... או לא מקצועיים. לדוגמה, אדם
יכול להתעצבן על עובד שעושה טעות, אך יבחר להסתיר את הרגשות כדי לא להיתפס כמנהל חסר
יכולת שליטה. לעומת זאת, כאשר ילד עושה טעות דומה בבית, ההורה מרשה לעצמו לבטא כעס כי אינו מרגיש מאוים מהילד או מהתגובות של הילד כלפיו. אליעד כהן מציין שבפועל, הכעס קיים ... אבל אמא כעסנית זה לגיטימי
יכול להיות, יכול להיות שיש לך אמונה כזאת שאומרת לבטא כעס כמנהל זה לא הגיוני אבל לבטא כעס כאמא זה כן הגיוני
יכול להיות? ש: אני חושבת שלבטא כעס זה בסדר כשצריך. אליעד: אז זה נראה שאת מתלוננת על המקרים שלא צריך. ש: השאלה מתי צריך. אליעד: אוקי אז מה היית רוצה בואי נשאל מה היית רוצה ... רק מביא לך. ש: אין לי בעיה אתה
יכול להגיד שזה רע אתה
יכול להגיד שזה טוב זה לא משנה לי, מה שמעניין אותי אני רוצה להשיג את זה במציאות שלראות שזה פרקטי אפילו. אליעד: אני מבין אבל אני אומר שאם את כאסטרטגיה אומרת אני רוצה שהמציאות ... בכלל יודע שהדבר הזה צריך לקרות
יכול להיות שהוא יגיד אני מאוד אחראי רק אני לא צריך לבצע את זה מה זה משנה שזה על הרצפה כאילו את מניחה שהסיבה שהוא לא מחזיר את הצעצוע לארון זה כי הוא מסיר מעצמו אחריות אבל מאוד
יכול להיות שהוא לוקח אחריות על מה שחשוב לו וזה פשוט לא חשוב לו לכן לא אכפת לו. זאת אומרת
יכול להיות שפה מה שצריך זה לא ללמד אותו איך לקחת אחריות אלא להסביר לו שבמסגרת האחריות שלו זה גם לשים את זה בארון בחזרה. ש: הסברתי. אליעד: אני יודע שהסברת אבל זה לא אומר ... הוא יסדר את הבית לילדים שלו,
יכול להיות שזאת האמונה שלו
יכול להיות שהוא לא חושב שזה בכלל בתחום אחריותו לסדר את הבית,
יכול להיות לדוגמה שהוא חושב שילד צריך כמה שיותר ליהנות שילד צריך כמה שיותר לשחק
יכול להיות שיש לו אמונה כזאת. ש: הוא אומר לי מה אני עבד שלך. אליעד: יפה לדוגמה נכון כי הוא לא חושב שזה בתחום אחריות התפקיד שלו, רגע אבל אני מנסה להסביר לך זה לא לשאול איך ... בכלל ולכן מה עושים? ש: אני
יכול לשאול אותו מה אתה חושב שהוא בתחום אחריותך בבית? אליעד: לא למה לא לשאול אותו את זה כי זה לא משנה מה הוא חושב משנה מה את חושבת שבאחריותו נכון, את רוצה שהוא יגיד לך מה ... לא, למה כי אם את אומרת כיף לכם
יכול להיות שגם לא כיף לא זה בסדר השאלה אם הוא קולט מראש את המהלך הבא אז בוא תסדר בבקשה, לא זה בסדר לנו אנחנו מסתדרים. ש: את יכולה במקום לשאול לתשובה איזה יופי אתם מנקים את ... ש: שאלה מכשילה. אליעד: לא הילד
יכול לא לסדר לכן הוא לא מסדר. אם נגיד את אומרת כן אני אוהבת לסדר כייף לי לסדר, גם אם זה היה מסודר הייתי מסדרת עוד פעם אז הילד עוד
יכול להגיד כן גם אני רוצה לסדר עוד למרות שזה מסודר אבל אם את בתחושה משדרת טוב שהמנקה תנקה מה את משדרת לילד שלסדר זה אסון שאוי ואבוי אם הוא יסדר כי תראה איך אמא שלו שונאת ... מאמץ את מה שאת חושבת רק שהוא
יכול להרשות לעצמו לא לסדר כאילו, אם את היית הוא את היית מסדרת את הבית? ש: כן אני בתור ילדה. אליעד: לא אם עכשיו הייתי מכניס אותך לסיטואציה שלו לרצונות שלו ולמחשבות שלו היית ...