... המנהל בארגון הוא לבצע כמה שיותר משימות שרק הוא
יכול לבצע, וכמה שפחות משימות שגם אחרים מסוגלים לבצע. כאשר המנהל מתלבט איזו משימה עליו לעשות מתוך אותן משימות ייחודיות, עליו לבחור תמיד במשימה שתביא את התועלת הרבה ... בארגון? חלוקת המשימות בארגון צריכה להיעשות לפי
היכולות של כל עובד ולפי מידת הייחודיות של המשימות השונות: אם יש עובד אחד ומשימה אחת - ברור שהעובד יבצע את המשימה הזאת. אם יש עובד אחד ושתי משימות - העובד יבצע את ... לארגון. אם יש שני עובדים ומשימה אחת - העובד
שיכול לבצע את המשימה בצורה הכי טובה הוא שיבצע אותה. אם יש שני עובדים ושתי משימות, ושני העובדים יכולים לבצע את שתי המשימות באותה הרמה - כל אחד
יכול לבחור באיזו משימה ירצה לעסוק. אם יש שני עובדים ושתי משימות, אך את המשימה הראשונה שני העובדים יכולים לבצע, ואת המשימה השנייה
יכול לבצע רק אחד מהם - במקרה כזה המשימה השנייה תבוצע על ידי העובד היחיד
שיכול לבצע אותה, ואת המשימה הראשונה יבצע העובד שלא
יכול לבצע את המשימה השנייה. כך לא יהיה מצב שבו עובד אחד פנוי ועובד אחר עמוס יתר על המידה. מה עושים כאשר ישנן שלוש משימות לשני עובדים? במקרה בו יש שני עובדים ושלוש ... יכולים לבצע שני העובדים ואת שתי המשימות הנוספות
יכול לבצע רק עובד אחד, התכנון יהיה כך: את המשימה הראשונה יבצע העובד הראשון
שיכול לעשות רק אותה. את שתי המשימות הנוספות יבצע העובד השני, שרק הוא
יכול לבצע אותן, ובתוך אותן שתי משימות עליו לתעדף את המשימה שתביא הכי הרבה תועלת לארגון. כיצד להתמודד עם מצב בו המנהל
יכול לבצע משימה בצורה טובה יותר מהעובד? אם קיימת משימה שגם המנהל וגם העובד יכולים לבצע, אבל המנהל מסוגל לעשות אותה ברמה גבוהה יותר, חשוב להסתכל על המשימה כשתי משימות נפרדות: משימה אחת ברמת ביצוע בסיסית שהעובד
יכול לבצע (למשל ב - 50%
מהיכולת המקסימלית). משימה שנייה של שיפור, שאותה רק המנהל
יכול לבצע, מרמה בסיסית (50%) לרמת ביצוע גבוהה (100%). במקרה כזה, המנהל צריך להחליט אם עדיף לו להתמקד בשיפור הביצוע של העובד, או האם עדיף לו לעשות משימה אחרת, שרק הוא ... באופן עקבי לשאול את עצמו: האם את המשימה הזאת
יכול לבצע גם מישהו אחר? אם התשובה חיובית, עדיף לתת לאותו עובד לבצע את המשימה. אם העובדים מבצעים משימות בצורה פחות טובה מהמנהל, עליו לשקול האם שיפור העבודה שלהם חשוב ... משימות שיביאו את הערך המקסימלי לארגון ושרק הוא
יכול לבצע אותן, כדי לא לבזבז את זמנו על משימות שאחרים יכולים לבצע גם אם ברמה מעט נמוכה יותר. למה חשוב שהמנהל לא יבצע משימות שגם עובדים יכולים לעשות? בארגונים רבים ... לבצע את המשימות החשובות ביותר, אלו שרק הוא
יכול לבצע, כגון קבלת החלטות אסטרטגיות או תכנון ארוך טווח. לדוגמה, אם המנהל
יכול לכתוב דוח או לנהל משא ומתן חשוב מול לקוח אסטרטגי, עדיף שהוא יתמקד במשא ומתן וייתן לעובד את הכנת הדוח. גם אם העובד יעשה את הדוח ברמה של 70% ממה שהמנהל היה עושה, ... לזהות את כל המשימות בארגון. לזהות אילו משימות
יכול לבצע כל עובד, ובאיזו רמה. את המשימות שיכולים לבצע כמה עובדים, להאציל לאלו שאין להם
יכולת לבצע משימות ייחודיות אחרות. משימות שרק אדם אחד
יכול לבצע יוטלו על אותו אדם באופן מיידי. המנהל יבצע רק משימות שהוא היחיד שמסוגל לבצע, או משימות שתרומתן לארגון גבוהה בהרבה אם הוא יבצע אותן בעצמו. חשוב לזכור שלא מספיק ... היא שהמנהל צריך לעשות כמה שיותר משימות שרק הוא
יכול לבצע, וכמה שפחות משימות שאחרים יכולים לבצע. מתוך המשימות שהוא מבצע, עליו להתמקד בעיקר במשימה שתביא את הערך הגבוה ביותר לארגון. כלומר, המנהל צריך לשאוף לבצע את המשימות שאין לאף אחד אחר את
היכולת או הסמכות לבצע, ואת שאר המשימות לתת לעובדים. בנוסף, עליו לבחור את המשימות הללו לפי סדר עדיפויות - מה שיתרום הכי הרבה להצלחת הארגון. חלוקת משימות בין עובדים נבחן ... שני עובדים ומשימה אחת - את המשימה יבצע העובד
שיכול לבצע אותה בצורה הטובה ביותר. אם יש שני עובדים ושתי משימות ושניהם יכולים לבצע את המשימות באותה רמה - כל אחד
יכול לבחור איזו משימה לבצע. אם יש שני עובדים ושתי משימות, אך את המשימה הראשונה שניהם יכולים לבצע ואת השנייה רק אחד מהם - אז המשימה השנייה תבוצע על ידי העובד היחיד
שיכול לבצע אותה, ואילו המשימה הראשונה תבוצע על ידי העובד שלא
יכול לבצע את השנייה. מצבים מורכבים יותר ניקח דוגמה נוספת: יש שני עובדים ושלוש משימות, כאשר המשימה הראשונה יכולה להתבצע על ידי שניהם, אך שתי המשימות האחרות
יכול לבצע רק עובד אחד. במקרה זה, המשימה הראשונה תבוצע על ידי העובד
שיכול לבצע רק אותה, ואילו העובד השני יבצע את שתי המשימות האחרות. מה קורה כאשר יש משימה אחת ששני עובדים יכולים לבצע, אך אחד מהם מבצע אותה ברמה גבוהה יותר? במקרה כזה, ... על המשימה כשני חלקים: ביצוע בסיסי של המשימה,
שיכול להיעשות על ידי שניהם, ושיפור רמת הביצוע שלה - ש