עבודה קשה, מנוחה, לעבוד או לנוח, שכל או רגש, קונפליקט רגשי, עבד של הרצון, לטחון מים, להתאמץ לא להתאמץ, חופש מוחלטעבודה קשה, מנוחה, לעבוד או לנוח, שכל או רגש, קונפליקט רגשי, עבד של הרצון, לטחון מים, להתאמץ לא להתאמץ, חופש מוחלט האם יש ... הוא מכנה שכל ורגש. ישנם מצבים שבהם האדם מתלבט האם להקשיב לרגש שאומר לו לנוח, או לשכל שאומר לו לעבוד. הוא מציין כי המונחים שכל ורגש הם רק ביטויים לתיאור של רצונות סותרים, ומוסיף שאין באמת הפרדה ברורה בין ... אותו הוא רגש או שכל, ולרוב הוא פשוט מתמודד עם שני רצונות מנוגדים או יותר. מה גורם לקונפליקט בין לעבוד לבין לנוח? הקונפליקט מתרחש כאשר לאדם יש רצון מסוים - למשל, רצון לנוח, אך במקביל הוא חש חובה כלשהי לעבוד, מה שיוצר מאבק פנימי. אליעד מדגיש שכדי להבין את הקונפליקט, צריך לזהות מה מניע כל צד. לדוגמה, הרצון לנוח נובע בדרך כלל מחיפוש אחר הנאה או מההרגשה הטובה של חוסר מחויבות. מנגד, הרצון לעבוד קשור בתחושת המחויבות או הרצון להשיג מטרה מסוימת. אליעד נותן דוגמה ספציפית של מישהי שחווה התלבטות האם לעבוד או לא לעבוד, ומסביר לה שהדילמה הזו נובעת בעצם משני אינטרסים פנימיים מתחרים: מצד אחד הרצון להצליח ולהתקדם, ומצד שני הרצון לנוח ... מהותי בין שני הרצונות. זה נעשה דרך התבוננות כללית ורחבה על המצב. למשל, אליעד אומר שבכל מקרה, האדם תמיד עובד עבור הרצון שלו. הוא מסביר שגם במנוחה, האדם עובד קשה מאוד כדי לממש את הרצון שלו לנוח. הרצון תמיד קיים, תמיד דורש מאמץ ומחויבות, ולכן האדם בעצם אף פעם לא נמצא במנוחה מוחלטת או בעבודה מוחלטת. האם באמת אפשר להגיע למצב של חופש מוחלט? אליעד מדגיש שיש רמה פנימית גבוהה יותר, שבה האדם יכול ... רצונות פנימיים שלו, ששניהם דורשים מאמץ ושניהם נותנים תחושת סיפוק חלקית בלבד. האדם מבין שכל מה שהוא עושה זו עבודה תמידית לשם סיפוק רצונותיו, ולכן אין באמת מצב של לא לעבוד או לנוח באופן מוחלט. לדוגמה, הוא מתאר מצב שבו מישהו עובד ומתוסכל מכך, ואומר לו לדמיין שהוא נח זמן רב כל כך עד שהוא בעצמו כבר ירצה לעבוד, ואז לחוות מחדש את העבודה כבחירה נעימה. הוא מסביר שככל שאדם יבין לעומק שגם העבודה וגם המנוחה הן בעצם רק סוגים שונים של עבודה עבור הרצון, כך הוא פחות יסבול מהקונפליקט, כי הוא יבין שהמהות זהה. למה אנשים נשארים עבדים של הרצון שלהם? ... או להבין ששום רצון הוא לא באמת טוב יותר או רע יותר. ברגע שהוא מפסיק לראות הבדל מהותי בין עבודה למנוחה, הוא יוצא לחופשי. מה הפתרון האמיתי למאבק בין לעבוד או לנוח? הפתרון האמיתי לפי אליעד הוא להגיע לתפיסה פנימית שבה אין באמת הבדל בין המושגים. ככל שהאדם מתבונן בצורה כללית יותר על החיים שלו, הוא מבין שבין אם הוא עובד או נח, הוא תמיד פועל על מנת להשיג משהו - סיפוק הרצון. במצב כזה, כל הקונפליקטים מתבטלים, כי האדם כבר לא רואה את העבודה או את המנוחה כדברים שונים במהותם. אליעד מדגיש שההסתכלות השורשית והעמוקה הזו מחזירה את האדם למחנה המשותף של כל ... ומוציאה אותו מהסבל שנגרם מהמאבק בין שני רצונות שנראים מנוגדים רק ברובד השטחי. איך לפתור קונפליקט פנימי? מה עדיף לעבוד או לנוח? שכל או רגש איך להחליט? איך להשתחרר מהקונפליקט הרגשי? איך להיות חופשי מהרצון? מה זה חופש מוחלט? האם אפשר לא לעבוד בכלל?