אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
כסף - מיינדסט לכסף, 2 שיטות להיות עשיר, 2 שיטות לעשות הרבה כסף, במה כדאי לי לעבוד? בחירת הזדמנות עסקית, איך לבחור מקום עבודה? שיקולים בבחירת מקום עבודה, איך להיות מסוגל לעשות הרבה כסף? איך להתעשר? איפה להשקיע את הכסף שלך? הגדלת יכולת ההשתכרות שלך, שיפור היכולת לעשות כסף, להשקיע כסף בבורסה, להשקיע בשוק ההון, הכנסה פאסיבית, בחירת מקום עבודה, בחירת מסלול קריירה, אוטומציה ושוק העבודה, מקצועות העתיד, פחד מפיטורים, איך להתכונן לברבור שחור?
... בחירת הזדמנות עסקית, איך לבחור מקום עבודה? שיקולים בבחירת מקום עבודה, איך להיות מסוגל לעשות הרבה כסף? איך להתעשר? איפה להשקיע את הכסף שלך? הגדלת יכולת ההשתכרות שלך, שיפור היכולת לעשות כסף, להשקיע כסף בבורסה, להשקיע בשוק ... העבודה, מקצועות העתיד, פחד מפיטורים, איך להתכונן לברבור שחור? וכאן ניתן נקודת מבט למי שרוצה לעשות כסף, במה עליו להתמקד. ובעיקרון יש 2 דברים שבהם יכול להתמקד מי שרוצה לעשות כסף. דבר 1 - הוא להתמקד בלעשות כמה שיותר כסף. דבר 2 - הוא להתמקד בהגדלת היכולת שלך לעשות יותר כסף. ואני אחדד: יש אפשרות אחת להתמקד בלהגדיל את כמות הכסף שיש לך. ויש אפשרות נוספת להגדיל את היכולת שלך להרוויח כסף. ואלו 2 דברים שונים. ואני ... לך יותר כסף. אבל צריכים לדעת, שהגישה של האדם שמתמקד בלעשות יותר כסף בדרך הנל, יש בה גם חיסרון. והוא, שצריכים לעשות הפרדה בין כמות הכסף שיש לך, לבין היכולת שלך לעשות כסף. כי אלו שני דברים שונים. ניקח ... ובמקרה הוא גם זכה בלוטו. עכשיו, נניח שיקרה משהו בלתי צפוי והוא יפסיד את כל הכסף שלו. עכשיו נשאל, האם זה שהיה לו X מיליונים בבנק, האם זה מגדיל את היכולת שלו כרגע כשאין לו כסף, לעשות את המיליונים האלו מחדש? מה היכולת של אותו האדם להרוויח כסף? והתשובה היא, שזה שיש לך הרבה כסף, זה לא בהכרח מגדיל את היכולת שלך להרוויח כסף. כגון לדוגמה כנל, אם זכית בלוטו, זה לא אומר שהיכולת שלך לעשות כסף גדלה. אומנם יש לך יותר כסף, אבל היכולת שלך לעשות כסף, לא בהכרח גדלה. עכשיו ניתן דוגמה נוספת. נניח בן אדם שמשקיע כסף בבורסה ועושה כסף, הרבה כסף. ונניח שיקרה משהו בלתי צפוי והוא יפסיד את הכסף שלו. מה היכולת של אותו האדם לעשות כסף חדש מ 0? מה היכולת של האדם להרוויח כסף? תשובה: לא בטוח שיש לאותו משקיע בבורסה, את היכולת לעשות הרבה כסף, כרגע, כשאין לו כסף. וניתן ... חודשית של 15 אלף בחודש, בתור מתכנת מחשבים מתחיל. עכשיו, נניח שאחרי שנה של עבודה, פיטרו את שניהם, ונניח שעכשיו שניהם מחפשים עבודה. עכשיו נשאל, מי היכולת שלו לעשות כסף, גדלה במהלך שנת העבודה שלו? ... כסף יש לך, תתמקד בכמה כסף אתה מסוגל לעשות בכמה שפחות מאמץ. דהיינו, אל תנסה להתמקד רק ובעיקר בכך שיהיה לך כמה שיותר כסף בפועל, אלא תתמקד בלהגדיל את היכולת שלך לעשות כסף. שזה אומר, שברגע שיש לך הזדמנות עסקית, תנסה לבחון אותה, לא רק דרך כמה כסף אולי תרוויח כאן, אלא גם דרך השאלה, האם ואיך וכמה ההזדמנות העסקית הזאת מגדילה את היכולת שלך לעשות עוד כסף כבן אדם, בלי קשר לכמה כסף שהיא תכניס לך או תפסיד לך בפועל. דהיינו, נניח לדוגמה שיש לך כמה אפשרויות בחירה, היכן לעבוד. שאל את עצמך, באיזה מקום היכולת שלך לעשות יותר כסף לשעה, היכולת שלך לעשות כסף חודשי, לעשות כסף בכמה שפחות מאמץ, באיזה מקום עבודה היכולת הזאת שלך תגדל? היכן ובאיזה מקום עבודה, ... להגדיל את ההון שלך ולעשות יותר כסף, מומלץ לך לא רק לחשוב על איך כרגע אתה גורם לכך שיהיה לך יותר כסף בבנק, אלא כדאי לך לחשוב גם על איך אתה מגדיל את היכולת שלך לעשות כסף בעתיד. כי הכל יכול לקרות. ויכול להיות ששוק ההון ושהבורסה תיפול ויכול להיות שתעשה טעות אנוש ושתפסיד הרבה כסף. ויכול להיות שיפטרו אותך מסיבות שונות ויכול להיות מיתון ומשבר כלכלי. ויכולה להיות קורונה או מלחמה כלשהי. ויכול לקרות אסון כלשהו. ובאופן כללי, העולם עובר לאוטומציה של כל מה שאפשר. דהיינו, המחשבים והרובוטים מחליפים את בני האדם. וברמת העיקרון, כל דבר שרובוט יכול לעשות אותו, בסוף הרובוט יעשה אותו במקום הבן אדם. ... יכולים להחליף את בני האדם. וככל שתהיה יותר חכם, כך יש לך יותר סיכוי שהמחשב לא יוכל לפטר אותך. ולכן המיינדסט היותר נכון לכסף, הוא לחשוב על הגדלת היכולת שלך לעשות כסף בעתיד. דהיינו, תשאל את עצמך ... אני מגדיל את השווי של החודשית שלי, איך אני מגדיל את השווי שלי. כי בסוף בחודש יש X שעות עבודה אפשריות. ותנסה להבין, איך אתה במספר יותר קטן של שעות, יכול לעשות הרבה יותר כסף. וכל עסק וכל הזדמנות עסקית ...
משכורת חודשית השכל כל הכסף יכולה להיות לפתח יכולות חשיבה להיות תלוי ידע בלי להיות
להיות יותר חכם, איך לפתח את השכל בכל דבר? איך להיות יותר חכם מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר יעיל? איך לחסוך במשאבים? למה להיות יותר יעיל? למה להשתפר בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? החוקיות של כל דבר, פיתוח החשיבה מכל דבר, פיתוח השכל מכל דבר, להיות יותר חכם מכל דבר, לפתח את השכל בחיי היום יום, איך להשתפר בכל דבר? איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות את השכל שיש בכל דבר? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולות חשיבה
... דבר? איך לראות את השכל שיש בכל דבר? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולות חשיבה וכאן נסביר איך לפתח את השכל בכל ... האם אתה נוסע בצורה היעילה ביותר? במובן, שהאם יכול להיות שמישהו אחר היה נוסע יותר יעיל ממך, ... מהארון? נניח שאתה כותב מסמך כלשהו. האם אתה יכול לכתוב אותו בצורה יותר ברורה, בדרך יותר ... מה שאני בעצם אומר, שכל פעולה שהאדם עושה, הוא יכול לפתח איתה את השכל. באמצעות זה שהוא ינסה ...
מאמץ איך למצוא עניין בכל דבר תרגילים לפיתוח החשיבה פיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית להחזיר פעולה
גיוס עובד לתפקיד רגיש, גיוס עובד לתפקיד שדורש יכולת שמירה על סודיות, גיוס עובד לתפקיד מפתח בארגון, שאלות למועמד לעבודה לתפקיד רגיש, למה עזבת את מקום העבודה הקודם? למה פיטרו אותך? למה התפטרת ממקום העבודה הקודם? למה עזבת את העבודה הקודמת? למה אתה מחפש עבודה חדשה? האם העובד מתאים לעבודה? האם העובד מתאים לארגון? גיוס עובדים, למה אתה מחפש מקום עבודה חדש? איך לראיין עובד לתפקיד רגיש, גיוס עובד לתפקיד בכיר, ללכלך על מקום העבודה הקודם, שאלות בראיון עבודה
... עובד לתפקיד רגיש, גיוס עובד לתפקיד שדורש יכולת שמירה על סודיות, גיוס עובד לתפקיד מפתח בארגון, שאלות למועמד לעבודה לתפקיד רגיש, למה עזבת את מקום העבודה הקודם? למה פיטרו אותך? למה התפטרת ... כדי שהוא יגיד דברים רעים על המקום הקודם, כדי לגלות מי הוא באמת? ואבהיר, שיש תפקידים שנחשבים לתפקידים רגישים תפקידי מפתח בארגון, שבהם קיימת חובת סודיות והיכולת לשמור סוד וכיוב, תפקידים שבהם העובד נחשף למידע רגיש, תפקידים שבהם אסור שהעובד יעביר מידע הלאה גם לא בטעות, גם לא אחרי שהוא יעזוב את מקום ... שאולי הצדק לצידו של העובד והוא החליט לעזוב מרצונו כי הוא עבד בפח אשפה. או שאולי פיטרו אותו, כי הוא לא הסכים לשתוק לעוולות ולעבירות שנעשו במקום הקודם, הכל יכול להיות. אבל עדיין, כנראה שתרצה לדעת, מה באמת קרה עם העובד הזה במקום העבודה הקודם שלו ולמה הוא מחפש עבודה. אז כמובן שיש את השאלה הבסיסית של: למה עזבת את מקום העבודה הקודם, למה אתה מחפש עבודה חדשה וכיוב. וכאן העובד יכול לספר לך איזה סיפור שהוא רוצה, לפי היכולת שלו לספר סיפורים בראיון עבודה. ואם יש עובד שמתחיל לספר דברים רעים על המנהלים הקודמים שלו, הוא חייב לדעת, שלא משנה האם וכמה הוא חושב שהוא צודק, ... רע או משהו שהוא לא אמור לומר על המקום הקודם. איך אפשרי לעשות את זה? ויש לכך כל מיני דרכים. וכאן אסביר את אחת הדרכים. והיא באמצעות המניפולציה הבאה. שאתה יכול לשאול את העובד את השאלה הבאה: אם היית המנכל בחברה הקודמת שעבדת בה, מה היית עושה שונה? מה היית משפר במקום העבודה שלך? או אם היה בא אליך המנכל הקודם ... אחד זה זה לא נראה כאילו יש כאן רצון ללכלך על מקום העבודה הקודם. כי אנחנו באים מנקודת מבט טובה, של מה אפשרי לשפר ולא מנקודת מבט של ביקורת. כמו כן המרואיין יכול לחשוב, שכדי שהוא ישמע יותר חכם, יותר מקצועי, יותר מוצלח, כרגע בראיון העבודה הנוכחי, אז כביכול כדי להוכיח את עצמו, הוא עשוי להתחיל לזמר ובטעות לחשוף מידע רגיש ולהתחיל לספר לנו, על כמה הוא חכם וכמה הוא היה יכול לעשות את מקום העבודה הקודם ליותר טוב. כי בעצם אנחנו שמים את העובד, לא בנקודת מבט של מתלונן על מקום העבודה, אלא בנקודת מבט גבוהה של יועץ ארגוני, שהוא ... בכל מקרה, באמצעות זה שבשאלה לעובד, אנחנו מרימים לעובד, שמים את העובד בפוזיציה של יועץ ארגוני, שהוא כאילו בא לייעץ, להראות לנו כמה הוא חכם, דרך זה העובד יכול ליפול בלשון שלו, ובטעות או שלא בטעות להתחיל לחשוף מידע רגיש על מקום העבודה הקודם שלא במקום הנכון. ובכך לעזור לנו לדעת, שלא כדאי לנו לגייס אותו לארגון ... עבודה בצורה יפה, אלא במריבה, גם אם פגעו בך לדעתך, כנראה שתקשורת בין אישית ומיומנות חברתית היא לא הצד החזק שלך. כי אם היית יותר מוכשר חברתית, כנראה שהיית יכול לעזוב את מקום העבודה הקודם, בפחות בלאגן ובפחות מריבה. וכן, יש מקרי קיצון, וכמובן שהקורבן לא תמיד אשם בכך שהוא קורבן. אבל אני מדבר כאן באופן כללי. וכל ...
להביא הוכחות מניפולציה להצליח חכם יותר בת זוג זמן בלי מקום הכל יכול להיות אמת
הסוד של האין סוף - מדוע *אין* אפשרות ליהנות מהאין סוף? איך *כן* ליהנות מהאין סוף?
... האדם מגיע למילוי הפוטנציאל האישי שלו, אז האדם מתחיל להשתעמם מהחיים. וכל רגע שעובר עליו הופך להיות יותר קשה ויותר מדכא מהרגע הקודם. כי אם היכולת של האדם להתקדם היא סופית, אז זה אומר שיש נקודה שבה האדם ייעצר ולא יוכל להתקדם. ... ולהנאה עוד יותר גדולה עד אין סוף ללא נקודת עצירה. אלא, שיש כאן סוד. והסוד הוא שלמרות שהעולם שלנו וכל מה שיש בו הוא אין סופי, הרי שהאדם ויכולת התפישה שלו ויכולת ההכלה שלו היא לא אין סופית. כי גם אם נאמר שאכן יש הנאה ושמחה אין סופית, וגם אם נאמר שהפוטנציאל של המציאות הוא אין סופי, הרי שעל האדם להבין שזה עדיין לא אומר שהוא עצמו באופן אישי יכול ליהנות מהאין סוף של המציאות. משום שיכולת התפישה של האדם היא סופית ולא אין סופית. כי האדם מוגבל ביכולת שלו. ולכל אדם יש גבול שממנו והלאה הוא לא מסוגל להכיל ולא מסוגל לתפוש, לא מבחינה רגשית ולא מבחינה שכלית. וכאשר האדם מגיע לגבול ולנקודה הזאת של עצמו, הרי שהוא נעצר. ולמרות שהפוטנציאל של המציאות יכול להיות שהוא אין סופי, הרי שהפוטנציאל של האדם הוא סופי. וזה אומר שהאדם בהחלט כן מוגבל להתקדם בחיים שלו. והאדם לא יכול להתקדם אל האין סוף. כי כן יש סוף וגבול ליכולת התפישה וההתקדמות של האדם כישות בתוך התמונה המלאה. כי התמונה המלאה היא אין סופית. אך כל חלק ממנה הוא לחלוטין סופי ולא אין סופי. והדבר הזה אומר, שיש נקודת עצירה שממנה האדם לא יכול להתקדם. כי יש לדוגמה רמת עומק של הבנת המציאות, שהאדם לא מסוגל להתקדם אל מעבר אליה. כי השכל של האדם לא מסוגל לתפוש יותר ממנה. לדוגמה: האדם לא יכול לתפוס במחשבתו את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי לכל סיבה יש סיבה אחרת לפניה עד אין סוף. ויכולת התפישה של האדם מוגבלת, והאדם לא יכול להעמיק את מחשבתו ולהגיע אל האין סוף. ויש רמת עומק כלשהי, שבה האדם פשוט נעצר ושממנה האדם לא יכול יותר להתקדם. והבעיה הזאת היא הבעיה שבה נתקלו טובי המורים הרוחניים בעולם, וטובי החכמים בעולם. כי כל זמן שהאדם עדיין רחוק מלבטא את הפוטנציאל שלו, אז נדמה לו בטעות שהוא יכול להתקדם עד אין סוף. אבל ככל שהאדם הוא חכם יותר, וככל שהוא מתקרב יותר אל סוף יכולת התפישה שלו, אז הוא בהחלט כן רואה את הסוף. לא שהאדם רואה את הסוף של המציאות, כי היא אין סופית. אלא שהאדם כן רואה את הסוף ואת הגבול שממנו והלאה הוא לא יכול יותר להתקדם ולהבין טוב יותר את המציאות וכולי. כי גם לראות את הסוף של גבול השכל האנושי, גם זאת מעלה גדולה. כי רוב בני האדם בעולם, הם בכלל לא מתקרבים לקצה גבול היכולת שלהם. אבל טובי החכמים בעולם, וטובי המוחות בעולם שהתקרבו ומתקרבים לגבול של יכולת התפישה שלהם, הם בהחלט כן רואים את הסוף. והם בהחלט יודעים שיש סוף וגבול לכל דבר. וזה בעצם ... וכדי שהאדם בכל פעם יחווה שמחה גדולה יותר, כך האדם בכל פעם צריך להשיג משהו אחר גדול עוד יותר. ולמרות שיש בעולם אין סוף דברים שאותם האדם יכול להשיג, הרי שעדיין כדי שהאדם ייהנה בכל פעם מחדש בהנאה גדולה עוד יותר, וכדי שהאדם לא ירגיש מיצוי ... שהאדם יתלהב ממידע חדש, לשם כך על המידע להיות יותר עמוק וכולי. ונמצא אם כן, כי יש כאן בעיה גדולה. כי למרות שהמציאות היא אין סופית, הרי שיכולת התפישה היא סופית. וזה אומר שהאדם בהחלט מוגבל להתקדם לנצח. ומי שיתבונן בדבר הזה, עליו לעצור ולהתבונן היטב על החיים שלו. כי האדם כל הזמן רץ ומתקדם כמה שיותר, אבל כאשר האדם קולט שיש סוף וגבול ליכולת שלו להתקדם, הרי שממילא נשאלת השאלה, מדוע בכלל להתקדם? הרי ככל שהאדם מתקדם יותר, כך הוא ... מבחינה אישית ורגשית, אז לא רק שזה לא תחושה נעימה של מה שהאדם חשב שהוא יגיע אליו אם הוא רק ירוץ יותר מהר, אלא שהאדם קולט שהוא גם תקוע ולא יכול יותר להתקדם לשום מקום. ואז האדם עומד בפני משבר אישי מאוד גדול. כי כדי שהאדם יגיע לקצה גבול היכולת שלו, לשם כך צריך האדם להיות חדור רצון להתקדם כל הזמן. וכאשר אדם כזה מגיע לגבול ולקצה היכולת שלו, אז אדם כזה חווה טראומה מאוד גדולה. כי הוא רואה שהוא לא יכול יותר להתקדם. ומילא שאי אפשר להתקדם, אבל החיים גם הופכים להיות משעממים. כי מילא אם בקצה התפישה האנושית החיים היו יותר מעניינים, אז זה היה יכול לספק את האדם למרות שהוא לא יכול להתקדם . אבל העניין בחיים נוצר דווקא על ידי המרוץ של החיים, שהאדם מתקדם כל הזמן. וזה אומר שכאשר ... אז אין להיכן להתקדם, ואז מפסיקים גם ליהנות. והבעיה הזאת עצרה את כל גדולי החכמים בעולם. ורק את טובי הטובים שבעולם. כי רק מי שמגיע לקצה יכולת התפישה של עצמו, רק הוא מבין ויודע את העניין הנל שיש נקודה שממנה ואילך אי אפשר להתקדם. ולכן המון פילוסופים ואנשי רוח היו בדיכאון. כי הם ראו שהם לא יכולים ולא יודעים איך להתקדם. ומאחר שלכל בעיה יש פתרון ולכל שאלה יש תשובה, אז גם לבעיה הזאת יש ...
פילוסופיה הסיבה הראשונה של כל הסיבות שאלת שאלות גן עדן הסוד של האין סוף מבוי סתום זמן מקום כל רגע
איך לקרוא אנשים? איך להשפיע על מישהו? איך להשפיע על אנשים? איך לשתול מחשבות? איך להבין אנשים? איך להיכנס לנעליים של מישהו? איך להיכנס לנעליים של האחר? לחשוב כמו מישהו אחר, nlp, חלק 1
3:34איך לקרוא אנשים? איך להשפיע על מישהו? איך להשפיע על אנשים? איך לשתול מחשבות? איך להבין אנשים? איך להיכנס לנעליים של מישהו? איך להיכנס לנעליים של האחר? לחשוב כמו מישהו אחר, nlp, חלק 1
... בצורה מסוימת אילו היית באמת הוא. מהם התנאים הבסיסיים להבנת אנשים והשפעה עליהם? אליעד כהן מסביר שכדי להצליח בתהליך ההבנה והשכנוע, נדרשות מספר יכולות בסיסיות: יכולת דמיון - עליך להיות מסוגל לדמיין את עצמך במצב של האדם האחר, לנסות להרגיש ולחשוב כמוהו בדיוק רב ככל שניתן. יכולת הבנה - לדעת ולזהות מה האדם האחר רוצה לשמוע, להבין מה הוא מרגיש, ולזהות את הגורמים המשפיעים עליו בהחלטותיו. יכולת הבנת העצמי - הדבר החשוב ביותר שאליעד כהן מדגיש, זו היכולת להבין תחילה את עצמך לעומק. לפי ... עצמך - את הרגשות, הפחדים, המניעים ואת כל מה שמפעיל אותך - יהיה בלתי אפשרי עבורך להבין באמת אדם אחר. הוא נותן דוגמה פשוטה לכך: אם שואלים אותך מה יכול לגרום לך להפסיק לעשן ואין לך תשובה ... כיצד הוא חושב, מה מניע אותו ומה היו התנאים שהיו גורמים לו לשנות את דעתו או לבצע את הפעולה הרצויה. מהי הנחת היסוד הנדרשת כדי להבין מישהו אחר? היכולת להיכנס לראש של אדם אחר תלויה בכמה גורמים בסיסיים: יכולת הדמיון - לדמיין את עצמך במצבו של האחר ולנסות לחוות את התחושות והמחשבות שלו. יכולת הבנה - לדעת מה הוא רוצה לשמוע, מה הוא מרגיש, ומה משפיע עליו. יכולת הבנת העצמי - להבין את עצמך ... שיגידו לי ככה וככה. עכשיו אבל מה הנחת היסוד, מה בן אדם צריך בשביל להיכנס לראש של השני? ש: כי להיות הוא לדעת. אליעד: רגע שנייה אז אתה צריך גם יכולת דמיון אתה צריך יכולת דמיון לדמיין את עצמך במצב כמו המצב של השני ואז גם לדעת לדוגמה מה השני רוצה לשמוע או מה השני מרגיש או מה השני חושב אבל מה קדם לזה, מה הנחת היסוד של זה? ש: איך בן אדם גם יכול לעשות את זה בכלל? אליעד: נכון יש משהו יותר בסיסי יש יכולת, אוקי היכולת להשפיע על מישהו אחר תלויה ביכולת שלך להבין את המישהו האחר להבין ... מה האמונות שלו מה הדעות שלו, איך משפיעים עליו מה הוא רוצה לשמוע מה הוא רוצה לחשוב מה הוא מאמין כל הדברים האלה. אבל יש משהו יותר בסיסי מזה איזה יכולת בסיסית, מה היכולת הבסיסית יותר שצריך כדי להיות מסוגל להבין מישהו אחר מה הוא רוצה לשמוע מה קורה שם? ש: הוא יכול להבין את עצמו. אליעד: נכון כי אם אני ... מה צריך להגיד לך שיגרום לך להפסיק לעשן? לא יודע, למה אתה עושה את זה ואת זה? לא יודע, למה אתה חושב ככה? לא יודע, למה אמרת את זה? לא יודע, אתה יכול להסביר לי מה המניע שלך פה? לא יודע ...
לאכול דפוסי חשיבה יכולת להבין למה הוא רוצה לגרום יכולת מכור לעישון להקשיב לך
מאיפה השכל של אליעד כהן? מאיפה הידע של אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? כל אחד יכול להיות אליעד כהן, ההבדל שבין ידע לבין שכל, איך להיות חכם כמו אליעד כהן? ידע או שכל, היכולת להבין דבר מתוך דבר
מאיפה השכל של אליעד כהן? מאיפה הידע של אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? כל אחד יכול להיות אליעד כהן, ההבדל שבין ידע לבין שכל, איך להיות חכם כמו אליעד כהן? ידע או שכל, היכולת להבין דבר מתוך דבר
... אליעד כהן? כל אחד יכול להיות אליעד כהן, ההבדל שבין ידע לבין שכל, איך להיות חכם כמו אליעד כהן? ידע או שכל, היכולת להבין דבר מתוך דבר מהי היכולת השכלית של אליעד כהן ואיך היא מתפתחת? אליעד כהן מדגיש את ההבדל בין ידע לבין שכל, ושם דגש על כך שלעיתים אנשים טועים לחשוב שיש לו ידע עצום במגוון נושאים. הוא מבהיר ... מאנשים אחרים, אלא יכולת שכלית גבוהה מאוד שמאפשרת לו להבין לעומק ולחבר בין נושאים שונים. לדעתו, אין מדובר בהצטברות של עובדות, אלא ביכולת לחשוב, להסיק מסקנות ולבצע חיבורים בין רעיונות שונים. מה ההבדל בין ידע לשכל? אליעד מציין לדוגמה שידע הוא אוסף של פרטי מידע, כמו לדעת שמדינה בשם הולנד קיימת ושהיא ... ממשלת הולנד, אז היכולת של מישהו עם שכל הייתה להסיק שגם את ראש ממשלת זימברויר קוראים באותו שם. כלומר, הוא לא שינן מידע, אלא השתמש ביכולת השכל שלו כדי להבין דבר מתוך דבר. האם אפשר ללמוד הכל רק משינון ידע? אליעד טוען כי אי אפשר לצבור את כל הידע הזה רק באמצעות קריאה ושינון של ספרים, שכן היכולת להתמודד עם מגוון נושאים, להבין רעיונות שונים ולפתור בעיות דורשת בעיקר יכולת שכלית. הוא מציין ששיעור העוסקים בהבנת המידע עומד על פי רוב על הפיתוח של שכל ולא הצטברות של ידע, גם אם ניתן למצוא אותו באינטרנט או בספרים. איך משתמשים בשכל כדי ... שרוצה להרחיב את היכולות השכליות שלו? אליעד טוען שכל אחד יכול לפתח את השכל ולחבר בין רעיונות שונים, לא רק להיות תלוי בידע שמסופק לו. כל אדם יכול לשפר את היכולת השכלית שלו ולהבין דברים לעומק על ידי לימוד כלים לניתוח, חקירת תהליכים והבנת העולם בצורה רחבה יותר. אליעד מסכם בכך שכל אדם יכול ללמוד לפתח את המיומנויות האלה וליישם אותן בחיים היומיומיים, מה שיאפשר לו להתמודד עם כל בעיה שניצבת בפניו. מהי משמעות הטלת ספק ואיך ליישם אותה ביום יום איך להתגבר על ... שלנו פיתוח יכולת לחשוב על תהליכים בכמה רמות עומק במקביל מאיפה נובע הידע הרב של אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שאנשים רבים תוהים כיצד הוא מתעסק בכל כך הרבה נושאים שונים. בפועל, הוא ... רבות, אלא יש לו יכולת שכלית לנתח ולחבר בין נושאים בצורה מעמיקה. הוא מדגיש שידע הוא אוסף של עובדות, בעוד השכל הוא יכולת לחשוב, להסיק מסקנות ולהבין דברים לעומק. מה ההבדל בין ידע לשכל? לדוגמה, אם שואלים מי ראש ממשלת הולנד, מדובר בפרט מידע שלא ניתן להסיקו באמצעות היגיון בלבד. זהו ידע ... אבל שכל הוא היכולת להסיק מסקנות מתוך מידע קיים. אם מישהו אומר שראש ממשלת זימברויר נקרא על אותו שם של ראש ממשלת הולנד, בעזרת שכל ניתן להסיק שגם אותו קוראים באותו שם. הדגש הוא על היכולת לחבר בין נקודות מידע שונות ולהגיע למסקנות, ולא רק על הצטברות של עובדות. מדוע אי אפשר לצבור כל כך הרבה ידע רק מקריאה? אליעד מציין שאי אפשר ללמוד כל כך הרבה עובדות ... היה אפשר, בפועל היכולת להתמודד עם מגוון רחב של שאלות ופתרון בעיות דורשת בראש ובראשונה יכולת שכלית. הוא מציין שפעמים אנשים חושדים שאולי התכנים שלו תורגמו מאיזה מקור אחר, אך בפועל ההסברים שלו נובעים מצורת חשיבה ולא מאוסף בלתי נגמר של עובדות. איך מיישמים ... לפתור זאת, נדרשת יכולת הסקה וניתוח. אליעד מדגיש ש - 99.9% מהדברים שהוא מסביר מתבססים על שכל, ולא רק על שינון של ידע תאורטי. איך ניתן לפתח את השכל ולהעמיק את יכולת הניתוח? אליעד מדגיש את החשיבות של לימוד צורת מחשבה. בין היתר: ניתוח סיבתיות - להבין את הסיבה והתוצאה שעומדות מאחורי כל פעולה או תופעה. חקר עובדות ופירושים - ... שונים, נדרשת יכולת חשיבה והסקת מסקנות. בעזרת שכל, ניתן גם לקחת נושא שהתחלת ללמוד ולהעמיק בו באופן עצמאי, בלי להיות תלוי רק במקור הידע הראשוני. איך הדבר קשור לכל אדם שרוצה להרחיב את היכולות השכליות שלו? כל אדם יכול לשפר את היכולת השכלית שלו ולהבין דברים לעומק. הדגש הוא על רכישת כלים לניתוח ותשאול מתמיד של המציאות. אליעד אומר שאת הכלים הללו ניתן לפתח באמצעות תרגול מתמשך של הטלת ספק, העלאת ... המסכם הוא שכל אחד יכול לפתח את המיומנות הזו וללמוד להסתכל על החיים דרך זווית רחבה יותר. מהי משמעות הטלת ספק ואיך ליישם אותה ביום יום איך להתגבר על חוסר ביטחון עצמי בעזרת הבנה עמוקה דרכים ... שלנו פיתוח יכולת לחשוב על תהליכים בכמה רמות עומק במקביל מה ההסמכה של אליעד כהן? המלצות על אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, ללמוד מאליעד כהן, מה ההכשרה של אליעד ...
יכולת ניתוח אליעד כהן ביקורת לשפר את הביטחון העצמי פירוש לעובדה יכולת קוגניטיבית קושיות על אליעד כהן חושד איך לפתח חשיבה
איך להיות גאון? איך להיות הכי חכם בעולם? איך לפתח חשיבה מהירה? איך לחשוב מהר? איך להבין דבר מתוך דבר? איך להבין בכל דבר? איך להיות חכם כמו אליעד כהן? איך לפתח את השכל? איך לשפר את היכולת השכלית? שיפור יכולות חשיבה
איך להיות גאון? איך להיות הכי חכם בעולם? איך לפתח חשיבה מהירה? איך לחשוב מהר? איך להבין דבר מתוך דבר? איך להבין בכל דבר? איך להיות חכם כמו אליעד כהן? איך לפתח את השכל? איך לשפר את היכולת השכלית? שיפור יכולות חשיבה
... בעולם? איך לפתח חשיבה מהירה? איך לחשוב מהר? איך להבין דבר מתוך דבר? איך להבין בכל דבר? איך להיות חכם כמו אליעד כהן? איך לפתח את השכל? איך לשפר את היכולת השכלית? שיפור יכולות חשיבה מה זה נקרא להבין דבר מתוך דבר? להבין דבר מתוך דבר פירושו היכולת להסיק מסקנות מתוך מידע קיים, גם כשלא נאמר לנו בצורה ישירה. אליעד מסביר שהיכולת הזו אינה תכונה על - טבעית או מיסטית אלא מיומנות חשיבה שכל אחד יכול לפתח באמצעות תרגול עקבי ויסודי. הוא נותן מספר דוגמאות מפורטות הממחישות בדיוק את התהליך הזה: אם אומרים לנו שהחתול בחדר הוא לבן ושואלים מה צבעו של החתול, אנו יודעים מיד שהוא לבן כי ... ניתן להסיק שהחתול הוא לבן. כך המוח מבצע חיבור בין פריטי מידע שונים ומגיע למסקנה חדשה. למה צריך לדעת לפרק ולהרכיב מידע? אליעד מדגיש שכדי לפתח את היכולת להבין דבר מתוך דבר, עלינו לבצע תהליך הפוך: לקחת מסקנות שכבר יש לנו ולשאול את עצמנו איך הגענו אליהן. למשל, אם מישהו חושב ביבי הוא ראש ממשלה רע, עליו לחקור את המסקנה לעומק: ... את כל ההנחות והקשרים הלוגיים שהביאו אותנו למסקנה שלנו. התהליך הזה מפתח את החשיבה ומאפשר להבין גם סיטואציות מורכבות בהרבה. איך לפתח חשיבה מהירה ויכולת הסקה מתקדמת? אליעד ממליץ על מספר דרכים מרכזיות לתרגול יומיומי: לשאול על כל דבר שאנו חושבים שהוא נכון - מי אמר שזה נכון? אולי זה לא נכון?. זה מאלץ את המוח להטיל ספק, לפרק ... כל אמונה או החלטה בחיינו, לבדוק מדוע אנו מאמינים בה, ולבדוק את הקשרים בין הסיבה לתוצאה: האם הסיבה נכונה בוודאות? האם היא מובילה בהכרח לתוצאה? האם יכולות להיות סיבות נוספות?. לחפש באופן קבוע את המשותף בין שני משפטים או שני אירועים כדי להסיק מסקנות חדשות. זה יעזור לפתח את היכולת לזהות הקשרים מהירים בין פריטי מידע שונים. מדוע חשוב לפתח את יכולת ההבנה הזאת? אליעד מסביר שהיכולת הזאת חשובה במיוחד משום שהיא משפיעה על כל תחומי החיים: הצלחה בעסקים ובקריירה - לדעת לזהות הזדמנויות ולהבין מצבים מורכבים מהר יותר. מערכות יחסים - להבין אנשים ולהסיק מתוך ... מה הם מרגישים וחושבים באמת. קבלת החלטות טובה יותר - ככל שהחשיבה שלך תהיה חדה יותר, תוכל לקבל החלטות מושכלות וטובות יותר בכל תחום. חקר האמת - היכולת הזאת מאפשרת לך להטיל ספק בהנחות ובאמונות שלך, וכך להגיע לאמת מוחלטת יותר. מה הבעיה האפשרית בתהליך הזה? אליעד מזהיר שיש גם קשיים בתהליך הזה. לפעמים המסקנות שניתן להסיק אינן ... דברים כמובנים מאליהם אלא תמיד לשאול שאלות: איך אני יודע שמה שאני חושב נכון? האם המידע שלי מדויק ואמין? אולי ההנחה שאני מאמין בה בכלל לא נכונה? האם יכול להיות הסבר אחר למה שאני רואה או שומע? תרגול עקבי של שאלות אלו ופירוק מחשבות ואמונות למרכיבים, יאפשר לכל אדם לשפר את החשיבה שלו ולהגיע ליכולת הסקה והבנה ברמה הגבוהה ביותר. איך המוח מסיק מסקנות? איך לפתח חשיבה אנליטית? איך לפתח חשיבה מהירה? איך להיות גאון? מה זה להבין דבר מתוך דבר? למה חשוב לנתח סיבתיות? איך לשפר יכולת שכלית? איך ללמוד להבין דבר מתוך דבר? מה זה אומר להבין דבר מתוך דבר? להבין דבר מתוך דבר זה היכולת להסיק מסקנות מתוך מידע קיים גם כשלא נאמר לנו ישירות. לדוגמה, אם אומרים לנו יש בחדר חתול ו - כל מה שבחדר הוא לבן, נוכל להבין שהחתול לבן, למרות שלא נאמר לנו זאת ישירות. זו היכולת לחבר בין חלקי מידע שונים ולהסיק מהם מסקנה חדשה. הבדל בין הבנה ישירה להבנה מתוך דבר כאשר אומרים לנו החתול הזה לבן, אנחנו מבינים את זה באופן ישיר כי נאמר לנו בצורה מפורשת. ... חייב להיות קטן. אם כל הדברים הקטנים הם לבנים, אז גם החתול לבן. זו דוגמה לחשיבה לוגית המאפשרת לנו להסיק מסקנות מתוך סדרת הנחות יסוד. מה החשיבות של היכולת להבין דבר מתוך דבר? יכולת זו חיונית בכל תחומי החיים - מדע, עסקים, מערכות יחסים, הבנת מצבים מורכבים ואפילו בחיי היום - יום. כאשר מישהו שואל שאלה מסוימת, לפעמים התשובה לא ניתנת ישירות, אלא דורשת הבנה עמוקה יותר של הנתונים הקיימים. כיצד ניתן לפתח את היכולת להבין דבר מתוך דבר? יש כמה שיטות לפיתוח היכולת הזו: ניתוח מחשבות קיימות: לקחת כל מחשבה או אמונה ולשאול - איך הגעתי למסקנה הזו? למה אני חושב שהיא נכונה? האם יכול להיות שהיא לא נכונה? חיפוש הנחות יסוד: בכל טענה שנאמרת לבדוק - על מה היא מבוססת? האם היא נובעת מעובדות או מהשערות? פירוק והרכבה: כל טענה אפשר לפרק לגורמים ולבדוק כל אחד מהם בנפרד. ... היא מורכבת, מה שיאפשר הבנה עמוקה יותר ואולי שינוי בתפיסת העולם. הקשר בין פירוק והרכבה לבין הבנת מסקנות אחד הכלים המרכזיים להבנת דבר מתוך דבר הוא היכולת לפרק מידע למרכיבים הבסיסיים שלו. למשל, אם יש לנו את המשפטים: בחדר יש חתול. כל מה שבחדר הוא קטן. כל מה שקטן הוא לבן. אפשר לפרק כל אחד מהם למושגים: המושגים במשפט הראשון הם ... שלא נאמרו ישירות. זה מאפשר לנו להבין טוב יותר סיטואציות מורכבות, לקרוא אנשים, ולזהות דברים שאחרים אולי מפספסים. לסיכום הבנה של דבר מתוך דבר היא יכולת קריטית שמאפשרת לאדם לנתח מידע, להסיק מסקנות ולפתח חשיבה חדה. ניתן לשפר את היכולת הזו על ידי תרגול מתמיד של ניתוח מחשבות, פירוק מידע, חיפוש הנחות יסוד ושאלת שאלות. בסופו של דבר, ככל שאדם יתרגל יותר לחשוב כך, כך מוחו יתרגל לבצע חיבורים מורכבים ולגלות ... החשיבה? איך להיות יותר חכם? איך לשפר את ביצועי המוח? איך לאמן את המוח? איך לאמן את החשיבה? חיזוק המוח, איך לעורר את המוח? פיתוח המוח, איך לפתח את יכולות החשיבה? חשיבה אנליטית, איך לחשוב מהר? איך להסיק מסקנות? פיתוח חשיבה יצירתית, חשיבה מהירה, איך לפתח חשיבה מתמטית? יכולות אנליטיות, יכולות שכליות, יכולת שכלית גבוהה, יכולת חשיבה אנליטית,
אמת אבסולוטית לפתח יכולת קוגניטיבית אפשרויות מסקנה איך להבין דברים איך לפתח איך לשפר לחקור
שכנוע בצורת שאלה, יכול או רוצה, איך לשכנע אנשים? מסר סמוי בשאלה, שאלה מניפולטיבית, מניפולציה בשאלה, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, פסיכולוגיה הפוכה, מסר לתת מודע, איך לשאול נכון?
10:27שכנוע בצורת שאלה, יכול או רוצה, איך לשכנע אנשים? מסר סמוי בשאלה, שאלה מניפולטיבית, מניפולציה בשאלה, שאלה משכנעת, לשכנע בשאלה, פסיכולוגיה הפוכה, מסר לתת מודע, איך לשאול נכון?
... אדם, חשוב לבדוק שני דברים עיקריים: האם האדם רוצה לעשות את מה שאנחנו מבקשים, והאם הוא מסוגל לעשות זאת. מדוע חשוב להבדיל בין הרצון לבין היכולת? כאשר אדם אומר אני רוצה או אני יכול, הוא מבטא שני רבדים שונים. הרצון משקף את ההיבט הרגשי, את המוטיבציה, ואילו היכולת משקפת את ההיבט המעשי, האם הפעולה אפשרית לביצוע. אליעד מדגיש, שיש אנשים שיהיה להם נוח יותר להודות ברצון, ויש אחרים שיהיה להם קל יותר להודות ביכולת. בנוסף, קיימים מצבים שבהם לאנשים קשה או לא נוח להודות ברצון או ביכולת, וזה חשוב במיוחד להבין כשמנסים לשכנע אותם לבצע פעולה מסוימת. מתי עדיף לדבר על היכולת ולא על הרצון? כאשר אנו מנסים לשכנע אדם לעשות משהו, לפעמים עדיף לשאול אותו בצורה המתמקדת ביכולת שלו ולא ברצון שלו. למשל, אם רוצים לקבוע פגישה ואנו יודעים שהאדם מעוניין להגיע, אך הוא מתבייש להודות ברצון, עדיף לשאול אותו: האם מסתדר לך להגיע מחר לפגישה? ולא אתה רוצה להגיע לפגישה?. השימוש בשאלת היכולת מונע מאותו אדם את המבוכה הכרוכה בהודאה מפורשת ברצון שלו. דוגמה נפוצה שממחישה זאת היא דיאטה. רוב האנשים יאמרו בקלות אני רוצה לעשות דיאטה, אך יהיה להם קשה יותר לומר אני יכול לעשות דיאטה, משום שהיכולת מעמתת אותם עם שאלות של התמדה, משמעת וקשיים בפועל. עוד דוגמה שימושית בתחום המכירות: כאשר אנו יודעים שהלקוח לא בטוח שהוא באמת רוצה את המוצר, עדיף לנו לשאול אותו: זה יכול להסתדר לך לקנות את המוצר? ולא אתה רוצה לקנות את המוצר?. באופן כזה, אנו מאפשרים לו לדלג על השאלה האם הוא רוצה, ולענות רק על ההיתכנות המעשית של הפעולה. מתי עדיף לדבר על הרצון ולא על היכולת? קיימים גם מצבים שבהם עדיף לשאול את האדם דווקא על הרצון שלו ולא על היכולת. לדוגמה, כאשר אנו יודעים שהאדם יכול טכנית לבצע את הפעולה אך זה קשה לו לוגיסטית, אז אם נשאל אותו אתה יכול להגיע מחר?, הוא כנראה יגיד מיד לא, זה בלתי אפשרי. במקרים כאלה, עדיף להציג בפניו את שאלת הרצון - אתה רוצה להגיע מחר?. ... מאדם לבצע פעולה. לדוגמה, אם אנחנו לא באמת רוצים לפגוש מישהו ואנו יודעים שקשה לו טכנית להגיע לפגישה, נוכל לשאול אותו: אתה בטוח שאתה יכול להגיע מחר למרות שקשה לך? בצורה כזו אנו מחזקים את ההבנה שזה מאמץ בשבילו, והוא עשוי לוותר על הפגישה בעצמו. לעומת זאת, אם ... כהן מציג לא תקף רק לשכנוע של אנשים אחרים אלא גם לעבודה עצמית. כשאנו נשאלים אתה רוצה לעשות משהו? מומלץ לנו לשאול את עצמנו האם אני באמת יכול לעשות זאת?. וכאשר שואלים אותנו אתה יכול לעשות את הפעולה? עלינו לשאול האם אני באמת רוצה לעשות זאת?. כך נוכל לדייק את הבחירות שלנו, ונקבל החלטות מושכלות יותר בהתאם לשני ההיבטים - הרצון והיכולת. למה חשוב להיות ערניים להבדל בין רוצה ליכול? אליעד כהן מדגיש שההבחנה בין שני המושגים הללו - רוצה ויכול - היא קריטית בתהליכי קבלת החלטות. לא פעם אנשים אומרים אני לא יכול, כשלמעשה הם פשוט לא רוצים לעשות את הדבר, או להיפך - הם אומרים אני לא רוצה, כשהסיבה האמיתית היא שהם פוחדים להיכשל או ... אם אנו מנסים לשכנע אחרים ובין אם אנו רוצים להבין טוב יותר את עצמנו. טכניקות לשכנוע והשפעה פיתוח מוטיבציה והנעת אנשים זיהוי רצון מול יכולת בתהליכי מכירה התגברות על התנגדויות בדיאלוג הבנת שפת הרצון הפנימי של האדם מדוע צריך גם לרצות וגם להיות מסוגל? יש שאלה יסודית שכל אדם יכול לשאול את עצמו: מה בעצם מניע בן אדם לבצע פעולה כלשהי? התשובה מתחלקת לשני גורמים: הרצון לעשות את הפעולה, והיכולת לבצע אותה בפועל. אם אדם רוצה לעשות משהו אך אינו יכול, הוא לא יעשה זאת. ואם אדם יכול לעשות משהו אך אינו רוצה, הוא גם לא יעשה זאת. לכן, כדי לגרום לפעולה לקרות, דרוש שילוב של שני היבטים: גם רצון וגם יכולת. למה זה חשוב? מפני שלפעמים אדם באמת רוצה, למשל, להתחיל דיאטה. אבל הוא עשוי להרגיש שהוא לא באמת יכול לעשות זאת בגלל קשיים שונים - יכול להיות שקשה לו להתמיד, יכול להיות שהוא לא מאמין בעצמו. ומצד שני, יש מקרים שבהם אדם יכול לבצע פעולה, אבל לא באמת מעוניין בה, לא חש אותה כדבר שהוא רוצה בו בלב שלם. מצב כזה פועל לרעת העשייה בפועל, כי אם לא מתעורר רצון חזק או גם עניין רגשי, הסיכוי שהאדם יעשה את הפעולה יורד. שאלה: מה ההיגיון בשילוב של רצון ויכולת? תשובה: ללא רצון, לא תתעורר מוטיבציה אישית לפעולה. ללא יכולת אמיתית או לפחות אמונה ב
לא צריך להיות בלתי אפשרי תהליכי מכירות הסיבה של כל הסיבות לגרום לאדם עשייה ליישם להציג
איך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? איך לנתח דברים? איך להשיג יותר שכל? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לפתח את היכולת השכלית? פיתוח היכולת השכלית
איך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? איך לנתח דברים? איך להשיג יותר שכל? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לפתח את היכולת השכלית? פיתוח היכולת השכלית
... יותר חכם? איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? איך לנתח דברים? איך להשיג יותר שכל? להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך לפתח את היכולת השכלית? פיתוח היכולת השכלית איך אפשר לפתח את החשיבה ולהיות יותר חכם? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה המרכזית: כיצד ניתן לפתח את היכולת השכלית ולהפוך לאדם חכם יותר? אליעד מדגיש כי המפתח להצלחה ולפיתוח היכולת השכלית טמון בהבנה של המהות, כלומר, ביכולת לשאול ולהבין לעומק את השכל שקיים בכל ... בדיוק מול העינית, מונע מהקרן להגיע לסנסור של הטלוויזיה. דוגמה זו מלמדת עיקרון חשוב - שלפעמים הדבר הכי קטן שנראה חסר משמעות, יכול להיות הדבר המשמעותי ביותר, ולהוות את ההבדל בין ... הוא החשיבות של הבנת המחויב - הדבר המדויק והמהותי ביותר שבלעדיו שום דבר לא יעבוד. על ידי כך שהאדם מבין את הדבר המחויב, הוא יכול לחסוך מאמץ רב ולהגיע להצלחה בקלות רבה יותר. איך הדוגמה של הטלוויזיה קשורה לפיתוח יכולת שכלית? הדוגמה של הטלוויזיה ממחישה את ... לעבור על כך כלאחר יד, עליו לעצור ולשאול את עצמו: מה המחויב פה? מה בדיוק מונע ממני להצליח? על ידי הבנת התהליך, האדם מפתח את יכולת החשיבה שלו, ומגיע להבנה מעמיקה יותר של ... בצורה חוזרת ומעמיקה יותר, לשאול שאלות נוספות, ולהגיע למסקנות עמוקות יותר על כל דבר. ככל שאדם מתמיד בתהליך זה, כך הוא מפתח את יכולת החשיבה והופך לחכם יותר. כיצד זיהוי ... קל וברור. הוא מדגים זאת במשל מפורסם של רבי נחמן מברסלב, שבו אדם רואה שקל קטן שמסתיר לו הר ענק. למרות שמבחינה הגיונית השקל לא יכול להסתיר הר, כאשר השקל קרוב לעין, הוא מסתיר את ... מובילות את האדם להתבונן במציאות בצורה מעמיקה יותר. כל תשובה שמתקבלת צריכה להיחקר שוב, עד שהאדם מגיע לשורש העניין. בתהליך זה, יכולתו השכלית מתפתחת באופן ניכר. איך לדעת מהו ... דווקא כך ולא אחרת? אליעד מסביר שזה כמו לשאול מה העיקרון הבסיסי (הפרינציפ) של הדבר. כאשר האדם מזהה את השורש והמחויב, הוא יכול להתמודד ביעילות עם כל סוגי הבעיות, מכיוון שהעיקרון תמיד חוזר על עצמו בצורות שונות. מהם היתרונות של פיתוח יכולת שכלית בצורה הזו? אליעד מפרט מספר יתרונות מרכזיים לפיתוח החשיבה בדרך זו: הגדלה משמעותית של החכמה - האדם יהפוך לחכם יותר בכל תחומי חייו. יכולת לפתור בעיות בצורה יעילה ומדויקת - הבנה של העיקרון שמאחורי הבעיה. יכולת זיהוי של אמת ושקר בצורה קלה - פיתוח השכל ... בנקודה זו, האדם תופס שאין שום חיסרון, וכל המגבלות והבעיות מתבטלות מעצמן. ההגעה למצב זה אפשרית רק באמצעות פיתוח מתמיד של יכולת הניתוח והשכל. האם חשוב לנסות להבין ... עליו לחזור שוב ושוב לשורש השאלה, לשאול עוד שאלות, ולהתעקש עד שהפתרון מתגלה. הוא משווה את זה למצב שבו אדם נעול בתוך רכב ואינו יכול לצאת - עליו לנסות את כל האפשרויות, וכאשר הן ... ההתמדה והעקשנות לחפש את השכל שבדבר הן אלו שבסופו של דבר מביאות את האדם לתשובה. איך להיות יותר חכם? מהו השכל שבדבר? כיצד לפתח יכולת שכלית? איך מנתחים בעיות לעומק? מהו ...
לנתח להסתיר כיצד לנתח שיטות לפיתוח המוח טלוויזיה מיומנויות שכליות שקרים להפעיל
איך לבחור מקצוע? איך לבחור קריירה? שאלון לבחירת מקצוע, שאלון לבחירת קריירה, שאלון נטיות תעסוקה, שאלון תעסוקה, שאלון הכוונה מקצועית, מבחן התאמת עבודה, התאמת עבודה לאישיות, שאלון אבחון מקצועי, קבלת החלטות, איך להחליט? שאלון התאמת קריירה, שאלון הכוונה בבחירת מקצוע, שאלון מקצועי
... שלך? מה החלום האמיתי שלך? איך תוכל לממש את עצמך? ועוד. הבהרות: חלק גדול מהשאלונים הנפוצים, משקללים את היכולות האישיות שלך בהווה ולא משקללות את מה שבאמת מתאים לך, לפי מה שאתה יכול ורוצה להיות בעתיד. זא הם לא לוקחים בחשבון את המימוש המלא של הפוטנציאל האישי שלך, אלא מתאימים לך מקצוע, רק על בסיס היכולות האישיות ותכונות האישיות שלך כרגע בהווה. בסופו של דבר, כמו בכל דבר בחיים, יהיה צורך למצוא איזון בין הרצוי למצוי ובין האפשרויות לבין הרצונות. אבל אעפכ רצוי לדעת כמה שיותר טוב, מה באמת מתאים לך, למרות שטכנית לא באמת ניתן לעשות כל דבר. עוד אבהיר, שעקרונית כל אחד יכול להיות מאושר בכל תפקיד שהוא יעשה, באושר פנימי שאינו תלוי בתפקיד שהוא עושה. אבל זה נושא אחר שהסברתי אותו במקומות אחרים. בנוסף, להלן רשימת שאלות שיעזרו לך להבין ולהכיר יותר טוב את עצמך. ואחכ המשימה היא, למצוא כמה שיותר נקודות התאמה, בין התפקידים האפשריים שאתה יכול לעשות, לבין האישיות האידיאלית שלך, דהיינו, מי שהיית רוצה להיות במימוש העצמי שלך. להלן חלק מהשאלות שעליך להתבונן בהן: התאמה למטרות שלך ולהתאמת התפקיד להשגת המטרות שלך: ... עד כמה כל מקצוע, מתאים לתכונות האופי האלו. בעיקר לתכונות האופי שאתה היית רוצה שיהיו בך בעתיד? התאמה למימוש היכולות האישיות שלך למימוש הפוטנציאל העצמי: איזה יכולות אישיות שלך אתה מממש כרגע בעבודה שלך מימשת בעבר, ועשה לך טוב לממש אותן? איזה יכולות אישיות שיש לך, אתה מרגיש שאתה לא מממש אותן מספיק? איזה יכולות אישיות שיש לך, היית רוצה לממש יותר בעבודה שלך? במה אתה מרגיש שאתה לא מביא את עצמך לידי ביטוי בעבודה שלך? התאמה לניסיון תעסוקתי שלך עד כה: בתפקידים ובעיסוקים שעשית ... טוב מהם? על מה אנשים אחרים מודים לך? במה אתה עוזר לאנשים אחרים? מה אתה יודע לעשות יותר טוב מאחרים? איזה יכולות יש לך יותר מאשר לאחרים? גם ביחס לסביבה הקרובה שלך וגם באופן כללי? איזה תכונות אופי ייחודיות יש לך, בשונה מאשר לאנשים אחרים? איזה דברים ותפקידים נראה לך שהיית עושה ... הזה? מה אני לא אוהב במקצוע הזה? מה נראה לי שבעל המקצוע הזה, אוהב לא אוהב במקצוע הזה? ולמה? האם נראה לי שיכולתי לעבוד במקצוע הזה לתקופה קצרה אורך זמן? אם לא היית צריך כסף: נניח שכל הכסף שבעולם היה שלך, מה היית עושה? איך היית מעביר את הזמן שלך? מה היית עושה אחרי כמה שנים כשכל ... האופי שלך מגביל אותך בתחום התעסוקתי שלך? איזה תכונות אופי היית רוצה לשנות, כדי שתוכל לעבוד בעוד תחומים? אם יכולת לעשות קסם, ובשנייה אחת לקבל איזה אופי שבא לך, איך היית משנה את האופי שלך? ובמה היית עובד אז? איזה תפקידים היית רוצה לעשות, ואתה בוחר שלא לעשות אותם, בגלל מגבלת האופי שלך? התאמה ללא מגבלת יכולת - איך היכולות שלך, משפיעות על הקריירה שלך: אם היו לך יכולות שאינן מוגבלות, ועדיין היית צריך לעבוד, במה היית רוצה לעבוד? אם היו לך יכולות בלתי מוגבלות, ולא היית צריך לעבוד, מה היית בוחר לעשות כדי שלא ישעמם לך? כדי לממש את עצמך? כדי לעשות לעצמך טוב? איזה תפקידים היית רוצה לעשות, ואתה בוחר שלא לעשות אותם, בגלל מגבלת יכולת? אם הייתה לך כל יכולת שהיא, איזה יכולת היית רוצה שתהיה לך (לא במובן המיסטי, אלא הריאלי)? ואיך לדעתך זה היה משפיע על בחירת הקריירה שלך? התאמה ללא פחדים: אם לא היית מפחד משום דבר, במה היית בוחר לעבוד? ... עליהם? איזה פחדים לא היית רוצה שיהיו לך? ואם הם לא היו, במה היית בוחר לעבוד? במה היית רוצה לנסות לעבוד: אם יכולת לבחור לנסות לעבוד בכל תפקיד שהוא, בלי מגבלה כלשהי, ובלי עלות כלשהי, במה היית בוחר לנסות לעבוד? איזה תפקידים מסקרנים אותך? איזה תחומים מסקרנים אותך? במה היית רוצה לנסות לעבוד לתקופה קצרה? אם יכולת לעבוד בכל תפקיד שבא לך בעולם: אם יכולת להתקבל לכל תפקיד שבא לך, באיזה תפקיד היית רוצה לעבוד? האם נראה לך שהיית מצליח בתפקיד הזה? האם היית אוהב או לא אוהב את התפקיד הזה ולמה? מה עושה לך טוב רע בחיים ...
באמת אוהב שינה חלומות אבחון מקצועי מחשבות הרבה כסף למחוק את האקסית מהראש להשתחרר מהאקסית פחד
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יכולת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יכולת, איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי מומלץ, מאמן אישי לדיאטה, מטפל קוגניטיבי התנהגותי בתחום יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.3896 שניות - עכשיו 11_06_2025 השעה 03:44:41 - wesi1