אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה? איך לשכוח משהו שקרה? האם אפשרי לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה? איך המוח זוכר? איזה דברים המוח זוכר? מתי המוח שוכח? מתי המוח זוכר? התמודדות עם טראומה, למחוק זיכרון, מחיקת זיכרון
5:32איך לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה? איך לשכוח משהו שקרה? האם אפשרי לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה? איך המוח זוכר? איזה דברים המוח זוכר? מתי המוח שוכח? מתי המוח זוכר? התמודדות עם טראומה, למחוק זיכרון, מחיקת זיכרון
איך לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה? איך לשכוח משהו שקרה? האם אפשרי לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה? איך המוח זוכר? איזה דברים המוח זוכר? מתי המוח שוכח? מתי המוח זוכר? התמודדות עם טראומה, למחוק זיכרון, מחיקת זיכרון איך לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה האם אפשר לגרום למישהו לשכוח אירוע שקרה, ובוחן את תהליכי הזיכרון של המוח האנושי. המהות של השאלה נוגעת לאירועים שקרו, ובעיקר איך ניתן להמעיט במשמעותם או לגרום לאדם לשכוח אותם לחלוטין. לדוגמה, ... שבו אדם רוצה לגרום למישהו לשכוח פעולה שקרה, כמו הרמה של יד או התנהגות מסוימת. האם זה אפשרי? איך המוח זוכר? מתי הוא שוכח? ההבנה של איך המוח שומר זיכרונות מתחילה בכך שמה שמוח שמר לא תמיד מה שקרה בפועל, אלא איך האדם תופס את מה שקרה. המוח לא זוכר את כל פרטי האירועים שעברו על האדם, אלא את הדברים שיש להם משמעות עבורו. אליעד כהן מסביר ... שמסביב, כמו מה מישהו לבש, אלא את מה שנראה חשוב לך, כמו איך הוא התנהג או מה הוא אמר. המוח מתמקד בפרטים שקשורים למשמעות האישית שלך, בעוד פרטים אחרים לא נחרטים בזיכרון. מהי המשמעות של מידע בזיכרון? הדברים שהמוח שומר עליהם בזיכרון הם לאו דווקא כל פרטי האירוע, אלא בעיקר אלה שיש להם ערך עבור האדם. אליעד כהן ... תהיה לו השפעה על איך אנחנו חווים אותו בהמשך. מה קורה כשנפגעים רגשית? כשמישהו חווה פגיעות רגשיות או טראומות, המוח שומר את הזיכרון לא בגלל שהאירוע קרה, אלא בגלל שהוא נרשם בזיכרון כמשהו משמעותי. אליעד מציין שמה שנכנס לזיכרון ... את הדרך בה אנו תופסים את מה שקרה. הדבר נכון במיוחד כשמדובר בחוויות רגשיות, בהן האירוע עצמו עשוי להישאר במוח הרבה יותר זמן. איך המוח שומר מידע? המוח עובד באופן שמבצע סינון של המידע הנכנס אליו. אליעד מסביר כי על מנת שהמוח יוכל להתמודד עם כמות המידע העצומה שהוא מקבל כל הזמן, הוא מבצע מנגנון של סינון והכלה. רק המידע שנראה חשוב שומר. אם אדם לא רואה מידע כחשוב, המוח פשוט לא שומר אותו. זהו תהליך הישרדותי, שבו רק המידע שמשרת את האדם נשאר בזיכרון, בעוד שיתר המידע נשכח. ... אליעד כהן מציע שמי שרוצה לגרום למישהו לשכוח משהו שקרה צריך להבין את טבע הזיכרון האנושי. הוא מסביר כי המוח לא שומר כל פרט מהמציאות, אלא רק את הפרטים שהם בעלי משמעות. אם רוצים לשנות את הדרך שבה אדם יזכור את האירוע, יש צורך לשנות את המשמעות שהוא מעניק לו. איך המוח זוכר? האם אפשר לשכוח משהו שקרה? מהי משמעות הזיכרון? איך לשנות את הפירוש לאירועים? טראומה והזיכרון
מבצע להפסיק לאהוב איך לשכוח מישהי להפסיק לאהוב אותה עובד להפסיק לחשוב על מישהי להשתחרר מהאקסית ילד
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
... מסביר כיצד המומחה המפגין טכניקות NLP מציג את המידע. המומחה טוען כי המילים לא ואל לא אפקטיביות בתקשורת כי המוח לא מעבד שלילה, ומסביר שכשאומרים למישהו אל תעשה X, הוא בעצם מקדיש תשומת לב לפעולה הלא רצויה (כגון אל תסתכל על האצבע). עם זאת, טענות אלו נדחו על ידי אליעד תוך הצגת דוגמאות והסברים מנוגדים. לפי המומחה, המוח לא קולט שלילה ולכן יש להשתמש בטכניקות כמו אשליית בחירה (שאלות כגון האם אתה רוצה לסגור את העסקה או ... המובילות את האדם לבחור בפעולה הרצויה. אליעד חולק על הניתוח הזה ומסביר כי השימוש במילים שליליות כן משפיע על המוח, והמניפולציות שמבצע המומחה לא בהכרח מספקות את התוצאות שהוא מציע. מה הבעיות בטכניקות NLP המוצגות? 1. הטענה שהמוח לא מעבד שלילה: המומחה טוען כי המוח לא מעבד את המילה לא, אבל אליעד מציין שבמציאות, המוח כן מעבד שלילה, כפי שניתן לראות בדוגמאות כמו לא תרצח או לא תגנוב. אם המילים לא ואל לא היו ... האצבע למשל, למעשה מכניסים את האצבע לתודעה של האדם, וגורמים לו להסתכל עליה. זאת אומרת, המילים שליליות לא גורמות למוח להימנע מהן, אלא להדגיש את הפעולה שהיא מנסה למנוע. מסקנות ההסבר של אליעד מראה כיצד השימוש במילים ובניסוחים מניפולטיביים יכול ליצור אשליות של בחירה, אך לא תמיד יוביל לתוצאות הרצויות. המוח מעבד שלילה ומבין את המשמעות של מילים שליליות, ולכן יש להתייחס בזהירות לשימוש בטכניקות NLP שלא תמיד מבוססות על ... תמיד ברורה, ויש לבצע את השימוש במילים באופן מושכל יותר. שיטות NLP לשכנוע איך להשתמש במילים שליליות בשכנוע? האם המוח מעבד שלילה? טכניקות NLP בהשפעה על החלטות הבעיות בשימוש במילים שליליות סיכום מפורט ומעמיק של ניתוח הווידאו של המומחה ... ל NLP -להלו הניתוח שלו: במהלך הווידאו שצפינו בו, המומחה ל - NLP הציג טענות שונות בנוגע לאופן שבו המוח מעבד מילים, בפרט שלילה כמו לא ואל. הוא ניסה להדגים כיצד המוח אינו קולט שלילה ולכן יש להימנע משימוש במילים שליליות בתקשורת כדי למנוע תוצאה הפוכה מהרצוי. כמו כן, הוא הציג ... בחירות מסוימות מבלי להרגיש שמכריחים אותם. בניתוח של דבריו, מצאנו מספר רב של כשלים לוגיים, טעויות בהבנה של השפה והמוח, ושימוש בטכניקות מניפולטיביות שמוצגות בצורה לא מדויקת או מבלבלת. למעשה, ניתן לראות כי חלק גדול מהטענות שהוא הציג לא ... אינן אפקטיביות אחת מהטענות המרכזיות שהמומחה העלה הייתה כי כאשר אומרים למישהו אל תעשה X או לא תעשה Y, המוח אינו קולט את השלילה ולכן האדם שומע רק את החלק החיובי של המשפט. כך, לדבריו, כאשר אומרים לילד אל תרביץ לאחיך או אל תאכל מהרצפה, המוח מתמקד דווקא בפעולה תרביץ ואכול מהרצפה, מה שגורם לו לבצע את הפעולה האסורה. הבעיות בטענה זו: דוגמה חלקית ולא ... אנשים מסתכלים על האצבע לא בגלל שהם לא שמעו את האל, אלא משום שהוא הפנה את תשומת ליבם לאצבע. המוח כן מעבד שלילה: אם אכן המוח לא קולט את המילה לא, כיצד אנשים מבינים משפטים שליליים אחרים כמו אל תיגע באש, לא ללכת ברחוב לבד או לא לשקר? ברור שאנשים מבינים שלילה, והטענה שמוח האדם לא תופס שלילה פשוט אינה נכונה. המניפולציה של הניסוח: במקרה של אל תסתכל על האצבע, הוא למעשה מבצע ... שלכם, סביר להניח שאנשים כלל לא היו מסתכלים. העובדה שהמומחה עצמו משתמש בשלילה: אם המילים לא ואל אינן נתפסות במוח, כיצד הוא הצליח להסביר לקהל את הרעיון שלו באמצעות המשפט המוח לא מעבד שלילה? עצם העובדה שהקהל הבין את המסר שלו מוכיחה שהמוח כן מעבד שלילה. הטענה: שיטות NLP לשכנוע על ידי יצירת אשליית בחירה המומחה הציע טכניקה של יצירת אשליית בחירה ... של הפסיכולוגיה של קבלת החלטות: שאלה כמו האם אתה רוצה או לא רוצה יכולה לגרום דווקא לתגובה הפוכה, משום שהמוח יתמקד באפשרות השלילית במקום להרגיש שמדובר בבחירה חופשית. הטענה: מעל 18 שנה ניסיון - למה זה לא חיזוק אמיתי? ... מעל פוגע במסר שהוא מנסה להעביר. למה זה בעייתי? המילה מעל יוצרת ספק: כאשר מישהו אומר מעל 18 שנה, המוח מתחיל לשאול כמה מעל?, אולי זה רק 18 וחודשיים?, ובכך המסר שלו הופך לפחות חד משמעי. זה מצמצם את ... עשרת הדיברות מבוססות על שלילה: התורה משתמשת בשלילה במשך אלפי שנים (לא תרצח, לא תגנוב) והמסר עובר היטב. אם המוח לא היה מבין שלילה, אז כיצד אנשים יודעים שגניבה ורצח אסורים? מה אפשר ללמוד מהניתוח? הדוגמאות שהבאנו מראות כיצד ... לבצע מניפולציות באמצעות שפה וניסוחים מתוחכמים. עם זאת, יש מספר דברים חשובים שצריך לזכור: שלילה היא חלק טבעי מהשפה, והמוח כן מעבד אותה - אך יש דרכים חכמות יותר להעביר מסרים. כאשר מנסים לשכנע, עדיף לא להזכיר ספק או ... בפיתוי ולכן אם האמא אומרת לילד אל תאכל מהרצפה, אל תרביץ לאח שלך זה לא עוזר כי אמרת אל, המוח לא קולט את המילה אל. ולכן צריך לתת אשליה של בחירה, כמו לדוגמה, האם אתה רוצה לסגור איתי את ... שנה. אבל אמרת שאתה שמונה עשרה שנה, אז כמה מעל? אם היית אומר לי כבר שמונה עשרה שנה אז המוח אומר וואלה כנראה ששמונה עשרה שנה זה טוב, עובדה שהוא, אתה יודע מי אמר שאני חכם? אני כבר שמונה ... רק שמונה עשרה. המילה מעל היא בעייתית אם אתה מדבר על מספרים קטנים. קודם כל המילה מעל שולחת את המוח של השומע להתחיל לבדוק בציציות מה שמונה עשרה שנה לא מספיק?, מה מעל שמונה עשרה שנה?. כאילו, ואם זה ... עשרה שנה. כשאתה אומר מעל שמונה עשרה שנה בעצם אמרת שמונה עשרה שנה זה לא מספיק טוב, זה מעל. המוח מתחיל להתחיל. ש: אני לא שמתי לב לזה, אז בתור הציבור. אליעד: אז אני שמתי לב לזה. רגע אבל ... האם הוא עושה את זה בכוונה? אליעד: לא, הוא פשוט לא היה במפגש פה והוא לא יודע איך עובד המוח. את מבינה? מעבירים סדנה ולא באמת יודעים איך זה עובד. אני מסביר לך, כשהוא אמר את המילה מעל הוא ... כי רק ב2012 הם פנו אליו? או שהוא רצה להדגיש לי שזה השנה. לך תדע מה הוא התכוון, ואז המוח איך יחדש איך שהוא רוצה. למרות שגם זה החיסרון כי הוא לא היה צריך להגיד 2012 ואם הוא היה ... מה עם כל השאר? אולי כל השאר הזמינו אותו רק פעם אחת ולא רצו יותר להזמין אותו. שאתה מכניס למוח חלקם יותר מפעם אחת מה הוא בעצם בא להגיד? אני כל כך טוב שהזמינו אותי יותר מפעם אחת, אבל ... איתם, הם מזמינים אותי על בסיס קבוע כשהם רוצים. המילה כשהם רוצים לא צריך לדחוף אותה אבל זה מה שהמוח יבין. כשאתה אומר חלקם יותר מפעם אחת אתה בעצם, קודם כל רק חלקם. אתה יכול להגיד יותר מפעם אחת ... אתה רוצה להביא אותי לסדנא אז מה אתה אומר לי? ברגע שהוא אמר לי האם הוא בעצם דחף לך למוח לחוות את האפשרות שאין אפשרות. כשהוא אומר לך האם אתה יכול במוח רק לך אולי אני לא יכול. ואז כשהוא אומר בוודאי זה כבר יותר חלש מאשר אם הוא היה עושה ... זה משהו שמלמד אותי על השאלות שלי גם. אליעד: אתה בעקרון המטרה שלך לשיחה הזאת זה להבין איך עובד המוח, אוקי? זה הרעיון. ש: השאלה לא קיימת ממילא אצל הלקוחות? אליעד: קיימת. אבל מה אתה מנסה לחזק את השאלה ... לגרום להם לבוא, לגרום להם לבוא לא מטיל ספק. אל תטיל ספק אתה מנסה לקחת דבר יחסי להפוך אותו למוחלט, אל תטיל ספק. ש: אז אם אני רוצה בעצם, שמישהו שאומר שהוא לא היה יכול לעשות משהו ואני רוצה ... אתה אומר לו מתי אתה בא? אז כאילו יכול להיות שהוא יאמר אה, כן אני צריך לבוא וזה הופך למוחלט ומצד שני הוא יכול לחוות צמצום מזה ודווקא להתרחק מזה. אליעד: אתה צודק, נכון. ולכן אמרתי שאפשר לעשות מניפולציה. ... לא רואה שיש שולחן, תגידי לו אין שולחן. הבנו? אוקי, עכשיו בא נמשיך הלאה, עכשיו הוא נכנס בסיפור של המוח. מי רצה לשאול שאלה? ש: אתה באמת יכול לגרום לבן אדם לעשות משהו שהוא לא מתכוון לעשות? אליעד: תשובה? ... אני אענה לך תלוי מאיזה זווית מסתכלים על זה מהיבט מסוים אפשר לגרום לכל אחד לעשות כל דבר בצורה מוחלטת, היבט מסוים. מהיבט שני אי אפשר להכריח מישהו לעשות משהו, יש לו בחירה חופשית אבל אפשר להגדיל את הסיכוי ... הכל. בסדר? הכל. אוקי, בואו נמשיך, אחר כך מה הוא התחיל להגיד? מה הוא אמר מה הוא זוכר? ש: המוח לא תופס את המילים לא ולא את המילה אל ואחרי זה הוא אומר שצריך להשתמש באיזה משהו מושכל בשביל שכן יהיה אפשר להשתמש בזה. אליעד: אבל המשפט שהוא אומר המוח לא מעבד את המילים לא ואל הוא עצמו סותר את עצמו. ש: מי אמר שהמוח לא מקבל את זה? ...
התחלה פצצה גרעינית מילים להתפלל לאלוהים להישאר לגרום לה לעשות משהו למה אתה לא רוצה למחוק
דמיונות, כוח המדמה, איך המוח מדמיין? איך הדמיון עובד? איך להפסיק לדמיין? איך המוח חושב? איך עובד המוח? איך עובד הדמיון? אמונות, הנחות יסוד, חוקי הפיזיקה, החוקיות של המוח
דמיונות, כוח המדמה, איך המוח מדמיין? איך הדמיון עובד? איך להפסיק לדמיין? איך המוח חושב? איך עובד המוח? איך עובד הדמיון? אמונות, הנחות יסוד, חוקי הפיזיקה, החוקיות של המוח
דמיונות, כוח המדמה, איך המוח מדמיין? איך הדמיון עובד? איך להפסיק לדמיין? איך המוח חושב? איך עובד המוח? איך עובד הדמיון? אמונות, הנחות יסוד, חוקי הפיזיקה, החוקיות של המוח מהו דמיון וכיצד הוא משפיע על הדרך בה אנו תופסים את העולם? אליעד מתחיל את ההרצאה בכך שהוא מציין כי הדמיון הוא כוח מאוד חזק במוח, וכולנו פועלים לפיו, לעיתים מבלי להיות מודעים לכך. הוא מבצע ניתוח מקרה מתוך חוויה אישית בתחנה המרכזית בתל אביב, ... הוא לא ידע אם זהו זוג ישראלי או לא, אך בשיחה עליהם, הוא שואל את השאלות שמנסות להבין איך המוח מתפקד כאשר אנו פוגשים אנשים, ומה השפעת הדמיון על הדרך בה אנחנו מעריכים אחרים. כיצד אנחנו מייחסים דמיון בין דברים? אליעד מציין שמה שהמוח עושה בעצם זה לא רק לנתח מצבים אמיתיים, אלא גם להפעיל דמיון: הוא משווה בין תרחישים דומים ומניח שהדברים ... אנשים במצבים דומים עשוי להוביל למסקנות על האופן שבו הם יתנהגו. כלומר, כאשר אנחנו רואים שני אנשים שמזוהים כזוג, המוח שלנו מניח שיהיו להם מטרות דומות או שהם יתנהגו בצורה דומה. מהו תהליך ההשוואה במוח? כאשר אנחנו בונים השוואות בין פרטים, המוח מייצר קישורים של דמיון. אליעד מסביר כי ברוב המקרים, כאשר אנחנו פוגשים מישהו או שומעים סיפור, המוח שלנו בודק האם יש קשר דמיון או חפיפות בין פרטים שהיו לנו בעבר ובכך יוצר תחושת ביטחון או חוסר ביטחון. זהו כוח הדמיון שמניע את ההבנות שלנו. המוח, בתור מנגנון שמתבסס על השוואות, עוזר לנו לנחש את ההתנהלות של אחרים. האם דמיון יכול לשבש את התפיסה שלנו? ... מרמים את עצמנו, כי הדמיון עוזר לנו לבנות מציאות חדשה שלא תמיד תואמת את האמת. מהו כוחה של האמונה במוח? לפי אליעד, האמונה ביכולת לדמיין ולהשוות היא חלק בלתי נפרד ממה שמניע אותנו. אנחנו נוטים לשער ולהניח שהעולם סביבנו יתנהל בצורה שנראה לנו הגיונית לפי הדימויים שהמוח שלנו יוצר. כשיש לנו איזו אמונה פנימית על איך דברים צריכים להתנהל, אנחנו יכולים ליפול במלכודת של תפיסה מוטעית. אליעד מציין, שבסופו של דבר, כל ההבנות שלנו, כל הרצונות והפחדים, נובעים מתוך זיכרונות ודימויים שהמוח יוצר לנו. אם נצליח לשנות את הזיכרונות או את הדימויים האלו, נוכל לשנות את הדרך בה אנו תופסים את ... שאנחנו רואים או מאמינים בו הוא באמת נכון, זה יאפשר לנו לראות את הדברים בצורה חדשה ואובייקטיבית יותר. כך המוח יפסיק להפעיל את הדמיון בכל רגע. האם הדמיון משדר לנו את כל האופציות האפשריות? אליעד מסביר שבמקרים רבים, אנחנו ... להבין את כל האפשרויות מבלי להיתפס לדימוי אחד. כיצד הדמיון משפיע על ההתנהגות שלנו? האם ניתן להפסיק לדמיין? איך המוח חושב? מהי השפעת האמונות על המחשבה? כיצד להבין את כל האפשרויות בסיטואציה? מהו כוח הדמיון במוח?
דמיונות מנהל לנתח מבצע להסביר להפסיק מוח איך להתנהל
חשיבה מהירה, איך לחשוב מהר? איך לחשוב במהירות? איך לפתח מהירות מחשבתית? לחשוב לאט, חשיבה איטית, כישורי חשיבה, יכולות חשיבה, לפתח את המוח, לשפר את המוח, פיתוח המוח, חיזוק המוח, לפתח את השכל, חושב לאט, חושב מהר, מהירות החשיבה
חשיבה מהירה, איך לחשוב מהר? איך לחשוב במהירות? איך לפתח מהירות מחשבתית? לחשוב לאט, חשיבה איטית, כישורי חשיבה, יכולות חשיבה, לפתח את המוח, לשפר את המוח, פיתוח המוח, חיזוק המוח, לפתח את השכל, חושב לאט, חושב מהר, מהירות החשיבה
... לחשוב מהר? איך לחשוב במהירות? איך לפתח מהירות מחשבתית? לחשוב לאט, חשיבה איטית, כישורי חשיבה, יכולות חשיבה, לפתח את המוח, לשפר את המוח, פיתוח המוח, חיזוק המוח, לפתח את השכל, חושב לאט, חושב מהר, מהירות החשיבה איך לפתח חשיבה מהירה באמצעות חשיבה איטית? חשיבה מהירה היא ... אלא לקחת כל בעיה או סיטואציה ולחקור אותה בצורה מפורטת ואיטית מאוד. ככל שהתהליך יהיה איטי ומעמיק יותר, כך המוח לומד לזהות תבניות, וכשאותה סיטואציה מופיעה בעתיד, האדם יצליח לחשוב עליה במהירות גבוהה יותר. איך לפתח חשיבה מהירה בתחום ... להגיע במהירות לתשובה שטחית. אליעד מדגיש כי זו חשיבה מהירה גרועה, מפני שאין בה מספיק עומק והיא לא מאפשרת למוח להטמיע את ההבנה בצורה נכונה. כיצד תרגול איטי עוזר לפתח מיומנות חשיבה מהירה? כדי להבהיר עוד יותר את העיקרון, ... התרגיל באיטיות מקסימלית כדי ללמוד את הפרטים הקטנים ביותר של התנועה. ככל שמתאמנים יותר באיטיות ומודעים לפרטים הקטנים, כך המוח לומד לשלוט בתנועה באופן מדויק. לאחר שהמוח הטמיע את הפרטים בצורה יסודית דרך אימון איטי, אפשר בקלות לעבור לתנועה מהירה, כי המוח כבר זוכר את כל השלבים ומבצע אותם באופן אוטומטי ומהיר. כלומר, איטיות ומפורטות מביאות לתוצאה מהירה ומדויקת בהמשך. איך ... את האפשרויות השונות, את הסיבות לכך שתשובה מסוימת נכונה ואחרות אינן נכונות. אחרי ניתוח איטי ויסודי של הרבה שאלות, המוח מתרגל לתבניות ולהבנה עמוקה, ובזמן אמת הוא יודע לתת תשובות מהירות. היכולת לחשוב מהר מתבססת על היסוד שנבנה במהלך ... את ההיפך - חשיבה איטית ויסודית ביותר. ככל שתחשבו יותר לאט, תנתחו דברים לעומק, ותשאלו את השאלות הקשות, כך המוח יפתח את היכולת לפעול במהירות גבוהה בסיטואציות עתידיות. איך לפתח מהירות מחשבתית? מהי חשיבה איטית? איך לשפר חשיבה מהירה? איך לחשוב מהר? איך לפתח את המוח? איך לפתור שאלות בפסיכומטרי מהר? איך לשפר מיומנויות מכירה? שלום חברים איך לפתח חשיבה מהירה? איך לחשוב מהר? מהי ... זאת לשדרוג מעבד מחשב (CPU) - יש מחשבים שמבצעים אלף פעולות בשנייה, ויש כאלה שמבצעים מאות מיליונים. כך גם במוח האנושי - ככל שמעבדים מידע מהר יותר, כך החשיבה הופכת לחדה ויעילה יותר. הדרך לפתח חשיבה מהירה - חשיבה ... - עמידה). מי שרוצה לבצע סקוואט במהירות, עליו קודם לעשות זאת לאט מאוד. תרגול התנועה בצורה איטית ומבוקרת, כך שהמוח יקלוט כל פרט. להוריד את הקצב, לבצע את התנועה במשך דקה שלמה ואף יותר. ככל שמבצעים את התרגיל לאט יותר, כך המוח לומד לשלוט טוב יותר בגוף. לאחר שליטה מלאה, ניתן להגביר את הקצב בקלות. חשיבה איטית ופתרון בעיות דוגמה נוספת ...
תרגילים לפיתוח המוח לפתח יכולות קוגניטיביות תחום לימוד איך לפתח יכולת חשיבה ללמוד איך להתחיל מהות לפתח את השכל
איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
1:00:20איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח? מה המשמעות של להטיל ספק בחושים? ההרצאה מתחילה בכך שאליעד כהן מעלה את השאלה: מי בעצם נותן את העצה ... של יש שולחן? אם נרצה לדייק, נוכל לומר: אני רואה שיש שולחן. אם נדייק יותר, נגיד העין שלי משדרת למוח שלי תמונה של שולחן. ואם נלך עוד צעד קדימה, נאמר אני חושב שיש כאן שולחן. בשורה התחתונה, כל התהליך ... התפיסה של יש שולחן אם נרצה לדייק, אפשר לומר: אני רואה שיש שולחן. ואם נדייק יותר: העין שלי משדרת למוח שלי תמונה של שולחן. עוד יותר מדויק: אני חושב שיש כאן שולחן. כלומר, מה שנשאר זה אני חושב שיש ... אלא להבין המטרה אינה סתם להטיל ספק אלא להבין את התהליך שבו אנו תופסים את המציאות. כאשר רואים שולחן, המוח בעצם מפרש את הצורה, מזהה אותה, מייחס לה שם, ומבדיל בינה לבין מה שאינו שולחן. כל התהליך הזה מבוסס ... להכחיש את מה שרואים, אלא להבין מה עומד מאחורי תפיסת המציאות. השולחן שאנו רואים הוא תוצאה של תהליך שבו המוח מפרש את המידע החושי ומבצע הבחנות בין יש לאין, בין אני ללא אני, בין עבר להווה. כאשר מפרקים את ... אני רוצה לדייק יותר, אני רואה שיש פה עכשיו שולחן. ואם נרצה לדייק יותר, אני חושב שהעין שלי משדרת למוח שלי צורה של שולחן שנמצאת בתוך החדר עכשיו. יש - יש שולחן, אני רואה שיש שולחן, ויש העין שלי אומרת למוח שלי שיש שולחן. היותר מדוייק, אני חושב שיש פה שולחן. אני עכשיו חושב שיש פה שולחן. אז נשאר להבין ... לאין, אז אני לא יודע ממילא הלאה. אני אומר, כשאתה רואה שולחן תנסה להבין מה זה אומר. זה אומר שהמוח שלי חושב שיש שולחן. במה תלוי שאני יחשוב שיש פה משהו? בזה שאני מבדיל בין מה שיש למה שאין. ... כצורה. שאלה: זה שולחן, למה לסבך? אליעד: אנחנו מנסים לגרום לבן אדם, שכאשר הוא רואה את השולחן, שיבין איך המוח עובד. כי המוח לא רואה פה שולחן, המוח רואה צורה, ולצורה הוא קורא שולחן. אנחנו מסבירים את הדבר שקורה במוח באלפית המילימטר. הוא הספיק להבדיל בין יש לאין, הוא הספיק להבדיל בין מה שהוא לבין מה שלא הוא, הוא ... או אתמול, איזה צורה, איזה גודל, מה אני זוכר שזה ואיך קוראים לזה - כל זה בזמן אמת. אבל המוח לא ישר אומר לך שיש פה שולחן, הוא אומר שיש פה צורה ואחר כך יש פה שולחן. אפשר לכתוב ספר מה קרה לפני שהמוח ראה שיש פה שולחן. העולם נברא, הזיכרון הסתכרן, תחושת הזמן - העתיד והעבר, תחושת המקום, כל המנגנון. ומה שאנחנו ...
ספקות המקום והזמן להוביל אין הבדל בין חלום למציאות מרחב המקום לא יודע כלום מבצע איך לשמוע
מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
1:50:19מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית? מה קרה כאשר אליעד כהן הגיע להבנה עמוקה לגבי המוח והמציאות? אליעד כהן משתף בחוויה אישית שהובילה אותו לתובנות רוחניות עמוקות, אשר שינו את תפיסתו את המציאות. הוא מתאר ... הייתה לו שום הכרה בקיומו של הקיר. הוא מסביר שזו חוויה שבה כל החושים וההבנה הרגילים של המציאות נמחקים, והמוח לא מצליח לתפוס את ההגדרות הרגילות של המהות והצורה של כל דבר. האם חווייתו דומה לחוויות של תינוק? לפי ... דומה לחוויות של תינוק, אליעד מסביר כי מדובר בחוויה שונה לחלוטין. תינוק מזהה צבעים ותחושות, הוא חי בתוך החוויות המוחשיות והחושים פועלים אצלו, כך שהוא חי בתודעה חווייתית של יש ומהות. לעומת זאת, אליעד מתאר את חווייתו כאילו אין כל דבר מוחשי לתפוס או להרגיש. איך תהליך הרוחני עובר אצל אליעד כהן? ההבנה הרוחנית של אליעד כהן התפתחה בהדרגה. תחילה הוא ... שלם אחד ושכל דבר מחובר לכל השאר. זהו תהליך שבו הוא נוגע באחדות של כל דבר. מהן המגבלות של המוח האנושי בהבנה רוחנית? הבעיה המרכזית בהבנה רוחנית היא שהמוח האנושי מוגבל בתפיסתו. המוח מתקשה לתפוס את המושג של דבר והיפוכו. לדוגמה, כאשר המוח רואה כיסא, הוא רואה אותו כישות נפרדת, ולא מסוגל להבין את האין - סופיות של הדבר הזה. תהליך רוחני אמיתי דורש את היכולת להבין שאין הבדל בין יש ואין, אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו זמנית. האם ניתן להגיע לאחדות בכל תהליך? המטרה הרוחנית היא להגיע למצב ... אליעד מדבר על כך ששאלות פשוטות, כמו למה אין שפה סינית בטלפון שלי?, יכולות להוביל להבנה עמוקה על אחדות מוחלטת. מהי הדרך האמיתית להשגת האחדות? הדרך להשגת האחדות לא מסתכמת בהבנה תאורטית של יש ואין. תהליך ההבנה האמיתית כולל ... את האחדות בכל פעולה, תוך כדי הבנה מעמיקה של כל תהליך. הבנה רוחנית תהליכים רוחניים האחדות והנפרדות מדיטציה חקר המוח האנושי איך להיות מאושר? מה קרה כאשר אליעד כהן הגיע להבנה עמוקה לגבי המוח והמציאות? אליעד כהן משתף בחווייתו האישית שהביאה אותו לתובנות רוחניות עמוקות, בהן כל המציאות נעלמה בעיניו. הוא מספר כיצד ... על קיר ולא זיהה את קיומו, ואף לא ראה את עצמו. מדובר בחוויה שבה כל החושים וההבנה הרגילים נמחקים, והמוח לא מצליח לתפוס את ההגדרות הרגילות של המהות והצורה. האם חווייתו דומה לחוויות של תינוק? היו ששאלו אם החוויה ... תינוק, אך אליעד מסביר כי לא מדובר באותו הדבר. תינוק, לדוגמה, מזהה צבעים ותחושות, כלומר, הוא חי בתוך החוויות המוחשיות והחושים פעילים אצלו. הוא מתאר את החוויה שלו כדבר שונה בתכלית, שבו לא היה שום דבר מוחשי לזיהוי או לתפיסה. איך תהליך הרוחני עובר אצל אליעד כהן? ההבנה הרוחנית של אליעד כהן התפתחה בהדרגה, כאשר בתחילה ... שהוא התרחק מההגדרות של נפרדות, הוא הצליח להתקרב להבנת האחדות שבה כל דבר הוא שלם ושלם. מהן המגבלות של המוח האנושי בהבנה רוחנית? הבעיה המרכזית בהבנה רוחנית היא שהמוח האנושי מוגבל ומתקשה לתפוס דבר והיפוכו. אליעד מסביר שלדוגמה, כאשר המוח רואה כיסא, הוא רואה אותו כישות מוגבלת, ולא יכול להבין את האין - סופיות שלו. תהליך רוחני אמיתי דורש הבנה שאין הבדל בין יש ואין, אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו זמנית. האם ניתן להגיע לאחדות בכל תהליך? המטרה הרוחנית היא להגיע למצב ... הזאת בכל פרט ופרט, החל משאלות פשוטות כמו למה אין שפה סינית בטלפון שלי? ועד להבנה שהכל נוגע לאחדות מוחלטת. מהי הדרך האמיתית להשגת האחדות? הדרך להשגת האחדות לא מסתכמת רק בהבנה הפילוסופית של יש ואין. תהליך ההבנה האמיתית ... מדגיש כי השאיפה היא לחוות את האחדות בכל פעולה, תוך כדי שאתה מבין את המהות של כל תהליך. מדעי המוח חקר המוח האנושי הבנה רוחנית תהליכים רוחניים מדיטציה האחדות והנפרדות אליעד: כשאני הבנתי את מה שהבנתי, אז ממש כל המציאות נעלמה ... משנה אם יפה או לא יפה? והופ קופצים לאחדות. אבל הגעת לאחדות לא מתוך הפרח אלא מחוץ לפרח. למשל המוח שלך רואה כיסא, צורה מוגדרת, אתה כרגע במוח הנוכחי שלך לא יכול לתפוס שהכיסא הוא גם רק בגודל אין סופי. אתה יכול להגיע למצב שאתה לא רואה ... אין תמונה על הקיר. לא אכפת לי אם יש או אין, זה מושלם, ואכפת לי זה מהלא מושלם, אבל המוח לא יכול גם להגיד למישהו תזיז את התמונה ימינה או שמאלה, שזה בעצם לדבר על צורות, ובו זמנית להיות ... לסבול, כדאי לסבול, אבל לא אמרתי שחייבים לסבול, ויש את האופציה לא לסבול בכלל. אני מנסה להסביר איך עובד המוח ולחבר את זה לנושא של האחדות. המוח מוגבל - לתפוס דבר והיפוכו. עובדתית כשאתה מתיחס לצמצום אתה לא מתיחס לאין סוף ולהפך, וגם אתה אף פעם ... אולי בגלל שזה יותר יפה, אבל מי החליט שזה יותר יפה? ולמה הוא חושב שזה יותר יפה מזה? ואז המוח שלך מתחיל לעבוד, מה המשמעות של הצבע? מה המשמעות של החומר? מה המשמעות של הצורה? ואז הקנקן תה הזה ...
מה זה הרגל נמצא בכל דבר זיכרונות הרגלים איך להתרכז רגשות למה להטיל ספק יש מיש
איך המוח חושב? איך המוח עובד? תפישת הזמן, תפישת המקום, תפישת השינויים, איך המוח מבדיל? מרחב המקום, מרחב הזמן
איך המוח חושב? איך המוח עובד? תפישת הזמן, תפישת המקום, תפישת השינויים, איך המוח מבדיל? מרחב המקום, מרחב הזמן
איך המוח חושב? איך המוח עובד? תפישת הזמן, תפישת המקום, תפישת השינויים, איך המוח מבדיל? מרחב המקום, מרחב הזמן איך המוח חושב ומבין את המציאות? בהרצאה זו, אליעד כהן מסביר בפירוט רב את אופן פעולתו של המוח, תפיסת הזמן והמקום, ואיך נוצרים שינויים והבדלים בתודעה שלנו. המטרה של ההסבר היא להראות כיצד כל מחשבה, תפיסה, והבנה ... חדש לגמרי או משהו דומה למכוניות אחרות שראה בעבר? התשובה של אליעד היא ששני הדברים נכונים בו זמנית - המוח מזהה גם את השוני וגם את הדמיון ביחד. מהו שינוי מינימלי בזמן? אליעד שואל מהו השינוי המינימלי שהמוח יכול להבחין בו. הוא מסביר שכל שינוי גדול מורכב מהרבה שינויים קטנים, וכאשר אנו מסתכלים על המציאות מקרוב, אנו ... זאת כשינוי אחד, אך אם נפרק את זה עוד ועוד, נגיע לאינסוף שינויים קטנים שמרכיבים את האירוע. הוא מסביר שהמוח עושה הפרדות וקובע גבולות בין שינוי לשינוי, אבל הגבולות האלה הם החלטה סובייקטיבית של התודעה שלנו. אין לשינוי גבול אובייקטיבי חד וברור, הגבולות בין שינויים נוצרים בתפיסת המוח בלבד. איך נוצרת חלוקה בין רגע אחד לשני? אליעד מדגים את הבעיה באמצעות השאלה מה מבדיל בין רגע אחד לשני. הוא טוען שהמוח מבצע חלוקה בין הרגעים, ומחליט שרגע אחד הסתיים ורגע חדש החל. אבל איך נקבעים הגבולות הללו? איך המוח יודע בדיוק מתי רגע מסוים מסתיים ורגע אחר מתחיל? כאן אליעד מציג את הפרדוקס: אם רגע אחד הוא המשך מוחלט של הקודם, לא ניתן יהיה להבדיל בין הרגעים. מצד שני, אם כל רגע חדש לחלוטין, אין שום קשר בין ... לדברים מוכרים אחרים - בצבע, בצורה או בגודל. לעומת זאת, משהו חדש לחלוטין לא היה ניתן להשוואה או הבנה, והמוח לא היה יכול לתפוס אותו. כיצד המוח מזהה שינויים? אליעד מסביר שהמוח מזהה שינויים על ידי השוואה של אירועים או רגעים לרגעים קודמים. הוא נותן דוגמה של נפילת שלג: כשאדם קם בבוקר ורואה שלג חדש שנפל, הוא מבין שחל שינוי ביחס ליום האתמול. אבל כיצד בדיוק המוח מחבר את כל השינויים הקטנים לכדי תפיסה של שינוי אחד גדול? הרי כל פתית שלג הוא שינוי נפרד בפני עצמו, אך המוח רואה את זה כשינוי כולל ואחיד. האם אפשר לתפוס שני שינויים בו זמנית? אליעד מחדד את הבעיה עוד יותר: איך המוח מסוגל לתפוס כמה דברים או שינויים בו זמנית? הרי לכאורה, אדם יכול לחשוב רק על דבר אחד בכל רגע. כדי להבין שיש שינוי, המוח חייב להשוות בין כמה דברים בו זמנית - אירוע נוכחי לאירוע קודם. איך זה אפשרי? הוא מסביר שישנן שכבות שונות של מודעות ושל תת - מודע שפועלות במקביל ומאפשרות תפיסה זו. איך המוח יוצר הבדלים בין דברים שונים? אליעד עובר לנושא ההבדלים בתפיסה: איך המוח יודע להבדיל בין אובייקטים שונים, כמו בין קיר לכיסא? המוח מזהה קבוצות של אטומים או של אלקטרונים, ומחליט שיש הבדל בין קבוצה אחת לאחרת. אבל בפועל, אם נכנסים לרמת האטומים, הכל בנוי מחומרים זהים, ובכל זאת, המוח שלנו מחליט איפה הגבולות בין הדברים. הוא טוען שההבדלים האלה קיימים רק בתודעה שלנו ולא במציאות עצמה. מהו תהליך החשיבה שהמוח מבצע? אליעד טוען שכדי שהמוח יחשוב הנה שמש בחוץ, הוא חייב לתפוס בו זמנית אינספור פרטים אחרים: מהי שמש, מה זה בחוץ, ומה המשמעות ... קודמתה. לכן, כל תהליך של חשיבה או זיהוי הוא אינסופי. הוא מבהיר שתפיסה זו מובילה בסופו של דבר לפרדוקסים: המוח תופס דברים סותרים בו זמנית, וככל שהאדם יבין את הסתירות והפרדוקסים הללו, כך הוא יתקרב לחוויה של ההבנה האמיתית ... שני הצדדים המנוגדים, אז מתאפשרת ההבנה שאין הבדל בין יש לאין, בין עבר לעתיד ובין אובייקט אחד לאחר. איך המוח חושב? האם כל רגע הוא חדש? מה זה תפיסת הזמן? איך נוצרים שינויים בתודעה? האם אפשר לחשוב שתי מחשבות בו זמנית? כיצד המוח מבדיל בין דברים? איך מתמודדים עם פרדוקסים בתפיסה?
לחשוב שתי מחשבות רגש תהליכים לחשוב מחשבות מימד המקום מהם גבולות השכל מה ההבדל בין יש לאין אין מיש
שינה וחלומות, מה קורה בזמן שינה? מה קורה בזמן החלום? האם הנשמה עולה לשמיים בלילה? לאן הולכת הנשמה? מה קורה במוח בזמן השינה? מודעות בזמן השינה, מה קורה כשאנו ישנים? המוח בזמן חלום, המוח החולם, המוח הישן, המוח בזמן שינה
שינה וחלומות, מה קורה בזמן שינה? מה קורה בזמן החלום? האם הנשמה עולה לשמיים בלילה? לאן הולכת הנשמה? מה קורה במוח בזמן השינה? מודעות בזמן השינה, מה קורה כשאנו ישנים? המוח בזמן חלום, המוח החולם, המוח הישן, המוח בזמן שינה
... וחלומות, מה קורה בזמן שינה? מה קורה בזמן החלום? האם הנשמה עולה לשמיים בלילה? לאן הולכת הנשמה? מה קורה במוח בזמן השינה? מודעות בזמן השינה, מה קורה כשאנו ישנים? המוח בזמן חלום, המוח החולם, המוח הישן, המוח בזמן שינה האם הנשמה באמת עולה לשמיים בזמן השינה? אליעד כהן מסביר באופן ברור שמצב של שינה אינו דומה ... האדם יכול להתעורר מרעש, אם הוא ישן? אליעד כהן נותן דוגמאות רבות להבהרת הטענה שאדם אינו במצב של כיבוי מוחלט בזמן השינה. לדוגמה, אם אדם ישן ואנחנו נעבור לידו על קצות האצבעות בשקט, הוא לא יתעורר, אבל אם נעשה ... שווה: האדם נמצא בכ - 99% בתוך חלום (העולם הדמיוני שלו), ורק בכ - 1% מודעות לעולם האמיתי שמסביבו. המוח עדיין ער ברמה מסוימת, והוא מנהל פרוססים או תהליכים הממשיכים להאזין לסביבה ולנתח אותה. אליעד מציין כי המוח של האדם מסוגל להבדיל בין רעש מונוטוני, כמו רעש מזגן קבוע, שאינו מפריע לשינה, לבין רעש פתאומי או חזק ... לאדם להתעורר. למשל, אם אדם ישן עם רעש קבוע של מזגן, הוא לא יתעורר מזה, אך אם יהיה שקט מוחלט, ופתאום המזגן יידלק - זה יגרום לו להתעורר. מדוע? מכיוון שהמוח ממשיך לפעול ולבדוק כל הזמן את הסביבה, אפילו בזמן השינה, וזאת ברמה נמוכה יותר של פעילות. מה באמת קורה במוח בזמן חלומות? בזמן החלום, לפי ההסבר של אליעד, האדם שקוע לחלוטין בעולם הדמיוני שלו. במצב הזה, הוא כמעט מנותק מהמציאות. אולם חשוב להבין שהניתוק אינו מלא, אלא חלקי בלבד. המוח ממשיך להיות מודע בצורה מוגבלת לסביבה החיצונית. דברים שקורים מסביב יכולים אפילו להיכנס לתוך החלום, כמו שאם אדם ישן ... של פעילות נמוכה בסביבה החיצונית, והאדם שקוע ברובו בעולם דמיוני פנימי. לדבריו, שינה היא מצב של צריכת חשמל נמוכה במוח, בדומה למצב סליפ במחשב, שבו חלק קטן של המערכת נשאר ער ומקשיב לאירועים חיצוניים. לסיכום, כיצד אפשר להבין מה זו שינה באמת? לפי אליעד כהן, שינה היא מצב ביניים בין מודעות מלאה לבין ניתוק מוחלט. היא מצב של דמיון מאוד חזק, שבו רוב תשומת הלב מופנית פנימה לעולם הדמיוני, אך עדיין קיים חיבור קלוש ... האדם לא נמצא במצב של מוות, והנשמה שלו לא הולכת לשום מקום אחר. היא נשארת פה, אבל באופן כמעט מוחלט - מנותקת מהמציאות. לכן השינה דומה למצב סליפ במחשב, שבו קיימת מודעות מוגבלת לסביבה. האם הנשמה עולה למעלה בשינה? מה קורה במוח בזמן החלום? איך רעשים משפיעים על החלומות? האם המודעות ממשיכה בזמן השינה? איך המוח מבדיל בין רעשים בזמן השינה? מה ההבדל בין חלום לדמיון? האם אפשר להשפיע על חלומות מבחוץ? המוח בזמן חלומות, מה זה שינה? מה זה חלום? מה קורה במוח בזמן שינה? מה קורה במוח בזמן חלום? מה ההבדל בין חלום למציאות? האם שישנים הנשמה עולה? הנשמה עולה למעלה בלילה, מצב שינה במחשב, פיזיולוגיה ... לימוד בזמן שינה, הקשר בין שינה וחלום, לשתול מסרים בחלום, השפעת המציאות על החלום, איך נוצר חלום? חלום ודמיון, המוח בזמן שינה
להיות מודע שינה וחלומות לחלום חלום על שריפה מה זה ניתוק מה קורה בזמן שינה הנשמה עולה למעלה בלילה לפעול
בינה מלאכותית, אינטליגנציה מלאכותית, רובוט אנושי, אלגוריתם אנושי, איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך המוח פועל? רובוטיקה, אונה ימנית, אונה שמאלית, אונות המוח, סרוטונין, התודעה האנושית
בינה מלאכותית, אינטליגנציה מלאכותית, רובוט אנושי, אלגוריתם אנושי, איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך המוח פועל? רובוטיקה, אונה ימנית, אונה שמאלית, אונות המוח, סרוטונין, התודעה האנושית
בינה מלאכותית, אינטליגנציה מלאכותית, רובוט אנושי, אלגוריתם אנושי, איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך המוח פועל? רובוטיקה, אונה ימנית, אונה שמאלית, אונות המוח, סרוטונין, התודעה האנושית האם ניתן ליצור רובוט אנושי עם אינטליגנציה כמו של אדם? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה ... בדיוק כמו אצל האדם? הטענה שאליעד מציג היא שכדי ליצור רובוט אנושי באמת, עלינו לדעת תחילה מהי התודעה, איך המוח עובד, ומה הם אותם מנגנונים פנימיים הגורמים לנו לחוש תחושת אני. הטעות הנפוצה, לטענתו, היא שאנשים מניחים שבינה מלאכותית ... שלא ניתן יהיה ליצור רובוט שיהיה בדיוק כמו בן אדם, כל עוד נבין ונדע כיצד בדיוק המנגנונים הפנימיים של המוח פועלים. לדוגמה, הוא מביא דוגמה של אדם שרגיל לכתוב ביד ימין, וכאשר ידו הימנית נפגעת הוא מרגיש כאילו אינו ... אימון ותכנות מחדש של המנגנונים הפנימיים. באותו אופן, רובוטים ניתנים לתכנות על ידי יצירת אלגוריתם שמחקה את אופן פעולת המוח. האם תחושת אני ותכלית החיים יכולים להופיע אצל רובוט? אליעד מסביר שהבעיה המרכזית ביצירת רובוט דמוי אדם היא שאלת ... באמת לאדם, עלינו להכניס לתוכו גם את ההיבט הזה של אין, כלומר, שיהיה לו שורש פנימי עמוק ללא הגדרה מוחלטת, שורש שמתוכו הוא ירגיש את התכלית שלו, אך לא בצורה מוגדרת מראש. אם לא נעשה זאת, הרובוט לעולם לא ... שהוא רובוט? לפי אליעד, אם לא נצליח להבחין בינו לבין אדם, משמעות הדבר שהצלחנו ליצור את האלגוריתם האמיתי של המוח. דוגמה שהוא מביא היא שאם נשאל את הרובוט שאלה חסרת פשר כמו קוקוריקו, אדם אמיתי יכול לענות באופן לא ... את השורש הזה, כל רובוט שניצור יהיה רק חיקוי חלקי של האדם, ולא יצירה מושלמת הזהה לבן אדם. איך המוח חושב? האם ניתן ליצור תודעה מלאכותית? מהי אינטליגנציה מלאכותית? מה ההבדל בין רובוט לאדם? האם קיימת בחירה חופשית באמת? ...
לקבל החלטות אין ויש הסקת מסקנות המוח פועל שיחה התנהגות מופשט סיטואציה
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה
איך המוח יודע? איך המוח לומד? איך תינוק לומד? איך המוח חושב? התפתחות המוח, התפתחות הקוגניציה, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת, פרדוקסים במציאות, התפתחות החשיבה איך המוח יודע דברים חדשים? הנושא שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא שאלת הידיעה, כלומר: איך המוח יודע? איך אנחנו לומדים דברים חדשים? ואיך בכלל מתרחשת הלמידה של תינוק? אליעד פותח את הנושא בשאלה הבסיסית והעמוקה ... זה בפעם הראשונה, המושג קודם והחיבור בין המושגים השונים הוא דבר חדש עבורו. איך בדיוק נוצרה הידיעה החדשה הזאת במוח שלו? אליעד טוען שמכיוון שידיעה חדשה אינה חומר שניתן פשוט להוסיף, נוצרת בעיה פרדוקסלית: איך המוח מוסיף ידיעה חדשה, שהיא לכאורה יש מאין? האם יש משמעות לידיעה ללא ידיעות קודמות? אליעד מסביר שהפרדוקס קיים אפילו ... לנו להבין איך בכלל משהו נוצר. אליעד מבהיר שכמו בשאלת הידיעה, גם כאן מדובר בפרדוקס שבו לא ברור איך המוח יודע דברים מלכתחילה, והפתרון אינו לוגי ואינו ברור מאליו. למה בכלל השאלה הזאת חשובה לנו? אליעד מסביר שרוב האנשים ... זה לעומק יגלה שכל חוויות החיים שלו מבוססות על הידיעות האלה. מי שמבין שכל מה שהוא יודע אולי אינו מוחלט, עשוי לשנות את תפיסת המציאות שלו לגמרי, ולגלות שיש פרצות בדרך שבה הוא מבין את העולם. זו החשיבות הגדולה ... לשאלה הזאת תשובה ברורה ופשוטה, אבל עצם החקירה שלה היא זו שיכולה להביא אותנו לשינוי מהותי בתפיסת העולם. איך המוח לומד? איך תינוק לומד לתקשר? מה קדם למה ביצה או תרנגולת? האם אפשר לדעת משהו חדש לגמרי? פרדוקסים בתהליך ...
להעמיק בפעם הראשונה להגדיר קושי לפרט איך לשפר את המוח האם לאכול כישורים קוגניטיביים
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על המוח
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: המוח, למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: המוח, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לחיות ללא ילדים להתכונן לכל דבר מכה אותך התמכרות למזון תקשורת חיובית הגדרה של בחירה להתגבר על הפחד כערך פחד לאכול ליד אנשים קבלה עצמית בלי תנאים חוסר ביטחון עצמי לא הגיוני אם לא תאהב את המציאות תרגיש רע? אהבה עצמית יותר מידי אושר אינסופי טיפים להיות מאושר בלי תנאים האם אפשרי להחזיר אקסים? האקס התחיל לצאת עם מישהי המוח יודע מה להחליט החלטה עתידית להתמודד עם מחשבות שליליות התמודדות עם ילדים חרדתיים לתת מוטיבציה איך להצליח לשכנע? איך להתחיל לעבוד במכירות? לתת ללקוחות נפש הילד ילד מוכה רצון של מורה רוחני סודות התת מודע באיזה גיל יכולה להופיע מחלת נפש? טעויות בטיפול בקולות טעויות בהחזרת אקסים איך להתנהג לאקס? יתרונות טווח תנועה חלקי שרירים לאמן האם אלוהים קיים מחוץ למציאות? שני אלוהים הארה סיבתית משיכה מינית והארה רוחנית הספר להיות אלוהים הוא הספר הכי חכם בעולם הספר להיות אלוהים לתת משמעות לכסף לגרום לעצמך לרצות כסף הופך למשמעות החיים אושר ומטרת החיים האם ניתן לקבל ממשהו הנאה? ביקורת שלילית בפייסבוק להשאיר בחירה חופשית בחירה רצונית הסיבה לבריאת העולם סיפור הבריאה יש מאין עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול הוליסטי, קואצ'ינג לילדים, מטפל בנושא המוח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 21_12_2025 השעה 00:47:33 - wesi1