה מעמיקה יותר בחיים בכללותם. אדם שרגיל לנתח סיטואציות, לחשוב עליהן ולהבין מה בדיוק התרחש שם, יוכל להביא את אותה רמת ניתוח גם ליחסים ... התרגשות או על אי - נוחות. 3. התבוננות פנימית ככל שאדם לומד להתבונן בעצמו, בודק מדוע הוא עצמו זז, נושם או מגיב בצורה מסוימת, כך הוא יכול להבין טוב יותר התנהגויות גם אצל אחרים. אם מבחינים למשל שמחוות גוף קטנה אצלך נובעת מתוך רצון לקבל חיבוק חם, ייתכן שאצל אדם אחר מחווה דומה ... עוזרת לזהות את הקשרים שבין מגע, פירוש רגשי, והחוויות שהצד השני עובר, וכך ניתן להתאים את עצמך טוב יותר. 5. הבנת דבר מתוך דבר מדובר ביכולת לנתח רמזים קטנים ולהסיק מהם מסקנות רחבות. במקום לצפות שהשני יאמר הכל בקול רם, אפשר ללמוד מפרטים קטנים כמו שינוי קצב הנשימה, תנועת ... מה מרגיש הצד השני גם בלי שהוא אומר זאת במפורש. כך, בזכות פיתוח אינטליגנציה כללית והתבוננות מתמדת הן בעצמך והן בפרטנר שלך, נוצרת יכולת של אינטליגנציה מינית. היכולת הזו מאפשרת להבין לעומק מה האדם השני מרגיש, מה הוא צריך ומה יחזק את החוויה המשותפת. שיהיה בהצלחה. איך לפתח את השכל באופן כללי איך ...
לחשוב בהיגיון יעוץ מיני פעילות מינית שיפור יכולות שכליות מה היא רוצה בסקס רגשיים איך להיות גאון תחושות
הגשמה עצמית, למה אני לא מגשים את עצמי? למה לא להגשים את עצמי? מהו השקר של ההגשמה העצמית? למה אתה לא צריך להגשים את עצמך? מה רע בהגשמה עצמית? האם אני יכול להגשים את עצמי? מימוש עצמי, לקבל את עצמי כמו שאני, בחירה חופשית
הגשמה עצמית, למה אני לא מגשים את עצמי? למה לא להגשים את עצמי? מהו השקר של ההגשמה העצמית? למה אתה לא צריך להגשים את עצמך? מה רע בהגשמה עצמית? האם אני יכול להגשים את עצמי? מימוש עצמי, לקבל את עצמי כמו שאני, בחירה חופשית
... העצמית? למה אתה לא צריך להגשים את עצמך? מה רע בהגשמה עצמית? האם אני יכול להגשים את עצמי? מימוש עצמי, לקבל את עצמי כמו שאני, בחירה חופשית מהי הגשמה עצמית? למה זה ... הגשמה עצמית היא מושג שמתאר את המימוש של הפוטנציאל האישי, את השגת היכולת שלך להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמך. המונח הגשמה עצמית מציין את התהליך שבו אדם מנסה להפוך את היכולות והפוטנציאל הגלום בו למציאות. הגישה הרווחת טוענת שהאדם צריך להתאמץ ולהציב לעצמו אתגרים חדשים במטרה להוציא לפועל את היכולות שלו שטרם באו לידי ביטוי. למשל, אדם יכול להרגיש שצריך לאתגר את עצמו ולהיות חכם יותר, נחמד יותר או מקצועי יותר. למרות זאת, אליעד ... כל הזמן במאה אחוז מהזמן. לדבריו, אם אדם לא עושה משהו שהוא חושב שהוא יכול לעשות, יש לכך סיבה, והיא או שהוא לא רוצה לעשות זאת, או שהוא לא באמת יכול לעשות זאת באותו רגע. לכן, אין חוסר במימוש עצמי, מכיוון שבכל רגע נתון, אתה מבצע את מה ... מבצע את מה שאתה יכול או רוצה לעשות ברגע זה. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא יכול להיות חכם יותר, זה לא בהכרח אומר שהוא באמת מסוגל להיות יותר חכם ברגע הזה, אלא שהוא צריך ... מציין כי אם אדם לא עושה זאת כרגע, כנראה שהוא לא באמת רוצה או שהוא לא יכול להתאמץ כעת. אם אנחנו בודקים את התנהלותו של אדם, נוכל למצוא ששיקול הדעת שלו תלוי במספר משתנים, כגון אם יש לו יכולת אמיתית או אם הוא רוצה להשקיע בהשגת המטרה. לפיכך, אדם לא יכול להגיד שהוא לא מגשים את עצמו, מכיוון שהוא תמיד עושה את מה שהוא יכול ורוצה לעשות. מה הקשר ... חופש בחירה? על פי הרעיון הזה, אפשר להשוות את האדם לרכב. נניח שיש רכב שיכול לנסוע במהירות 200 קמש, אבל בפועל הוא נוסע רק ב - 100 קמש. אם הרכב לא בוחר את מהירותו אלא ... לשאלה האם הרכב מגשים את הפוטנציאל שלו?. הוא פשוט מבצע את מה שהוא יכול לעשות, בהתאם למגבלות שהנהג מציב לו. אותו הדבר, לפי אליעד כהן, נכון גם לגבי האדם. אדם לא באמת בוחר את מה שהוא עושה, הוא פועל מתוך סיטואציות שהוא לא יכול להימנע מהן. אם הוא לא עושה משהו, זה כנראה כי אין לו את האפשרות לעשותו כרגע. האם אלוהים ... של אלוהים כדי להדגים את רעיון ההגשמה העצמית. יש מי שיטען שלאלוהים יש יכולת אינסופית, ולכן הוא צריך ליצור עוד עולמות כדי לממש את הפוטנציאל שלו. אבל אם אלוהים לא רוצה ליצור עוד עולמות, אז הוא עדיין מגשים את עצמו. אם הוא לא יכול ליצור יותר, אז אין סיבה להאשים אותו בכך שהוא לא מגשים את עצמו. כל דבר שהוא עושה, בין אם הוא בוחר או לא, הוא מימוש מלא של הרצון והיכולת שלו. המסקנה לגבי הגשמה עצמית לסיכום, מה שמדגיש אליעד הוא שמימוש עצמי אינו תלוי באם אתה מצליח להגיע ליעדים גבוהים יותר או לא. אם אתה לא יכול להשיג משהו כרגע, זה אומר שאין לך את היכולת לבצע את הפעולה הזו ברגע הזה. אם אתה לא רוצה להשיג משהו, זה אומר שאתה מגשים את ... שבו אתה נמצא. בסופו של דבר, הגישה שמדברת על הגשמה עצמית מניחה שמישהו יכול להיות משהו שהוא לא, וזהו חיסרון. אבל אליעד טוען שמי שיתבונן בעצמו יראה שהוא תמיד מה שהוא רוצה להיות, או שאין לו את היכולת להיות יותר ממה שהוא עכשיו. הגשמה עצמית אהבה עצמית קבלה עצמית בחירה חופשית אלוהים ... להפוך משהו שהוא רק בגדר אפשרות למצב ממשי. הכוונה היא שלכל אדם יש יכולות ופוטנציאל מסוים, וכדי להגשים את עצמך צריך לממש את היכולות האלו בפועל. רבים סבורים שצריך להציב לעצמך אתגרים חדשים שדורשים שימוש ביכולות שעוד לא באו לידי ביטוי, במקום להישאר רק באזור המוכר שבו אתה כבר פועל. יש אנשים ... לראות את עצמך כישות אינסופית שמסוגלת להכל, ושעליך להגשים כמה שיותר מהיכולות האלו. במקביל, לעתים אנשים חווים לחץ או תחושת חוסר שביעות רצון מכך שהם לא מממשים ... אתה בדיוק מה שאתה יכול ורוצה להיות באותו רגע, כך שאין באמת מצב שבו יכולת להיות אחרת ולא היית. אם באמת יכולת לעשות אחרת - היית עושה זאת. אם אתה לא עושה משהו, זה או משום שאינך יכול באמת באותו ... בחירה חופשית, ולכן כל מה שקורה לך נובע בהכרח מנסיבות קודמות. אם אינך יכול לשנות את ההתרחשות ברגע הזה, הרי שאתה תמיד מממש את כל מה שאתה יכול להיות . לעומת זאת, אם בכל זאת יש לך בחירה חופשית, הרי שאם בחרת להיות מי שאתה, יוצא שאתה ... או כוחות פנימיים וחיצוניים, כך שבכל רגע הוא מנצל בדיוק את מלוא היכולת האפשרית לאותו רגע, אם נלקחים בחשבון כל הגורמים המעצבים את בחירותיו. איך ההשוואה ...
באמת רוצה להצליח בחיים כוונה לאהוב את עצמי לא מצליח בחיים מימוש יכולות אישיות ישות הרגשת
מוזיקה - ליהנות ממוזיקה גם בלי להבין את המילים. מהי המשמעות?
... כפי מה שהם. ואף אחד לא מכריח את האדם להבין את המילים, כדי ליהנות מהמוזיקה. והאדם יכול לבחור ליהנות מהמוזיקה, גם בלי להבין את המילים. כי השלמות היא, כאשר האדם לא צריך להתאמץ להבין את המילים של השיר, אלא, אם הוא מבין אז הוא מבין, ואם לא, גם אז הוא נהנה מהשיר. כי האדם יכול ליהנות מהחיים, גם בלי להבין אותם. והטעם המוזיקאלי של האדם, מעיד על צורת החשיבה שלו. כי מי שהחשיבה שלו טובה, הוא יודע ליהנות מכל דבר. וככל שהחשיבה של האדם יותר טובה, כך הוא ... המידה. ואם האדם ייהנה מכל סוגי הקולות שיש בעולם באותה המידה, הרי שהוא בעצם כבר לא ממש יכול ליהנות ממוזיקה. כי כבר אין משמעות למוזיקה רגילה עבורו. מאחר שכל הצלילים נשמעים עבורו אותו הדבר. ומי שבעיניו כל הצלילים הם אותו הדבר, הוא אדם חירש שאין לו יכולת שמיעה. כי הוא מפיק את אותה ההנאה מכל סוגי הצלילים שיש בעולם. ומי שייהנה מכל הדברים באותה המידה בדיוק, הוא בעצם מאבד את יכולת השמיעה שלו, ואת יכולת ההנאה שלו. כמו החירש שאצלו כל הצלילים אותו הדבר, אבל הוא גם לא יכול ליהנות מהם. ומי שבעיניו הכל טוב באותה המידה ממש, הרי שהוא כבר לא יכול ליהנות בחיים, כי הכל זה אותו הדבר. ולכן, גם כאן צריך צמצום. כי יש שני רבדים, הפנימי והחיצוני. ומי שהוא חכם, אז ברובד הפנימי שלו, הוא חירש. דהיינו, מצד הפנימיות שלו הכל טוב ... שאותה הוא רוצה לחשוב, ועל ידי זה הוא כאילו חירש ועיוור למה שקורה איתו. דהיינו, האדם יכול ליהנות מכל הצלילים באותה המידה, על ידי זה שהוא סותם את האוזניים שלו. כי האדם יכול לבחור שלא לנסות להבין שום דבר, אלא פשוט לשתוק. וכך בעצם הוא כאילו סותם את האוזניים שלו לאירועים השונים, וממילא טוב לו באותה המידה תמיד. אבל, יש בזה גם חיסרון. כי האדם בעצם לא מנצל את יכולת השמיעה שלו. ולכן, יש דרך נוספת ליהנות מכל הצלילים באותה המידה, גם בלי לסתום את האוזניים ובלי לשתוק. ואיך? על ידי זה שהאדם מתחבר לדבר הפנימי שיש בכל הצלילים שבעולם. כי ... ליד האוזן, ברמה העקרונית, אם נתבונן לרגע אחד רק על עניין הרעש שמשמיע היתוש, הרי שהאדם יכול להתבונן על הרעש של היתוש, ולנסות לחוות אותו, כמו סוג של מוזיקה בקצב מסוים. כי בסופו של דבר, כל הצלילים השונים שיש בעולם, הם כולם ביטוי של אותו הדבר. כי לכל צליל יש את העוצמה ... הצלילים וכל הרעשים, את כולם ניתן להגדיר באותה הצורה. והמשמעות היא, שברמה העקרונית, האדם יכול להתחבר רגשית לכל סוג של רעש ומוזיקה, לא רק על ידי זה שהוא סותם את האוזניים שלו, אלא גם על ידי זה שהוא מסתכל על המהות של הצלילים, ולא על איך שהם נשמעים בפועל. כי מי שהוא ... כך שכאשר האדם מסתכל על הצורה שבה הצליל נוצר, ועל הייצוג המוזיקאלי שלו, על ידי זה הוא יכול להפיק הנאה מכל סוג של צליל. והמשמעות הרוחנית של זה היא, שהאדם יכול ליהנות מכל דבר, לא רק על ידי זה שהוא פשוט יתעלם מהכל וישתוק, אלא גם על ידי זה שהוא ינסה להסתכל על הייצוג המוזיקאלי של האירועים. כי כל אירוע מייצג משהו. כי יש שכל אחד, שעל פיו ... האדם מתבונן על הסיבה שבגללה כל דבר קורה, וכאשר אדם מבין את כל הדברים, על ידי זה הוא יכול להפיק הנאה מכל סוג של אירוע. ונחדד: כי יש שתי דרכים ליהנות מכל דבר. הדרך האחת היא הדרך של השתיקה, כמו החירש שהוא לא שומע דבר. דהיינו, שהאדם שותק, ולא שואל שום שאלה, ואז הכל ... והדרך השנייה היא, על ידי ההבנה וההסתכלות על הפנימיות של כל דבר, כמו המוזיקאי שהוא יכול ליהנות מהקצב של המוזיקה, בלי להתייחס לצלילים שהיא יוצרת. כי החכם יכול ליהנות מכל האירועים, על ידי זה שהוא מסתכל על היופי שיוצר אותם, בלי להתייחס לצורה החיצונית שבה הדברים באים לידי ביטוי בפועל. והשלמות היא, כאשר יש לאדם את שני היכולות הנל. כי החכם האמיתי, מצד הפנימיות שלו, הוא חירש לגמרי. אבל מצד החיצוניות שלו, הוא מוזיקאי שהוא מתבונן על השכל של כל דבר, ועל ידי זה הוא מפיק הנאה מכל דבר. כי השתיקה ... החירש אין אצלו הבדל בין שום צליל בשום צורה. אבל צריך צמצום כנל. כי האדם כן צריך להשתמש ביכולת השמיעה שלו, שהיא היכולת השכלית של האדם, ביחס ליכולת השתיקה של האדם, שהיא היכולת להכיל את הכל. והאדם צריך להשתמש גם בשכל שלו, כדי ליהנות גם באמצעותו. וכאשר יש לאדם את שתי היכולות האלו, אז מצד הפנימיות שלו, הוא בשתיקה אין סופית, דהיינו, הוא מכיל את הכל באותה המידה ללא שום הבדל. ומהצד השני הוא ברמה החיצונית מצמצם את השתיקה האין סופית שלו, לשכל. ...
סוגים לשפר את השכל שיפור החשיבה סיבה העדפות אישיות שתיקה לשפר יכולות קוגניטיביות אדם צריך
איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור יועץ עסקי? ממי לקבל יעוץ? מי יודע לייעץ? ממי לקבל עצות? עם מי להתייעץ? מאמן אישי מומלץ, אנשי עסקים מוצלחים, יעוץ עסקי, יעוץ בכל תחום
10:32איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור יועץ עסקי? ממי לקבל יעוץ? מי יודע לייעץ? ממי לקבל עצות? עם מי להתייעץ? מאמן אישי מומלץ, אנשי עסקים מוצלחים, יעוץ עסקי, יעוץ בכל תחום
... זה נשמע הגיוני - אם אדם הצליח, הוא ודאי מכיר דרך מסוימת ויכול גם להסביר אותה לאחרים, וזו כנראה דרך שגם אתה יכול ליישם. אליעד כהן מסביר כי למרות שזה נשמע הגיוני, ההנחה הזו אינה מחויבת המציאות. לדוגמה, כאשר אנשים מחפשים יועץ עסקי, לעיתים הם ילכו לאדם שעשה אקזיט ... נטייה לזלזל בו אם הוא עצמו מרים פחות משקולות. ההיגיון אומר, אני מרים יותר ממך, מי אתה שתייעץ לי?. אבל האמת היא שהיכולת הפיזית לא בהכרח מעידה על הבנת הטכניקה הנכונה או היכולת להסביר אותה. כדי להקצין את הרעיון, אליעד אומר: אם תרצה ללמוד לרוץ מהר, לכאורה עדיף שתלמד מאלוף עולם בריצה. אבל אם נמשיך עם ההיגיון הזה, אז אולי כדאי לך ללמוד ריצה מציטה, שהיא רצה מהר יותר מכל אדם. ברור שזה לא מעשי, כי לציטה אין את ההבנה או היכולת להסביר לך כיצד היא עושה זאת. באופן דומה, אדם שהצליח מאוד בעסקים או עשה אקזיט גדול לא בהכרח יודע להסביר את ההצלחה שלו או לשכפל אותה. יכול להיות שהמוכר במכולת שלא עשה אקזיט, אבל עובד בצורה מחושבת ויסודית, מבין יותר בעסקים מהיזם שעשה אקזיט מקרי. למעשה, אם היו מחליפים ביניהם את הנסיבות, ... בהכרח מלמדת על הבנת התחום. מדוע הבנת העקרונות חשובה יותר מאינסטינקט או מזל? אליעד מציין שלפעמים יש אנשים שיש להם יכולות טבעיות מדהימות או אינסטינקטים חזקים, אך הם לא באמת מבינים לעומק מה הם עושים. הוא מביא דוגמה מלוחמים חזקים שהם אולי מאוד אגרסיביים ומצליחים לנצח, אבל ... מתוך אינסטינקט או מזל, ללא הבנה עמוקה, עלול להיתקל בקשיים כאשר התנאים משתנים, בניגוד לאדם שמבין היטב את העקרונות ויכול להתאים את עצמו לסיטואציות שונות. כמו כן, אליעד מסביר שאם אדם מצליח לבצע פעולה בצורה נכונה אבל ללא הבנת ההיגיון שמאחוריה, לאורך זמן הוא עלול לטעות ... האם הצלחה מקרית מעידה על חוכמה? איך להבין תחום לעומק ולא לפעול רק מתוך חיקוי? הבדל בין מזל להבנה אמיתית איך לפתח יכולת ניתוח של הצלחה? האם כדאי לקבל עצות ממי שהצליח? כאשר אדם מחפש עצה כיצד להצליח בעסק, הוא לרוב מחפש מישהו עם עסק מצליח או אדם שהקים עסקים מצליחים, מתוך ... אנשים עושים אקזיט מוצלח למרות טעויות ניהוליות רבות, מה שלא הופך אותם למומחים בניהול עסקים. דוגמת עולם הספורט - מי יכול לייעץ לך? הקבלה טובה לכך מגיעה מעולם הספורט: אם מישהו מרימי משקולות מעיר למישהו אחר על טכניקת האימון שלו, ייתכן שהאדם שמקבל את ההערה יזלזל בו ויאמר אני מרים פי שניים ממך, אז מי אתה שתייעץ לי?. אך האמת היא, שיכולת ההרמה אינה מעידה על הבנה של שיטת האימון או על היכולת להסביר אותה. כדי להקצין את הרעיון - אם אדם רוצה ללמוד לרוץ מהר, ההיגיון אומר שהוא ילמד מאלוף עולם בריצה, אך אם נלך צעד אחד קדימה, לכאורה יהיה עדיף ללכת וללמוד מריצה של ציטה. כמובן, זה לא ריאלי, כי הציטה עצמה אינה יודעת להסביר כיצד היא רצה מהר. היכולת הטבעית שלה אינה מלמדת על הבנה מעשית של הריצה. האם מי שעשה אקזיט בהייטק הוא בהכרח יועץ טוב? יש תפיסה רווחת שלפיה אנשים שהצליחו בסטארט - אפים ... מזל - אולי ביצעו טעויות רבות, ובכל זאת ההצלחה הגיעה אליהם. במקרים כאלה, אדם אחר שמנהל מכולת בצורה מחושבת ומדויקת יכול להיות מבין יותר בעסקים מאותו יזם שעשה אקזיט במקרה. האם השכלה פורמאלית מבטיחה הצלחה? מצד שני, ניתן למצוא דוגמאות הפוכות - ישנם פרופסורים למנהל עסקים ... עסק רווחי בעצמם. מנגד, יש אנשים עם פחות השכלה פורמאלית שהצליחו להקים עסקים משגשגים. מכאן עולה כי הידע התיאורטי והיכולת האישית ליישם אותו לא תמיד הולכים יד ביד. האם יכולת טבעית מספיקה? חוזרים לדוגמת הספורט: ישנם לוחמים חזקים ביותר, אך אין להם הבנה טכנית או אסטרטגית ברורה של הלחימה. הם פועלים מתוך אינסטינקטים או יכולת פיזית טבעית, אך אינם בהכרח יכולים ללמד אחרים כיצד להילחם ביעילות. כאשר אדם פועל נכון מתוך אינסטינקט, הוא אינו נדרש להבין את פעולותיו. אבל מי שכן מבין את הדרך שבה הוא פועל - יכול לעלות עליו ולשפר את ביצועיו. הבנת העקרונות במקום הצלחה מקרית כשאדם מבצע פעולה בהצלחה בלי להבין את הסיבה המדויקת לכך, הוא עלול להיתקל בקשיים כאשר ... האם הצלחה מקרית מעידה על חוכמה? איך להבין תחום לעומק ולא לפעול רק מתוך חיקוי? הבדל בין מזל להבנה אמיתית איך לפתח יכולת ניתוח של הצלחה? עכשיו הנושא הוא כזה ממי כדאי לקבל עצות אז לפעמים אנשים החישוב שלהם הוא כדלקמן, החישוב שלהם אומר כזה דבר נגיד לדוגמה שיש לך עסק אתה ... ריצה, לך לפיל תגיד לו תלמד אותי איך להרים דברים עם האף שלך לך לקרנף תגיד לו תלמד אותי איך להיות שרירי וחזק הוא לא יכול ללמד אותך אתה מה לא יכול ללמד אותך אבל הנה הוא התחיל מאפס הוא היה בלי שום קישורים נולד בלי כלום פתאום הוא נהיה הכי חזק והוא לא יכול ללמד אותך. מה זה אומר זה שהוא הכי חזק זה לא אומר שהוא מבין מה הוא עושה, זה לא אומר שהוא מבין מה שהוא עושה ולא אומר שבהכרח מה שהוא עושה מתאים לך ולא בהכרח זה קשור אליך יכול להיות מישהו שמבין איך זה עובד שהוא יכול להסביר לך יותר טוב מהוא שהוא הכי חזק. עכשיו זה נכון שלפעמים אתה מהמר אתה אומר תראה אני מניח שאם הוא כל כך מצליח כנראה שיש לו איזו נוסחה ואם יש לו איזו ... כנראה שהוא יסביר אותה לי וכנראה שאני אבין אותה וכנראה שאני איישם אותה וכנראה שתצליח לי. זה הכל כנראה אבל מה האמת יכול להיות מצב אני אתן דוגמה יש כאלה שנחשבים נגיד ליועצים בתחום ההיי טק הוא עשה start up הוא עשה exit כל מיני כאלה ואז הולכים להתייעץ איתם אבל אצלו זה היה ... כל כך חכם מה תלמד אותנו מה הסוד שלך איזה סוד הוא במקרה ובמקרה זה הצליח זה שזה הצליח לו זה לא מעיד שהוא יותר פיקח. יכול להיות שדווקא אתה צריך ללכת למוכר בחנות ירקות שהוא לא עשה exit אבל הוא עובד הרבה יותר נכון שלמרות כל מה שהוא עשה הוא לא הצליח אבל הוא עובד הרבה יותר ... יודעת לעוף באוויר זה לא אומר שהיא יכולה ללמד אותך תעופה אין קשר בין הדברים. וזה שמישהו עשה exit לא יודע מה יכול להיות שבמקרה עשה exit במקרה בא ביום הנכון בזמן הנכון עשה איזה משהו ועכשיו ההוא כבר בגלל שהוא עשה exit הוא כבר מתחיל להאמין שהוא חכם והוא כבר מתחיל ... הזה בדקתי את זה על נושא מסוים אני לא אפרט יותר מדי. אליעד: וזה כמובן בהנחה שיש לך את אותם כישורים כמו שלו ואותן יכולות כמו שלו נגיד אותן יכולות נניח. ש: זה כאילו ברמה הזאתי בדבר הזה לפחות במה שאני בדבר ספציפי שאני מתעסק בגלל העומק שלי של ההבנה שמה כאילו משאיר עשן לכולם. אליעד: אוקי. ש: באופן ... הם עושים ואם פתאום שוברים להם איזה כיוון משהו פתאום הם נכנסים לאיזה הלם לא יודעים מה מו מי וזה קטע, זה משהו שאני יכול להגיד לך מחיי היומיום שלי שאני כן מבין בו. אליעד: עובדתית. ש: זה מהחוויה שלי. אליעד: עובדתית מהעובדות שלך. ש: מהעובדות שלי כן. אליעד: טוב ואני חוזר ... זה מזכיר לי שיש טוב אחרי זה. אליעד: זה שמישהו עשה, לא בא נלך על זה עוד פעם זה שמישהו הולך יחף זה לא אומר שהוא לא יכול לייצר לך נעליים אולי הוא סנדלר והוא רוצה ללכת יחף לא
לבחור מאמן אישי שיווק מה אתה עושה משל ונמשל תחושות עצות להרים משא בצורה נכונה ללמוד איך
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יכולת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יכולת, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להצלחה, מאמן למציאת עבודה, מגשר בנושאי יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8135 שניות - עכשיו 11_06_2025 השעה 04:31:49 - wesi1