... מתאר כי ברגע שהאדם מכיר בעובדה שיש בו צד שרוצה את הרע, את הכאב או הסבל, הרי שמאותו רגע הוא אינו
יכול להרגיש שהמציאות כופה עליו סבל אמיתי, משום שהיא מתאימה בדיוק לרצונו העמוק. איך ייתכן שאדם ירצה במודע לחוות ... יש לו רצון שהדברים יהיו כפי שהם, אך מנגד הרצון עצמו אינו נותן לו סיפוק מוחלט. גם כשהאדם מגלה שהוא
יכול להפסיק את הסבל במובן של להפסיק את הרצון עצמו, הוא בדרך כלל לא עושה זאת בפועל, משום שאז הוא יאבד גם את ... באמת לוותר על כל רצון וכך להפסיק לחלוטין את הסבל? אליעד מסביר בצורה מפורטת שמבחינה תיאורטית אדם
יכול להגיע למצב שבו הוא מוותר לחלוטין על כל הרצונות שלו, וכך כביכול הוא יפסיק לחלוטין לסבול. עם זאת, הוא מבהיר ... דוגמה שהוא מביא היא שאדם ששונא מאוד מצב מסוים, כמו אדם שנמצא בסיטואציה של לחץ או עבודה קשה, לא באמת
יכול להגיד שהוא לא רוצה כלל את המצב הזה, משום שתמיד קיימים דברים חיוביים שהוא מפחד לאבד. אליעד מציין כי רק כאשר ... הכל גם הוא רצון בפני עצמו, ובכך קיים תמיד רצון שמייצר חיסרון וסבל מסוים. מה המשמעות של המחשבה אני
יכול להפסיק את הסבל, אך אני לא עושה זאת? אליעד מתייחס למחשבה שמסוגלת לשמש כסוג של גוקר, כלומר, פרספקטיבה שמאפשרת לאדם לחוות הקלה או שחרור מיידי מהסבל. הוא מסביר כי אם אדם יודע ומרגיש שיש לו
יכולת להפסיק את הסבל, אך אינו עושה זאת בפועל, המשמעות היא שבאופן עמוק הוא רוצה את המצב הזה, ולכן הוא אינו
יכול להתלונן עליו. זוהי תפיסה שמנטרלת את ההרגשה שהאדם הוא קורבן של המציאות ומאפשרת לאדם לקבל תחושת שליטה פנימית ... או תקווה לקבל משהו טוב מהמציאות. הוא טוען שאם אדם לא היה מצפה לקבל שום דבר טוב כלל, גם לא היה
יכול להרגיש רע. במילים אחרות, הסבל האנושי תמיד מבוסס על קיומו של רצון כלשהו לקבלת טוב, ולכן הדרך האמיתית והיחידה ...