...
בעבודה, איך להתייעל
בעבודה? ייעול
עובדים, איך לייעל את
העובדים? לשכנע
עובדים, שכנוע
עובדים, יעוץ ארגוני, יעוץ למנהלים, יעוץ לנהל
עובדים, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, שכנוע אנשים איך לשכנע
עובדים להתייעל בלי ליצור התנגדות? כשמנהלים שואפים לשפר את היעילות של
העובדים שלהם, לעיתים קרובות נוצרת התנגדות פנימית אצל
העובדים עצמם. לפי אליעד כהן, אחת הסיבות המרכזיות לכך היא האופן שבו המנהל מציג את רעיון ההתייעלות
לעובדים . אם המנהל יגיד
לעובדיו: אתם
עובדים קשה, אבל בואו נעצור לרגע כדי להתבונן ולהשתפר, הדבר עלול להתפרש אצלם כאילו הם לא
עובדים מספיק טוב, ושהמאמץ הרב שלהם לא מוערך באמת. אליעד מדגיש כי חשוב להבין את נקודת המבט של
העובדים. עובדים רבים חווים לחץ גבוה ועומס
בעבודה, ולכן כשמבקשים מהם לעצור ולהתבונן, זה נשמע להם כמו עומס נוסף, שמתווסף למאמץ הקיים. המנהל צריך להציג את רעיון ההתייעלות בצורה אחרת - לא כמאמץ נוסף, אלא כהקלה שתאפשר
עבודה יעילה יותר, שבסופו של דבר תביא לפחות לחץ וליותר נינוחות. לדברי אליעד, המנהל חייב להבהיר
לעובדים למה ההתייעלות חשובה קודם כל לו עצמו. לדוגמה, במקום להגיד אני רוצה שתעבדו יעיל יותר כי זה טוב לארגון, כדאי לומר: אני רוצה שהסביבה שלנו תהיה נעימה יותר, כדי שגם לי וגם ... המנהל יוצר אינטרס משותף וברור, ומפחית את הסיכוי להתנגדות. מדוע חשוב להראות
לעובד מה התועלת שלו בהתייעלות? כשמבקשים
מהעובדים לשנות הרגלי
עבודה ולהיות יעילים יותר, חובה
שהעובד ירגיש שהוא מקבל משהו בתמורה למאמץ שלו. אליעד מדגים זאת על ידי כך שהוא אומר שאם
העובד מתבקש להוסיף עוד שעה ביום להתבוננות במטרה לשפר את יעילותו, הוא עלול לתפוס זאת כמעמסה נוספת.
העובד יחשוב לעצמו: אני
עובד קשה תשע שעות, ועכשיו אני צריך להוסיף עוד שעה? בשביל מה?. הדרך של אליעד להתמודד עם ההתנגדות היא ליצור אצל
העובד אינטרס ברור. למשל, אם תגיד
לעובדים: אם תוסיפו שעה להתבוננות וחשיבה, תוכלו בתוך כמה שבועות לבצע את אותה כמות
עבודה בפחות זמן,
העובדים עשויים לראות בכך רווח אמיתי - ל