... שהיא כלל לא קיימת בכלל. או במילים אחרות, האדם מבין, שיתכן מאוד, שלמרות שהוא חווה שיש לו בחירה חופשית, הרי
שיכול להיות , שבכלל אין לו שום בחירה חופשית כלל מבחינה אובייקטיבית. כי
יכול להיות, שהאדם ירגיש מבחינה סובייקטיבית שיש לו בחירה חופשית, אבל מבחינה אובייקטיבית, לא הוא זה ששולט בגורלו. ובתת המודע האדם מבין, שהוא לא ממש בטוח, שבאמת יש לו כאן שליטה על משהו. ושמאוד
יכול להיות , שהוא נתון לחסדיו של מישהו אחר או יד המקרה וכיוב, שלא בטוח שטובתו של האדם, עומדת בראש סדר העדיפויות, של המנגנון שמחליט מה יקרה לאדם. והאדם מפחד להשתגע ולאבד שליטה, משום שהאדם מבין, שזה
יכול להביא אותו למצב, שבו המציאות תהיה נגד רצונו, ושהוא לא יוכל לעשות שום דבר נגד זה. כי כאשר נראה לאדם ... שהיא תהיה בצורה מסוימת, ושהרצון של האדם יהיה בצורה מנוגדת לה. שעל ידי זה האדם ירגיש רע וסבל נצחי, בלי
יכולת לעשות שום דבר נגד הסבל שלו. וגם השכל של האדם, גם הוא לא בשליטת האדם. כי השכל של האדם עצמו, ... המציאות מנהלת אותו. כי המציאות מחליטה, כיצד השכל עצמו יחשוב. ולא השכל מחליט, מה בדיוק הוא יחשוב. כך שהאדם
יכול להשתגע בכל רגע ורגע, ולאבד שליטה לגמרי וכולי. והדרך להתמודד עם הפחד הזה ועם החרדה הזאת להשתגע ולהגיע לאובדן שליטה, היא על ידי אמת. דהיינו, על ידי זה שהאדם מבין את האמת. שהאמת היא, שאכן הדבר הזה
יכול לקרות , ושאי אפשר לעשות שום דבר נגד זה. ואלו חוקי המשחק וחוקי העולם. שקיימת תמיד האפשרות, שהמציאות ...