אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חשדנות יתר, הרמוניה, לא לצאת פראייר, גמישות מחשבתית, לדון לכף זכות, לדון כף חובה, אין הבדל בין טוב לרע, לחשוד באנשים, מה אנשים חושבים עליך? לא לחשוד באנשים, להבדיל בין טוב לרע
חשדנות יתר, הרמוניה, לא לצאת פראייר, גמישות מחשבתית, לדון לכף זכות, לדון כף חובה, אין הבדל בין טוב לרע, לחשוד באנשים, מה אנשים חושבים עליך? לא לחשוד באנשים, להבדיל בין טוב לרע
... איך אנשים חושבים ופועל מתוך המידע הזה, הוא עלול לפתח פרשנויות שליליות למעשים או מילים של אחרים. למשל, אם מישהו אומר משהו חיובי, האדם הלומד יכול לחשוב שהוא מניפולטיבי או מסתיר אינטרס שלילי, מה שעלול להוביל להרגשה לא נעימה ואף להתנתקות ... האם יש דרך לשלוט בחשדנות שנוצרת? לדברי אליעד, יש לאדם שליטה מסוימת על החשדנות שמתעוררת אצלו בעקבות הלימודים. אליעד מסביר שכל מה שאדם לומד יכול לשמש ככלי להגברת החשדנות או להפחתתה, והדבר תלוי בשימוש שהאדם עושה בידע שלו. לדוגמה, אם מישהו ... החשש להיות פראייר הוא מנגנון הגנה נפוץ שגורם לחשדנות. אליעד מציין שכאשר אדם חושב כל הזמן אני לא רוצה לצאת פראייר, הוא למעשה פועל מתוך פחד, שיכול להגביל אותו. הוא נותן דוגמה של אדם שניגש לעסקה עסקית וחשש שהצד השני ינצל אותו. אליעד מסביר ... ואשתו התלוננה שמנצלים אותו. הסוחר ענה לה שהוא מרוויח בדיוק כמה שרצה להרוויח, ולכן אין לו שום עניין במה שהאחר מרוויח. הסיפור הזה מדגים את היכולת להיות שלם עם עצמך ועם ההחלטות שלך, גם אם לכאורה זה נראה שאתה יוצא פראייר. האם עדיף לדעת או לא לדעת מה אנשים חושבים עליך? אליעד מתייחס לשאלה האם כדאי לדעת את המחשבות של אחרים. הוא מסביר שאם הייתה לנו יכולת לקרוא מחשבות, החיים שלנו היו יכולים להפוך לבלתי נסבלים. כל מחשבה שלילית של אחרים הייתה עלולה לפגוע בנו קשות, וכך היינו נשאבים לחשדנות וסבל אינסופיים. למעשה, גם בלי היכולת לקרוא מחשבות, אנחנו לעיתים מפרשים התנהגויות ומילים של אנשים בצורה שלילית, וזה כבר ... עניינית, ולא לתת פרשנות מוגזמת ושלילית. האם גמישות מחשבתית יכולה להזיק? אליעד מזהיר שגמישות מחשבתית יכולה להיות גם חרב פיפיות. מצד אחד, היכולת להתבונן על המציאות מכמה זוויות מאפשרת לך להשתחרר מחשיבה נוקשה ולראות אפשרויות חדשות. מצד שני, אדם יכול להיתקע במצב של ספק תמידי, עד כדי כך שהוא כבר לא יכול לפעול בביטחון בשום מצב. אדם כזה עלול להתנתק מהמציאות, לאבד כל נקודת אחיזה יציבה, ולהיכנס למצב של אדישות מוחלטת, שבו לא משנה לו מה יקרה. איך אפשר לשלב בין אין הבדל ליש הבדל? אליעד מציג את רעיון האין הבדל כמצב שבו האדם יכול להיות בשלווה פנימית מוחלטת, ללא תלות בנסיבות. עם זאת, הוא מדגיש שהאין הבדל הוא כמו בלון חמצן, כלומר, כלי עזר שנותן לאדם יכולת לשאת מצבים קשים, אך אם הוא יאמץ רק את התפיסה הזו ללא הבחנה, הוא עלול להיפגע קשות. ... בעלי שכל רב וחדות מחשבתית גבוהה. אדם שאין לו מספיק שכל יהיה תמיד בחשש שמישהו ינצל אותו, ולכן לא יוכל להיות באמת תמים. תמימות אמיתית היא היכולת להיות חופשי מפחדים ומחששות, מתוך הבנה עמוקה של המציאות, בידיעה שאין שום הבדל מהותי ... שיאפשר לו לזהות מתי התמים הוא בחירה נכונה ומתי לא. האם החשדנות היא תמיד שלילית? אליעד לא מציג את החשדנות כשלילית באופן מוחלט, אלא ככלי שהאדם יכול להחליט אם להשתמש בו או לא. חשוב שהאדם ידע לבחור מתי כדאי לו להיות חשדן ומתי כדאי לו להימנע ...
להרוויח איך לא לצאת פראייר כנות עסקה להיות חופשי מחשבה לאזן להבדיל בין טוב לבין רע
נקמה, נקמנות, נוקם ונוטר כנחש, תלמיד חכם, טוב לנקום, רע לנקום, תחיית המתים, מי זה המשיח? לאהוב את הכעס, לאהוב לכעוס, לאהוב את השנאה, לאהוב לשנוא, שיחות הרן צג, הצדיק האמת
נקמה, נקמנות, נוקם ונוטר כנחש, תלמיד חכם, טוב לנקום, רע לנקום, תחיית המתים, מי זה המשיח? לאהוב את הכעס, לאהוב לכעוס, לאהוב את השנאה, לאהוב לשנוא, שיחות הרן צג, הצדיק האמת
... בעוד שאנשים רגילים סובלים מהתחושה השלילית של נקמנות, הצדיק דווקא נהנה מכך. הצדיק מודע לכך שהיכולת שלו להיות גם בנקמנות וגם בהיעדרה היא יכולת גבוהה מאוד, כי הוא יכול לבחור באופן חופשי באיזה מצב להיות. הוא יכול להחליט אם לנקום או לא, והוא נהנה מהיכולת שלו להיות בשני המצבים, גם כשזה נראה שלילי ... מסוגל להיות נוקם ונוטר, מסוגל להעביר אנשים אחרים לתודעה גבוהה יותר. זו הסיבה שרבי נחמן קושר את היכולת להיות נוקם ונוטר עם היכולת לחיות מתים. המתים הם אותם חלקים רוחניים באדם ... יש הבדל או לא, הוא משתחרר מהקונפליקט, כי הוא כבר לא מזוהה עם הרצונות בצורה מוחלטת. זה נותן לאדם יכולת לחיות בעולם הפנימי שלו בלי להיות לכוד במאבקים ...
מקום וזמן הרגשת אני חכם זמן ומקום ידע הרגלים מרחב המקום שאלות
חוקי הרגשות, איך להכיל רגש? איך לתחזק רגש? למה לשנוא מישהו? למה לאהוב מישהו? למה טוב לשנוא? למה טוב לכעוס? למה טוב להתאכזר? למה טוב לפחד? למה טוב להרגיש רע? צמחונות, אכילת בשר
חוקי הרגשות, איך להכיל רגש? איך לתחזק רגש? למה לשנוא מישהו? למה לאהוב מישהו? למה טוב לשנוא? למה טוב לכעוס? למה טוב להתאכזר? למה טוב לפחד? למה טוב להרגיש רע? צמחונות, אכילת בשר
... הרגשות שלנו פועלים, יש להכיר בחוק פשוט: אדם אינו יכול לתחזק רגש אחד בלבד לאורך זמן. כלומר, לא ניתן לשמר מצב רגשי של אהבה, כעס, שנאה או רחמנות ללא הפסקה, ללא שינוי או מעבר לרגש אחר. לדוגמה, אדם יכול לכעוס שעה או שעתיים, אולי יותר, אך בסופו של דבר יגיע שלב שבו הוא לא יוכל להמשיך לכעוס. בשלב מסוים, המערכת הרגשית שלו תגיע לקצה גבול היכולת שלה להכיל את הכעס, והוא או ישתגע, ימות, או שפשוט יפסיק לכעוס באופן טבעי. אליעד מדגיש שבאותה ... רגש שלילי? אליעד מסביר ששנאה אינה תמיד שלילית, אלא יכולה לשמש ככלי מועיל. הוא מביא דוגמה קיצונית: אדם שעובד בעבודה מלחיצה וזקוק למקום לפרוק כעס או תסכול. ... על בני המשפחה שלו. איך הקיצוניות ברגשות קשורה ליכולת הרגשית הכללית של האדם? אליעד מדגיש את החשיבות של הקצוות הרגשיים. אדם שמפחד לחוות רגשות ... גם לאהוב באופן עמוק ומשמעותי. העיקרון ברור: יכולת האדם להרגיש רגשות חיוביים בצורה עמוקה ומלאה מותנית ביכולתו לחוות גם רגשות שליליים בעוצמה. חוסר יכולת להגיע לקצה אחד של הספקטרום הרגשי יגביל את טווח הרגש הכולל של האדם. כיצד התופעה הזאת מתבטאת ... יכולה לגרום להתנהגות שלילית, מאחר שהאדם אינו יכול להכיל אהבה אינסופית. בשלב מסוים, ייתכן שהורה ירגיש צורך לשחרר את העומס הרגשי בדרך לא צפויה, ואולי ... מציין שברגע שאדם מבין את החוקים של הרגשות, הוא יכול להשתמש בהם במודע. למשל, מי שמתקשה לאהוב אדם או מצב מסוים יכול למצוא משהו או מישהו לשנוא כדי לעורר את האהבה הרצויה. הוא מביא דוגמה פרקטית: אישה שמתקשה להתאהב תוכל ... שונאת כדי לחזק את השנאה כלפיהם, וכך להעצים את יכולתה לאהוב אנשים אחרים. אליעד מדגיש גם שהחוקים הללו רלוונטיים לכל תחומי החיים, כמו בעבודה, כאשר אדם יכול להתחזק ברגש חיובי כלפי העבודה שלו, אם הוא ימצא משהו אחר לשנוא מחוץ לה, למשל דברים שהעבודה מגינה עליו ...
לשלוט ברגשות להפסיק לכעוס תסכול מצב רגשי לאורך זמן בעבודה רגשות אנרגיות
חוסר ביטחון עצמי, איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להעלות ביטחון עצמי? איך ליצור ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך? איך להעריך את עצמך? הערכה עצמית, איך לשפר ביטחון עצמי? שיפור ביטחון עצמי, חלק 1
9:28חוסר ביטחון עצמי, איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להעלות ביטחון עצמי? איך ליצור ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך? איך להעריך את עצמך? הערכה עצמית, איך לשפר ביטחון עצמי? שיפור ביטחון עצמי, חלק 1
... הזו אינה מבוססת על מציאות אלא רק על דמיון או תפיסה שגויה. שנית, אם האדם אכן לא מספיק טוב, יש לבדוק האם הפעולה שהוא מעוניין לבצע דורשת יכולות ברמה גבוהה או שאולי מספיקות לו יכולות בסיסיות כדי להצליח. לדוגמה, אדם יכול להיות לא מספיק טוב כנהג מירוצים, אך עדיין להיות טוב מספיק כדי לנהוג ברכב בצורה יומיומית רגילה. שלישית, יש לבדוק האם חוסר המיומנות או היכולת יוצר נזק ממשי. לעיתים, גם אם ישנו סיכון כלשהו, התועלת שתצמח מפעולה זו גדולה בהרבה מהנזק הפוטנציאלי. לדוגמה, אדם יכול לחשוב אין לי ביטחון עצמי כי אני לא מספיק טוב בנהיגה. בשלב הראשון נבדוק האם באמת אינו טוב מספיק. בשלב השני נברר מה דרגת ... מהסיכון לטעויות קטנות בדרך. מדוע חוסר ביטחון עצמי משתנה עם הזמן? אליעד כהן מציין שחוסר ביטחון עצמי אינו קבוע, ולעיתים באותה פעולה ממש אדם יכול להרגיש בטוח בזמן אחד וחסר ביטחון בזמן אחר. כלומר, התחושה הזאת היא מצב נפשי דינמי ולא מצב קבוע. חשוב לבדוק האם נדרש ביטחון ... עם חוסר ביטחון עצמי באופן מעשי? אליעד מציג תהליך ברור ופשוט כדי להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי: להגדיר בדיוק מה הפעולה הרצויה ולברר האם נדרשת יכולת מיוחדת לכך. לבדוק את האמת: האם באמת אינני יכול לבצע זאת? אם האדם מגלה שהוא דווקא כן יכול, הביטחון העצמי יגיע אוטומטית. אם מתברר שחסר ידע או יכולת מסוימת, אפשר לשפר ולפתח את היכולות האלו בעזרת למידה או אימון. אם מתברר שאין אפשרות לשפר, יש להבין שזהו המצב, וייתכן שיהיה עדיף לפעול בדרך אחרת או ... אדם חושש להחנות את רכבו מחשש שייגרם נזק קטן לרכב, הוא צריך לבדוק את מאזן הנזק מול התועלת. גם אם הוא לא נהג מיומן, התועלת שבהתנסות, שיפור היכולת וצבירת ביטחון יכולה להיות גדולה משמעותית מהסיכון לתאונה קלה או שריטה. מדוע חיפוש האמת הוא הפתרון המרכזי לחוסר ביטחון ... ביטחון עצמי נובע ממחשבה אני לא מספיק טוב, ולכן הדרך המרכזית לפתרון היא חיפוש האמת האובייקטיבית. כאשר אדם מתמקד באמת ולא רק בתחושות שלו, הוא יכול לקבל החלטות נכונות בהתאם למצב: אם האמת היא שהוא יכול לבצע את הפעולה, אז ביטחון עצמי יגיע עם ההבנה שהוא אכן מסוגל. אם האמת היא שאינו יכול לבצע פעולה מסוימת בגלל חוסר מיומנות שניתן לשפר - אז הדרך לפתח ביטחון עצמי תהיה ללמוד, להתאמן ולשפר את היכולת. אם האמת היא שאינו יכול לבצע פעולה מסוימת ולא ניתן לשפר זאת - הוא יכיר במציאות ויפעל בהתאם, ללא צורך בביטחון עצמי מזויף. התהליך של בירור האמת הוא ... באמת חייבים להיות מספיק טובים כדי לבצע פעולה מסוימת? 5. מה זה אומר לא מספיק טוב ביחס למה? 6. ואם אינך מספיק טוב, האם זה בהכרח אומר שאינך יכול לבצע את הפעולה? כיצד בודקים את הנחות היסוד האלה? בשיחה מוסבר שיש לבדוק את האמת שמאחורי כל הנחת יסוד. לדוגמה: אדם טוען: ... טוב. אולי הוא דווקא כן טוב ביחס לפעולה שהוא צריך לבצע. גם אם אינו מספיק טוב, יש לבדוק האם בכל זאת אפשר לבצע את הפעולה. ייתכן שהפעולה דורשת יכולת בינונית בלבד, ובעל החוסר בביטחון חושב בטעות שנדרש לו כישרון על. לכן בודקים טוב ביחס למה ומה מידת הסיכון והנזק לעומת התועלת. בנוסף, ישנה הנחת יסוד האומרת שאם מישהו לא מספיק טוב, אז בהכרח הוא לא יכול לבצע את הפעולה בביטחון. בשיחה מודגש שייתכן שאפילו אם אינך בטוח או מיומן ב - 100 אחוז, זה לא אומר שאסור לנסות. לפעמים הנזק ... לפעול למרות החוסר בביטחון. לפעמים אדם מרגיש חוסר ביטחון בזמן מסוים, אך באותו נושא בדיוק, בזמן אחר, הוא כן מצליח. חשוב לזהות שביטחון עצמי יכול להשתנות מרגע לרגע, ולכן יש לבדוק מתי באמת נחוץ להיות בטוח לחלוטין ביכולת. מהו התהליך הכללי לפתרון תחושת חוסר ביטחון עצמי? השיחה מציעה דרך לחשוב על הנושא: קודם כל, לבדוק מהי האמת לגבי היכולות: האם באמת אינך יודע לבצע את הפעולה? אם מסתבר שאתה כן יודע, אז אפשר להתחיל להרגיש ביטחון עצמי. אם מתברר שאכן חסרים לך ידע או יכולת, אפשר לרכוש אותם (ללמוד, להתאמן וכו) כדי לצמצם את חוסר הביטחון. אם מתברר שהבעיה אמיתית ושאינך יכול לבצע את הדבר בשום אופן, אין טעם ליצור ביטחון עצמי שקרי. במצב כזה ההבנה האמיתית עדיפה, כי אז תוכל לשקול פעולות אחרות שאינן תלויות באותה היכולת החסרה. השאלה האם חובה שיהיה לי ביטחון עצמי? גם עולה. ייתכן שלא תמיד חייבים להיות מלאי ביטחון עצמי כדי לבצע פעולה, ... ביטחון עצמי? מוסבר שאדם שרוצה ביטחון עצמי צריך קודם כל לבדוק: 1. מה בדיוק הוא רוצה לעשות? 2. האם הוא באמת מסוגל לבצע זאת? ואם לא, האם הוא יכול לשפר את יכולותיו? 3. האם בכלל נדרש ביטחון עצמי מלא כדי להתחיל לפעול? 4. האם יש אפשרות לפעול גם כשקיים ספק? למעשה, מומלץ להתמקד באמת ... אמיתית לחוסר ביטחון, ואולי כן יש סיבה מוצדקת שניתנת לפתרון דרך למידה או שיפור. לסיכום, מה הרעיון המרכזי? התשובה לחוסר ביטחון עצמי טמונה ביכולת לזהות את האמת לגבי היכולות, הסיכונים, הנזק והסיכוי להצליח. אם האדם מגלה שהחשש שלו אינו מוצדק, הוא יכול לפתח ביטחון עצמי מתוך הבנת האמת. אם הוא מגלה שהחשש מוצדק וניתן לתיקון, הוא מטפל בכך. ואם יגלה שהחשש מוצדק אך לא ניתן ...
חוסר הביטחון העצמי מה יקרה אם מבחן שאלה איך להעריך את עצמי לבנות ערך עצמי להעריך את עצמך לגרום
ניתוח תהליך, תכונות של מנהיגות, מהי מנהיגות? שר הביטחון, שמירה על ביטחון המדינה, ראש הממשלה, איך לדעת במי לבחור? איך לבחור מנהיג? איך לבחור מנהל? מנהל טוב, ממי לקבל עצות?
ניתוח תהליך, תכונות של מנהיגות, מהי מנהיגות? שר הביטחון, שמירה על ביטחון המדינה, ראש הממשלה, איך לדעת במי לבחור? איך לבחור מנהיג? איך לבחור מנהל? מנהל טוב, ממי לקבל עצות?
... ומה חשוב יותר - ניסיון צבאי או כישורים ניהוליים? המרצה מציין כי בעת בחירת מנהיג יש לשים דגש על כישורים ניהוליים ויכולת קבלת החלטות נכונה ולא דווקא על ניסיון צבאי. הכישורים הדרושים למנהיג הם לאו דווקא על פי עקרונות צבאיים אלא על פי יכולת לנהל את המצב בצורה חכמה ולבחור את האופציות הטובות ... במנהיגות חשוב לא פחות, כאשר המנהיג צריך לבחור את הדרך המתאימה ביותר לפתרון האתגרים שעומדים בפניו. הוא טוען כי היכולת להבין את המהות של האתגרים ולא בהכרח להסתמך רק על ... היא מתבטאת. הוא נותן את הדוגמה של רופא שמטפל בחולה: האם הוא צריך להבין את המהות של המחלה (תסמינים, גורמים) או שהוא יכול להסתפק רק בטיפול בצורת הבעיה (תסמינים בלבד)? כהן טוען ... מתוך ידע טכני בלבד. יש חשיבות רבה גם בהבנה מעמיקה של כל היבטי הסיטואציה והבנת המורכבות של המצב. לדעתו, לא כל אדם יכול למלא את תפקיד שר הביטחון ללא יכולת להבין את המורכבות הפוליטית והצבאית של המצב ולבחור ... מתוך התנך, בהתייחסו לדמותו של משה. כהן מבקש להראות כי המנהיגות נבחנת לא רק על פי הכישורים הגלויים אלא גם על פי היכולת לעמוד בתנאים מורכבים ובמצבים לא צפויים. השאלה היא ... צריכים להיות בעלי ניסיון קודם בתחום כדי לנהל את הצוות בצורה הטובה ביותר. אליעד טוען כי מישהו עם כישורים ניהוליים ויכולת לנהל את האנשים בצורה טובה יכול להצליח גם אם לא היה בתחום לפני כן, כל עוד הוא מבין את ... כישורים מנהיגותיים כאשר מדובר במנהיג כמו שר הביטחון. אחד הנושאים המרכזיים היה האם אדם שמעולם לא שימש בתפקיד ביטחוני יכול להיות שר ביטחון, והאם הניסיון הצבאי חשוב יותר מהבנה אסטרטגית או יכולת קבלת החלטות נכונה. איך יש לבחור מנהיג? האם הניסיון הצבאי הכרחי? לגבי בחירת מנהיג, המרצה מציע כי הכישורים הדרושים הם לאו דווקא ניסיון צבאי, אלא היכולת לנהל את המצב בצורה חכמה ולבחור את האופציות הטובות ... כי שר הביטחון, למשל, צריך להיות מסוגל להבין את הצרכים הביטחוניים של המדינה, אך לא בהכרח להיות בעל רקע צבאי, אלא יכול להיות גם אזרח עם כישורים ניהוליים ויכולת קבלת החלטות נכונה. הוא מסביר כי הבחירה במנהיגות צריכה להיות על פי היכולת להבין את המהות של האתגרים ולבחור את הדרך הטובה ... של בעיה או את הצורה שבה היא מתבטאת. המרצה הביא את הדוגמה של רופא - האם רופא צריך להבין את התסמינים והמחלות, או שהוא יכול להסתפק רק בטיפול במערכת כפי שהיא מוצגת? כאן עולה ההבחנה ... יותר יעיל. כיצד המנהיגות משויכת למורכבות התפקיד? בהקשר למורכבות תפקידיו של שר הביטחון, המרצה מציין כי לא כל אדם יכול למלא את התפקיד על פי צורת החשיבה הרגילה. יש חשיבות רבה ... איך לפעול מתוך הבנה של כל היבטי הסיטואציה. המרצה מציין כי לא תמיד יש לנהל את התהליכים בעזרת ידע טכני בלבד, אלא גם עם יכולת להבין את המורכבות של המצב. לסיום, ישנה דוגמה ... כאן, שאלת המנהיגות נדונה גם מתוך מיתוסים דתיים, וההבנה שמנהיגים נבחנים לא רק לפי כישוריהם הגלויים, אלא גם לפי היכולת שלהם לעמוד בתנאים מורכבים ובמצבים לא צפויים. ...
הבנה עמוקה לנהל כישורים איך לבחור מנהל דפוסי חשיבה החלטיות ביטחון קבלת החלטות
הערצה לאנשים, להעריץ אנשים, להעריך אנשים, מהי הערצה? מהי הערכה? הסרת אחריות, לקיחת אחריות, הערצה אובססיבית, הערצה עיוורת, הערצה עצמית, הערכה עצמית, מושא להערצה, להעריץ מישהו, להעריך מישהו, עצלנות, חלק 2
8:33הערצה לאנשים, להעריץ אנשים, להעריך אנשים, מהי הערצה? מהי הערכה? הסרת אחריות, לקיחת אחריות, הערצה אובססיבית, הערצה עיוורת, הערצה עצמית, הערכה עצמית, מושא להערצה, להעריץ מישהו, להעריך מישהו, עצלנות, חלק 2
... כמסובך וקשה להשגה. ההערצה מתרחשת רק כאשר יש תחושה של קושי בהשגת משהו, כאשר האדם מרגיש שחסר לו דבר מסוים או יכולת מסוימת. מדוע אדם מעריך מישהו אחר על יכולות שהוא עצמו מתקשה בהן? אליעד מסביר שאדם מעריץ או מעריך רק את היכולות שהן לא מובנות מאליהן עבורו. למשל, עורך דין טוב יעריך עורך דין אחר על יכולתו למצוא פסק דין מורכב, אך לא יעריך אותו על פעולות פשוטות כמו קריאה או הליכה, אלא אם הוא עצמו מתקשה בהן. אדם מעריך מישהו אחר על הישגים שמרגישים לו קשים להשגה או כאלו שהוא לא בטוח שיוכל להשיג בעצמו. אם אדם בטוח ביכולתו להשיג משהו בקלות, הוא לא יעריך את עצמו או אחרים על כך. לדוגמה, אדם מיליארדר לא יעריך אדם אחר על זה שיש לו ... התנאי הבסיסי להערצה הוא תחושת הקושי והחסר. אתה תעריץ מישהו רק אם אתה מרגיש שאתה רוצה להיות כמוהו או שאתה חסר ביכולת מסוימת שאתה רואה אצלו. אם היית מאה אחוז שלם עם היכולות שלך, לא היית מעריץ אף אחד. לדוגמה, אם אתה איש עסקים מוצלח מאוד בתחום הנדלן, ייתכן שתרצה להיות כמו מישהו ... המצב הזה. הוא מביא דוגמאות כמו אדם בריא במאה אחוז שירצה לחוות חולי כדי להרגיש שוב ערך לבריאות, או אדם שיש לו יכולת מושלמת ורוצה דווקא את ההיפך שלה כדי להעריך את היכולת שלו מחדש. כיצד משפיעה העצלנות על ההערכה וההערצה? אליעד מדגיש שהעצלנות גם היא גורם חשוב שמונע מאנשים להשיג ...
חישוב מתמטי דימוי עצמי נמוך הישג לקחת להתעשר תחושת חוסר מובן מאליו טיפול בערך עצמי
טראומת ילדות, ילדות טראומטית, טיפול בטראומה מהילדות, זיכרון טראומטי מהילדות, טראומה מורכבת בילדות, חוסר אהבה בילדות, התעללות רגשית בילדות, הזנחה רגשית בילדות, חסך רגשי בילדות, פוסט טראומה מהילדות, טיפול בפגיעה מינית בילדות
טראומת ילדות, ילדות טראומטית, טיפול בטראומה מהילדות, זיכרון טראומטי מהילדות, טראומה מורכבת בילדות, חוסר אהבה בילדות, התעללות רגשית בילדות, הזנחה רגשית בילדות, חסך רגשי בילדות, פוסט טראומה מהילדות, טיפול בפגיעה מינית בילדות
... הטראומה כאילו היא קורת עכשיו. אם אדם לא יכול להכיל את המצב כשהוא מדמיין אותו בהווה, הסיכוי שהוא יוכל להתמודד עם הזיכרון מהעבר הוא אפסי. טראומה היא זיכרון שלילי, ואם לא מצליחים להכיל את ... פגיעות מיניות או התעללות), יש לאדם בוגר יכולת לבחור כיצד לפרש את הרגשות ולשלוט בהם. אם אדם לומד לקחת אחריות על רגשותיו, הוא יוכל להתמודד בצורה טובה יותר עם זיכרונות טראומטיים מהעבר. האם גם ילד יכול לבחור להיפגע? אליעד מציין כי גם ילד, במידה מסוימת, יכול לבחור איך לפרש את האירועים, ובכך להחליט עד כמה להיפגע. לדוגמה, אם מישהו עושה לו פרצוף או מוציא לשון, הילד לא חייב להיפגע מכך. הפגיעה תלויה בתגובה ... להיפגע. רוב האנשים לא מודעים לחלוטין ליכולת הבחירה הזו, ולכן הם נוטים להשליך את תחושת הפגיעה על גורם חיצוני. בפועל, כל אדם יכול לבחור את הדרך בה יגיב לפגיעה, גם אם הדבר לא בהכרח קל או פשוט. האם לקיחת אחריות פירושה הצדקת הפגיעה? לא. לקיחת אחריות רגשית אינה אומרת להצדיק את ... מדובר בפשע שיש לטפל בו. עם זאת, האדם יכול לבחור כיצד להרגיש כלפי אותו אירוע ואילו פרשנויות להעניק לו. כיצד ניתן להגיע למצב שהזיכרון עצמו נמחק? ההנחה היא שכאשר אדם מצליח לשנות את הפירושים ... טוב יותר עם טראומות מהעבר. כל אדם יכול ללמוד לקחת אחריות על רגשותיו ולהתמודד עם מה שקרה, גם אם זיכרון הטראומה לא נעלם לחלוטין. הכוח לנהל רגשות בהווה עוזר להתמודד עם הזיכרונות בצורה פחות ... לקיחת אחריות על הרגשות בהווה והבנת יכולת הבחירה. טראומה וזיכרונות כואבים לקיחת אחריות רגשית פירושים מול עובדות כיצד לבחור מה להרגיש התמודדות עם חרם ופגיעה מחיקת זיכרונות שליליים ... כאילו היא מתרחשת עכשיו. אם אדם לא יכול להכיל אותה כאשר הוא מדמיין שהיא מתרחשת בהווה, הסיכוי להתמודד עם הזיכרון שקרה בעבר הוא אפסי. הסיבה היא שטראומה היא למעשה זיכרון שלילי שנותר עם ... על האדם (למשל אונס או התעללות), יש לו יכולת בחירה מסוימת כיצד לפרש ולהרגיש את מה שקורה. אדם בוגר יכול לבחור לפרש אירועים בדרכים שונות ולהשפיע על התחושות שלו. ככל שמבינים טוב יותר שהרגשות נובעים מהפירושים ולא רק מהאירוע עצמו, כך גדלה היכולת להתמודד עם זיכרונות העבר. האם גם ילד בוחר להיפגע או שאינו יכול לשלוט ברגשותיו? הרעיון הוא שגם ילד, במידה מסוימת, יכול לבחור איך לפרש אירועים ולפיכך לבחור עד כמה להיפגע. דוגמה שניתנה היא מישהו שמוציא לך לשון או עושה לך פרצוף: לא בהכרח שחייבים להיפגע מכך. למרות שיש הבדל בין ילד למבוגר בעוצמת המודעות, עצם היכולת להיפגע תלויה ברצון ובהבנה של מה שקורה. אם אין לילד מודעות למה שקורה, הוא לא נפגע באותה רמה, ואם כן יש לו מודעות, במידה מסוימת הוא גם יכול לבחור איך להגיב. כיצד בחירה חופשית מתקשרת לטראומות בילדות? ככל שיש לאדם יותר מודעות, כך הוא מסוגל לבחור אם וכיצד להיפגע. רוב האנשים, גם כמבוגרים, לא מודעים לחלוטין ליכולת הבחירה הזו, הם נוטים להשליך את תחושת הפגיעה על גורם חיצוני (הוא העליב אותי, הוא אנס אותי וכו). בפועל, אפשר להפריד בין האירוע הלא מוצדק שקרה ... בפשע שיש לטפל בו, אבל במקביל יש לך יכולת להשפיע על הרגשות שלך סביב האירוע, במובן של בחירה אם להמשיך לסבול ממנו או לא. כיצד ניתן להגיע למצב שהזיכרון עצמו נמחק? יש טענה שכאשר האירוע ... ניתן לחקור: למה אני מרגיש רע?, איך אני יכול לפרש את מה שקרה באופן שונה?, האם אני באמת חייב להיפגע מכך גם היום?. כדאי להבין את רעיון הבחירה החופשית ברגשות, לתרגל איך לוקחים אחריות על התחושות ... לאירועים עכשוויים, במטרה להפנים את היכולת לבחור. איך ממשיכים מכאן? ניתן לחקור עוד נושאים הקשורים לטראומה, לקיחת אחריות, בחירה חופשית, פירוש מול עובדות, והדרך לשחרר זיכרונות כואבים. ...
התמודדות בן משפחה שכול מחיקת זיכרונות מהראש תינוק סובל לא לכעוס על עצמי תחושות בת שכולה אהבה
טעויות, איך ללמוד מטעויות? איך לא לחזור על טעות? איך ללמוד מכישלון? איך לא להיכשל שוב? איך לנתח טעות? התמודדות עם כישלון, התמודדות עם טעות, איך לנתח כישלון? מה זה ללמוד מטעויות? ללמוד מניסיון, טעות לעולם חוזרת, איך להצליח בחיים?
טעויות, איך ללמוד מטעויות? איך לא לחזור על טעות? איך ללמוד מכישלון? איך לא להיכשל שוב? איך לנתח טעות? התמודדות עם כישלון, התמודדות עם טעות, איך לנתח כישלון? מה זה ללמוד מטעויות? ללמוד מניסיון, טעות לעולם חוזרת, איך להצליח בחיים?
... רצויה, כמו ראש ממשלה שנבחר שלא רצה בכך - כל אלו הן דוגמאות למצבים שבהם האדם צריך לעצור ולשאול: מה יכולתי לעשות כדי למנוע את זה? האם זה היה אפשרי בכלל למנוע את המצב הזה? וכיצד לפעול כדי להבטיח שזה לא ... את הסיבה הנכונה שגרמה לתוצאה, והאם קיימות עוד סיבות נוספות. לדוגמה, במקרה של חוסר ריכוז בנהיגה, יכול להיות שיש גם סיבה נוספת - כמו עייפות מצטברת, חוסר שינה, לחץ נפשי, או מצב רפואי כלשהו. חובה לברר האם ... לאינסטינקט טבעי של האדם, והוא מתחיל למנוע טעויות וכישלונות עוד לפני שהם מתרחשים. כיצד לשפר את יכולת קבלת ההחלטות בעזרת למידה מטעויות? כאשר אדם לומד מטעויות באופן יסודי, הוא משפר משמעותית את יכולתו לקבל החלטות נכונות בעתיד. אליעד הדגיש שככל שהאדם מתורגל יותר בזיהוי סיבות וגורמים שורשיים לטעויותיו, כך יכולת הניתוח וההחלטה שלו משתפרת. בפעם הבאה שייקלע למצב דומה, הוא יידע מראש אילו תנאים עליו לשנות או ... מטעויות פירושו שכאשר קורה לאדם משהו שהוא לא רצה שיקרה, עליו לשאול את עצמו: למה זה קרה לי, והאם יכולתי למנוע זאת? איך לומדים מטעויות? בכל פעם שקורה לך משהו לא רצוי - בין אם זה משהו קטן כמו החלקה על ... להיות מרוכז בנהיגה, עלי לכבות התראות בזמן הנהיגה. מה עוד אפשר לשפר? לימוד מטעויות דורש גם שיפור היכולת לזהות סיבות אמיתיות ולא להסתפק בסיבות שטחיות. בנוסף, יש להבין האם קיימות סיבות נוספות ...
למצוא את שורש לשאול מה הסיבה להפיק לקחים ריכוז להימנע עומק מקום ללא זמן איך לשפר
פרדוקסים - מה חובה על האדם להבין, ומה אי אפשר להבין?
... לתוך מחשבה סופית. שאלה = חוסר ידיעה מלאה. את כל השאלות שיש לאדם בחיים, ניתן לחלק ל 2 קטגוריות. 1 - שאלות שהתשובה עליהן כרוכה בידיעה נוספת = אינה תלויה ביכולת להבין את מהות האין סוף. 2 - שאלות שנובעות מחוסר יכולת טכנית של המחשבה הסופית, להבין את ... למצוא תשובות לכל השאלות שיש על המציאות, כל זמן שהתשובה אינה כרוכה בצורך להבין את מהות האין סוף. אך, כאשר האדם מגיע לנקודה שבה חוסר ההבנה שלו נובע מחוסר היכולת של השכל האנושי להבין ... מהו האין סוף, הרי שעל האדם להבין אותו בשלמות. כאשר האדם חוקר בשכלו את כל מה שבאפשרותו של השכל האנושי להבין, בסופו של דבר הוא מגיע אל השאלות שנובעות מחוסר היכולת השכלית להבין את מהות האין סוף. שם על האדם לדעת את מקומו ולשתוק. יכולת השתיקה נובעת בין השאר ...
פרדוקסים במציאות איך להיות יותר חכם למצוא שיפור החשיבה פרדוקס פיתוח יכולות חשיבה תשובה איך לפתח את החשיבה
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
5:04חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
... לקחת לאדם את הבחירה החופשית באמצעות חינוך? אליעד מתייחס לנקודה מעניינת שלדבריו כבר הסביר במקומות אחרים, שלפיה אם אדם מגיע להבנה מלאה ועמוקה של דבר מסוים, הוא לא יכול לפעול בניגוד להבנתו. כלומר, כאשר אדם באמת מבין מדוע פעולה מסוימת נכונה, אין לו בחירה חופשית לפעול אחרת, כי הוא פשוט יודע מה נכון. הוא מציין ... החמור, לדבריו, לא חושב, הוא רק עוסק בשאלה של מה מותר ומה אסור, מבלי להפעיל שיקול דעת. כך גם הילד, כשההורה אינו מסביר לו את ההיגיון מאחורי ההוראות, לא מפתח את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות בצורה עצמאית. מהו חינוך נכון? חינוך נכון, לדברי אליעד, הוא לא על להורות לילד מה לעשות ומה לא לעשות, אלא על להסביר לו ... ישירה של מותר או אסור, אליעד מציע שההורה יחשוב יחד עם הילד. הוא ממליץ להגיד לילד: בוא נחשוב ביחד, מה אתה חושב? מה ההיגיון שלך אומר? בכך, ההורה מסייע לילד לפתח את יכולת החשיבה שלו ולהבין את ההיגיון שמאחורי כל פעולה, כך שהוא יוכל להגיע למסקנה נכונה בעצמו. מהי החשיבה החיונית לחינוך טוב? כאשר ההורים מסבירים ... בשאלה של מה מותר ומה אסור, אלא מסבירים את ההיגיון שבפעולה או במעשה מסוים. ברגע שהילד מבין את ההיגיון, הוא לא יצטרך להישמע רק למה שההורים אומרים, אלא יוכל לפתח את יכולת החשיבה שלו ולהחליט בעצמו, בהתאם למה שהוא הבין. אליעד מדגיש כי כאשר ההורים מסבירים את הדברים בצורה ישירה, הילד יתחיל לחשוב ולהתנהג כמו אדם ... על ההיגיון שהוא עצמו פיתח. מה יקרה אם ההורים יתמקמו בתפקיד של טרוריסטים? אליעד מציין כי כאשר ההורים לא מסבירים את ההיגיון מאחורי ההוראות ומתקשים לתת לילד את היכולת לחשוב ולבצע בחירה חופשית, הילד עלול להרגיש שההורים הם טרוריסטים. במצב כזה, הילד עלול למרוד ולהתנגד להוראות ההורים רק משום שהם לא מאפשרים ... כדי לחנך ילדים בצורה נכונה, יש להתמקד בהסבר ובהבנה. במקום לשלוט על הילד ולהגיד לו מה מותר ומה אסור, ההורים צריכים להסביר את ההיגיון של כל פעולה ולפתח אצל הילד את היכולת לחשוב ולהסיק מסקנות עצמאיות. חינוך כזה לא רק עוזר לילד להתנהג בצורה נורמלית, אלא גם מסייע לו לפתח את כישוריו השכליים וההבנתיים, כך שהוא ... אחר שיש אפשרות לקחת לאדם את הבחירה החופשית שלו אפשר לגרום לבן אדם שלא תהיה לו בחירה חופשית, איך? באמצעות שמביאים אותו להבנה הבנה אם האדם באמת מבין מסוים הוא לא יכול לעשות אחרת ממה שהוא מבין, מתי אדם עושה אחרת כאשר הוא לא באמת מבין. בסיכומו של דבר הנושא הוא פשוט אתה רוצה שהילדים שלך יהיו מחונכים תתעסק פחות ...
דפוסי התנהגות חופשית שאלות שיטות לפיתוח החשיבה אמת מה הוא רוצה לגרום יכולת חשיבה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יכולת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: יכולת, האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, אימון אישי לירידה במשקל, מאמן אישי להרזיה בנושא יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.2354 שניות - עכשיו 11_06_2025 השעה 03:56:08 - wesi1