... מנהל
עובד, יחסי
עובד מנהל, שביעות רצון
העובדים מהמנהל, מנהל טוב או מנהל רע, מנהל
שהעובדים אוהבים אותו, מנהל
שהעובדים לא אוהבים אותו, מנהל נערץ, מנהל כושל, מנהל גרוע, דירוג מנהלים, ציון מנהלים, ניהול מנהלים, איכות ניהולית, ללמוד לנהל, יעוץ למנהלים, מנטורינג למנהלים, ללמוד לנהל
עובדים, לגרום
לעובדים לאהוב אותך, מוטיבציה
לעובדים, ניהול רעיל, מנהל רעיל, מנטור למנהלים וכאן נדבר על מערכת היחסים שבין המנהל לבין
העובדים שלו. ונשיב לשאלות הבאות: האם מנהל טוב אמור לשאוף לכך
שהעובדים שלו יאהבו אותו ושירצו
לעבוד איתו וכולי? האם מנהל טוב נמדד גם לפי כמה
שהעובדים שלו אוהבים אותו? האם ואיך היחס של
העובדים כלפי המנהל, מעיד על איכות הניהול של המנהל שלהם? האם הגיוני למדוד מנהל טוב, גם לפי כמה
שהעובדים שתחתיו רוצים
לעבוד איתו וכולי? איך מנהל טוב אמור לגרום
לעובדים שלו להרגיש כלפיו? איך מנהל טוב אמור לגרום
לעובדים שלו להתייחס אליו? ועוד. אז לכאורה בפשוטם של דברים, הגיוני לומר שמנהל טוב אמור לגרום
לעובדים שתחתיו לאהוב
לעבוד איתו, להעריך אותו, לכבד אותו וכולי. כי אם
העובדים לא אוהבים את המנהל שלהם, הרי שזה יכול להעיד על כך שהמנהל שלהם לא מנהל אותם בצורה נכונה. ובכל ארגון, אם נשאל את
העובדים אם המנהל שלהם הוא מנהל טוב או רע, בעיניהם, הם ידרגו אותו בין השאר, גם לפי כמה שכיף וטוב להם
לעבוד איתו
ולעבוד מולו. ומאוד חשוב איך
שהעובדים מתייחסים למנהל שלהם וכמה הם מעריכים אותו וכולי. אז זהו, שלא כך הם ... מי אנחנו בודקים אם המנהל הוא מנהל מוצלח או מנהל כושל. כי מי שיש שכל בקודקודו יבין, שכמעט תמיד עשוי להיות פער גדול ביותר בין איך
העובדים בארגון תופשים את המנהל שלהם, לבין איך המנהל של המנהל, תופש את המנהל שתחתיו. ואני אסביר. כאשר אנחנו נשאל
עובדים בארגון
שעובדים מתחת למנהל מסוים, מה דעתם על המנהל שלהם וכולי? הם יענו מנקודת המבט שלהם, ביחס לציפיות שלהם מהמנהל שלהם. ומה בדרך כלל יהיו הציפיות של
העובדים מהמנהל שלהם? בדרך כלל הצפייה המרכזית תהיה, שהוא ינהל אותם כמה שפחות כדי שהם יעבדו כמה שפחות. וברור שיש כאן אולי הכללה ואולי הגזמה. אבל במהות באופן עקרוני, אנשים לא אוהבים
לעבוד. ואנשים אוהבים
לעבוד כמה שפחות ולקבל כמה שיותר תגמול, גם בלי ל