אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אמונה עצמית - איך להאמין בעצמך? איך להגיע לאמונה עצמית אמיתית?
... אמונה עצמית? האם אמונה עצמית, היא טובה או רעה? ואיך לפתח אמונה עצמית אמיתית? ועוד. ואמונה עצמית פירושה, שהאדם מאמין ביכולת שלו, להצליח להשיג את המטרות ... בו, מאחר שאתה כבר יודע אותו. ולכן, מצד האמת, האדם לא צריך להאמין בעצמו, אך הוא כן צריך לדעת, מה הכוח האמיתי שלו ומה היכולות האמיתיות שיש לו, בהתאם למצב ... להאמין בעצמך שיש לך כוח כלשהו, כאשר באמת אין לך אותו, ואז לעשות טעות כלשהי, ולהתאכזב. אך זאת כן חוכמה, להכיר באמת את היכולות האישיות שלך, ואת האפשרויות שלך להשיג את המטרות שלך. ולפעול בדיוק, לפי היכולות שלך. לא פחות, ולא יותר מהן. ... רצוי מאוד, שהאדם יאמת את כל האמונות שלו על עצמו. ואז הוא לא יצטרך יותר להאמין בעצמו, מאחר שהוא כבר יודע במדויק, את היכולות שלו. וטוב יותר לאדם, שידע ... יותר או פחות ממנו, מאשר שיאמין בעצמו יותר מידי או פחות מידי, ושיעשה טעויות שונות. ואיך יכול האדם לדעת את האמת, על היכולות האישיות של עצמו? תשובה: על ... כדי לדעת, צריך להתבונן. על האדם לבדוק טוב יותר עם עצמו, מה באמת חשוב לו להשיג. ולאחר מכן לבדוק, האם ואיך בדיוק הוא יכול להשיג את המטרות שלו. על האדם לנסות להבין טוב יותר, את האמת על עצמו. מה באמת, הוא כן יכול לעשות, ומה באמת, הוא לא יכול לעשות. כאשר האדם יודע את האמת על ... בעצמו ואולי לטעות. אלא הוא פשוט יודע את האמת על עצמו, וממילא הוא פועל תמיד לפי כוחו. ואם האדם לא בטוח האם יש לו יכולת כלשהי או לא. האם במקרה כזה, עליו להאמין בעצמו שיש לו את היכולת הזו? תשובה: האדם צריך להיות מציאותי. ואם הוא לא יודע בוודאות, האם יש לו יכולת כלשהי, אז פשוט עליו להניח, שאולי יש לו את היכולת הזו ואולי לא. ולכן, לבדוק את העניין, בדיוק כפי שבודקים כל עניין אחר. אין צורך שהאדם יאמין בעצמו שהוא יכול לעשות משהו, כאשר הוא לא בטוח שהוא אכן יכול לעשות אותו. אבל כן יש צורך שהאדם יבין, שאם הוא לא בטוח שהוא לא יכול לעשות משהו, הרי שיכול להיות שהוא כן יכול לעשות אותו. ועל האדם פשוט לבדוק את היכולת שלו, כמו שבודקים כל עניין אחר. לסיכום: במקום להאמין בעצמך, פשוט תנסה להתבונן ולדעת את האמת על עצמך. ואם אינך יודע האם אתה יכול או לא יכול להשיג משהו, אז פשוט תאפשר לעצמך לנסות להשיג אותו, למרות שאינך בטוח שאתה יכול להשיג אותו. אך עדיין תזכור, שיכול להיות שלא תשיג אותו. וזכור! במקום ...
לקחת פירוש טעות טעויות להשיג אותו לדעת את האמת צורך להבין
השכל האנושי - האם הוא מוגבל? האם יש דברים נסתרים שלא נבין ולא נדע?
... האנושי - האם הוא מוגבל? האם יש דברים נסתרים שלא נבין ולא נדע? שאלה: השכל האנושי, האם הוא מוגבל ביכולת שלו להבין את כל המציאות? האם יש דברים במציאות שאי אפשר להבין אותם בשכל אנושי? תשובה: לא נשיב כאן על השאלה הנל, אך כן ניתן כאן ... אפשר לגלות את התשובה לשאלה הנל באופן וודאי. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל זמן שהאדם לא יודע את כל מה שהוא כן יכול לדעת, הרי שהוא לא באמת יכול לדעת בוודאות, האם יש משהו שהשכל מוגבל להבין אותו או שלא. מצד אחד, קיימת האפשרות כי ניתן להבין כל דבר. וזה שהאדם עצמו לא מבין כל דבר, זה לא אומר שבהכרח אי אפשר להבין כל דבר. כי אולי זה שהאדם לא מסוגל כרגע להבין כל דבר, זה רק בגלל היכולת השכלית שיש לו כרגע. ויכול להיות , שאם האדם ישתמש בכל השכל שלו בשלמות, אולי פתאום הוא יגלה שהוא מבין את הכל ושאין דבר שאינו ניתן להבנה. מצד שני, יכול גם להיות, שנדמה לאדם שכן אפשר להבין כל דבר. אך אם האדם ישתמש בכל היכולת השכלית שלו, הוא פתאום יגלה שיש דברים שהוא בכל זאת לא מסוגל להבין. ואז הוא ידע בוודאות, כי היכולת השכלית שלו מוגבלת, ושאין אפשרות להבין בשכל האנושי כל דבר. נמצא אם כן, כי קיימת דרך לדעת בוודאות האם ניתן להבין כל דבר, והיא על ידי זה שהאדם משתדל להבין את כל מה שהוא כן יכול להבין. וכאשר האדם מגיע לקצה גבול יכולת ההבנה שלו, אז הוא בעצם מגלה, האם באמת יש גבול ליכולת ההבנה, או שאולי אפשר להבין כל דבר. ולכן, רק מי שיודע את כל מה שאפשר לדעת, רק מי שמבין את כל מה שכן אפשר להבין, רק הוא יכול לדעת, האם יש קצה לגבול ההבנה האנושי ואם כן מהו. אך כל זמן שהאדם לא נמצא בקצה ההבנה האנושית, הוא לא באמת יכול לדעת בוודאות, האם יש קצה להבנה האנושית או שלא. ונקודה נוספת למחשבה: כדי לענות על השאלה האם ניתן להבין כל דבר בשכל אנושי, לשם כך צריך להגדיר מהי הבנה. והבנה, היא היכולת של האדם להכיל בתוכו מבחינה שכלית ורגשית רעיון כלשהו. לדוגמה: נבקש מהאדם לחשוב על תפוח. האדם חושב על תפוח בלי בעיה. ואכ ... הזאת. לא ברמה השכלית ולא ברמה הרגשית. ואכ אפשר לומר, שהאדם לא מסוגל להבין רעיון של דבר והיפוכו. זא, שהבנה היא היכולת להכיל רגשית ושכלית רעיון כלשהו. דוגמה נוספת לרעיון שאי אפשר להכיל בשכל אנושי. האדם לא מסוגל לדמיין בשכל שלו את כל מרחב המקום ... דוגמאות שונות, לדברים שלא ניתן להבין בשכל אנושי. יחד עם זאת, למרות שאי אפשר להבין לדוגמה דבר והיפוכו, עדיין יכול להיות שאולי קיימת האפשרות שהאדם יעשה פעולה מסוימת, או שיקרה משהו לאדם, ושעל ידי זה היכולת השכלית והרגשית של האדם תגדל, ואז האדם כן יוכל להכיל בתוכו רעיון של דבר והיפוכו וכיוב. וזה בעצם אומר, שלמרות שניתן לומר שהשכל ... אותם, צריך האדם להכיל בתוכו רעיונות, שאין אפשרות להכיל אותם בשכל אנושי. והתשובה היא כנל, שרק מי שמגיע לקצה יכולת ההבנה שלו, רק הוא מגלה את התשובה לשאלה הנל. ...
לאמן את השכל לדעת הכל פיתוח יכולות חשיבה איך לדעת האם יש שיטות לפיתוח חשיבה לשפר את החשיבה אימון קוגניטיבי דבר והיפוכו
התמכרויות, טורדנות כפייתית, גמילה מהתמכרויות, אובססיות, התנהגות טורדנית, התנהגות כפייתית, לשנות הרגלים - איך להיגמל מהתמכרות?
... אובססיה התמכרות, זאת פעולה שהאדם עושה אותה, מתוך תחושה של כפייה וללא בחירה עצמית. כאשר האדם מרגיש שהוא מוכרח לעשות איזה משהו, בלי יכולת לשלוט בעצמו, האם לעשות זאת או לא, הרי שיש ... שמהותה של האובססיה, היא בכך שהאדם עושה אותה ללא תחושה של בחירה, ממילא זה אומר, כי כדי לשלוט באובססיה, לשם כך יש צורך להחזיר לאדם את יכולת הבחירה שלו. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי ...
הפרעה כפייתית אוכל למצוא הפרעה טורדנית כפייתית תחושה יכולות התמכרות לסיגריות אפשרות
החכם הגדול ביותר והטיפש הגדול ביותר. במה הם דומים ושונים?
... כי אחד מהדברים שמאפיינים את הטיפש, הוא בחוסר יכולת השיפוט הנכונה שלו. כאשר האדם לא מסוגל לשפוט את הדברים בצורה נכונה, הרי שהיכולת השכלית שלו נמוכה. וככל שהשכל של האדם גדול יותר, כך כושר השיפוט שלו גדול יותר וכולי. אלא שכאשר האדם מבין את כל ... הוא כאילו זורק את השכל לגמרי, ואין לו שום יכולת שיפוט על שום דבר, בדיוק כמו הטיפש הגדול ביותר. אלא, שהטיפש לא מסוגל להיות גם חכם. והחכם, מסוגל להיות גם ללא שיפוט ... שכל ונהנה בעוצמה הרבה יותר חזקה, מאחר שהוא יכול להכיל בתוכו הפכים וכולי. ...
לשפר יכולת שכלית איך לשפר את המוח להבין את המציאות מיומנויות קוגניטיביות פיתוח יכולת חשיבה תרגילים לפיתוח השכל להבדיל טיפש
אבולוציה / ברירה טבעית / החזק שורד - מהי מהות האבולוציה?
... לא תואם את המציאות, הוא יכול להיות קיים רק באופן זמני. כמו דמיון שקיים באופן זמני. אבל בסופו של דבר, סופו להיעלם. ... שרק הדבר שהוא חזק, רק הוא יכול לשרוד. אבל, לא רק החזק שורד, אלא גם מי שהוא ישות מאוד פשוטה, שהיא כמעט ולא זקוקה ... כל עולם הדומם, שהוא ברובו יכול לשרוד, כמעט בלי שום משאבים. והמים והאדמה יכולת השרידות שלהם היא מאוד גבוהה, משום שהם לא דורשים הרבה משאבים כדי לשרוד. וגם ... נבגים ופיטריות וכיוב. שיכולת השרידות שלהן היא גבוה ביותר. והם יכולים אפילו להתקיים על כוכבי לכת אחרים ... גם מחוץ לאטמוספרה וכיוב. ויכולת השרידות הגבוהה שלהם, היא לא משום שהם חזקים, אלא משום שהמורכבות שלהם היא מאוד ... ועל ידי זה הם שורדים. אבל יכולת השרידות לכשעצמה, היא מעידה על אחת משתי האפשרויות הנל. ואם נתבונן היטב נראה, ...
דומם אין סוף שורש להבין יציבות האמת המוחלטת החזק שורד דמיונות
רוחניות חומרית - איך להגיע להארה רוחנית, באמצעות רדיפה חומרית?
... תלוי בכך שהוא יבין את המציאות. והאדם יכול לרדוף אחרי רוחניות או גשמיות או אחרי כל הגדרה אחרת, אבל מה ... יבין, כי הדבר הגדול ביותר שהאדם יכול להשיג אותו, זה להבין את כל המציאות. ונחדד, שלהבין את כל ... לאדם שכל מאוד גדול. והנה, לא כל אחד יכול להבין את הדברים בשלמות באופן מידי. והאדם צריך לעשות תרגול ולהכין את עצמו לכך, שתהיה לו את היכולת להבין את הדברים בשלמות. והדבר דומה לאדם שצריך להרים משקל מאוד כבד כדי להיות מאושר. והאדם לא יכול בבת אחת להרים את המשקל הכבד הזה. ואם יניחו את המשקל הכבד ... שיאפשרו לו ליצור כלי קיבול שתשפר את היכולת שלו להרים דברים כבדים. עד שבסופו של דבר, יוכל האדם ... בשלמות, לשם כך צריך האדם שתהיה לו יכולת שכלית ורגשית מאוד גבוהה. כי האדם צריך לאזור את כל הכוחות שלו ואת כל היכולות שלו, כדי להבין את הכל בשלמות. ולכל אחד יש את היכולת להבין את הכל. אבל לא אצל כל אחד היכולת הזאת זמינה לשימוש מיידי. כי לאדם יש פוטנציאל אין ... הזה לא ממומש בפועל. ולאדם יש המון יכולות שכליות ורגשיות, רק שהאדם לא מביא אותן לידי ביטוי. ... שלו, דהיינו, האדם צריך לגלות את היכולות השכליות והרגשיות שלו. שבאמצעותן הוא יוכל להכיל בתוכו ... קטנים. דהיינו, על האדם לשפר את היכולות האישיות שלו, גם היכולות השכליות וגם היכולות הרגשיות שלו, בכל תחום. ועל ידי זה בסופו של דבר, כל היכולות של האדם יבואו לידי ביטוי. ואז האדם יוכל לקחת את סך כל היכולת שלו, ולהחזיק איתה את השכל של הבנת המציאות. ואיך ישפר את האדם את היכולת השכלית והרגשית שלו? תשובה: באמצעות כל דבר. ואפילו ... האושר, הוא המטרה הגדולה ביותר שהאדם יכול להגיע אליה. והמרדף אחרי הכסף, או המרדף אחרי כל שטות או כל ... טכנית להרוויח כסף, אבל אין לו את היכולת השכלית להבין איך להרוויח את הכסף. הרי שהוא לא יוכל ... כסף ושל שאר הדברים, הוא גם לא יהיה יכול להבין את המציאות, שכוללת בתוכה את התהליכים האלו. כי כדי ... שזאת התכלית הסופית, עליו לשפר את היכולות שלו. ולשפר את היכולות פירושו, שהאדם משתדל להיות הטוב ביותר שהוא יכול, בכל תחום ... שהיא, הרי שבעצם הוא מתרגל ומשפר את היכולת שלו, להשיג את המטרה הגדולה ביותר, שהיא האושר. וכדי ... חומריים, לשם כך עליו לגלות בעצמו את היכולות האישיות שלו ואת הפוטנציאל האישי שלו. כי לאדם יש המון ... של דבר את האושר. ואת האושר האדם יכול להשיג, רק כאשר ורק אחרי שהוא מביא לידי ביטוי, את כל היכולות האישיות שלו. השכליות והנפשיות וכולי. כי בלי זה, האדם ... ועל האדם להביא לידי ביטוי, את כל היכולות שלו עד כמה שהוא יכול, כדי להשיג את אותן המטרות היום ... הנאה. מכך שהוא בכל פעם מגלה איזו יכולת חדשה שיש לו. ואחרי שהאדם מבטא את היכולת הזאת בשלמות, אז הוא מרגיש תחושה של מיצוי, ואז הוא ...
ראוי להיות מאושר בבת אחת רוצה להיות מאושר להגיע להארה תרגילים לפיתוח חשיבה להגיע להארה רוחנית ייצור הכנסה הטוב ביותר
הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
... בוגרת? ובו יתבאר, כיצד אפשר ללמד, כל אחד, כל דבר? דהיינו, כיצד אפשר לגרום גם לילד קטן, להתחבר רגשית ושכלית (לפי יכולת הקיבולת השכלית שלו), לכל רעיון, מעולמם של המבוגרים? כי כל אחד רוצה, שהילד שלו יצליח. וכדי להצליח, לפעמים צריך לחשוב בצורה בוגרת. וההורה מנסה ללמד את הילד שלו את צורת המחשבה הבוגרת. אבל יש פער, בין צורת המחשבה הבוגרת, לבין יכולת ההכלה של הילד. כי האדם הבוגר, לא הפך להיות אדם בוגר ביום אחד. ואף אחד לא נהיה הורה, ביום אחד. והאדם מתפתח בחייו, ולאט לאט הוא לומד דברים חדשים וצובר ידע, והיכולות השכליות של האדם מתפתחות. עד שבסופו של דבר, האדם מגבש לעצמו את צורת המחשבה הבוגרת. ועכשיו ההורה רוצה להנחיל את המורשת שלו ואת ... אך גם מניסיונם של אחרים. וההורה רוצה שהילד שלו יחסוך לעצמו טעויות, ושילמד מהניסיון שלו כהורה. אבל לילד, יש את היכולת השכלית שלו. וההורה לא תמיד יודע לדבר בשפת הילד. והשאלה היא, איך אפשר להעביר צורת מחשבה בוגרת, לילד קטן? ונוסיף ונאמר, כי השאלה ... באים לידי ביטוי בכל שכל ובכל דעה אחרת, ואפילו בהפך של עצמם. ומי שיודע כיצד כל דבר בא לידי ביטוי בכל דבר, הוא גם יכול לומר כל דבר, בכל דרך שהוא רוצה. ועל ידי זה, הוא יכול לבטא כל רעיון וכל שכל, בכל רמה שהוא רוצה, לפי הרמה של זה ששומע אותו. וברמה המעשית, מה יעשה האדם שהוא לא יודע את הדרך ואת הקשר שיש, בין ... להכיל בתוכו, את כל הרעיונות שקיימים בעולם. אלא שההבדל הוא, רק בעוצמה ובחדות של הדבר. אבל גם ילד קטן, גם הוא יכול להכיל בתוכו כל רעיון שיש בעולם. אלא שהוא יכול להכיל כל רעיון, במינון יותר חלש ובמינון שונה, משל האדם הבוגר. וכאשר ההורה רוצה ללמד את ילדו איזה שכל כלשהו של אדם בוגר, על ההורה לנסות להתבונן היטב, ולנסות לראות, כיצד השכל הזה הבוגר, כיצד הוא יכול לבוא לידי ביטוי בעולמו של הילד. ולאחר מכן, במקום שההורה יאמר לילד, את מה שהוא רוצה לומר בצורה ישירה, על ההורה לנסות להורות לילד את הדרך, ... מסיבה כלשהי, לא צריך להילחם בו, אלא צריך לנסות לנתב את המשחק שלו עם הבובות, למשהו יותר בוגר. ולדוגמה, ההורה יכול להציע לילד שלו, לעשות איזה משהו שכלי עם הבובות. כגון להציע לילד ליצור איזו הצגה של הבובות, או איזה התרחשות של אירועים עם הבובות, או כל ... היא יכולה לבוא לידי ביטוי, בתוך העולם של השומע. כי לא תמיד, המשוגע יכול בבת אחת להיות חכם. אבל הוא בהחלט כן יכול להיות, משוגע יותר חכם. כי גם המשוגע, חושב בהיגיון. אלא שיש לו היגיון אחר. וכדי להפוך אותו לחכם רגיל, לשם כך לא צריך להילחם איתו, אלא ... במקומות אחרים. ונסכם ונאמר, כי הדרך להסביר כל רעיון לכל אחד בעולם, היא על ידי זה שבודקים, כיצד הרעיון הזה יכול לבוא לידי ביטוי, בתוך עולמו של השומע. ואז מסבירים את הרעיון הגדול, באמצעות עולם המושגים של השומע. וכמובן שככל שהאדם חכם יותר, כך הוא מסוגל לעשות זאת בצורה טובה יותר. ומי שהוא חכם אמת, הוא יכול ללמד, כל אחד, כל דבר. כי הוא יודע את נקודת החיבור, שיש בין כל הרעיונות. והוא יודע, כיצד כל רעיון בא לידי ביטוי בתוך כל שאר הרעיונות. ועל ... האדם עצמו. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. ומי שיודע שהוא זקוק לעזרה, עליו לחפש את האדם החכם ביותר, שיכול לעזור גם לו. כמו שהאדם החולה, מחפש את הרופא הטוב ביותר, כך על האדם לחפש, את רופא הנפשות הטוב ביותר, שיעזור גם לו וכולי. ...
לומר לילד הצגה ילדים לשכנע מישהו להבין להמשיך אין סוף משיח למצוא
הסוד של האיזון - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפסיכולוגים / חכמי הרוח?
... אומרים לאדם להתחבר לצד אחד שבו, ופעם אחרת אומרים לאדם להתחבר לצד אחר שבו. והדבר הזה יכול לשגע את האדם. לדוגמה: יש בעולם שלנו שתי תכונות הפוכות. מצד אחד להיות שמח בחלקך, שאם האדם לא יהיה שמח בחלקו, הרי שכל מה שיש לו ... מה שחסר לו. כי אף אחד לא רוצה את מה שלא חסר לו. ואם האדם שמח בחלקו בשלמות, הוא לא יכול לרצות להתקדם. ולרצות להתקדם זאת תכונה הפוכה, מאשר להיות שמח בחלקך. ואף אחד בעולם לא באמת יודע איך לאזן את שתי התכונות האלו. ... לשאוף להתקדם. והאדם קורא לזה איזון. וכמו שהמציאו את המשפט שאומר, תרצה רק את מה שאתה יכול להשיג. שגם זה שקר גדול. כי מי באמת יכול לדעת, מה באמת הוא יכול להשיג ומה הוא לא יכול להשיג? ואם האדם יהיה שמח בחלקו, הוא יפספס הזדמנויות של התקדמות שאותן הוא כן יכול להשיג. וכאשר האדם לא שמח בחלקו, אז לפעמים הוא סובל, גם כאשר הוא לא יכול להשיג את מה שהוא רוצה להשיג. ובנוסף, השלמות היא ללכת עד הסוף. ואם תכלית חייו של האדם זה להתקדם, אז למה בכלל שהאדם יהיה שמח ... לתופעות המשתנות בעולם וכיוב). ושתי המחשבות האלו הן מנוגדות אחת לשנייה. כי האדם לא יכול גם מצד אחד להתאהב ולא לפחד להיפגע, אבל גם מהצד השני לשמור על ריחוק רגשי כדי לא להיפגע. ואין שום דרך אמיתית למצוא איזון בדבר הזה. כי כל איזון יכול להציע לאדם, לא להיקשר יותר מידי ולא להתאהב יותר מידי, אבל מהצד השני כן להיקשר רגשית וכן להתאהב. והקונפליקט הזה שיש לאדם בין ... אחרת להזדהות רגשית עם הדבר המנוגד לו. וכאשר האדם מנסה למצוא את דרך האמצע, חוסר היכולת הזאת למצוא את הדרך האמיתית והאחת שאפשר להיצמד אליה עד הסוף, בלי לבדוק כל הזמן האם זו הדרך הנכונה או לא, חוסר היכולת למצוא את הדרך הזו, הורגת את הנפש של האדם. כי מאחר שלכל דבר בעולם, יש בו גם חיסרון וגם יתרון, אז האדם לא יכול למצוא שום דרך בעולם שהוא יכול ללכת איתה עד הסוף. כי אם האדם ילך עד הסוף אחרי להיות שמח בחלקו, זה לא טוב. ואם האדם ילך אחרי ההפך של זה, גם זה לא טוב. ואם ... לא טוב. ואם האדם יהיה רק לא נחמד לאנשים, גם זה לא טוב. ושקט נפשי מגיע, רק כאשר האדם יכול להיצמד למשהו ולסמוך עליו בעיניים עצומות, בלי להצטרך כל הזמן לבדוק אם הוא בסדר או לא. ומאחר שבכל דבר יש חיסרון, אז האדם לא יכול ללכת עם שום דבר עד הסוף. ואז האדם כדי להיות באיזון, אז האדם כל הזמן צריך לבדוק האם הוא בסדר או לא. והאם הוא באיזון או לא. ... אמיתי. וכאן יש כמה שלבים. ובשלב הראשון נציג מהו איזון אמיתי. ואחכ נסביר במה תלויה היכולת להיות באיזון אמיתי. ואחכ נסביר, איך להגיע ליכולת הזו. וכאשר האדם קורא את ההסבר של מהו איזון אמיתי, על האדם לנסות להבין את הרעיון של הדברים, למרות שהם נראים כבלתי ישימים ... איזו משימה, שהדבר הזה לא מונע ממנו להבין, שאכן צריך לבצע אותה. ואיזון אמיתי, הוא היכולת להכיל בו זמנית שני רגשות ושתי מחשבות ושני רצונות מנוגדים והפוכים אחד לשני. לדוגמה, לאהוב ולשנוא. או לרצות ולא לרצות ... השני אומר לאדם לרצות את מה שאין לו, על ידי זה נוצרת מלחמה. אבל אם יש לאדם את היכולת להכיל בתוכו את שני הרגשות האלו בו זמנית, דהיינו, ברגע אחד לחוות בו זמנית גם את הרצון לשנות את המציאות, וגם את הרצון ... המנוגדים שבו. והדבר הזה והמצב הזה, הוא ורק הוא, נחשב לאיזון אמיתי. כי הוא בעצם יכולת הכלה של כל דבר, את ההפך שלו. כי הרצון, מכיל את חוסר הרצון ולהפך. והאהבה, מכילה בתוכה את השנאה ולהפך. וכאשר יש לאדם את היכולת הזאת, אז האדם חי באיזון רגשי אמיתי. דהיינו, אז ורק אז יש לאדם שקט נפשי אמיתי לגבי הכוחות השונים שבתוכו. והשאלה הנשאלת היא, איך מגיעים ליכולת הזאת? והתשובה היא, כי יש דבר שאם האדם מצליח לעשות אותו, הדבר הזה מאפשר לאדם להיות גם מסוגל להכיל בתוכו את ריבוי הרגשות והמחשבות המנוגדות בו זמנית בבת אחת כישות אחת. ומהו הדבר הזה שבו תלויה היכולת הזאת? והדבר תלוי ביכולת של האדם לראות את התמונה המלאה של המציאות. כי המציאות עצמה היא דוגמה טובה לישות אחת, שמכילה בתוכה בו זמנית את סך כל ... להיות כמו המציאות עצמה? וכפי שהסברנו יש כאן עוד בעיה נוספת, והיא שהאדם לעולם לא יכול להפוך להיות מה שהוא לא. לפחות לא בכוחות עצמו. כי הישות לא יכולה בכוחות עצמה לשנות את עצמה. אבל בנוסף יש כאן עוד בעיה נוספת, והיא שמצד השכל הישר, האדם לא יכול להיות בתודעה של המציאות עצמה, כל זמן שהוא עצמו קיים. כי האדם לא יכול להיות שתי ישויות שונות זו מזו בו זמנית. והאדם לא יכול ברגע אחד גם להיות הוא עצמו וגם להיות המציאות עצמה. זא גם אילו הייתה לאדם את ה
אדם שמח רוחניים להיקשר רגשית מלחמה שורש הזדהות פחד להיפגע להתגבר
הסוד של הייאוש האנושי - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפסיכולוגים / מורים רוחניים?
... עושה את הפעולות שאותן הוא חושב שהוא יכול לעשות, כדי להשיג את הרצון שלו. וכאשר יש לאדם איזה רצון חזק, האדם מוכן אפילו להתאמץ ולהשקיע המון משאבים כדי ... את המטרה הזאת. וכאשר האדם מגלה שהוא לא יכול להשיג את המטרה הזאת, הדבר הזה גורם לאדם לפגיעה במצב הרוח שלו, בירידה במוטיבציה האישית שלו, בתחושה של עצבות ... האדם רוצה איזה דבר, והאדם מבין שהוא לא יכול להשיג את אותו הדבר, והאדם מוותר על הרצון שלו להשיג את אותו הדבר, הרי שיש כאן סוג של ייאוש. וזה בעצם אומר שכל ... אף אחד לא היה מסרב לדוגמה להיות בעל יכולת בלתי מוגבלת וכיוב. ובתוך תוכם של כל האנשים יש איזה רצונות נסתרים, שבני האדם התייאשו מכך שכרגע הדבר יהיה ... כל הדברים שאותם האדם מבין שהוא לא יכול להשיג . כגון לדוגמה לעוף בשמים כמו ציפור, או לנשום מתחת למים כמו דג וכיוב. כי בעולם שלנו יש המון ישויות שונות. ולכל ישות יש את היכולות הייחודיות שלה. כי גם לאש וגם למים וגם לרוח וכיוב, גם להן יש את היכולות שלהן. ומצד האמת אילו היה האדם יכול, הוא היה מאוד שמח שיהיו לו את סך כל היכולות האפשריות. וכפי שאכן המדע מנסה כל הזמן לפתח המצאות חדשות, שבאמצעותן יוכל האדם להגדיל את סך כל היכולות שלו. וכל יכולת שהמדע רואה שהיא קיימת בעולם, המדע מנסה לגרום לכך שגם האדם יהיה בעל היכולת הזו. וזה בעצם אומר שמטבע בני האדם לרצות את הכל בשלמות. אך האדם מבין שאין אפשרות שיהיו לו את כל היכולות כפי מה שהוא רוצה כאן ועכשיו. ורוב בני האדם לא חיים עם רצון מתמיד להשיג את השלמות. וזה משום שהם בעצם חיים ... את הסיבה הזאת, כי הוא חושב שעדיין היה יכול להיות אחרת. דהיינו, האדם מפקפק בהכרחיות של הסיבה. כי האדם במחשבתו מבין שאולי יש אפשרות אחרת טובה יותר, שבה ... בעיה. והבעיה היא שברמה הלוגית האדם לא יכול להבין את הסיבה הראשונה. כי על כל סיבה תמיד יהיה ניתן לשאול מהי הסיבה שלה עצמה. וזה בעצם סוד גדול, שאף אחד ... יבין את הסיבה הראשונה, ומאחר שהאדם לא יכול מבחינה שכלית תפישתית להבין את הסיבה הראשונה, כי היא נמצאת במרחק אין סופי מהשכל של האדם, מאחר שהיא הסיבה ... בייאוש גדול מאוד. וכל מי שאומר שהאדם לא יכול להגיע אל השלמות שלו, וכל מי שאומר שאין שלמות מוחלטת, וכל מנהיג שקר שמייאש את האדם מלמצוא את הסיבה הראשונה של ... את האדם שהשכל של האדם מוגבל, ושהאדם לא יכול לחקור את מה שהיה בנקודת ההתחלה הראשונה, ושהאדם לא יכול להבין את הכל, וכיוב שקרים משקרים שונים, שהם בסך הכל ביטויים שונים של הטיפשות והשקר והייאוש הגדול שבו נמצאים ... מנהיגי שקר שמרמים את האדם לחשוב שהוא לא יכול למצוא תשובות לכל השאלות. וכל אירוע שיש בעולם שבו האדם חווה סוג כלשהו של ייאוש, זה ביטוי לכך שהאדם בתוכו ... שיש בעולם, הן ביטויים שונים של חוסר היכולת להבין את הסיבה הראשונה. וכל אדם בעולם שחווה סוג כלשהו של ייאוש, שורש הייאוש הוא בכך שהאדם לא מצליח לגלות את הסוד איך הוא כן יכול להבין את הסיבה הראשונה שנמצאת במרחק אין סופי ממנו. כי לוגית ושכלית לא ניתן לתפוס במחשבה את הסיבה הראשונה. ... הראשונה. כי כל הדברים שבעולם, האדם כן יכול להשיג אותם מבחינה לוגית. כי מבחינה לוגית יכול להיות שהמדע יפתח איזו תרופה, שתאפשר לאדם לעוף באוויר וכיוב. אך מבחינה לוגית, יש דבר אחד שהוא בלתי אפשרי, והוא היכולת להבין מהי הסיבה הראשונה. כי לוגית תמיד יש אפשרות לשאול מה היה לפני. והמשימה הכי קשה בעולם, היא לפצח ... הדיכאון וחוסר השמחה. והשורש הוא חוסר היכולת להבין את הסיבה הראשונה. וחוסר היכולת הזאת באה לידי ביטוי בכל הדברים שיש בעולם. כי כל פעם שקורה לאדם דבר נגד רצונו, הרי שזה מבטא את זה ...
מה היה לפני המפץ הגדול לשאול שורש של הרצון האמת האבסולוטית לא מבין את המציאות איך לגלות הרגשת חיסרון כל המציאות
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 2
... אותו לשם כך על האדם להשתמש בעומק השכל שלו, דהיינו, בשורש השכל שלו, דהיינו, בשכל עם יכולת תפישה על אנושית ואיך סופית. אך מחמת שהאדם עוד לא הביא לידי ביטוי את הפוטנציאל הזה שבו, לכן המידע שאותו האדם מגלה בסוף עומק ... המידע, קשורה לרמת העומק של שורש השכל של האדם. כי כל השכל של האדם, הוא רק חלק קטן מיכולת תפישה גדולה עוד יותר. שאיתה ורק איתה אפשר להבין את עומק המציאות. והאדם שאין לו מושג מהו השכל העל אנושי, וכיצד שם באותו שכל ... למרות שבאמת זו בכלל תשובה ולא שאלה כלל. וכאשר האדם מגיע לנקודה הזאת, עליו להשתמש ביכולת התפישה של שורש השכל של האדם. כי לכל אדם יש יכולות תפישה שונות. ויש לאדם את היכולת לתפוס במחשבתו את האין סוף. אך האדם לא משתמש בחיי היום יום ביכולת התפישה הזאת. משום ששם כל המציאות שלנו נתפשת אחרת. וכאשר האדם רוצה לקבל תשובה לשאלת כל השאלות, עליו להשתמש ביכולת התפישה של שורש השכל האנושי. איך כיצד יכול האדם להתחבר ליכולת התפישה העל אנושית שלו? והתשובה היא, שעל האדם לנסות לעשות 2 פעולות הפוכות בו זמנית, שהשילוב שלהן יגרום לאדם להתחבר לשורש ... את מה שהוא לא מבין, עם השכל האנושי הרגיל שלו. אבל הדגש הוא לא לנסות להבין איך זה יכול להיות שהמידע נכון, אלא רק פשוט לנסות להבין עם השכל הרגיל, מהו המידע הזה שאותו קשה להבין. כי בשכל האנושי הרגיל כן אפשר להבין את ... אבל אי אפשר להבין את הסיבה שמאפשרת את הקיום של סיבה כזאת. כי בשכל אנושי האדם לא יכול לתפוש במחשבתו את האפשרות שתהיה קיימת סיבה כזאת. כי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא סיבה שניתן לומר ולהגדיר אותה בשכל אנושי ... בשכל אנושי רגיל, לא ניתן להבין את קיומה ואת מהותה של הסיבה הזאת. כי קיומה נוגד את יכולת התפישה האנושית. ולכן, כאשר האדם מגיע לנקודת ההתחלה של כל האירועים כולם, שהיא בכלל נמצאת הרבה לפני ציר הזמן ומרחב המקום ... כלשהו הוא הסיבה הראשונה של כל הדברים, הרי שיש כאן סתירה פנימית. כי שום דבר בעולם לא יכול להיות הסיבה של עצמו. ואם אנחנו אומרים על דבר כלשהו שהוא הסיבה הראשונה, הרי שהוא לא סיבת עצמו, כי הוא נפרד מכל הדברים. ואכ הוא ... ועל האדם כן לנסות להבין את המידע הזה, אבל לא לנסות להבין עם השכל האנושי איך זה יכול להיות שהמידע הזה נכון. ועל ידי זה שהאדם מתבונן היטב על המידע שאליו הוא הגיע, ועל ידי זה שהאדם לא מנסה להבין עם השכל האנושי את אפשרות קיומו של המידע הזה, על ידי זה האדם מתחבר לשכל העל אנושי שלו. וליכולת התפישה העל שכלית, שורש השכל, השכל העל אנושי של האדם. והחיבור של האדם לשורש השכל שלו, הוא אך ורק על ידי נקודת החיבור הזו. ... להיות כפי מה שהם. ואם אחרי שהאדם חושב שהוא גילה את סיבת כל הסיבות, הוא עדיין יכול לשאול על דבר כלשהו בעולם מה הסיבה שלו? ומדוע הוא דווקא כך ולא אחרת? ומדוע מוכרח שכל הדברים יהיו כפי מה שהם? כל זמן שהאדם עוד לא ...
לשאול מה הסיבה שכל על אנושי תהליכים לשאול את עצמי סיבה יכולות לגלות את הסיבה להבין את כל המציאות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יכולת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יכולת, איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לזוגיות, אימון אישי לעסקים, אימון אישי למתבגרים בנושא יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.8594 שניות - עכשיו 11_06_2025 השעה 05:27:01 - wesi1