... נקבעו ללא כל סיבה. זהו רצון ללא סיבה, רצון שפשוט רוצה כך, ללא אינטרס או כוונה נסתרת. האם יש בחירה חופשית או שאנחנו עלה נידף ברוח? אליעד מתאר את
המציאות כגורם העליון שמפעיל את הכל, כולל אותך. אתה לא בחרת להיוולד ולא בחרת להיות קיים.
המציאות היא זו שמחליטה שאתה תהיה קיים, שתחווה, שתרגיש, שתחשוב ושתפעל. הרצונות שלך אינם שלך באופן עצמאי, אלא
המציאות גורמת לך לרצות דברים מסוימים. הוא משתמש במטאפורה של שערה או בובה על חוט, כשהאדם משוכנע שהוא הולך ופועל באופן עצמאי, אבל למעשה הוא מובל על ידי חוטים שמחברים אותו
למציאות כולה. למשל, כאשר אתה הולך ברחוב אתה בטוח ... תוצאה של משהו אחר שקדם לה, והיא גם הסיבה לפעולה אחרת שתבוא לאחריה. במילים אחרות, אין לך שום שליטה אמיתית, אתה בסך הכל זרועה מבצעת של הרצון של
המציאות. אין לך שום בחירה חופשית אמיתית, כי הכל ... הראשוני הוא בו - זמנית גם הרצון וגם חוסר הרצון, מתוך נקודת אחדות מוחלטת. אם אדם שואל מה אני באמת רוצה? ומגיע אל ההבנה שהוא רוצה משהו רק בגלל
שהמציאות רוצה שהוא ירצה אותו, הוא מגיע למקום של שחרור מוחלט, משום שאין לו יותר שום רצון עצמאי. הוא מבין שהוא חלק בלתי נפרד
מהמציאות כולה, ואינו שולט בדבר, גם לא ברצונות שלו. למה הרצון להבין מרחיק ומקרב אותך לאמת המוחלטת בו זמנית? אליעד מסביר שלרצות להבין את
המציאות או חוקיות מסוימת, פירושו לחפש אמת יחסית ... כי בסוף ההבנה היחסית נמצאת האמת המוחלטת. האדם שחותר להבין, למעשה מנסה למצוא הגדרות ברורות וחוקיות מוגדרת, אבל אליעד מבהיר שאין חוקיות מוגדרת
במציאות, אלא היא עירוב של כל החוקים האפשריים יחד.
המציאות היא הכל בבת אחת, ולכן אי אפשר באמת להבין אותה עד הסוף על ידי הגדרות מוגבלות. מה המשמעות של להיות אלוהים ואיך זה משפיע על חוויית החיים שלך? כשאתה מגיע להבנה שאתה הוא
המציאות כולה, שאתה אלוהים, יש שלוש פרספקטיבות שדרכן ... הכל מושלם: כי כל מה שקורה הוא בדיוק מה שאתה כאלוהים רוצה, ולכן שום דבר לא יכול להיות לא טוב. הכל נורא: כי ביחס לשלמות המוחלטת אין שום יתרון בזה
שהמציאות קיימת, ולמעשה היא רק מכילה חסרונות ... האדם צריך להיות מדויק עם עצמו ולשאול עד הסוף, מה אני באמת רוצה, ולמה אני רוצה זאת, עד שהוא יגיע להבנה הבסיסית ביותר, שהוא עצמו אלוהים, שהוא עצמו
המציאות, ושהוא זה שיוצר את הכל בכל רגע מחדש. מהו הרצון הראשון? האם יש בחירה חופשית? האם אני חלק
מהמציאות? למה
המציאות קיימת? האם אני אלוהים? איך מגיעים לאמת ... את החוקים בפעם הראשונה, מחוקקים אותם בלי סיבה מוגדרת. פשוט חוקקו את החוקים. זאת אומרת, שאלוהים רוצה, כי ככה הוא רוצה. כול הרצונות, ההתחלה היא
שהמציאות גורמת לי לרצות את זה. אני מבחינתי לא צריך את זה, אבל
המציאות עושה שאני אהיה קיים, וגורמת לי לרצות את זה. גם זה שאני קיים, אני לא בחרתי. אין מה לעשות נגד זה, אמרו לי להיות קיים, ואמרו לי לעשות. אבל למה
המציאות רוצה? מנקודת מבט אחת זה ללא סיבה, זה הרצון ... מסתכל על הרצון הראשון, שמצד הכלום נהיה משהו, אם אתה הולך צעד אחד אחורה משם, אז אתה מגיע לנקודה שאין הבדל בין רוצה ללא רוצה. מה זה אומר, מצד אחד
המציאות רוצה שיהיה בקבוק, וגם
המציאות לא רוצה שיהיה בקבוק. אך באחדות אין הבדל בין
המציאות רוצה לבין
המציאות לא רוצה. יש מקום במרכאות שבו אין הבדל בין ... עם הסיבות עד הסוף. אם תלך עם השכל עד הסוף, תהיה חייב לדעת מדוע אתה רוצה את זה, אז תגיע להבנה שתביא אותך לחוויה שהיא - אני רוצה את זה, כי עכשיו
המציאות רוצה שאני ארצה את זה. אני אוכל, כי
המציאות רוצה שאני יאכל, ואין שום סיבה נוספת. קודם כל תכיר בכך שאתה זרועה מבצעת, אתה לא ישות עצמאית. אתה לא יכול לעשות כלום מבלי
שהמציאות תגרום לך לעשות זאת. אתה לא יכול לחשוב מה ... להרגיש מה שאתה רוצה, לא תלוי בך מה תדע, לא תלוי בך מה תזכור, לא תלוי בך מה תבין, שום דבר לא תלוי בך. אתה יודע עכשיו את מה שאתה יודע, כי כרגע
המציאות גורמת לי לדעת את זה. למה אני קיים? כי
המציאות רוצה שאני אהיה קיים. זה הבסיס, ומה הוא ... אתה שווה שום דבר. ואם אתה מתבונן בזה ומבין את זה, אז אתה כאילו נעלם. נגמר האני, אין אני יותר. ואם אתה נעלם, וכאשר אתה אומר אני, אז אתה מתכוון
למציאות. כשאתה אומר, אני הולך, מי זה אני, הוא בסך ... יכול לעשות שום דבר. אבל אחרי שאתה חווה פחד וביאוס, אתה למעשה כמו עלה נידף לטוב ולרע, בכל מקרה ההבנה הזאת נותנת לך להכיר בדבר הבסיסי ביותר שהוא,
שהמציאות קיימת.
המציאות קיימת פירושו שהיא גם מפעילה אותך. שאתה חלק ...