... באמת? אליעד כהן מסכם את דבריו בטענה שמי שבאמת רוצה להבין מה תכלית חייו, חייב קודם כל להבין מהי הסיבה שבגללה המציאות עצמה קיימת. הוא מדגיש שוב שאם האדם לא יודע
למה המציאות קיימת, אין לו שום יכולת אמיתית לדעת מה תכלית חייו האישית, וכל ניסיון לתת תשובה כזו יהיה חסר ערך וחסר משמעות אמיתית. עם זאת, הוא מציין כי אף שלכאורה אין אפשרות ... אז אין תכלית לשום דבר. ואפשר להגיד שאין כל תכלית, והכל משחק. ונאמר שיש תכלית למציאות כולה, ואם יש סיבה, זה אומר שאתה אמור להיות באינטראקציה עם כל המציאות. ואם תבין
למה המציאות קיימת , ותגלה שאין שום משמעות למה היא קיימת המציאות, אז אין תכלית ואין משמעות לכלום. זה כמו שמישהו יקשקש על נייר סתם קשקוש, והוא ישאל, איך לקשקש? ככה? או ככה?? מה ... קיימת תמיד, ומאחד שהיא תמיד קיימת ואתה אומר מה התכלית של המציאות? אז אין מה להגיד או לשאול מה התכלית? כי אין שום תכלית אם כל הזמן המציאות קיימת!! כל סיבה שנשאל
למה המציאות קיימת , תמיד נשאל מה הסיבה של הסיבה? ונניח שיגידו שהמציאות קיימת כדי לעשות טוב, למה לעשות טוב? כי היא טובה! ולמה היא טובה? והאם זה מוכרח או רק אפשרי שהיא טובה? והאם ... שהיתה לפני הסיבה? ומה יצר את הסיבה? ומי יצר את מי שיצר את הסיבה? ואין אפשרות להסביר את המציאות בשכל הרגיל, או לתת משמעות ותכלית, תמיד תישאר שאלה. ואם אין לך הסבר
למה המציאות קיימת, אז בטח שאין לך הסבר מה היא התכלית וזה אומר שאין לך הסבר למה אתה חי, אז אל תבלבל במוח שאתה יודע למה אתה חי ומה התכלית. והמסר הוא, כל אחד ואחד שיתבונן בצורה אמיתית פנימה
למה המציאות קיימת וכשהוא יבין באמת
למה המציאות קיימת אז יחיה חיים טובים באמת. ...