... אומרים לאדם להתחבר לצד אחד שבו, ופעם אחרת אומרים לאדם להתחבר לצד אחר שבו. והדבר הזה
יכול לשגע את האדם. לדוגמה: יש בעולם שלנו שתי תכונות הפוכות. מצד אחד להיות שמח בחלקך, שאם האדם לא יהיה שמח בחלקו, הרי שכל מה שיש לו ... מה שחסר לו. כי אף אחד לא רוצה את מה שלא חסר לו. ואם האדם שמח בחלקו בשלמות, הוא לא
יכול לרצות להתקדם. ולרצות להתקדם זאת תכונה הפוכה, מאשר להיות שמח בחלקך. ואף אחד בעולם לא באמת יודע איך לאזן את שתי התכונות האלו. ... לשאוף להתקדם. והאדם קורא לזה איזון. וכמו שהמציאו את המשפט שאומר, תרצה רק את מה שאתה
יכול להשיג. שגם זה שקר גדול. כי מי באמת
יכול לדעת, מה באמת הוא
יכול להשיג ומה הוא לא
יכול להשיג? ואם האדם יהיה שמח בחלקו, הוא יפספס הזדמנויות של התקדמות שאותן הוא כן
יכול להשיג. וכאשר האדם לא שמח בחלקו, אז לפעמים הוא סובל, גם כאשר הוא לא
יכול להשיג את מה שהוא רוצה להשיג. ובנוסף, השלמות היא ללכת עד הסוף. ואם תכלית חייו של האדם זה להתקדם, אז למה בכלל שהאדם יהיה שמח ... לתופעות המשתנות בעולם וכיוב). ושתי המחשבות האלו הן מנוגדות אחת לשנייה. כי האדם
לא יכול גם מצד אחד להתאהב ולא לפחד להיפגע, אבל גם מהצד השני לשמור על ריחוק רגשי כדי לא להיפגע. ואין שום דרך אמיתית למצוא איזון בדבר הזה. כי כל איזון
יכול להציע לאדם, לא להיקשר יותר מידי ולא להתאהב יותר מידי, אבל מהצד השני כן להיקשר רגשית וכן להתאהב. והקונפליקט הזה שיש לאדם בין ... אחרת להזדהות רגשית עם הדבר המנוגד לו. וכאשר האדם מנסה למצוא את דרך האמצע, חוסר
היכולת הזאת למצוא את הדרך האמיתית והאחת שאפשר להיצמד אליה עד הסוף, בלי לבדוק כל הזמן האם זו הדרך הנכונה או לא, חוסר
היכולת למצוא את הדרך הזו, הורגת את הנפש של האדם. כי מאחר שלכל דבר בעולם, יש בו גם חיסרון וגם יתרון, אז האדם לא
יכול למצוא שום דרך בעולם שהוא
יכול ללכת איתה עד הסוף. כי אם האדם ילך עד הסוף אחרי להיות שמח בחלקו, זה לא טוב. ואם האדם ילך אחרי ההפך של זה, גם זה לא טוב. ואם ... לא טוב. ואם האדם יהיה רק לא נחמד לאנשים, גם זה לא טוב. ושקט נפשי מגיע, רק כאשר האדם
יכול להיצמד למשהו ולסמוך עליו בעיניים עצומות, בלי להצטרך כל הזמן לבדוק אם הוא בסדר או לא. ומאחר שבכל דבר יש חיסרון, אז האדם לא
יכול ללכת עם שום דבר עד הסוף. ואז האדם כדי להיות באיזון, אז האדם כל הזמן צריך לבדוק האם הוא בסדר או לא. והאם הוא באיזון או לא. ... אמיתי. וכאן יש כמה שלבים. ובשלב הראשון נציג מהו איזון אמיתי. ואחכ נסביר במה תלויה
היכולת להיות באיזון אמיתי. ואחכ נסביר, איך להגיע
ליכולת הזו. וכאשר האדם קורא את ההסבר של מהו איזון אמיתי, על האדם לנסות להבין את הרעיון של הדברים, למרות שהם נראים כבלתי ישימים ... איזו משימה, שהדבר הזה לא מונע ממנו להבין, שאכן צריך לבצע אותה. ואיזון אמיתי, הוא
היכולת להכיל בו זמנית שני רגשות ושתי מחשבות ושני רצונות מנוגדים והפוכים אחד לשני. לדוגמה, לאהוב ולשנוא. או לרצות ולא לרצות ... השני אומר לאדם לרצות את מה שאין לו, על ידי זה נוצרת מלחמה. אבל אם יש לאדם את
היכולת להכיל בתוכו את שני הרגשות האלו בו זמנית, דהיינו, ברגע אחד לחוות בו זמנית גם את הרצון לשנות את המציאות, וגם את הרצון ... המנוגדים שבו. והדבר הזה והמצב הזה, הוא ורק הוא, נחשב לאיזון אמיתי. כי הוא בעצם
יכולת הכלה של כל דבר, את ההפך שלו. כי הרצון, מכיל את חוסר הרצון ולהפך. והאהבה, מכילה בתוכה את השנאה ולהפך. וכאשר יש לאדם את
היכולת הזאת, אז האדם חי באיזון רגשי אמיתי. דהיינו, אז ורק אז יש לאדם שקט נפשי אמיתי לגבי הכוחות השונים שבתוכו. והשאלה הנשאלת היא, איך מגיעים
ליכולת הזאת? והתשובה היא, כי יש דבר שאם האדם מצליח לעשות אותו, הדבר הזה מאפשר לאדם להיות גם מסוגל להכיל בתוכו את ריבוי הרגשות והמחשבות המנוגדות בו זמנית בבת אחת כישות אחת. ומהו הדבר הזה שבו תלויה
היכולת הזאת? והדבר תלוי
ביכולת של האדם לראות את התמונה המלאה של המציאות. כי המציאות עצמה היא דוגמה טובה לישות אחת, שמכילה בתוכה בו זמנית את סך כל ... להיות כמו המציאות עצמה? וכפי שהסברנו יש כאן עוד בעיה נוספת, והיא שהאדם לעולם לא
יכול להפוך להיות מה שהוא לא. לפחות לא בכוחות עצמו. כי הישות
לא יכולה בכוחות עצמה לשנות את עצמה. אבל בנוסף יש כאן עוד בעיה נוספת, והיא שמצד השכל הישר, האדם לא
יכול להיות בתודעה של המציאות עצמה, כל זמן שהוא עצמו קיים. כי האדם לא
יכול להיות שתי ישויות שונות זו מזו בו זמנית. והאדם
לא יכול ברגע אחד גם להיות הוא עצמו וגם להיות המציאות עצמה. זא גם אילו הייתה לאדם את ה