אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לחשוב קדימה? איך לראות את הנולד? איך לנהל משא ומתן? איך להצליח במשא ומתן? אומנות הויכוח, אומנות השכנוע, תורת המשחקים, אסטרטגיית ניהול משא ומתן, טיפול בהתנגדויות, חכם רואה את הנולד, לחשוב כמה צעדים קדימה, רטוריקה
... שלו. ואם אתה אסטרטג טוב שיודע לחשוב כמה מהלכים קדימה, יותר מאשר היריב שלך, אז במהלך שאתה עושה, אתה מנטרל מראש גם את יכולת התגובה של היריב שלך, למהלך שאתה עושה. ויש מקרים, שבהם היריב שלך יכול עדיין לעשות משהו בתגובה, אבל בגלל שהשתקת ומנעת את יכולת התגובה שלו המיידית בקצת, ממילא זה גורם לו להיכנע ולא לחשוב על איך הוא כן יכול להמשיך להילחם בך. וברמה הרטורית זה אומר כך: נניח שאתה רוצה לטעון טענה שאומרת X הוא בן אדם טיפש. עכשיו, ברגע שתאמר את זה, האדם השני בהנחה שיש ניגוד אינטרסים ביניכם, יכול להשיב לך לדוגמה לא נכון, X הוא לא טיפש, אתה טיפש למה אתה אומר שX הוא בן אדם טיפש X הוא בן אדם חכם או כל מיני תגובות אחרות. ... ומאחר שאם אתה חכם, אז אתה יודע ש (יש היבט ויש גם יוצא מן הכלל וש) עדיין עדיף שלא תסיים את המשפט שלך בטענה, שממילא זה יכול להחזיר את נטל ההוכחה אליך. לכן לדוגמה עדיף שמראש תנסח את המשפט בצורה של למה נראה לך ש X הוא לא טיפש?! X הוא טיפש, למה נראה לך ... עדיף שתאמר לדוגמה אתה באמת בטוח חושב ש X הוא לא טיפש. דהיינו, שתנסח את משפט השאלה שלך, בצורה שמראש תנטרל מהשומע את היכולת שלו לתת תשובה יחסית לשאלה שלך, וכפי שהסברתי את זה במקום אחר. ואם לדוגמה אתה יודע שהשומע יגיד לך, שאין שום הוכחות ש X הוא טיפש, אז מראש אתה בשאלה שלך ובטענה שלך, כבר יכול להוסיף את הרעיון שאומר, שאין שום הוכחות ש X הוא לא טיפש. או לדוגמה לומר, שיש המון ראיות יחסיות לכך ש X הוא טיפש. או לדוגמה ... באפשרותך לנסח את הרעיון שלך, שהוא בעצם אומר, ש X הוא בתקופה הנוכחית טיפש או הפך להיות טיפש. ואם לדוגמה יאמרו לך, שלא יכול להיות שאדם חכם הפך להיות טיפש, אז מראש באפשרותך לדוגמה לומר, שדברים משתנים וגם אנשים משתנים (וגם כאן כבר יש תשובה להתנגדות ... קדימה, כמה שיותר מהלכים. ומי שעוד יותר חושב קדימה, יודע שיש כאן יתרון נוסף ולוגיקה עוד יותר מתוחכמת, והיא שמצד האמת, יכול להיות שהאדם שמולך בהחלט כן יש לו טענות טובות מה לטעון נגדך. אבל ברגע שנטרלת לו מראש חלק מהטענות האפשריות שלו חלק מההתנגדויות ... שלו, ממילא הוצאת אותו מריכוז, הפתעת אותו, גרמת לו לתחושת כישלון וכניעה, הוצאת אותו מאיזון וכולי, וגרמת לו להטיל ספק ביכולת שלו להשיב לך, גם אם באמת יש לו טענות נכונות נגדך. ...
התנגדויות מכירה בטלפון תשובה יחסית חכם רואה את הנולד לנטרל סימולציה טיפש התנגדות מכירות אוטומט
לרדוף אחרי השכל, שכל מעל השכל, שכל אין סופי, אור אין סוף, שכל על אנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, השגת אלוהות, עשרת הספירות, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, ליקוטי מוהרן ח"א כד
לרדוף אחרי השכל, שכל מעל השכל, שכל אין סופי, אור אין סוף, שכל על אנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, השגת אלוהות, עשרת הספירות, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, ליקוטי מוהרן ח"א כד
... נשאלת השאלה האם לצורך לשכנע מישהו נדרש רק שכל, או שכל יחד עם יכולות נוספות. לפי אליעד, מספיק שיהיה לך שכל, כי שכל כולל בתוכו את כל שאר היכולות הדרושות. כדי להמחיש זאת, אליעד נותן דוגמה פשוטה מהחיים: אדם שרוצה לנסוע מחיפה לתל אביב חושב שהוא חייב רכב, אך בפועל הוא רק ... שכל, כי השכל כולל בתוכו את כל מה שצריך כדי להשיג את המטרה - כולל יכולות של שכנוע או יכולות אחרות. מה הקשר בין שכל לבין היכולת לשכנע? אליעד מדגיש שכאשר מישהו טוען שיש צורך בשכל פלוס יכולת נוספת כדי לשכנע, אז חייבים להוכיח באופן ברור שהיכולת הנוספת אכן נדרשת. אם אי אפשר להוכיח זאת, אז בעצם מוכח שאין צורך בשום דבר נוסף מעבר לשכל. אליעד מדגיש כי ברגע שאדם בעל שכל, ... כל אדם - גם אם הוא אילם, גם אם אין לו אמצעי תקשורת ברור. השכל הוא יכולת לפתור בעיות ולכן כלול בו כל דבר אחר. מה המשמעות של המושג אור אין סוף ושכל אין סופי? בהמשך ההרצאה אליעד עובר להסביר את המושגים ... ישנו אור אין סופי שנמצא מעל השכל האנושי, אור שהשכל האנושי לעולם לא יכול באמת לתפוס או להבין עד הסוף. אולם, למרות שהשכל האנושי לא מסוגל להבין את האור הזה, רבי נחמן אומר שעדיין חייבים לרדוף אחריו ולהשתוקק ... שיש לו על הראש כתר שמגביל אותו לראות מעבר. הכתר הוא הסמל לגבול היכולת האנושית להבין. כאשר האדם מנסה בכוח שכלו לבעוט בכתר הזה, נוצרים חורים או שקעים שמאפשרים לאור האין סוף להיכנס לתוכם ולהאיר לאדם. ... את הגבול הזה באמצעות רדיפה שכלית מתמדת. כלומר, האדם מבין שהוא לא יכול להבין עד הסוף, אך הוא ממשיך לחתור ולהתקדם לעבר ההבנה הזו. מדוע נחוצה אמונה בנוסף לשכל? אליעד גם מתייחס לרעיון של רבי נחמן, שמסביר שיש ...
להשיג את המטרה רוצה לנסוע שכל אין סופי פילוסופיה הסוף מקובלים אמת מטרה
איך לזכור דברים? איך לזכור מספרי טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה
איך לזכור דברים? איך לזכור מספרי טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה
... שקרה בעבר. אין באמת הבדל משמעותי בין זיכרון לבין דמיון, מאחר ששניהם אינם קיימים בהווה הפיזי כרגע, אלא רק במחשבה שלך. היכולת לזכור מבוססת בעיקרה על משמעות. ככל שדבר מסוים הוא בעל משמעות גדולה יותר עבורך, כך יהיה לך קל יותר לזכור אותו. אליעד מסביר שאם אתה צריך לזכור אירוע מסוים, מספר ... שישפיעו עליהם בעתיד. כלומר, זיכרון תלוי במשמעות שאתה נותן לאירוע ולא רק ברגש החזק שהוא מעורר. לדוגמה, אירוע טראומטי יכול לגרום לך לשכוח פרטים רבים, כי המוח עסוק בלהתמודד עם החרדה, אך אם הפרטים האלה משמעותיים ישירות לטראומה, סביר שתזכור אותם יותר טוב. האם לזכור יותר מידע הוא תמיד יתרון? אליעד מציין שמוח האדם הוא מוגבל במידה מסוימת בכמות המידע שהוא יכול לזכור. יכולת זיכרון גדולה מאוד יכולה לפעמים לבוא על חשבון יכולות אחרות כמו יכולת ניתוח או יצירתיות. הוא נותן כדוגמה אנשים עם אוטיזם, שלעתים יכולים לזכור פרטים רבים בצורה יוצאת דופן, אך זה בא על חשבון היכולת שלהם לנתח או להבין מצבים חברתיים. איך לזכור חומר למבחן? אם צריך לזכור חומר לימודי או כמות גדולה של מידע לקראת מבחן, השיטה המומלצת לפי אליעד היא לסדר את המידע ...
איך עובד הזיכרון לשאול את עצמך שאלות מוח עובד איך לזכור חומר למבחן עומק דווקא ככה הבדל
כל מקרה לגופו, אין נוסחת קסם, נוסחה של עצלנים, ללמוד NLP, שיטות מניפולציה, רוטינת פיקאפ, איך להתחיל עם בחורה? משפטי שכנוע, מילים משכנעות, ביטויים משכנעים, איך להתחיל עם בחורה?
9:11כל מקרה לגופו, אין נוסחת קסם, נוסחה של עצלנים, ללמוד NLP, שיטות מניפולציה, רוטינת פיקאפ, איך להתחיל עם בחורה? משפטי שכנוע, מילים משכנעות, ביטויים משכנעים, איך להתחיל עם בחורה?
... אך זהו אינו פתרון יציב או בטוח לטווח הארוך - הצד השני יכול לשלוף אקדח משלו ולהגיב בהתקפת נגד. זו דוגמה לכך שנוסחה שעבדה פעם אחת אינה בהכרח ערובה להצלחה עתידית. כיצד חיפוש נוסחאות עלול להפוך אנשים לרובוטים? אליעד מסביר ... שמחפשים משפטי פתיחה או טכניקות שכנוע קבועות, מאבדים את יכולת החשיבה העצמאית שלהם. ברגע שמופיעה סיטואציה שונה, הם מתקשים לאלתר, מכיוון שכל פעולתם מבוססת על אם קורה X, אגיב ב - Y. זה הופך אותם לפגיעים מול מצבים חדשים ... לדקלם פתרונות קבועים. כך האדם מפתח גמישות מחשבתית ויכולת התאמה למציאות משתנה. מדוע קשה יותר להבין עקרונות מאשר לזכור נוסחה? הקושי האמיתי הוא שבהבנת עקרונות ובחינת כל סיטואציה לעומק נדרש מאמץ מחשבתי מתמיד. אנשים ... תמידית: האם אני בטוח שזה נכון?. פיתוח מודעות, גמישות ויכולת התאמה עדיף תמיד על פני שינון נוסחאות נקודתיות, גם אם הוא קשה יותר ודורש השקעה רבה יותר. מה ההבדל בין נוסחה להבנת המציאות? מדוע אנשים מחפשים פתרונות ... סיטואציה טיפה שונה מהרגיל, האדם עלול להיתקע ללא שום יכולת לאלתר. מי שמיישם נוסחאות באופן אוטומטי מפסיק לחשוב בעצמו, ומסתכן בכך שימצא את עצמו חסר אונים מול מצב חדש שלא נכלל בנוסחה. האם די בכך שנוסחה עבדה פעם אחת ... - הוא יעשה מה שתרצה. למרות שיש בזה גרעין של אמת (פחד יכול להניע ציות), זה לא אומר שזו דרך אידיאלית או בטוחה. תמיד ייתכנו מקרים הפוכים: המאוים עלול להוציא אקדח משלו ולירות בתוקף. כך שגם נוסחה שנראתה מצליחה במצב מסוים ... אם תגיד למישהו משפט בנוסח מסוים, הוא מיד יקשיב לך. יכול להיות שזה נכון בחלק מהמצבים, אבל באחרים זה לא יועיל. הבעיה מתחילה כשלא בודקים את הנוסחה בצורה אמיתית, לא עורכים ניסויים על אלפי אנשים שונים, ולא מוודאים שהיא אכן ... היא להעמיק בהבנת העקרונות שבבסיס המציאות. כך, אדם יכול להתבונן במצב ספציפי, לזהות את הפרטים המאפיינים אותו, ולפעול בהתאם - במקום לדקלם נוסחה קבועה שעשויה להתאים רק לחלק זעיר מהמקרים. מדוע נדרש מאמץ גדול יותר בהבנת ... ברגע שמשתנה פרט קטן בסיטואציה, מתפתחת גמישות מחשבתית ויכולת התאמה עצמית למצבים שונים. כיצד הדוגמה של האקדח ממחישה את הסכנות בנוסחה יחידה? הסיפור על אדם שנתן לשודד את חפציו לאחר שאוים באקדח, ואז שלף בעצמו אקדח וירה ... לקחת את הכדורים עד המוות וגם לא בטוח שהם יעזרו לו וגם יכול להיות שזה עד המוות אבל פה הוא רוצה מראש פתרון קסם. אוקי עכשיו יש כאלה שלא רוצים נוסחת קסם אבל הם רוצים נוסחה מה זה אומר רוצים נוסחה הם רוצים שיטה שהם עושים אותה ... אני צריך תן לי נוסחאות אני צריך נוסחאות וצריך נוסחאות לא יכול זה נוסחאות, עכשיו מה עומד מאחורי אנשי הנוסחאות האלה לכאורה אז אנשים רציניים הם רוצים נוסחאות הם לא סתם חאפרים הם לא רוצים שיעבדו עליהם אבל מצד שני הם חאפרים ... שזה הגיוני נניח שיש בזה איזה היגיון אבל האם אתה באמת יכול לקחת את זה כנוסחה אתה לא יכול לקחת את זה כנוסחה כי יש בדיוק מקרים שזה גם לא יעבוד לך אבל בגלל שזה נשמע מתוחכם אז אותו בן אדם הוא כאילו נהיה לדוקטור לנוסחאות ועכשיו הוא כבר מתחיל ללמד את ... דברים מאנשים זה עם אקדח נכון. אוקי הבנו את הסיפור? ש: יכול להיות שהוא יחזיק אקדח מה הוא יגיד. אליעד: יכול להיות מלא דברים נכון את זוכר את הסרטון ההוא נכון האחד שאיימו עליו עם אקדח ואז מה הוא עשה כשאיימו עליו עם אקדח נתן את מה שיש לו לשודד אבל מה השודד לא ידע שגם הוא ...
התמודדות עם מצבים לטפל בהפרעות פסיכיאטריות טיפש איומים הקשבה שיטות לפיתוח השכל שיטה איך לפתח את המוח
אימון למנהלים, איך לנהל מנהלים? איך לנהל עובדים? יעוץ ארגוני, עקיפת סמכות בעבודה, עקיפת סמכויות, האצלת סמכויות, טעויות בניהול עובדים, להאציל סמכויות, נתינת אחריות, הכשרת מנהלים, טיפים לניהול עובדים
19:42אימון למנהלים, איך לנהל מנהלים? איך לנהל עובדים? יעוץ ארגוני, עקיפת סמכות בעבודה, עקיפת סמכויות, האצלת סמכויות, טעויות בניהול עובדים, להאציל סמכויות, נתינת אחריות, הכשרת מנהלים, טיפים לניהול עובדים
... יותר, שכן מנהל בכיר, שלכאורה מיומן ומנוסה יותר, יכול לפתור את הבעיות באופן ישיר ויעיל יותר מאשר המנהל הזוטר. אולם אליעד מדגיש כי זוהי פעולה בעייתית מאוד לטווח הארוך, כיוון ... לטווח הארוך. חוסר אמון במנהל הזוטר, הנובע מחוסר יכולת או חוסר רצון של המנהל הבכיר ללמד ולהכשיר את המנהל הזוטר להתמודד בעצמו עם אתגרים ניהוליים. רצון לשלוט ישירות בכל מה ... הבכיר שהוא היחיד שיודע באמת איך לנהל. חוסר יכולת של המנהל הבכיר עצמו ללמד ולהדריך את המנהלים שתחתיו, ולכן במקום להכשיר אותם הוא מעדיף לעקוף אותם ולפעול ... לעובדים שיש סמכות עליונה מעבר למנהל הישיר, מה שיכול לגרום לכך שהעובדים יקשיבו למנהל הבכיר גם במקרים שבהם ההוראה מהמנהל הישיר נראית לא מספקת או לא מדויקת. מה ההשלכות של ... פגיעה בסמכות ובמעמד של המנהלים הזוטרים. פגיעה ביכולת ההתפתחות האישית והניהולית של המנהלים הזוטרים. יצירת תלות של העובדים במנהל הבכיר, מה שמונע מהם לפתח עצמאות ... על ידי מנהלים ועובדים בעלי מוטיבציה גבוהה ויכולת התפתחות מתמדת. מה החשיבות של היחסים הבין - אישיים בניהול עובדים? אליעד מסביר גם על החשיבות של יחסים בין - ...
איך לשפר עובד השגת מטרה לתרום להרגיש ניהול עובדים פנימיות מהי הדרך
בירור רצון, מהי מנהיגות? תכונות של מנהיגות, איך להיות מנהיג? מה זה מנהיג?
בירור רצון, מהי מנהיגות? תכונות של מנהיגות, איך להיות מנהיג? מה זה מנהיג?
... המהות שלה. אליעד מסביר שמנהיגות אינה תכונה מולדת של כל אדם, ולא כל אדם הוא מנהיג באופן טבעי. בהמשך, אליעד מציין שזו בעצם יכולת להוביל ולהנחות אחרים על פי מנהגים, כלומר, הרגלים או דרכי פעולה שצומחות מתוך התנהלות יומיומית. ... של שולחן, ומשתמש במילה מנהג כדי להסביר את המהות שלה. כל פעולה שבן אדם עושה באופן עקבי הופכת להיות מנהג, והמנהיג הוא מי שיכול להנחות ולהוביל אחרים דרך אותו מנהג. מהם הקריטריונים למנהיגות? לאחר מכן עולה שאלה על התכונות הנדרשות כדי להיות מנהיג. אליעד מתאר את המנהיגות כיכולת לקחת אנשים ולהוביל אותם בדרך כלשהי, כלומר, יש למנהיג יכולת לשכנע אחרים ללכת בעקבותיו. הקריטריון המרכזי הוא לאו דווקא תחום ההתנהגות של המנהיג, אלא איך הוא מצליח לשכנע את אחרים להאמין בדרכו. בהמשך, הדיאלוג עוסק בשאלה האם כל אחד יכול להיות מנהיג. אליעד מדגיש שכולם יכולים להיות מנהיגים, בתנאי שהם מבינים את הדרך להוביל אחרים בצורה משכנעת. הוא מדבר על היכולת להנחות אחרים ולהיות מסוגל לסחוף אחריהם אנשים, אך מציין גם את הדינמיקה של כל אדם והיכולת שלו לזהות אם המנהיג עושה להם טוב או רע. מה מאפיין מנהיג טוב? השאלה המרכזית כאן היא מה הופך ... את האנשים אחריו, ושהם מרגישים שהולכים אחרי מישהו שמספק להם טוב. אך יש להבהיר שגם אם אדם נתפס כמנהיג טוב בעיני אחרים, הוא יכול לא להיות כזה אם הוא לא עושה טוב לאנשים שמאמינים בו. המנהיגות היא נמדדת על פי ההשפעה של המנהיג על ... חייבים להבין איך להשפיע על אחרים ולהשאיר אותם מאמינים בדרכים של המנהיג. המנהיג לא תמיד צריך להיות הדמות המתנגדת, אלא יכול להיות אדם שמציג תוכן או דרך שגורמים לאנשים להבין שהם עושים בחירה נכונה כשהם הולכים אחרי אותו מנהיג. ...
משמעות הנחות השפעה טוב או רע הבנת המהות רצון משמעותיות מצליח לשכנע
כעס כגורם לחרדה, חרדה מתסמיני חרדה, פחד מתסמינים של חרדה, תסמינים גופניים של חרדה, תסמינים פיזיים של חרדה, חרדה תסמינים פיזיולוגים, התמודדות עם כעסים, טיפול בחרדות, טיפול בכעסים, טיפול בפחד
כעס כגורם לחרדה, חרדה מתסמיני חרדה, פחד מתסמינים של חרדה, תסמינים גופניים של חרדה, תסמינים פיזיים של חרדה, חרדה תסמינים פיזיולוגים, התמודדות עם כעסים, טיפול בחרדות, טיפול בכעסים, טיפול בפחד
... התסמינים של החרדה, הוא מתחיל לפחד מהם. לדוגמה, אדם יכול לחשוש שהתסמינים יחזרו, ובכך ליצור לופ שבו החרדה עצמה מחמירה. לדוגמה, אדם שמתמודד עם סחרחורת, עשוי לחשוב שזו תחילת ... טובה יותר. התמודדות עם כעסים נוגעת בניהול רצונות וביכולת להפסיק להתנגד למציאות כפי שהיא. כאשר אדם שולט בכעסיו, הוא פחות יחשוש מהעתיד ויפתח יכולת להרגיש נינוחות יותר גם במצבים של חרדה. מה הקשר בין כעס לחרדה? כיצד להתמודד עם תסמיני חרדה? מהם התרגילים להפחתת חרדה? כיצד לשפר את יכולת ההתמודדות עם פחדים? מהו התהליך שגורם לחזרה של תסמיני חרדה? בן אדם שיש לו חרדה ממה ממשהו בסדר. ש: מגבינה. ... הם זה אומר שלא יחזרו לו תסמיני החרדה? ש: לא כי הוא יכול לפחד מדברים אחרים שיגרמו לו גם כן תסמיני חרדה. אליעד: בדיוק עכשיו אז בא נחדד את זה ככה אם באמת החרדה שלו היא אך ורק ... יכול פחות לפחד מדברים מה עושים, איזה תרגיל מה אתה יכול לעשות פחות לפחד מדברים? ש: כאילו לראות ממה הוא פוחד. אליעד: לא הוא לא יודע ממה הוא פוחד לא, או שהוא יודע ממה הוא פוחד ... גם פחות חרדות. ש: למה? עוד פעם תגיד. אליעד: אתה לא יכול להיות בחרדה על משהו שלא מכעיס אותך אתה חרד רק מדברים שמכעיסים אותך, בן אדם חרד מכך שיקרו לו דברים שיכעיסו אותו אם שום דבר בחיים לא יכעיס אותך אתה לא יכול להיות בחרדה. זה די פשוט אני לא מבין למה שאלת אפילו את השאלה בכלל למרות שעדיין תמשיך לשאול אם אתה לא מבין, בן אדם שיש ... אבל אם אתה אומר לא אכפת לי שזה יקרה כרגע איך אתה יכול לפחד שזה יקרה בעתיד. דוגמה אם נגיד מישהו מקלל אותך וזה מכעיס אותך האם יכול להיות שתפחד שלא יקללו אותך כן, אם מישהו מקלל אותך וזה לא מכעיס אותך יכול להיות שתפחד שיקללו אותך לא זה הכל. זאת אומרת אתה לא יכול לפחד ממשהו שלא היה מכעיס אותך אם הוא היה קורה בן אדם לא יכול לפחד מכך שיטרוף אותו אריה אם הוא יגיד לא אכפת שיטרוף, אם הוא במצב שיטרוף שאם יטרוף אותו אריה כרגע זה לא יזיז לו ולכן ... סיגל את המוח שלו. ש: לא אבל זה משמעותי כי הוא יכול לכעוס פחות בדרך שהוא יראה את הצד החיובי נגיד ואז הוא לא עשה כלום. אליעד: לא זה לא משנה זה גם יעזור כי אז שיבוא לו פחד ... שיש אפשרות. אני רציתי לסובב לך שפחד זה כעס אני גם יכול להגיד לך שאין דבר כזה כעס אתה רק תמיד מפחד ממה שיקרה לך אתה אף פעם לא כועס אתה ממה שזה יקרה לך, מי אמר שזה הגיוני כי ...
הסברים מה זה פחד פילוסופיה מתחיל לחשוב להכיל לשנות הרגלים מקוריות לשנות את החשיבה
טיפים לניהול שיחה, איך לשאול שאלה נכון? איך לקבל תשובה לשאלה שלך? איך להגיב כשמישהו נותן תשובות לא נכונות לשאלה שלך? איך לפקס מישהו בשיחה? איך למקד מישהו בשיחה? איך לגרום למישהו לענות לך תשובה עניינית לשאלה שלך? איך לגרום למישהו לא לענות לך תשובות טיפשיות לשאלה שלך? רטוריקה, איך להתווכח נכון? איך לנהל שיחה?
... שזה בעצם אומר לשאול, האם זה שרצית להתקשר לחבר שלך, מחייב אותך לקחת את הטלפון שלי בלי רשות. שכמובן שהתשובה היא שלא. כי למרות שרצית להתקשר לחבר שלך, עדיין זה לא מצדיק את זה שלקחת את הטלפון ללא רשות, כי יכולת עדיין לבקש רשות, או לא לקחת את הטלפון בלי רשות ולא ... שלו. ועוד דוגמה: בוס: למה איחרת לעבודה?. עובד: כי היו פקקים. בוס: באמת, איזה פקקים היו? באיזה כביש? באמת? כל בוקר יש שם פקקים?. עובד: תשובה כלשהי. בוס: אוקיי, אני מבין שהיו פקקים, אבל למה איחרת לעבודה, יכולת לקום יותר מוקדם ולצאת קודם מהבית?. לסיכום: במקום ...
התייחסות לשאול שאלה נכון איך להתווכח מחייבת את התוצאה איך להחזיר מה לעשות בפעם הראשונה שאלות
מי הכי חכם בעולם? האיש הכי חכם בעולם, איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם?
מי הכי חכם בעולם? האיש הכי חכם בעולם, איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם?
... כמו רמת איי - קיו או הצלחה במשחק ספורט, ניתן לקבוע מי טוב יותר על פי מספרים מדודים, אך כשמדובר בחוכמה, כל אדם יכול להחזיק בהגדרה שונה למושג. אליעד מדגים זאת עם דירוג של שחקני ... להיות החכם ביותר? אליעד מסכם את דבריו בכך שכאשר אדם אומר שמישהו אחר הוא יותר חכם ממנו, הוא בעצם מניח שיש לו יכולת להבין מה זו חוכמה. הוא גם מציין שהיכולת להעריך מי חכם, כמו להעריך תכונה מדודה אחרת, דורשת קיומם של מדדים ברורים, ובחוכמה אין דבר כזה. כאשר אנחנו מדברים על דירוג חוכמה, אנחנו בעצם שואלים את עצמנו אם יש לנו את היכולת להגדיר ולמדוד את החוכמה על בסיס מדדים אובייקטיביים, והאם ... של מושג החוכמה. אליעד מחזק את הטיעון עם דוגמה נוספת: אדם שאינו יודע לדבר סינית פוגש מישהו שמדבר בשפה זרה. הוא יכול לומר עליו: הוא מדבר סינית מצוין, אבל מאיפה הוא באמת יודע? אולי האדם השני בכלל מדבר שטויות בשפה זרה אחרת, ומי שאינו דובר את השפה כלל לא יכול להבחין בכך. המסקנה היא שאדם יכול לטעות בהערכתו את החוכמה או הידע של אדם אחר כל עוד הוא עצמו אינו ... שהיא מושג מופשט, הבעיה מסובכת יותר. הוא נותן דוגמה עם דירוג שחקני כדורגל. אפילו אם אתה לא שחקן טוב, אתה עדיין יכול להגיד מסי הוא שחקן טוב יותר ממני, כי כדורגל הוא דבר מדיד במובנים ... אין לו דרך ודאית ומוחלטת להבטיח שהפעם זו באמת האמת הסופית. אליעד מחזק ומבהיר את הנקודה החשובה: לאדם אין באמת יכולת מוחלטת לדעת בוודאות מי יותר חכם או מי הכי חכם, כל עוד אין לו ...
להמחיש מספרים להבדיל מוסכמות חוכמה חכם לקבל החלטות בעיה
הדרכת הורים, איך לעזור לילד לרכוש חברים? ילדים דחויים, ילד דחוי בחברה, דחייה חברתית, ילד דחוי חברתית, ילד מרגיש דחוי, ילד בלי חברים, ילד לא מקובל חברתית, ילד ללא חברים, ילד לא מקובל בכיתה
הדרכת הורים, איך לעזור לילד לרכוש חברים? ילדים דחויים, ילד דחוי בחברה, דחייה חברתית, ילד דחוי חברתית, ילד מרגיש דחוי, ילד בלי חברים, ילד לא מקובל חברתית, ילד ללא חברים, ילד לא מקובל בכיתה
... ופתרונות מותאמים אישית. אליעד כהן מציע להורים לגשת למצב מתוך רצון לעזור לילד לשפר את יכולת ההתמודדות החברתית שלו, תוך הבנת התמונה המלאה של המצב החברתי שהוא חווה. האם הילד באמת דחוי חברתית? השלב הראשון הוא להבין האם הילד באמת דחוי ... כהן מציע למורים וההורים ללמד את הילד להתמודד עם סיטואציות דחייה חברתית על ידי פיתוח יכולת חשיבה לוגית. יש להבין מדוע הוא לא מתקבל, ולבדוק אילו הבדלים קיימים בין הילד לבין אלה שמצליחים להתחבר חברתית. חשוב ללמד את הילד שלא כל דחייה היא ... לא? לזהות הבדלים ספציפיים: במה הילד שונה מהילדים האחרים, והאם השוני הזה משפיע על היכולת שלו ליצור קשרים? להבין שהבעיה שלו אינה אישית, אלא קשורה לסיבות ספציפיות וניתנות לפתרון. לדוגמה, אם הילד לא מצליח להכניס משהו לארון בבית, ...
איך לפתח חשיבה הגדלת הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי מיוחד חיצוני תחומי עניין משותפים ילדים דחויים לחשוב בצורה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יכולת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יכולת, איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לביטחון עצמי, אימון אישי לתזונה נכונה, ייעוץ אישי מומלץ בנושא יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5947 שניות - עכשיו 11_06_2025 השעה 03:47:26 - wesi1