... סוגים של מתחרים עסקיים, מתי להמליץ ללקוח על המתחרים? מתחרה קרוב, מתחרה רחוק, כמה המתחרה שלך דומה לך? מתי להמליץ ללקוח
לרכוש אצל המתחרים? איך להמליץ על המתחרים יגרום ללקוח
לרכוש ממך? מתי צריך להמליץ על המתחרים שלך? איך ... מכירה, הדרכת אנשי מכירות, שיטות מכירה למתקדמים, להמליץ על מתחרה עסקי והפעם נסביר, באיזה מקרה הגיוני להמליץ ללקוח שלך,
לרכוש אצל המתחרה שלך, למרות שאתה רוצה שהוא ירכוש ... אפשרות X כלשהי. ונניח שאין אותה ברכב שלך אבל יש אותה ברכב של המתחרה שלך. האם ובאיזה מקרה הגיוני שאתה תמליץ ללקוח שלך,
לרכוש מהמתחרה שלך? או במילים אחרות, איך להמליץ על ... הוא רוכש ממך ולא מהמתחרים שלך. אבל מי המתחרים שלך? אז בפשוטם של דברים, המתחרים שלך, הם האפשרויות האחרות שהלקוח שוקל
לרכוש אותן, במקום
לרכוש ממך. לדוגמה, נניח שאתה מוכר רכב יוקרה כלשהו, ... ללקוח, לדוגמה באותה קטגוריית מחיר דומה למוצר שלך, אלא ברמת העיקרון, המתחרים שלך, הם בעצם כל האפשרויות של הלקוח שלא
לרכוש ממך. דהיינו, אם אתה לדוגמה מוכר פרארי, אז אם הלקוח לא ירכוש את הפרארי, אולי באמת הוא יעדיף
לרכוש סובארו ואולי הוא יעדיף בכלל לא
לרכוש רכב, אלא אולי לשכור רכב ואולי הוא יחליט לנסוע במונית או כל מחשבה אחרת. וזה בעצם אומר, שבמובן מסוים, אתה תעדיף שהלקוח שלך יתלבט אם
לרכוש ממך או מהמתחרה הקרוב שלך, לבין זה שהלקוח שלך יתלבט אם
לרכוש ממך או ממתחרה רחוק שלך. ולכן בהקשר הזה, יתכן ... אליך ושהם מתחרים שיותר דומים אליך, מאשר מתחרים אחרים שהם יותר רחוקים ויותר שונים ממך. ולפעמים כאשר לקוח מתלבט אם
לרכוש ממך או לא, דהיינו, אם
לרכוש ממך או מהמתחרים שלך, לפעמים כדאי לך להשאיר ... הלקוח שהיא תהיה התלבטות בינך לבין מתחרה קרוב שלך, דהיינו, מתחרה שיש לו קווי דמיון למוצר שלך, יותר מאשר שהוא יתלבט בין
לרכוש ממך לבין אפשרות אחרת, מתחרה רחוק שלך, אפשרות ... בית של 6 חדרים בתל אביב ואתה לא יכול לספק לו 6 חדרים אלא רק 5, יש היגיון שאתה תגיד לו שאם הוא רוצה 6 חדרים, הוא יכול
לרכוש אותם בפרויקט ממול אצל המתחרה הקרוב שלך, כי ... לך 6 חדרים וזהו, דהיינו, אם לא תמליץ לו להישאר באותו אזור שלך, לא תמליץ לו על מתחרה קרוב שלך, יתכן שהוא בכלל ירצה
לרכוש באזור אחר לחלוטין משהו אחר לחלוטין. ולכן ... הלקוח שלך, ילך מכאן? בין מה למה הלקוח שלך יתלבט? מה האפשרויות שהלקוח שלך יתלבט לגביהן, איזו אפשרות אחרת לבחור, במקום
לרכוש ממך? ואז יכול להיות שתחשוב, שעדיף לך שהלקוח ... לך מענה לתת לו. לסיכום: ישנם מצבים שאתה תעדיף שהלקוח יתלבט בינך לבין מתחרה מסוים שלך ואתה תעדיף אפילו להמליץ לו לשקול
לרכוש מהמתחרה שלך ולא ממך, כדי להשאיר אותו בהתלבטות מסויימת, שלדעתך ממנה יהיה לך הרבה יותר קל לשכנע את הלקוח לחזור אליך, יותר קל מאשר אם הלקוח יתלבט בין
לרכוש ממך לבין אפשרות אחרת שהיא הרבה יותר רחוקה, שאולי ממנה לא תצליח לשכנע את הלקוח לחזור אליך. וכאשר אתה לדוגמה ממליץ ללקוח
לרכוש מהמתחרה הקרוב שלך, הרי שאתה שותל ללקוח ... את הקטגוריה שלך, רק שיש לו התלבטות ספציפית. לדוגמה: תרכוש 6 חדרים כאן ממול, דהיינו, אתה שותל ללקוח מחשבה, שהוא רוצה
לרכוש כאן באזור הזה, והספק הוא רק אם 5 או 6 חדרים ...