... את הלקוח, בעיות של אנשי מכירות, להצליח למכור, הדרכת מנהלים איך לשכנע איש מכירות לשקר ללקוח למרות התנגדותו? אליעד כהן מסביר בסיטואציה מורכבת שבה מנהל מכירות רוצה לשכנע
עובד שלו לשקר ללקוח, אך
העובד מסרב בטענה שהדבר אינו מוסרי. השאלה המרכזית שאליעד עוסק בה היא: מה ניתן לעשות כדי לשכנע את
העובד לשקר בלי לאיים עליו בפיטורים או להבטיח לו תגמולים כספיים? אליעד כהן מציין שיש להבין תחילה מה באמת מפריע
לעובד בשקר ללקוח. מה הסיבה האמיתית
שהעובד לא רוצה לשקר? ההסבר שאליעד נותן הוא
שהעובד לא מתנגד לעצם השקר אלא לתחושה הרעה שנוצרת אצלו בעקבותיו.
העובד מרגיש רע כי הוא חושב שהשקר פוגע בלקוח או גורם לו נזק כלשהו. אם ניתן להוכיח
לעובד שהשקר דווקא יועיל ללקוח ושהלקוח לא ייפגע מכך, ייתכן שאותו
עובד ירגיש פחות רע ואף יהיה מוכן לבצע את השקר. לדוגמה, אליעד כהן מתאר שיחה דמיונית בין המנהל
לעובד כדי להמחיש כיצד ניתן לשכנע אותו:
העובד אומר: אני לא רוצה לשקר כי זה לא מוסרי, אני לא הייתי רוצה שישקרו אותי. המנהל יכול לשאול את
העובד: למה אתה לא רוצה שישקרו אותך?
העובד יענה: כי אני לא רוצה לקנות מוצר ולהידפק. ואז המנהל יציע לו לחשוב אחרת: אם היית יודע מראש שהמוצר יביא לך תועלת אמיתית וגדולה ורק באמצעות השקר היית קונה אותו ובסוף היית מרוצה, האם היית מוכן שישקרו לך? ייתכן
שהעובד יענה: כן, אם התועלת אמיתית וגדולה, הייתי מוכן לשקר. כך
העובד מבין שהמחויבות שלו אינה לא לשקר, אלא לוודא שהלקוח מקבל ... שקרים לבנים. אלה שקרים המכוונים להיטיב עם אדם אחר. אנשים נוטים לסלוח על שקרים אלה, מכיוון שהכוונה שלהם חיובית. לכן, ניתן להשתמש בתפיסה הזו גם בתחום המכירות, ולהסביר
לעובד שהשקר אינו מיועד לפגוע בלקוח אלא דווקא לסייע לו לקבל החלטה מועילה בטווח הרחוק. דוגמאות לשקרים בעלי כוונות טובות אליעד מביא דוגמאות מעולמות אחרים כדי לחזק את ההסבר שלו: אנשי דת - שלפעמים מציגים
עובדות מדעיות או ציטוטים לא מדויקים כדי לשכנע אנשים להאמין ... התועלת שהלקוח יקבל עולה על הנזק שהשקר יוצר, הרי שהשקר מוצדק מבחינה מוסרית. כיצד משפיעה הכוונה על מוסריות השקר? הכוונה בשקר משנה את האופן שבו אנשים תופסים אותו. כאשר
העובד מבין שהשקר נועד לתועלת הלקוח ולא להרע לו, הוא יכול ... היו באמת מביאים תועלת ממשית, הם היו מוצדקים, אך מכיוון שהשקרים אינם באמת מועילים, הם לא לגיטימיים. מתי שקר נחשב למעשה מוסרי במכירות? לסיכום, אליעד כהן מציע שהדרך לשכנע
עובד לשקר ללקוח היא להראות לו שהשקר נועד להועיל ללקוח. אם
העובד ישוכנע שהמטרה היא חיובית ושהלקוח ירוויח יותר מאשר ... שקרים לבנים והשפעתם איך לשכנע אנשים האם שקר יכול להיות חיובי? הדרכת אנשי מכירות איך ניתן לשכנע איש מכירות לשקר ללקוח למרות שהוא מסרב לכך? כאשר מנהל מכירות נתקל
בעובד שמסרב לשקר ללקוח בטענה שזה אינו מוסרי, השאלה המרכזית היא כיצד ניתן לשנות את עמדתו של
העובד בלי לאיים עליו בפיטורים או להבטיח לו תגמולים כספיים. מה באמת מפריע
לעובד לשקר ללקוח? ברוב המקרים,
העובד מסרב לשקר לא בגלל עצם השקר, אלא משום שהוא מרגיש רע עם כך. הוא תופס את השקר כדבר שלילי, בעיקר אם הוא חושב שהוא פוגע בלקוח. אך אם ניתן לשכנע את
העובד שהשקר מביא תועלת ללקוח או שהלקוח לא ייפגע ממנו, ייתכן שהוא ישנה את דעתו. האם שקר תמיד גורם נזק? כאשר
עובד טוען שהוא לא רוצה לשקר, ניתן לשאול אותו: - למה אתה חושב ששקר הוא דבר שלילי? - האם היית מסכים שישקרו לך אם היית מקבל מזה תועלת? אם
העובד יסכים שאם הוא עצמו היה מקבל תועלת משקר מסוים, אז זה ... את מוסריות השקר? כאשר אנשים מספרים שקרים לבנים כדי לגרום למישהו אחר להרגיש טוב יותר או להניע אותו לפעולה חיובית, השקר נתפס כפחות שלילי. ניתן להשתמש בגישה זו ולומר
לעובד שהשקר לא נועד לרמות את הלקוח לרעתו, אלא כדי לעזור לו לקבל ... תועלת: - אנשי דת שמציגים הוכחות שאינן מדויקות כדי לחזק את אמונת המאמינים, מתוך מחשבה שזה יועיל להם. - רופאים שמשמיטים מידע כדי למנוע פאניקה בקרב מטופלים. לסיכום אם
העובד תופס את השקר כמעשה שלילי משום שהוא חושב שהוא פוגע ... בכך פגיעה מוסרית, אלא אמצעי להועיל ללקוח. אתיקה במכירות שקרים לבנים והשפעתם איך לשכנע אנשים האם שקר יכול להיות חיובי? הדרכת אנשי מכירות עכשיו הנושא הוא כזה נניח שיש לך
עובד ואתה מנהל חברת מכירות ו