... חושב שכדאי לעשות את זה? כך, העובד מרגיש שמעריכים אותו, שהוא אחראי ובעל
יכולת לבחור ולממש את עצמו. זו תחושה שמחזקת את הרצון שלו לעבוד ... אליעד מדגיש שזה לא תמיד הפתרון. יש מצבים הפוכים, שבהם עובד חושב שהוא
יכול לעשות מה שבא לו ומתחיל לזלזל בעבודה. במצב כזה, דווקא יש צורך לקחת ממנו ... אם ההצעה שלו לא מספיק טובה, אפשר להמשיך לחדד עד שהוא מציע פתרון שהמנהל
יכול לקבל. כך העובד לא
יכול להתחמק בטענה שהדבר אינו חשוב, כי הוא זה שהציע אותו. איך עובד
יכול להתמודד עם תחושת צמצום כתוצאה מייעול בעבודה? כאשר עובד עצמו מרגיש ... לו תחושת ערך וסמכות, ובו זמנית להבהיר לו היטב מה התועלת האישית שהוא
יכול להפיק מכך. הגישה המוצלחת ביותר היא לעבוד ביחד ולא רק להנחית הוראות ... מה יותר חשוב לרצות אם יהיה לו ידע לא בטוח שהוא יעשה אם יהיה לו רצון הוא
יכול להשיג את הידע. הבנת מזה תגזור את התשובה מה הבנת, קודם כל לך למהות קודם ... חשוב רצון או ידע? ש: רצון. אליעד: רצון לא רצון יותר חשוב כי עם רצון אתה
יכול להשיג ידע עם ידע אתה לא בהכרח יש לך רצון, לכן פרקטית קודם כל אתה אמור ... ככה וככה תחליט אתה איך, וואלה יש לי אחריות יש לי בחירה, אני בוחר אני
יכול לממש את עצמי,
יכול לבטא את עצמי או לשאול אותו מה אתה חושב שהכי נכון כדי לעשות ככה וככה ... עלול לפגוע בו ואז יהיה מצב שהוא אולי לא ירצה לעשות את הדבר וירים ידיים
יכול להיות, מצד שני אם אני אומר לו מציג לו את המטרה ונותן לו את הסמכות ... אני נותן לו את הסמכות לפתור את הבעיה בעצמו, להציג לו מטרה ולהגיד לו שהוא
יכול לעשות את זה. אליעד: אז בעצם יצרת לו עוד אינטרס חוץ מזה במשכורת שהוא ... נכון שאתה רק צריך לתת לו עוד סמכויות ולפרגן לו לאגו וזה כי לפעמים הוא
יכול לזלזל להגיד כן אני אזלזל מסיבות כאלה ואחרות. לפעמים זה תהליך הפוך שיש ... הדברים. ש: אוקי בא נניח שאני אגיד לו אוקי יש לך את הסמכות ואתה האדם
שיכול לפתור את הבעיה הזאת בצורה שזה אתגר לא קטן, אז הוא יגיד לי אני לא יודע ... לא הבנתי אתה באמת נותן לו לעשות גרפים במקום לעבוד? ש: לא זה התירוץ שהוא
יכול להגיד לי. אליעד: אבל קודם כל אתה הבאת רשימה של תירוצים בא נעבור אחד ... זה לא ככה וככה, יש דברים יותר טובים תציע אתה זרוק את זה אליו ואז הוא לא
יכול להגיד לך אין לי זמן זה שטויות כי הוא הציע את זה. כשהוא אומר לך זה ... שאתה אומר לו תעשה אם לא אתה בבעיה, יש מצבים שמסיבות כאלה ואחרות אתה לא
יכול להגיד לו ואתה צריך ליצור שיתוף פעולה איתו וזה מדובר על מצב כזה, מקרה ... פה זה נכון לדוגמה גם לנגיד ילד אתה רוצה לגרום לו לעשות משהו הוא אומר לך
לא יכול, אוקי אתה מסכים איתי שככה וככה, כן, אז מה אתה מציע איך נעשה את זה ...