... כמו רמת איי - קיו או הצלחה במשחק ספורט, ניתן לקבוע מי טוב יותר על פי מספרים מדודים, אך כשמדובר בחוכמה, כל אדם
יכול להחזיק בהגדרה שונה למושג. אליעד מדגים זאת עם דירוג של שחקני ... להיות החכם ביותר? אליעד מסכם את דבריו בכך שכאשר אדם אומר שמישהו אחר הוא יותר חכם ממנו, הוא בעצם מניח שיש לו
יכולת להבין מה זו חוכמה. הוא גם מציין
שהיכולת להעריך מי חכם, כמו להעריך תכונה מדודה אחרת, דורשת קיומם של מדדים ברורים, ובחוכמה אין דבר כזה. כאשר אנחנו מדברים על דירוג חוכמה, אנחנו בעצם שואלים את עצמנו אם יש לנו את
היכולת להגדיר ולמדוד את החוכמה על בסיס מדדים אובייקטיביים, והאם ... של מושג החוכמה. אליעד מחזק את הטיעון עם דוגמה נוספת: אדם שאינו יודע לדבר סינית פוגש מישהו שמדבר בשפה זרה. הוא
יכול לומר עליו: הוא מדבר סינית מצוין, אבל מאיפה הוא באמת יודע? אולי האדם השני בכלל מדבר שטויות בשפה זרה אחרת, ומי שאינו דובר את השפה כלל לא
יכול להבחין בכך. המסקנה היא שאדם
יכול לטעות בהערכתו את החוכמה או הידע של אדם אחר כל עוד הוא עצמו אינו ... שהיא מושג מופשט, הבעיה מסובכת יותר. הוא נותן דוגמה עם דירוג שחקני כדורגל. אפילו אם אתה לא שחקן טוב, אתה עדיין
יכול להגיד מסי הוא שחקן טוב יותר ממני, כי כדורגל הוא דבר מדיד במובנים ... אין לו דרך ודאית ומוחלטת להבטיח שהפעם זו באמת האמת הסופית. אליעד מחזק ומבהיר את הנקודה החשובה: לאדם אין באמת
יכולת מוחלטת לדעת בוודאות מי יותר חכם או מי הכי חכם, כל עוד אין לו ...