אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
... להצליח להעביר את המסרים לתלמידיו. זו לא רק היכולת להקשיב ולהיות סבלני כלפי אחרים, אלא גם הבנת הקשיים הפנימיים שהאדם חווה ... מחזיק בעמדה מסוימת כל חייו, שינוי בתפיסה יכול להיות עבורו איום קיומי. אם הוא רגיל לראות את הקיר כלבן, כל שינוי בתפיסה יכול לגרום לו להרגיש שמערערים על יסודות חייו. אליעד מסביר שמורה רוחני צריך לקחת ... של תלמיד שאינו מבין מאפשר למורה להרגיש שהוא יכול להוסיף לו ידע. המעגל הזה, שבו אחד יוצר את החיסרון והשני מספק את היתרון, הופך את ... ככל שהמורה משקיע יותר זמן בהסברים, כך הוא יכול להגיע להבנה עמוקה יותר. כיצד ניתן להפוך גם קושי בתקשורת להזדמנות? כאשר תלמיד לא ... משהו, זוהי למעשה הזדמנות עבור המורה לשפר את יכולת ההסבר שלו. במקום לראות בכך מכשול, ניתן לראות זאת כאתגר שמוביל לחשיבה ... של ההסבר, להבין טוב יותר את הזולת ולשפר את יכולתו להתמודד עם דעות שונות משלו. סבלנות מאפשרת לאדם להפוך כל קושי, חיסרון או אתגר ... להצליח להעביר מסרים לתלמידים. מדובר לא רק ביכולת להקשיב ולתת לאחרים לדבר, אלא גם בהבנה עמוקה של הקושי שהתלמיד חווה במהלך ... שאינו מבין מאפשר למורה להרגיש שיש לו ידע שיכול להוסיף לאחרים. כך נוצר מעגל שבו אחד מייצר את החיסרון והשני מספק לו יתרון, ושניהם ... משהו, זו למעשה הזדמנות עבור המורה לשפר את יכולת ההסבר שלו. במקום לראות בכך מכשול, ניתן לראות בכך אתגר שמעודד לחשוב איך ... של ההסבר, להבין טוב יותר את הזולת ולשפר את יכולתו להתמודד עם דעות שונות משלו. הסבלנות מאפשרת לאדם להפוך כל קושי, חיסרון או אתגר ...
היגיון סבלנות לגרום לאישה הסתכלות צריך לקחת דעות שונות רוחניות שלילי
האם אפשר להבין הכל? לחשוב בגדול, יש דברים נסתרים, לא נבין לא נדע, חלק אלוה ממעל ממש, האם השכל מוגבל? האם אפשר לדעת הכל? איך לדעת את הכל? שאפתנות, מוטיבציה להצלחה, חלק 2
האם אפשר להבין הכל? לחשוב בגדול, יש דברים נסתרים, לא נבין לא נדע, חלק אלוה ממעל ממש, האם השכל מוגבל? האם אפשר לדעת הכל? איך לדעת את הכל? שאפתנות, מוטיבציה להצלחה, חלק 2
... אליעד כהן מסביר בהרצאה האם אפשר להבין את הכל או שיש דברים שהשכל האנושי אינו יכול לתפוס. נקודת הפתיחה של אליעד היא השאלה האם השכל של האדם מוגבל, או שיש אפשרות לדעת ולהבין הכל באופן מוחלט. הוא מפתח את הנושא באמצעות דיון בדוגמה ... לא מורידה מעוצמתו או ממלאותו, כי הוא נשאר אינסופי ומלא בכל מקרה. כלומר, אלוהים יכול לתת לאדם חלק מעצמו מבלי שהדבר יפגע בכוחו שלו. האם לומר אני לא יכול להבין את אלוהים הוא כפירה באלוהים? בהמשך אליעד מסביר רעיון מעניין: להגיד אני לא יכול להבין את אלוהים זו בעצם סוג של כפירה. הוא מנמק זאת בכך שאם אתה מאמין שאלוהים הוא כל יכול, הרי שיש לו גם את הכוח והיכולת לברוא נברא (אדם) שיהיה מסוגל להבין אותו לחלוטין. כלומר, לומר שאלוהים לא יכול ליצור אדם שמבין אותו באופן מלא זו בעצם הכחשה של היכולת של אלוהים. הוא מדגיש שהאמירה הזו, של אי - יכולת האדם להבין את אלוהים, נובעת מתוך גאווה מוסתרת. כי כשאדם אומר אני קטן, אני מוגבל, הוא בעצם אומר שאלוהים מוגבל ביכולתו להעניק לו הבנה מלאה. בכך האדם מתיימר לקבוע מגבלה ליכולת האינסופית של אלוהים עצמו. מה המשמעות של לומר הכל זה אלוהים? אליעד גם דן באמירה הכל זה אלוהים, ומסביר שאדם שאומר זאת מאמין באלוהים באופן ... הוא באמת אינסופי וכל יכול, הוא חייב להיות נמצא בכל מקום. לכן, האדם עצמו לא יכול להיות מופרד מאלוהים. האמירה שיש הפרדה בין האדם לאלוהים היא, מבחינת אליעד, דווקא כפירה ביכולת האינסופית של אלוהים. האם השכל האנושי מוגבל בהבנת המציאות? לבסוף אליעד חוזר לנקודה שהאדם עשוי מחומר אלוהי, כלומר, מחומר בסיסי ואינסופי. ... של אלוהים עצמו, כי אם אלוהים באמת אינסופי וכל יכול, אז אין שום סיבה שהוא לא יכול לברוא נברא שיהיה מסוגל להבין אותו לחלוטין. מהי הדרך הנכונה להסתכל על המוגבלות האנושית? בסיכום, אליעד ממליץ לאדם להיות צנוע, אך לא מתוך תחושת חוסר יכולת או מוגבלות, אלא מתוך הבנה שהמציאות גדולה ועמוקה, ושאפשר שיש אפשרויות שהאדם עדיין לא גילה. הוא מציע גישה פתוחה וחוקרת, שלא מגבילה מראש את היכולת של האדם להבין את המציאות בשלמותה. לכן, לדעת אליעד, הדרך הנכונה היא לא להגביל את השכל ולא לקבוע מראש מה אפשרי או בלתי אפשרי, אלא לאפשר ...
הטלת ספק מה אפשרי היכולת של אלוהים רעיונות סיבות לחקור להבין כל דבר ידיעה שלמה
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים
... ולהטיל בהם ספק. ככל שתטיל ספק יותר עמוק אפילו בדברים הפשוטים ביותר, כך תפתח יכולת להבין את המשוגע, וכך תוכל לשכנע אותו טוב יותר. איך להצליח לחשוב כמו משוגע ועדיין להישאר ... אמת מוחלטת לאמת יחסית. אמת מוחלטת היא משהו שאף אדם, אפילו המשוגע ביותר, לא יכול לחלוק עליה, ואילו אמת יחסית היא משהו שתלוי בזווית ראייה מסוימת. למשל, האמירה 2 ועוד 2 שווה 4 ... האם גם אדם משוגע לחלוטין יסכים עם זה. אם קיימת זווית מחשבה שבה אדם כלשהו יכול לחלוק על כך, אפילו אם הוא משוגע, הרי שזו לא אמת מוחלטת אלא אמת יחסית. לפי אליעד, הגאולה או השחרור של האדם מותנים ביכולתו לחשוב את כל האפשרויות, כולל האפשרויות הכי משוגעות, ולבדוק האם הטענה שלו עדיין מחזיקה מעמד. ... - זו אמת מוחלטת. למה חשוב להיות מסוגל לשכנע גם אנשים משוגעים? אליעד מסכם כי יכולת שכנוע אמתית לא מתבטאת דווקא ביכולת לשכנע אנשים חכמים או פרופסורים, אלא דווקא במשוגעים. מי שמצליח לשכנע אדם משוגע, זה סימן ...
לטפל בהפרעות אישיות להצליח לשכנע מחלת רוח אישיות קיצונית לשכנע אנשים לא חכמים הבדלים להצליח בשכנוע הפרעת אישיות
רצון חופשי, חופש הבחירה, בחירה חופשית, לבחור את רצונך, לבחור מה אתה רוצה, איך נוצר הרצון? האם יש בחירה חופשית? האם יש רצון חופשי? לרצות להרגיש רע, לרצות לסבול
רצון חופשי, חופש הבחירה, בחירה חופשית, לבחור את רצונך, לבחור מה אתה רוצה, איך נוצר הרצון? האם יש בחירה חופשית? האם יש רצון חופשי? לרצות להרגיש רע, לרצות לסבול
... המרכזי שהוא מציג מתמקד בשאלות: האם אתה בוחר מה אתה רוצה?, האם אתה יכול לשלוט ברצונותיך?, ומה בעצם קובע את הרצון שלך?. אליעד מתחיל בדוגמה פשוטה של הרמת יד. הוא שואל את השומע: למה הרמת את היד?, והתשובה הברורה היא: כי רציתי. מיד הוא מעלה שאלה עמוקה יותר: האם יכולת לא לרצות להרים את היד?. בשלב זה, אליעד מסביר שהאדם חווה תחושה של שליטה ברצונו, אך בפועל, האדם לא מסוגל לשלוט באופן מלא במה שהוא רוצה או לא רוצה. הוא מדגיש ... חופשי? אליעד מבהיר שהמושג רצון חופשי קשור לתחושה של האדם שהוא יכול לבחור את רצונותיו, אך הוא מציג שהרצונות עצמם נקבעים על ידי המציאות. האדם הוא חלק מהמציאות ולא כל המציאות עצמה, ולכן, כאשר הרצון מתעורר, זו בעצם המציאות שמעוררת אותו. ... של אדם שרוצה שיהיה לו חם, אבל בפועל קר לו. הוא שואל: אם באמת יכולת לשלוט ברצונות שלך, מדוע שלא תרצה שיהיה לך קר, וכך תיהנה מכך שהמציאות תואמת לרצונך? האדם מתלונן כשקר לו, ולכן ברור שהוא אינו רוצה לסבול. אך אם הוא באמת יכול לשלוט ברצון, למה שלא ישנה את הרצון שלו כך שיתאים למציאות הקיימת? השאלה נותרת פתוחה, והדבר מעיד על כך שאין לאדם שליטה מוחלטת ברצונותיו. האם אפשר באמת לרצות לסבול? אליעד דן לעומק בשאלה האם האדם יכול לרצות לסבול. מצד אחד, ההיגיון אומר שאם האדם רוצה משהו, הוא לא אמור לסבול ממנו, משום שסבל מתעורר רק כשקורה משהו נגד הרצון. אם האדם היה באמת רוצה לסבול, הוא למעשה לא ... ההנאה נוצרת מכך שהאדם מאמין שמשהו מועיל או חשוב עבורו. גם קיר ריק יכול להיות מעניין אם האדם מצליח ליצור עניין מחשבתי כלפיו. מה באמת גורם לתחושת הסבל? אליעד מסביר שתחושת הסבל נובעת מהפער בין הרצון של האדם לבין המציאות שהוא חווה. האדם סובל כשהוא רוצה משהו אחר ממה שקיים בפועל. הוא מדגיש שהאדם יכול להפחית את הסבל על ידי שינוי תפיסת הרצון שלו והתאמתו למציאות. אם האדם יצליח לרצות את מה שקורה בפועל, הוא לא יסבול. עם זאת, אליעד מציין שהתאמה מוחלטת כזו בין הרצון ...
להאשים את עצמו להתלונן יש תשובה מוחלטת האם אפשר לרצות לבחור את רצונך להבין רוצה משהו אפשר לשלוט ברצון
הדרך אל השלמות, מהי שלמות? מהי מהות? אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין, אחדות ההפכים, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אין הבדל בין יש לאין
הדרך אל השלמות, מהי שלמות? מהי מהות? אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין, אחדות ההפכים, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אין הבדל בין יש לאין
... להביא אותו לתמונה. זאת אומרת, האין והיש הם חלקים הכרחיים באותה מידה להבנת האחדות. מה המשמעות של להיות בצד המשנה לעומת לא משנה? אליעד מדגים באמצעות סיטואציות שונות איך אדם יכול לחוות מצב של משנה ומצב של לא משנה. לדוגמה, פיל בחדר ... נחמן מברסלב, שאמר שהענווה האמיתית היא להבין שאין הבדל בין חכם לטיפש, בין גאווה לענווה. החכם האמיתי אינו מכחיש את גדולתו, אלא מבין שהמושגים הללו כלל לא קיימים עבורו. לכן הוא יכול לומר שהוא הכי גדול בלי להרגיש גאווה, כי מבחינתו אין ... מעביר הוא שכדי להגיע לאחדות אמיתית, צריך להגיע למצב שבו אין בכלל קונפליקט. כל עוד קיימת האפשרות שיהיו שני דברים, תמיד יהיה קונפליקט. השלמות מגיעה רק כשמגיעים למצב של חוסר יכולת מוחלט לראות הבדל בין יש לאין. במצב כזה, כבר אין אפילו ... ונוצר מצב שבו הוא נמצא בשלמות אמיתית. אליעד מדגיש שוב שאין דרך נכונה אחת להגיע לאחדות. התהליך משתנה בהתאם לנקודת הפתיחה של כל אדם, אבל השלמות תמיד נמצאת בנקודה שבה כבר אין יכולת להבדיל בין ההפכים. מהי שלמות אמיתית? מה ההבדל ...
מה ההבדל בין תהליכים שלמות אחדות מוחלטת ברסלב ענווה אמיתית מהות צורה להיות בטוח
השכל של רבי נחמן מברסלב, פירוש של רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, 70 פנים לתורה, מה הפירוש הנכון? למה התכוון המשורר? איך להבין? איך לפרש? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן?
השכל של רבי נחמן מברסלב, פירוש של רבי נחמן מברסלב, תורת רבי נחמן מברסלב, 70 פנים לתורה, מה הפירוש הנכון? למה התכוון המשורר? איך להבין? איך לפרש? להבין ליקוטי מוהרן, איך ללמוד ליקוטי מוהרן?
... ההפוך. למשל, אפילו המושג שטן יכול להיות מפורש כדבר חיובי, מכיוון שיש גם שטן שקרי שצריך להתנגד לו, ולכן גם אלוהים יכול להתפרש באופן חיובי או שלילי בהתאם לקונטקסט. כיצד להשתמש בפירושים של רבי נחמן לפיתוח החשיבה? הנקודה שאליעד מבהיר היא שהמטרה האמיתית של ... באופן מוחלט, אלא לפתח את יכולת החשיבה העצמית, לפתח את ההיגיון, ולגלות כיצד כל תפיסה אפשרית למעשה כבר קיימת בתוכנו מראש. הוא טוען שהלימוד בתורת רבי נחמן מאפשר לפתח חשיבה רחבה, שבה כל רעיון יכול להסתובב ולהתפרש לכל כיוון שנרצה. האם לרבי נחמן יש פירוש אחד קבוע לדברים שהוא כותב? אליעד מסביר שלרבי נחמן אין פירוש מוחלט וקבוע, מכיוון ... מה שהוא חשב עד כה הוא שקר, הוא יכול לראות את האמת בצורה ברורה. הדגש הוא שמלך עניו מסמל את האמת המוחלטת, ושרק כאשר אדם מבין שכל ההבדלים בין הדברים שהוא חשב שהם נכונים הם למעשה אשליה ושקר, רק אז הוא יכול להכיר באותה אמת מוחלטת. מהי מטרת הלימוד בליקוטי מוהרן לפי אליעד כהן? אליעד מסכם שהמטרה האמיתית של לימוד תורת רבי נחמן, לפי גישתו, היא ... ושמהות הלימוד היא לפתח את יכולת הפרשנות הגמישה ואת המודעות לכך שהאדם בעצמו מחליט כיצד להבין ולפרש את המציאות סביבו. לימוד ליקוטי מוהרן, אם כן, הוא כלי לפיתוח יכולות חשיבה וליצירת גמישות מחשבתית שתוביל את האדם אל הכרה עצמית עמוקה יותר. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? למה התכוון רבי נחמן? 70 פנים לתורה הבנת ...
איך להיות חכם להשתמש אשליות משפטים שיפור השכל איך להיות יותר חכם מטרת הלימוד אמונה
להטיל ספק בשכל, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, שכל מעל השכל, מה זה אין הבדל בין יש לאין? למה אין הבדל בין יש לאין? המחויב הראשון, מה הכי בטוח? להטיל ספק בהכל, להשתחרר מהמטריקס
להטיל ספק בשכל, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, שכל מעל השכל, מה זה אין הבדל בין יש לאין? למה אין הבדל בין יש לאין? המחויב הראשון, מה הכי בטוח? להטיל ספק בהכל, להשתחרר מהמטריקס
... אתה שואל במה אני הכי בטוח בין אם כך או כך? אתה מגיע לנקודה שאותה אינך יכול להטיל בספק. התשובה, הוא מסביר, אינה מובילה למסקנה שכלית חדשה, ... לבין הזולת, לא יוכל לקיים שום מחשבה או מודעות. הוא משווה זאת למחשב שאינו יכול לפעול ללא הבדל בין 0 ל - 1. כאשר אתה מגיע להבנה של חוסר ההבדל המוחלט בין הדברים, זה כבר לא עניין שכלי, אלא חוויה של חוסר יכולת להחזיק בשום מחשבה. מהי התחושה של לצאת מחוץ לשכל? אליעד ... הבדל הוא בלתי נתפס בשכל, כי אם באמת אין הבדל בין שום דבר לשום דבר, אין יכולת לדבר או לחשוב כלל. לעומת זאת, המושג יש הבדל הוא הבסיס לכל ... היסודי ביותר, אך גם בו יש להטיל ספק כדי להגיע לשחרור מהשכל. כיצד אדם יכול לחוות באופן יום - יומי את חוסר המחויבות של ההבדלים? אליעד אומר ...
להבין דברים אין משמעות לחשוב רצון מחוץ לשכל תובנה ספק אי ידיעה מוחלטת
מבוא לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע
15:14מבוא לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע
... מתוך רצון לשפר את יכולות השכנוע שלהם בחיי היום - יום. לדוגמה, כאשר אדם רוצה לשכנע לקוחות או אנשים בסביבתו להסכים איתו, או לבצע פעולה מסוימת. הבנה מעמיקה של הדרך בה המוח משתכנע מעניקה לו כלים ... זו. כיצד לימוד שכנוע יכול לסייע לנו לשכנע את עצמנו? מלבד השכנוע של אחרים, לימוד שכנוע עוזר גם בשכנוע עצמי. למשל, אדם שרוצה לשמור על בריאותו ומתקשה בכך, צריך לשכנע את עצמו שהשמירה על הבריאות חשובה ... מעמיק וניסיון רב. היכולת לשכנע היא אמנם עוצמתית, אך יש להכיר את מגבלותיה ולהיות מודעים לכך שגם מומחים צריכים להכיר היטב את האדם שמולם ואת צרכיו כדי להצליח בשכנוע. לסיכום - מדוע כדאי ללמוד את ... שכנוע מעניק לאדם יכולת לגבור על דחפים שמושכים אותו לוותר, ולהוביל את עצמו להתמיד בהחלטותיו. מה לגבי הרצון לדבר בטבעיות בלי מניפולציות? יש אנשים שטוענים שהם מעדיפים לדבר בטבעיות בלי לנסות ... בכלל מודעים לכך. אדם יכול לגרום למישהו אחר לעשות דבר מה או להסכים לרעיון, אף שהוא עצמו מאמין שהוא מדבר בטבעיות. לימוד שכנוע מאפשר לשים לב מתי נוצרת מניפולציה ומתי לא. כך, גם מי שרוצה להיות טבעי ולתת ... לבחור בחופשיות, יכול ללמוד כיצד להימנע משימוש בטכניקות שכנוע לא מודעות. איך לימוד שכנוע עוזר להגן מפני מניפולציות של אחרים? העולם מלא במסרי שכנוע: פרסומות, אנשי מכירות, סיסמאות שיווק ועוד. גם ... להסביר שני דברים שיכול לתת לבן אדם הנושא הזה של, הוא לומד את כל הנושא של שכנוע ושיווק ואיך לשכנע ואיך עובד המוח ואיך המוח משתכנע וכו. אוקי אז כמובן שהדבר הראשון או אחת הסיבות המרכזיות שבגללן ... השכנוע אם הוא ישתמש ביכולות שלו לשכנע אנשים אחרים אז מהיבט מסוים זה תמיד יצליח לו ואז לכאורה כאילו החיים שלו מגניבים טובים והנה הוא שכנע כל אחד לעשות מה שהוא רוצה וכו. אבל מצד שני מהיבט מסוים ... בו בהנחה שהוא באמת יכול לשכנע כל אחד בכל דבר אם הוא באמת ישתמש בזה אז מהיבט מסוים הוא איבד את המשמעות של הדינמיקה שלו עם אנשים. אחת המשמעויות של אנשים זה שיש להם בחירה חופשית, ברגע שבן אדם שולטים ... של השכנוע יש לו יותר יכולת לדעת לשכנע את עצמו. יש לזה כמובן גם הפך כי אם בן אדם לומד נושא של שכנוע הוא גם יודע להתגונן מהנושא של שכנוע ואז גם קשה לו לשכנע את עצמו מהיבט מסוים כי הוא יודע איך ... אחד בשום דבר מאוד יכול להיות מה שרוב הסיכויים שפשוט שכנעו אותו בדברים שהוא כל כך חושב שהוא חושב את זה עד כדי כך שהוא לא שם לב ששכנעו אותו בהם. בין כך ובין כך העולם שלנו מלא במסרים של שכנוע ואחת ... טיפ לגבי איך בן אדם יכול להתגונן, טיפ מאוד פשוט צריך ליישם אותו אבל הוא מאוד פשוט איך להתגונן ממניפולציות אם אתה מדבר עם איש מכירות עם כל בן אדם שמנסה למכור לך רעיון מוצר פעולה מעשה כל דבר, איך בן אדם יכול להתגונן מהדבר הזה? לצורך העניין גם אני עכשיו איש מכירות מי שרוצה שינסה להתגונן, אוקי אבל זה כבר נושא אחר זה גם לא בהכרח אומר שכל איש מכירות מנסה לרמות אותך יכול להיות גם איש מכירות שאומר לך את האמת אבל אף על פי כן באופן יחסי כדאי לבדוק האם איש המכירות אומר לך את האמת או שהוא מנסה לרמות אותך. אז אחת הדרכים לעשות את זה היא על ידי זה ... אוקי וזה בעצם הוא יכול לשים לב שלא עושים עליו מניפולציות ואז הוא אומר רגע אני את הדבר הזה רוצה לעשות בכלל בגלל זה אבל מי אמר שאני רוצה את זה אולי את זה ואת זה אני לא רוצה אוקי וככה בן אדם יכול לשים לב שלא עושים עליו מניפולציות. עכשיו הדבר הזה כמובן שזה עניין של הרגל בן אדם בהתחלה שיתחיל לשאול מי אמר שאני רוצה לעשות ככה אולי אחרת זה לא יוביל אותו יותר מדי רחוק אבל ... גם לשים לב לזה שהוא יכול להפעיל את זה על עצמו באופן מודע כשהוא רוצה וכו. אוקי ולכן מי שישים לב למה שאמרתי יש פה הרבה מאוד תועלות בללמוד את הנושא של השכנוע גם לדעת איך לשכנע אחרים גם לדעת איך לא ...
לגרום לאחרים התנגדות לא לשכנע רובוט רגישות אפשר לשכנע כל אחד תכלית לגרום לו
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
... נקודה חשובה נוספת: לא תמיד ההנחות של המשכנע נכונות. לפעמים המוכר חושב שאם הלקוח יחשוב בדרך מסוימת הוא יקנה את המוצר, אבל בפועל יכול להיות שהלקוח בכלל יחשוב אחרת. לכן, תמיד יש לזכור שמדובר בהנחות סובייקטיביות של המשכנע. לדוגמה, מפלגת אופוזיציה שרוצה לשכנע אנשים להצביע לה יכולה להשתמש בשכנוע ישיר ולומר: תצביעו ... שאם אותו אדם יחשוב עליהן, הוא יגיע לבד למסקנה הרצויה. למה חשוב לבדוק את ההנחות של עצמך לפני שכנוע אחרים? הדבר החשוב ביותר לשיפור יכולת השכנוע, הוא בדיקה עצמית של ההנחות של המשכנע. אדם צריך לקחת כל רעיון שנראה לו נכון ולשאול למה אני חושב שזה נכון? ואז לחקור את ההנחות שלו לעומק. ככל שאדם בודק יותר את הנחות ... ועל עמדותיו. לפעמים סיפור פשוט הוא הקדמה או מסר סמוי שנועד להשפיע על דעותיו של האדם לגבי נושא אחר. למשל, סיפור על כלב שנשך אדם יכול להיות הקדמה למסר רחב יותר, והאדם יכול לבדוק כיצד סיפור זה משפיע על דעתו לגבי נושא מסוים. כמו כן, כשמישהו מספר סיפור, כדאי לחשוב למה הוא סיפר אותו, מה המסר הסמוי שנמצא מאחורי הסיפור, והאם בכלל הסיפור מחייב להסיק מסקנה כלשהי. כך, אדם יכול להגן על עצמו מפני שכנוע עקיף או מניפולציה, ולפתח מודעות מוגברת למסר תת הכרתי ולהנחות היסוד שמאחורי המילים שנאמרות. איך לשכנע אנשים? מה זה שכנוע עקיף? איך לשתול מחשבות? מסר תת ... רוצים שכנענו אותו בצורה ישירה בזה נגמר הדיון. לעומת זאת אם אנחנו נדבר איתו בצורה עקיפה לא בטוח שהוא יבין לא בטוח שזה יעזור, זה יכול לקחת הרבה יותר זמן, זה הרבה יותר מסובך וכו. יחד עם זאת יש גם יתרונות בשכנוע עקיף, למה כי כאשר באים לשכנע בן אדם בצורה ישירה תקשיב תעשה ככה וככה הרבה פעמים הוא יגיד לא רוצה ולכן ... כן הנה אני מנסה לשכנע אותו בצורה עקיפה וזה לא עובד, למה זה לא עובד כי אתה מניח שהוא צריך להניח ככה וככה בשביל לעשות ככה וככה, יכול להיות שהוא בכלל צריך להניח דבר אחר יכול להיות שאם הוא בכלל יניח ככה אז הוא יעשה הפוך, יכול להיות מלא רעיונות אבל בגדול הרעיון הוא כדלקמן כך את הפעולה שאתה רוצה שהבן אדם יעשה ובתור שלב ראשון תשאל את עצמך מה הרעיון שהבן אדם לדעתי צריך לחשוב אותו כדי שהוא יעשה את הפעולה הזאת ואז תרשום הוא צריך לחשוב ככה וככה. עכשיו תשאל את עצמך את השאלה הבאה מה הסיבות לדעתך שבגללן אותו בן אדם יכול לחשוב ככה וככה או איזה דברים אם הוא יחשוב אותם הם יכריחו אותו לחשוב את המחשבה שתוביל אותו לבצע את המשימה ואז בהנחה שמצאנו את ההנחות יסוד ואת הרעיונות הבסיסיים שהבן אדם צריך ... תראה אם הם חיים ככה, ואז נגיד לו דבר נוסף תראה גם זכותך לחיות טוב ואז הוא אומר רגע זכותי לחיות טוב שמה זה נקרא לחיות טוב, אני לא יכול לחיות טוב רע לי, רע לי שלטון, שלטון בא נחליף אותו, נחליף אותו אופוזיציה. אוקי זאת אומרת מביאים רעיונות מסוימים שיגרמו לבן אדם לחשוב רעיונות מסוימים שיגרמו לו לחשוב דברים מסוימים. עכשיו נשאלת השאלה בעצם איך בן אדם, אחרי שהבנו מה זה שכנוע עקיף בהנחה שהבנו, איך בן אדם יכול לדעת מה הנחות היסוד שבן אדם אחר צריך לחשוב אותם כדי לחשוב את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב? אז התשובה יש פה כמה היבטים לשאלה הזאת. דבר ראשון בן אדם מה שהוא צריך לעשות זה לנסות להיכנס ... של הלקוח של הבן אדם שקונה את המוצר, תנסה להיכנס לראש שלו תנסה לדמיין שאתה זה הוא ועכשיו תתאר לעצמך אם הייתי הוא מה לדעתי היה יכול לגרום לי כהוא לעשות את הדבר הזה, לחשוב את הדבר הזה. אוקי זה דבר ראשון זאת אומרת לנסות להיכנס לראש של הבן אדם השני. ועכשיו הדבר העוד יותר חשוב שהוא המפתח לכל הסיפור הזה הוא כדלקמן, בן אדם שרוצה לשפר את יכולת השכנוע שלו ולהגדיל את הסיכוי שלו לשכנע בשכנוע עקיף כל מיני רעיונות שונים מה שהוא צריך לעשות זה לקחת את הדברים שהוא בעצמו חושב שהם נכונים ולשאול את עצמו למה אני חושב שזה ... יסוד מסוימות, הוא רואה אני מניח שככה וככה ולכן ככה וככה ואז הבן אדם צריך לשאול את עצמו, אם בן אדם רוצה להיות בטוח ב100% שהוא יכול לקחת את הנחות היסוד האלה ולהלביש אותם על מישהו אחר והוא יגיע בדיוק לאותה מסקנה שהוא הגיע, אוקי מה שהוא צריך לעשות זה לשאול את עצמו האם הנחות היסוד האלה מחייבות את מי שחושב אותן להסיק את המסקנה הזאת, האם יכול להיות שאם בן אדם אחד בעולם שיניח את אותן הנחות יסוד ויגיע למסקנה אחרת?, לפעמים התשובה תהיה לא, מי שמניח את הנחות היסוד האלה מחויב ב100% אחוז להסיק את המסקנה הזאת והזאת. במקרה כזה זה אומר שאם אתה רוצה לגרום למישהו להסיק איזו מסקנה אתה יכול לקחת את הנחות היסוד האלה לשכנע אותו בהנחות היסוד האלה והוא יסיק את המסקנה. יחד עם זאת יש מצבים שבהם הוא יגיד לא, למרות שאני חושב את זה ואת זה וזה הוביל אותי למסקנה כזאת וכזאת זה ... את זה יותר פעמים כך הוא יותר לומד איך המוח של עצמו משתכנע בשכנוע עקיף ובשכנוע ישיר ואת כל הנושאים האלה. וכמובן שאותו דבר בן אדם יכול לעשות על אחרים או אל מישהו שחושב דומה למה שהוא חושב או שחושב שונה ממה שהוא חושב, אז במקום ישר להגיד למה הוא חושב ככה? כי הוא טיפש, למה הוא חושב ככה? כי הוא לא מבין, למה הוא עושה ... ככה? כי ככה וככה. ולמה הוא חושב ככה זה שהוא חושב את זה ואת זה, זה מחייב אותו להסיק את המסקנה הזאת, מה אין לו בחירה חופשית הוא לא יכול בכל זאת לחשוב אחרת? כן הוא יכול לחשוב אחרת, אז למה הוא חושב את זה אם הוא יכול לחשוב אחרת, מה הנחות היסוד שלו עוד יותר איזה עוד הנחות יסוד יש לו?. הבן אדם שחוקר את הדברים האלה הוא מתחיל לראות את המציאות שלנו בצורה שונה. מה זאת אומרת כשהוא רואה בן אדם עושה ... שגרמו לה לקרות אז יותר קל לו לשכנע אחרים בשכנוע ישיר ובשכנוע עקיף איך שהוא רוצה כי אז הוא אומר התוצאה הזאת יש סיבות כאלה ואחרות שיכולות להוביל אליה, בוא נשכנע אותו בסיבות האלה ונוביל אותו למסקנה הזאת והזאת. אוקי כל מה שדיברתי עד עכשיו רלוונטי גם מהיבט נוסף, מה זאת אומרת מהיבט נוסף נגיד שבן אדם שומע איזה סיפור, מישהו מספר לך איזה סיפור סתם סיפור מספר סיפור, בן אדם יכול לשאול את עצמו איך הסיפור הזה משפיע על הדעות שלי בנושא אחר?, לבדוק האם הסיפור הזה והזה משפיע על הדעות שלי בנושא אחר?. נגיד לקחת איזה נושא להגיד אוקי על כל סיפור הזה ועל כל ... אדם איך המוח שלו עובד. ויש עוד היבט בסיפור הזה ברגע שמישהו בא למכור לך מוצר והוא מספר לך סיפורים סתם סיפורים לפי תומו הבן אדם יכול לשאול את עצמו למה הוא מספר לי את הסיפור הזה, מה הוא מנסה להגיד בסיפור הזה האם בסיפור הזה יש פה עכשיו איזה מסר סמוי, אולי בסיפור הזה הוא בכלל מנסה למכור לי איזה רעיון ומי אמר ...
למה הוא הנחת יסוד עובד מנגנון להחליף אליעד יכולת שכנוע לגרום לאנשים להצביע תת מודע
רוצה להיות כלום, רוצה להיות משהו, כלום או משהו, מה זה כלום? מה זה משהו? מה גדול ממה? כלום יחסי, כלום מוחלט, משהו יחסי, משהו מוחלט, מה זה אין סוף? חלק ממשהו, חלק מהשלם
רוצה להיות כלום, רוצה להיות משהו, כלום או משהו, מה זה כלום? מה זה משהו? מה גדול ממה? כלום יחסי, כלום מוחלט, משהו יחסי, משהו מוחלט, מה זה אין סוף? חלק ממשהו, חלק מהשלם
... מרגיש שמשהו מפריע לו. אליעד מסביר שזו אשליה - כי אם באמת היה אותו אדם כלום מוחלט, לא היה לו שום רצון או יכולת להגיד שהוא כלום. הרצון עצמו להיות כלום כבר מעיד שהוא משהו. אנשים מחפשים להיות כלום כי זה נתפס כמצב בלי ... או משהו. מצד אחד, נדמה שמשהו הוא גדול יותר, כי הוא כולל בתוכו את הכלום. מצד שני, כלום הוא אינסופי ולכן יכול להכיל הכל, ולכן אולי הוא דווקא גדול יותר ממשהו. אליעד מדגים את זה בדוגמה של קופסה שיש בה חמישה תפוחים לעומת קופסה ריקה - לכאורה קופסה עם תפוחים גדולה יותר, אבל מצד יכולת ההכלה שלה, דווקא הקופסה הריקה גדולה יותר, כי היא יכולה להכיל יותר. איך משהו מפריד אותך מהשלמות? אליעד ... שהרצון להיות כלום או משהו הוא תמיד תוצאה של תפיסה יחסית וחלקית של המציאות, ואינו מוחלט באמת. כיצד אדם יכול להגיע לשוויון מוחלט בין משהו לכלום? הדרך להגיע למצב שבו לא משנה אם אתה משהו או כלום היא רק דרך הבנת האמת ...
אין סוף חלק מהשלם בעיות הרגשת שלמות שלמות האמת האמיתית יכול להכיל רגש
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יכולת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לירידה במשקל, מורה רוחני מומלץ, אימון אישי לילדים נוער והורים בנושאי יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7031 שניות - עכשיו 11_06_2025 השעה 04:41:38 - wesi1