אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חינוך ילדים / שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 1
... לומר, שמחנכים אותו לעזוב את משחקי הילדים, ולהתנהג כמו אדם בוגר. אבל בהחלט כן הכוונה לומר, שחינוך ילדים נכון, הוא כזה שמקנה לילד את יכולות החשיבה, שיש לאדם הבוגר. וחינוך ילדים נכון, מאפשר לילד להשתמש בעולם האישי שלו, בצורת החשיבה הבוגרת של עולם המבוגרים. וזה כמובן, כדי להקנות לילד את דפוסי ... תואר באוניברסיטה. וכדי לריב על שטויות של ילדים, לא צריך לשם כך כישורים מיוחדים. וכאשר האדם מתבגר, אז הוא כל הזמן רוכש כישורים חדשים ויכולות חדשות, וכל הזמן הוא משדרג את רמת המשחקים, שבהם הוא משחק. ורמת המורכבות של הדברים שבהם האדם מתעסק, היא עולה כל הזמן, לפי רמת הכישורים האישיים של האדם, שהם בדכ ... הופך להיות יותר מורכב, כך זה יוצר את הרושם, שהמשחק הוא יותר חשוב ויותר רציני ומהותי. וכאשר מחנכים ילד, הרי שבעצם מנסים להקנות לו את היכולות המתאימות ואת הכישורים המתאימים, כדי שהוא יוכל באמצעותם לשחק בבא הזמן, בעולם המשחקים של המבוגרים. כאשר הדגש המרכזי הוא, שאנחנו מנסים להקנות לו, הרגלי ... את צורת החשיבה ואת צורת ההסתכלות שלו, על הדברים שבהם הוא מתעסק. כי לחנך ילד בצורה בוגרת, הדגש המרכזי שלו הוא, שהילד יתחיל לבטא את היכולות האישיות שלו, בעיסוקים האישיים שלו. כי לכל ילד כמו לכל אדם בוגר, יש אין סוף פוטנציאל עצמי ואין סוף יכולות אישיות שכליות ורגשיות. וחינוך ילדים נכון, הוא כזה שהוא גורם לילד להכיר טוב יותר את היכולות האישיות שלו, והוא כזה שהוא גורם לילד לבטא את עצמו טוב יותר, ולממש את עצמו טוב יותר, דרך העיסוקים האישיים שלו, בעולם הילדים שבו הוא נמצא כרגע. והמטרה שלשמה ... בעיקרה, לא כדי להקנות לו ידע טכני שבכל מקרה הוא לא ישתמש בו בעתיד, אלא כדי להקנות לו הרגלי למידה, הרגלי חשיבה וכיוב. ושהילד יגלה את היכולות האישיות שלו, כדי שהוא יוכל להשתמש בהם, בבא היום בעולם המבוגרים. ונמצא אם כן, כי חינוך ילדים טוב ונכון, הוא כזה שהוא שם את הדגש, לא על מה שהילד עושה בפועל, אלא על הצורה שבה הוא עושה את מה שהוא עושה, בלי קשר למה שהוא עושה בפועל. כי הילד יכול לעשות את מה שבא לו ולהתעסק במה שבא לו. והדבר החשוב הוא, שהילד יעשה את מה שמעניין אותו, אבל שהוא יעשה את זה מתוך הסתכלות של אדם מבוגר. ואחרי שהבנו שעיקר חינוך ... באמצעות זה שהוא יחשוב בצורה של אדם בוגר. ונסביר: מי שיתבונן יראה, כי גם אדם בוגר וגם ילד חושבים באותה הצורה. אלא, שאצל האדם הבוגר יכולות החשיבה, הן גדולות יותר וחזקות יותר. ולצורך הדוגמה, אדם בוגר מסוגל לחשוב על יותר מהלכים קדימה, מאשר כמות המהלכים קדימה, שילד קטן חושב עליהם. כי כאשר האדם ... הבחירה שלו. אלא שהוא לא עושה את זה בצורה גדולה ורחבה, כמו שאדם בוגר עושה זאת. ודוגמה נוספת: כאשר אדם בוגר צריך לבצע משימה כלשהי, אחת היכולות של האדם הבוגר, היא להתבונן היטב סביבו, ולנסות לראות כיצד הדברים שיש לו, כיצד הם יכולים לעזור לו בביצוע המשימה שאותה הוא רוצה לבצע. וגם אם החפץ לא נועד ... לא תמיד מסוגל לראות את הפוטנציאל שיש במשאבים שלו, לצורך ביצוע המשימות שלו. וההבדל בין האדם הבוגר לבין הילד, הוא בעד כמה האדם מממש, את יכולת החשיבה היצירתית שלו. וכיוב ניתן להביא עוד דוגמאות רבות, לאיך כל בני האדם בעולם חושבים באותה הצורה. ואפילו בעלי החיים חושבים באותה הצורה. אלא שההבדל בין האדם החכם ביותר לבין האדם הטיפש ביותר, וההבדל שבין בעלי החיים לבני האדם, ובין הילדים לבין המבוגרים, הוא בעומק ובעוצמה שבה היכולות השונות באות לידי ביטוי. וכפי שאמרנו, כאשר אנחנו מחנכים ילד, המטרה שלנו היא לגרום לו לגלות את היכולות האישיות שלו, כדי שהילד יגלה את הפוטנציאל האישי שלו וידע להשתמש בו, כדי שהוא יוכל לחיות חיים טובים יותר, בהתאם לעד כמה שהוא ישתמש ביכולות שלו, להשיג את המטרות שלו. ...
אין יש הצורה למידה התנהגות שיטות לפיתוח המוח הדרכה להורים אובדנות יכולת חשיבה
עיוורים ולקויי ראיה / כלבי נחייה - מהי המשמעות הרוחנית של כלב נחייה לעיוורים?
... והוא שהאדם החכם הולך ומובל אחרי הכלב שהוא כביכול נחשב לפחות חכם מהאדם. וכל זה משום שביכולת הספציפית של הראייה, אותו הכלב נחייה רואה טוב יותר מאשר האדם החכם העיוור שהולך אחריו. ואם נתבונן על השכל שיש בדבר ... שהוא האדם, הוא יוביל אחריו את הכוח הקטן יותר שהוא הכלב. אך כאשר האדם עיוור והוא לא יכול לראות, הרי שמצד האמת הוא עדיין ממשיך להיות יותר חכם מאשר הכלב. ולמרות שהכלב נחייה רואה את הדרך והאדם העיוור לא רואה את ... הכלב, בוודאי שהוא עדיין חכם יותר מאשר הכלב. ולמרות שהאדם לא רואה את הדרך, הרי שעדיין יכולת קבלת ההחלטות שלו גדולה יותר וכולי, מאשר של הכלב. ואף על פי כן, הכלב מוביל את האדם. וכל זה משום, שבדבר הספציפי של ... נעזרים בכלבי נחייה, אלא גם בני אדם רואים ובריאים, גם הם נעזרים בשימושים שונים ביכולות השונות של בעלי החיים השונים. כי למרות שהכלב בסך הכל הכללי יש לו פחות יכולות מאשר לאדם, הרי שעדיין יש לכלב יכולות כלשהן, שאין אותן לאדם. והאדם משתמש לדוגמה בכלבים, לצורך איתור חומרי נפץ, לצורך איתור סמים וכיוב. כי למרות שהכלב הוא פחות חכם מהאדם, הרי שיש לו יכולות שונות שאין אותם לאדם. והכלב הוא מומחה בתחומו. ובתחומו הוא מומחה יותר מהאדם. וכיוב ניתן למצוא דוגמאות רבות לכך שהאדם נעזר במשימות שונות ביכולות של בעלי החיים השונים. כי באותה המשימה, אותו לאותו בעל החיים יש את היכולות שאין אותן לאדם. והמשמעות הרוחנית של העניין היא, שלפעמים הכוח הגדול צריך להיעזר בכוח הקטן כדי להשלים את עצמו. ... אינם אמת, עליך להתרחק מדעתו. וזה למרות שהוא נחשב לחכם ממך. כי גם מי שהוא חכם, גם הוא יכול לטעות. וגם האדם החכם, גם הוא יכול להיות עיוור, והכלב הקטן יראה את הדרך טוב יותר ממנו. וזה שהאדם הוא חכם יותר מהכלב, זה עדיין לא אומר שיש לו את כל היכולות שיש לכוח שקטן ממנו. כי לכלב יש את היתרונות שלו על האדם. ולכן גם אם אדם שנחשב לחכם אומר משהו, על האדם להבין ... למלחמה, כי הוא לא מסוגל להבין את האמת הפשוטה, שהיא שעליו במצב הזה לשתוק, כי אין ביכולתו לשנות את המציאות. וכיוב יש דוגמאות שונות, לכך שקשה לאדם לקבל פתרונות פשוטים, והאדם בוחר לסבך את הדברים, כדי להרגיש ...
ראוי יותר חכם בעיה אושר כדי להיות מאושרים מומחה ויתור להיות יותר
טעם החיים / עניין בחיים - איך ליהנות מהחיים? איך למצוא את טעם החיים?
... והכל תלוי בעד כמה עניין אינטלקטואלי, מספק הדבר לאדם. ונסביר: האדם מחפש את האושר. והאושר, הוא תוצאה של הבנה. והבנה, היא תוצאה של שכל ושל יכולת הבנה. ולכן, אחת ההנאות הכי גדולות שיש בעולם, היא הנאת הלימוד. שאנשים נהנים ללמוד דברים חדשים. וכאשר האדם מטייל לדוגמה בעולם, הוא נהנה, מכך שהוא מכיר תרבויות חדשות, שזה ... בית ספר, שבו הוא לומד כל הזמן. דהיינו, כל דבר ודבר שהאדם רואה ושומע, וכל דבר שהאדם עושה וכל כיוב, על האדם לנסות לשאול את עצמו, מה אני יכול ללמוד מהדבר הזה שעכשיו אני רואה ושומע. וכאשר האדם עושה איזו עבודה שגרתית, על האדם לנסות להתבונן על הצורה שבה הוא עושה את העבודה שלו, ולנסות ללמוד ממנה איזה משהו. לדוגמה, נניח שהאדם עוסק בשירות לקוחות ובמכירות. תוך כדי העבודה של האדם, הוא יכול להתבונן בעבודה שלו ולראות את הפסיכולוגיה של הלקוחות ואת צורת החשיבה שלהם. ובאמצעות זה ללמוד משהו על החיים, על צורת החשיבה של בני האדם, וגם על עצמו. ונניח לדוגמה שהאדם עוסק בייצור של איזה מוצר מול מכונה כלשהי. האדם יכול להתבונן על תהליך הייצור ועל החוכמה שיש במכונה שבה הוא משתמש, ובאמצעות זה ללמוד איזה משהו חדש על העולם. וכל כיוב, בכל דבר ודבר, האדם יכול להתבונן על התהליכים שמתרחשים סביבו, ולנסות ללמוד מהם איזה דבר כלשהו. ולא משנה בכלל מה האדם לומד, העיקר שהוא ילמד. זא גם אם האדם לא מבין כיצד זה שהוא יבין איך המכונה פועלת, ... כאל מידע ייבש וסתמי, על האדם לנסות להתבונן על המשמעות של הדבר. ועל האדם לנסות להבין, למה הדבר קרה כפי מה שהוא קרה. ואיך הוא באופן אישי יכול ללמוד איזה משהו, ממה שהוא שמע שקרה. כי יש המון שכל, בכל דבר. וככל שהאדם מתבונן יותר בשכל של הדברים, כך הוא מרגיש יותר אור בחיים שלו. ועל האדם לא לזלזל בשום סוג של שכל. כי כל ... תחום, הם מקדמים את האדם בשיפור המיומנות השכלית שלו, והם מקדמים אותו אל האושר. והתכלית של ההתבוננות הזאת, היא שעל ידי זה האדם משפר את היכולת שלו להבין את המציאות. ובסופו של התהליך, האדם יבין את כל המציאות, ואז הוא יגיע לטעם החיים האמיתי. והדרך היא כנל, על ידי התבוננות בכל דבר שקורה, ולנסות ללמוד מכל דבר ...
שיפור יכולת שכלית יכולת שעמום ייאוש לשפר יכולות שכליות תרגילים לפיתוח החשיבה אוכל להתחיל
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 1
... את הסוד הזה. ומהצד השני, גם הגיהנום הוא כאן ממש. וכל הסבל שיש בעולם, וכל הספקות, וכל הדיכאון, וכל העצב, וכל חוסר יכולת קבלת ההחלטות של האדם, וכל הצרות, וכל הייסורים, וכל הבעיות שיש בעולם, הכל שורשן ... לגלות את התשובה לסוד הזה. כי את התשובה לסוד הזה, על האדם לגלות אותה על ידי עבודה עצמית אישית של עצמו. כי אין ביכולת האנושית של האדם להבין את התשובה לסוד הזה, אאכ האדם עושה דברים כלשהם, שעל ... של המציאות שלנו הוא גדול מאוד. ככ גדול, עד שמי שמנסה להבין את השכל הזה בלי שהוא עושה את כל ההכנות הנדרשות, הוא יכול להשתגע ממש וללא צורך. כי יש דרך סלולה איך לגלות את הסוד הזה שהוא השכל של ... שלו, הוא מבין את השכל של המציאות. ולמרות שזה שכל גדול מאוד, הרי שכאשר האדם הולך בדרך הנכונה, על ידי זה הוא גורם ליכולת השכלית והרגשית שלו לגדול, ועל ידי זה הוא בשכל אנושי ממש, הוא מבין את השכל ...
אנושית תחושת חוסר אושר רגש לפתח יכולת קוגניטיבית גורמים אימון המוח תחושה של חוסר בעיות
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 2
... השורש של כל האושר שיש בעולם, עצם זה זאת ידיעה גדולה עבור האדם. כי עכשיו האדם יכול למקד את עצמו בלנסות ללכת בדרך הנכונה, כדי לגלות את הסוד הזה. וגם בלי לדעת מהו הסוד הזה, גם בכך יש ... ובחוש ניתן לראות, שלאדם קשה מאוד לחיות מתוך חוסר ידיעה. ולכן גם לא כל אחד יכול להבין את השאלה של כל השאלות. וכדי שהאדם יגלה את התשובה של כל התשובות, לשם כך על האדם לגלות קודם לכן ... סוג מים אחד יותר טוב מסוג מים אחר. ומה היתרונות והחסרונות של כל סוג מים שהוא יכול לשתות. ועל האדם לנסות להתבונן על כל הדברים שקורים סביבו, ולנסות להבין אותם. להבין מה הם. להבין מה ... האלו. להבין לדוגמה את הטכניקה שבה משווקים את הדברים האלו. ולהבין כל מה שהוא יכול להבין על כל דבר שיש בעולם. כי בעולם שלנו יש שכל גדול. והסוד שהוזכר לעיל, הוא בעצם הבנת התהליך הכללי ... ואת כל מה שמחדש לו משהו. כי בתוך תהליך הלמידה של האדם, הוא בעצם משפר את יכולת התפישה העצמית של עצמו. ועל ידי זה האדם מגיע גם ליכולת תפישה מופשטת. ואז האדם מצליח להבין את השאלה, שהיא בעצם הסוד של המציאות. ואחכ כאשר האדם מגלה את ...
שורש עבודה חסרונות חוסר ידיעה החוק האחד הסוד של כל הסודות יעוץ להורים מחנך
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 5
... הסבר כלשהו חייב להיות לדבר הזה. והסוד של המציאות, הוא הבנת התשובה של מהי נקודת ההתחלה הראשונה. שהיא כמובן דבר שאין שום שכל בעולם שיכול להבין את הדבר הזה כנל. ומי שכן מבין את הדבר הזה, ... שיש משהו שהם לא מבינים. ויש אנשי אמת, שהם מחפשים את האמת, והם מבינים שיש כאן איזה סוד, שהוא השורש של הכל. והם קולטים שיש כאן משהו ביכולת התפישה האנושית, שהוא המפתח להבנת החיים ... הוא כל הזמן מנסה לתת לאדם רמזים והקדמות, שיובילו את האדם ואת כל אחד ואחד, אל האושר האמיתי שלו בשלמות. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא יכול להראות אפילו לגדולי החכמים שהם אינם יודעים דבר. ... כאשר הן מגיעות לשורש של עצמן, שהוא כולו פרדוקסאלי וקשה להבנה בשכל של האדם. ומי שהוא חכם אמיתי ושהוא יודע את השורש של כל השאלות, הוא יכול להראות לחכם הגדול ביותר בעולם, שהוא לא מבין שום ... חכם יותר גדול ממנו, ושהוא מכיר את השאלה (וכל שכן אם הוא מכיר את התשובה של השאלה) של מה קדם למה הביצה או התרנגולת, על ידי זה הוא יכול להראות לאותו החכם, שהוא לא מבין כלל. ולכן החכם ... שכן שהוא לא יודע את הפתרון לבעיה של האדם. כי הפסיכולוג עצמו יודע שהוא עצמו עוד לא מבין אפילו לא את עצמו בשלמות. אז כיצד בדיוק הוא יכול להתיימר ולומר למישהו אחר שהוא יגרום לו להבין את ... להיות שבני האדם בעולם יהיו יותר מאושרים. אך בפועל רמת הדיכאון האנושי עולה כל הזמן. והסיבה היא כנל, משום שכולם המחשבה שלהם נעצרה ביכולת לפרוץ את הסוד של המציאות. ולכן כולם מסתובבים סביב הזנב של עצמם ללא יכולת לומר מהו הדבר שיוציא את האדם בשלמות מגיהנום, ויכניס אותו בשלמות לגן עדן. וכל שכן שהם אינם יכולים ללמד את הדרך הזאת את כלל העם וגם את המון העם ...
חכמה להגדיר לדבר לחזור להיות יותר פסיכולוגיות ליצור להבין מה השאלה
הסוד של מהות האושר - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורי הדרך אל האושר? חלק 1
... מורי הדרך אל האושר? חלק 1 כפי שכבר ביארתי, ישנן רמות אושר שונות. ויש גם אושר אמיתי ובשלמות. וכל זמן שהאדם יכול להיות יותר מאושר ממה שהוא, הרי שהוא עדיין לא מאושר באמת. כי מי שהוא מאושר באמת, הוא מי שהוא מאושר בשלמות, דהיינו, מי שהוא מאושר באושר אין ... הוא עניין אחר לגמרי והוא תלוי בדבר אחר לגמרי. ומי שחושב שלהיות מאושר פירושו להיות רגוע ובשלוות נפש, הוא יכול לגשת לאבן הקרובה ולהפוך אותה למורה הרוחנית שלו. כי גם האבן היא מאוד רגועה. והיא ככ מאושרת, עד שאפילו אם תדרוך עליה, היא לא תתלונן. והיא ... שלהיות מאושר פירושו שהאדם כלפי חוץ מתנהג כאילו שאין לו רצון עצמי, ושכאילו הכל טוב עבורו, מבחינתו הוא גם יכול למצוא איזה אדם מת, ולחשוב שהוא מואר רוחנית. כי גם אדם מת לא אכפת לו משום דבר. ואדם מת חי ללא כל פחד. והוא ככ מואר רוחנית, עד שאפילו אם ... לא מבין מה הדבר הטוב שיש בכך שהוא מרגיש רע. ולכן האדם לא מסוגל להכיל את תחושת הרע. וחוסר אושר פירושו, חוסר יכולת לחוות את כל הרגשות. כי יש כאלו כגון לדוגמה בודהה וחבריו או בעלי החשיבה החיובית שמעודדים את האדם לראות תמיד רק את חצי הכוס המלאה, ... לחפש את האמת. ובמקום לייעץ לאדם להיות בעל ביטחון עצמי שקרי ולהאמין בעצמו באמונה שקרית ולשכנע את עצמו שהוא יכול לעשות את מה שהוא לא יכול לעשות, במקום זה החכם מייעץ לאדם לחפש רק את האמת. ובמקום לייעץ לאדם להסתכל רק על חצי הכוס המלאה, החכם מייעץ לאדם להסתכל רק על האמת. ובמקום ...
יכולות הבדלה היקשרות מפחד מכך שהוא שכנוע עצמי הוא לא מאושר חכם אמיתי למצוא
הסוד של מהות האושר - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורי הדרך אל האושר? חלק 3
... שגם אם יקרה לאדם איזה דבר נגד רצונו והוא ירגיש רע, הרי שעדיין הוא יבין מה הטוב שיש ברגע הזה שבו הוא מרגיש רע, בלי קשר לכל רגע אחר. ומי יכול להעיד על עצמו שהוא מבין מה הטוב שיש בכל דבר, בלי קשר לשום רגע אחר? כי כל החכמים מנסים להסביר לאדם לנחם את עצמו בכך שהכל לטובה. אבל מי יכול לומר שהוא מבין מה הדבר הטוב שיש ברגע הזה בלי קשר לאיזה רגע ... באמת להיות מרוצה מכל רגע כפי מה שהוא. ואז ורק אז האדם מסוגל להכיל בתוכו את סך כל הרגשות שיש בו מטבעו ושיש במציאות מטבעה. ואז ורק אז האדם יכול לחוש כעס וכיוב, ועדיין להרגיש תחושה של שלמות, בלי איזה רצון ... לא מאושרים, משום שאפילו אין להם מושג מהו האושר שאותו הם מחפשים. ומאחר שהאושר הוא עניין פנימי לגמרי ולא עניין חיצוני כלל, ממילא ניתן להבין שיכול להיות אדם שנראה שהוא סובל ולא מאושר, אך הוא יהיה מאושר ... אבל באמת בתוכו הוא עדיין מחפש את האושר. דהיינו, הוא עדיין לא חווה שלמות מוחלטת והכלה מוחלטת של המציאות ושל כל מה שיש בה. כי כל זמן שהאדם יכול להיות אפילו טיפה אחת יותר מאושר ממה שהוא, הרי שזה מבטא שעדיין ... מיהו מאושר ומי לא? ובנוסף, גם כיצד יוכל האדם לדעת האם ועד כמה הוא קרוב אל האושר המושלם? כי מאחר ששמחה חיצונית לא מעידה על אושר פנימי ועל יכולת הכלה רגשית, אכ כיצד יכול האדם לדעת עד כמה הוא קרוב להכלת כל המציאות? והעניין הוא, כי כל זמן שהאדם עצמו עוד לא מצא את האושר בשלמות, הוא לא יכול לא לדעת עד כמה הוא קרוב לאושר של עצמו, וגם לא לזהות מיהו מאושר ומיהו לא מאושר. כי האושר בא לידי ביטוי בשכל של האדם. ומי שהוא מאושר באמת, דהיינו, מי שהגיע לשכל האמיתי של המציאות, הוא ורק הוא יכול לדעת מי מאושר באמת, ועד כמה האדם הזה מאושר באמת. כי כאשר החכם ... הוא גדול מאוד ולכן בכל מקרה גם מי שהוא חכם אמיתי, הוא רק נותן רמזים בלבד לשכל הזה, לכן כל זמן שהאדם עצמו הוא לא חכם אמיתי בשלמות, הוא לא יכול לזהות מיהו חכם אמיתי. אך עדיין על האדם להבין, שמאחר שהאושר ... כאשר הוא עצמו יגיע לשם. וכאשר האדם מתבונן על עצמו ורוצה לדעת עד כמה הוא קרוב אל האושר ואל השכל של המציאות, עליו להבין שמצד האמת הוא לא באמת יכול לדעת את המרחק המדויק שלו מהשכל של המציאות. כי השכל של המציאות ... לדמיין את הרגע הראשון בציר הזמן, ולנסות להבין מה היה לפניו. אבל זה לא אפשרי. כי אי אפשר לתפוס במחשבה את הרגע הראשון של הזמן. כי האדם כן יכול לתפוס את הרגע הראשון של זמן שמהותו היא מוגדרת בצורה כלשהי. אך ...
הסיבה הראשונה של כל הסיבות תהליכים תחושה ציר הזמן להרגיש זמן בלי מקום שמח ומאושר לחיות את הרגע
הסוד של מהות שאלת השאלות? מהי המהות של שאלת כל השאלות?
... שהאדם מבין את כל מה שהוא יכול להבין, אז האדם מגיע אל המשוכה האחרונה, שהיא הניסיון של האדם להבין את המהות הפנימית ביותר של המציאות. ורק לצורך ההמחשה, להבין את המהות של המציאות, פירושו להבין את המהות של ... מהי השאלה הזאת. אבל האדם לא יכול אפילו לא לדמיין את השאלה הזאת (עד שהוא יגיע אליה בעצמו). משום שמהותה של השאלה עצמה, שונה מכל השאלות שיש בעולם. כי כנל, כל השאלות שהאדם מכיר, הן שאלות שיש עליהן תשובות. אבל ... על שאלה שאין לה תשובה. ומי יכול לדמיין שאלה שאין לה שום תשובה כלל? וכאשר האדם מגיע לשאלה של כל השאלות, השאלה של כל השאלות יוצרת אצלו חוסר הבנה ככ גדול, שהדבר הזה גורם לו לפרק את כל החוכמות שהוא מכיר ושהוא ... ואת כל החוכמה של האדם. והאדם יכול להיות חכם מאוד גדול, אבל השאלה הזאת תגרום לו להבין שהוא לא מבין שום דבר לגבי שום דבר. כי זאת שאלה מהותית לגבי השורש של כל המחשבות וכל הידיעות שיש בעולם. וכל מקום שיש בעולם ... אלא זאת שאלה שנובעת מחוסר יכולת נפשית להכיל את המידע. ואחרי שהאדם מעמיק את מחשבתו בעניין, אז האדם הופך להיות מסוגל להכיל את המידע הזה. ואחרי שהאדם מבין שהשאלה היא בכלל תשובה, אז כל צורת החשיבה של האדם על ...
שכל הסוד של מהות שאלת השאלות הסוף שאלת שאלות להבין את מהות המהות של כל דבר המהות של כל הדברים חוסר הבנה
חשיבה חיובית - למה חשיבה חיובית היא חשיבה שלילית? למה *צריך* *גם* חשיבה שלילית?
... דברים, כדי שעל ידי זה יהיה לאדם רצון לשנות דברים במשחק, שעל ידי זה האדם בעצם משתתף במשחק. כי כאשר הכל טוב מוחלט לגמרי, אז אין לאדם שום יכולת להשתתף במשחק. והאדם צריך לראות גם את הרע, כדי להשתתף במשחק. ויש כאן שאלה, והיא, לכאורה אפשר לומר, שכן טוב ... ההפכים פירושו, כאשר האדם מסוגל בו זמנית לחשוב חיובי בשלמות, וגם תוך כדי זה לחשוב שלילי בשלמות. כי כל בני האדם בעולם, מבחינה רגשית הם לא יכולים ולא יודעים, איך להכיל בתוכם את ההפכים. כי כל בני האדם בעולם, הם תמיד מכילים בתוכם חשיבה חיובית במינון ... שיש בה אך ורק טוב מוחלט, ללא שום רע כלל, וגם תוך כדי זה חושב שלילי, דהיינו, חושב שדברים מסוימים הם רעים. כי זה דבר והיפוכו. והאדם יכול לשנות את רמת המינון של החשיבה החיובית והשלילית שלו. אבל האדם לא יכול בו זמנית גם לחשוב רק חיובי וגם לחשוב שלילי תוך כדי. כי זה לא אפשרי. אבל, כדי ליהנות מהמשחק של החיים, לשם כך על ... של ההפכים כנל. כי כפי שאמרנו, חשיבה חיובית אמיתית, היא כאשר האדם רואה את הטוב שיש בכל דבר, דהיינו, כאשר האדם חושב ככ חיובי, עד שהוא יכול לחשוב שלילי ממש, ועדיין הוא יחווה את זה כמשהו טוב וחיובי. ומי שפוסל את החשיבה השלילית בעולם, הוא בעצם בעצמו חושב ... אך ורק טוב תמיד ללא שום רע כלל, ושמצד שני, האדם גם ידע להבדיל בין טוב לרע עפ חוקי המשחק של החיים שיש בעולם שלנו. אך כיצד ניתן להגיע ליכולת הכלה רגשית שכזו? ומצד האמת, מי שיעמיק בעניין יבין, כי לומר שהכל טוב ושהכל אחד, פירושו בעצם, שגם לחשוב רע, ... האדם רואה את החיבור של ההפכים, על ידי זה ורק על ידי זה, השכל של האדם גדל והופך להיות, שכל שיודע להכיל בתוכו הפכים. כי השכל של האדם, לא יכול לחשוב על דבר והיפוכו בבת אחת. ולכן האדם לא מבין את המציאות בשלמות. כי כדי להבין את המציאות בשלמות, לשם כך על ...
לראות את הטוב השכל להעריץ טוב בשלמות הכוס מלאה חיבור הפכים מוכרח לחפש את הטוב שיש בכל דבר
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יכולת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יכולת, איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לזוגיות, מאמן אישי לפרישה, אימון אישי לילדים נוער והורים בתחום יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.2666 שניות - עכשיו 11_06_2025 השעה 03:54:13 - wesi1