אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טוב ורע - תמיד יהיה גם רע, ולעולם אין שום רע - מעל השכל האנושי
... השכל האנושי ובו יתבאר, כי מצד אחד, מחויב המציאות שיהיה לאדם רע. ומצד שני מחויב המציאות שאין שום רע כלל (באנלוגיה ל: מחויב שיש נפרדות, ומחויב שאין נפרדות, אלא הכל אחד). כי הרע ... רע, לשם כך צריך האדם לרצות דבר אחר שלא קיים במציאות כרגע. כגון לדוגמה, כאשר האדם סובל מכאבים, שכדי שהאדם ירגיש מכך רע, לשם כך צריך האדם לרצות ... ואם האדם לא היה יכול לחשוב ולדמיין צורת מציאות כלשהי, הרי שהאדם לא היה יכול לרצות אותה. וכאשר לא ניתן לרצות משהו, הרי שלא רע, כאשר הוא ... אם כן, כי רע לאדם, רק משום שהוא חושב שצורת המציאות שלו, היא אינה מחויבת המציאות, אלא רק אפשרית בלבד. כי האדם חווה צורה כלשהי של המציאות. והאדם חושב, שהצורה הזאת, היא לא מוכרחת להיות קיימת. ונדמה לאדם, שיכולה להיות, גם צורת מציאות אחרת. והאדם רוצה צורת מציאות אחרת, ועל ידי זה רע לאדם. אבל, אם היה ברור לאדם, שמחויב שהוא ירגיש רע, עד כדי כך שהאדם לא היה יכול לחשוב על צורת מציאות, שבה הוא מרגיש טוב, הרי שזה היה גורם לכך, שהאדם היה מפסיק לרצות להרגיש טוב, ואז ממילא הוא ... דהיינו, שהאדם לא באמת מבין, את החוקיות של המציאות, שלפיה הוא חווה את הסבל שלו. ולהבין את החוקיות של הסבל, פירושו להבין גם את החוקיות של ... שלו, הרי שהאדם הזה, לא מבין את החוקיות של המציאות, שלפיה הסבל והאושר שלו מופיעים. והאדם סובל, רק משום שהוא לא מבין את החוקיות של הסבל והאושר ... שלו, הרי שהוא היה יודע, שמצד אחד, מחויב המציאות שהוא תמיד ירגיש גם רע וגם טוב. ומצד שני, מחויב המציאות, שאין שום טוב ורע כלל. כי כל זמן שהאדם יודע שהוא קיים, הוא תמיד ירגיש רע כלשהו. כי הקיום של ... וכל זמן שיש לאדם רצון כלשהו, הרי שמוכרח המציאות, שהוא ירגיש גם טוב כלשהו וגם רע כלשהו. כי הרצון של האדם להשיג צורה מוגדרת כלשהי (וגם להשיג ... את זה, שהאדם ירגיש טוב ורע. ולכן, מחויב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע וגם טוב. כי בכל דבר שיש בעולם, יש בו גם טוב כלשהו. כי כל דבר שיש בעולם, הוא חלק מהשלמות של המציאות, שמתבטאת באין סוף צורות. ובכל צורה, יש היבט כלשהו של השלמות, היבט ייחודי לאותה הצורה, היבט ... בעולם, יש גם טוב וגם רע כלשהם. ולכן, מוכרח המציאות, שהאדם ירגיש גם טוב וגם רע תמיד. וכאשר האדם מרגיש רע, אם האדם חושב ומדמיין שהוא יכול להרגיש ... כאשר האדם מבין באופן מחויב ומוחלט, שמחויב המציאות שהוא תמיד ירגיש גם רע וגם טוב, דהיינו, כאשר האדם מבין בשלמות, שאין בעולם שלנו שום שלמות, אז ... כך שהאדם סובל, רק משום שהוא חושב, שאפשרי המציאות שהוא ירגיש רע, ושאפשרי המציאות, שהוא ירגיש טוב. אבל אם האדם מבין את החוקיות של הטוב והרע, על ידי זה האדם מבין, שמוכרח שהוא ... טוב ורע. ואז, כאשר האדם מבין שזה מוכרח המציאות, אז ממילא האדם לא יכול לדמיין את עצמו במצב אחר, שבו הוא לא מרגיש גם רע, אלא האדם מסוגל ... עפ השכל וההיגיון הנל, נראה כי מחויב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע. ואכ, מאחר שהשכל מחייב שהאדם תמיד ירגיש גם רע, אכ, למה האדם לא מוכן ... היא פשוטה, כי אכן מצד השכל האנושי, מחויב המציאות שהאדם ירגיש תמיד גם רע, ושלעולם האדם לא יוכל לחוות את השלמות, כי בכל דבר יש חיסרון וכולי, ... את האמת, שכל מה שהוא עצמו מבין, זה לא מחויב המציאות, אלא רק אפשרי המציאות בלבד. כי מנקודת המבט של השכל האנושי, שבה, דבר והיפוכו הם שונים זה מזה, מנקודת המבט הזו, כל ... שדבר והיפוכו הם אחד. אבל אם יסתכל האדם על המציאות, מנקודת מבט שבה הכל אפשרי, בלי שום מחויבות להיצמד לחוקי הלוגיקה של השכל האנושי, הרי שניתן ... המבט הזו, אכן אין שום שלמות כלל, ומחויב המציאות שלא תהיה שלמות לעולם. כי כל דבר, הוא חסר ונפרד, מכל מה ששונה ממנו. ואעפכ, גם מנקודת המבט של ... ולכן, גם כאשר האדם מבין בשכל שלו, שמחויב המציאות שהוא תמיד ירגיש גם רע, הרי שהאדם לא מוכן לקבל את זה. כי הידיעה המחויבת מצד השכל, היא לא באמת מחויבת, מצד המציאות. כי השכל עצמו מבין, שהוא עצמו, רק נקודת מבט אפשרית בלבד. ולכן, גם לשכל עצמו, יש ספק לגבי ...
איך להפסיק לרצות להרגיש טוב מהות הסבל יכולת קיום לחשוב תקווה שיהיה טוב כאשר הוא מרגיש גבולות השכל
משוגע או חכם, משוגע שחושב שהוא חכם, חוכמה משוגעת, שיגעון חכם, חכם או משוגע
9:03משוגע או חכם, משוגע שחושב שהוא חכם, חוכמה משוגעת, שיגעון חכם, חכם או משוגע
... הרעיון הוא להביא את האדם למצב שבו הוא מטיל ספק במחשבותיו שלו, כולל במחשבות על מהו שיגעון ומהי חוכמה. מדוע קשה לנו לקבל שהמציאות יכולה להיות גם וגם בו זמנית? אליעד כהן משתמש בדוגמאות מחיי היום - יום כדי להמחיש את הקושי של האדם לקבל מציאות שבה דבר אחד הוא בו - זמנית שני דברים ... מוכן לקבל את זה במקרה אחד ולא במקרה אחר. אליעד מסביר שהקושי נובע מכך שהאדם בטוח לחלוטין שההיגיון שבו הוא משתמש כדי לפרש את המציאות הוא האמת המוחלטת. אליעד מבהיר שכל עוד האדם בטוח שהחוקים ההגיוניים שלו (כמו מה שיש - יש, ומה שאין - אין) הם מוחלטים ונכונים תמיד, הוא לעולם לא יוכל לקבל מציאות סותרת. לכן, בעיני האדם הרגיל, מי שחושב הפוך ... אליעד כהן מסביר שההיגיון שהאדם משתמש בו כדי להגדיר מה נכון ומה לא נכון הוא לא בהכרח האמת המוחלטת. הוא טוען שכל תפיסת מציאות היא מוגדרת באופן מסוים, ולכן אינה יכולה להיות נכונה באופן אבסולוטי. הוא מוסיף שאם האדם מבין שההיגיון שלו הוא רק דרך אחת מיני רבות להבין את המציאות, אז הוא יכול לקבל את הרעיון שהמציאות יכולה להיות גם וגם - גם מלאה וגם ריקה, גם אחד וגם לא אחד. אליעד מסביר שההבנה הזו היא המפתח לשחרור מהשיגעון - השיגעון של לחשוב שאתה יודע בדיוק מהי המציאות. לפי אליעד, האמת נמצאת דווקא בהבנה שהמציאות היא לא מוחלטת, ושכל מה שהאדם חושב הוא בעצם יחסית למציאות שהוא בחר להאמין בה. עם מי בעצם מדברים כאשר ... היחידה. אליעד מסכם ומדגיש כי בכל אדם קיימים שני הצדדים האלה: המשוגע והחכם. אף אדם אינו משוגע מוחלט או חכם מוחלט, כי כל תפיסת מציאות מוגדרת אינה יכולה להיות האמת האבסולוטית ... לחכם? איך לדעת אם אני בטוח במשהו בטעות? האם אפשר להיות גם משוגע וגם חכם בו זמנית? מהי האמת המוחלטת? למה קשה לקבל סתירות במציאות? איך להשתחרר מההיגיון שלי? ...
קושי היפוך בעיות איך לראות את האמת לשאול שאלות תפיסת לגרום לשאול
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
... המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות איך אני יכול להבין שאני אלוהים אם אני חווה את עצמי כבן אדם? בתחילת השיחה, עולה ... שונים. אבל זה עדיין מותיר את השאלה של למה אני חווה את המינון הזה ולא אחר. השאלה נובעת ממקום של הנחה - הנחה שיש הפרדה בין המציאות (אלוהים) וביני. הסיבה שאני שוכח שאני חלק מהמציאות היא שמצד האמת אין הפרדה כזו. כשאני חושב שיש מציאות אחת שהיא אלוהים, ואני מציאות אחרת שהיא אני, אני למעשה מפספס את האמת - אין בכלל הפרדה בין אלוהים לבין הצורה ... היא שאין הבחנה בין הצורה של השולחן לבין מהותו, כי כל דבר הוא למעשה מהות אחת - אין נפרדות בין מהות לצורה. מה זה אומר להיות אחד עם המציאות? במהלך ההסבר, האליעד מסביר שלמעשה אין שום כוח חיצוני לך - אתה גם השמש, גם הים, ... תמיד נפרדים בין ישויות. אבל ברגע שאנחנו מבינים את האחדות, נשאלת השאלה מדוע יש סבל? התשובה היא שאנחנו עדיין מפרידים בין החלקים של המציאות לבין השלם. מהות הצורה וההוויה הבדל בין נפרדות לאחדות הבנת אלוהים והאדם ההבדל בין ... המצומצם ולא האלוהים הגדול? אבל השאלה שלך בנויה על שתיים, על הפרדה בין אלוהים לבינך. אתה חושב שיש הפרדה בין האני המצומצם לבין המציאות, ברור לך שאתה קטן והמציאות גדולה. יש מציאות שהיא השלם ויש אותי הנפרד, והשאלה שלך יוצאת מנקודת הנחה שיש הבדל בין המציאות לבינך המצומצם. וזה מה שאני מנסה להסביר לך שאין כלל הבדל. השכל הרגיל שמבדיל בין ... האמת אין אלוהים חיצוני לך. הסיבה שאתה שוכח את זה שחולם את החלום, היא שאין מישהו שחולם את החלום. הסיבה לכך שאתה שוכח שאתה חלק מהמציאות שמקיפה אותך, היא בגלל שאין מציאות שמקיפה אותך. למה? כי אין הבדל בין הצורה למהותה. הצורה הסופית זה אתה המצומצם, המהות שלך זה המציאות או אלוהים, ואתה שואל, איך אני הצורה שמחובר למהות, איך אני שוכח את המהות? התשובה ... היא שלך, ולא של אלוהים, כי בסוף הבחירה היא שלך ולא של אלוהים. בסוף, אתה המצומצם הוא אלוהים. כול זמן שהאדם מפריד בינו לבין המציאות, תמיד תהיה לו שאלה, כל מיני שאלות שבנויות על ההפרדה ביני לבין אלוהים. אם אני גם ... תוכנית על אוכל למשל, ובערוץ 30 אין תוכנית על אוכל, למעשה כאן יש ושם אין. ולכן יש הבדל. אני טוען שאם אדם מתעמק במוח שלו, להבין את המציאות, הוא בסוף לא יבדיל בין יש לאין. מה זה אומר? הוא יגיד זה ערוץ 22 ויש תוכנית על ... לבין המהות שלה. למשל האדם הולך בים והשמש קופחת לו על הראש, והוא מקבל מכת שמש, אז הוא כועס על השמש. אבל מי למעשה גרם למכת השמש? המציאות או אלוהים. האדם למעשה חווה, אני העבד ואלוהים הוא המחליט, אני לא שולט והמציאות שולטת בי. אני יכול להיות קיים או לא להיות קיים, המציאות חייבת להיות קיימת, ולי אין כוח לשלוט בשמש, ואלוהים שהוא הסיבה הראשונה, מחויב המציאות, שהיא תמיד קיימת, שיש לה את כל הכוחות, ואני תלוי בחסדים של אלוהים, הוא מחייה אותי, והיא עכשיו גורמת שתהיה עלי שמש. ולכן מכאן האדם חווה סבל. ולכן האדם רוצה להתחבר למציאות. מה אני טוען, אני אומר לאדם, תקשיב, אתה הוא השמש, אתה גורם שהשמש תזרח. אבל האדם יגיד מה פתאום אני? זה המציאות שמפעילה את השמש, אני פה והשמש שם, איך אני אפעיל את השמש? אני אומר לך, אתה מהווה ... של השמש. אני זאת צורה של הוויה, השמש היא צורה של הוויה, יש הבדל בין הצורה לבין המהות שלה. אין לי בעיה שתגיד שאני זה המהות של המציאות, אבל האמת היא שאין הבדל בין הצורה לבין המהות שלה, האדם הוא ההוויה של השמש והשמש ... שהצורה הסופית, היא אחת מוחלטת עם הראשון בשרשרת, שהצורה הסופית היא עצמה המהות, אז נגמרו לך השאלות. יש כאלה שאומרים, שאני זה אני, והמציאות היא המציאות. יש כאלה שאומרים אני אלוהים, והצורות הם שלי. אבל יש הבנה שאומרת שאין הבדל בין ההוויה לצורה. כולם בשלב כל שהוא מוכנים לקבל את זה, שיש מהות למציאות. אי אפשר בשכל לקבל את זה, שזה שמשנה זה גם לא משנה. אי אפשר לקבל בשכל, שאין הבדל ... לך שזה אתה. זה לא שאני אומר לך שאת גדולה יותר מכל המקום והזמן, אני לא אומר שאת רק אלוהים, אני אומר שאין הבדל בין הוויה של כל המציאות לבין השולחן. אני מנסה להסביר לכם, שהשולחן שהוא ישות מצומצמת אין הבדל בינו לבין ... שונים? אליעד: כן, אבל לא תהיה בעיניך משמעות לשונה. זה הדבר הכי חכם משוגע ששמעתם אי פעם, והוא התשובה לכל השאלות. יש שני רבדים במציאות, הרובד הראשון זה שיש נפרדות. ואז האדם מתבונן פנימה ומגלה שיש דבר כזה אחדות, יש ... להבנה שאין הבדל בין האחדות לנפרדות, אין הבדל בין המהות לצורה, זה אותו אחד. מה זאת אומרת? האם אתה רוצה להגיד שהיד הזאת, היא מהות המציאות? האם היד תמיד קיימת, תמיד מחויבת המציאות, היא הסיבה הראשונה וכו? הרי היד היא צורה, היא תוצאה של משהו, אז איך היא יכולה ...
מחויב המציאות נפרדות ואחדות תחושה של צמצום אני ולא אני התנהלות להבין שאתה אלוהים הצורה והמהות הם אחד ניהול
חיבור הרגש והשכל, חוויית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת
חיבור הרגש והשכל, חוויית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת
... כהן מסביר כי תפיסת האני היא למעשה תפיסה של צורה בתוך מקום וזמן. כאשר אדם חושב על עצמו, לרוב הוא תופס את עצמו כישות ייחודית ומבודדת, אך במציאות, האדם הוא בסך הכל צורה אחת מיני אינספור צורות הנעות בתוך מרחב וזמן אינסופיים. הבנה עמוקה של הרעיון הזה אמורה לשנות מהיסוד את חוויית המציאות של האדם, ואת האופן שבו הוא מתייחס לעצמו ולסביבתו. לפי אליעד, רוב האנשים לא מרגישים ביום - יום שהם רק צורה בתוך המקום והזמן, אלא חווים את עצמם כישות נפרדת, בעלת רצונות וחוויות ייחודיות. לכן, לדבריו, אדם שיבין באמת את הרעיון שהוא רק צורה של מקום וזמן, יחווה את המציאות באופן שונה לחלוטין. לדוגמה, כאשר אדם אומר אני רעב, הוא לרוב לא חושב שזו צורה של זמן ומקום שרוצה לאכול, אלא מתייחס לזה כאילו יש לו ... ייחודי. מהו המקום והזמן שאליעד מדבר עליהם? אליעד מדגיש שההבנה של מהו מקום וזמן חיונית לצורך ההבנה של מה אני באמת. לדבריו, המקום והזמן הם מציאות אינסופית המכילה אינספור צורות ותופעות, ואחת הצורות הללו היא האדם. המשמעות של אני היא רק צורה זמנית וחולפת בתוך המציאות הזו, בדיוק כמו כוכב, עלה או כל חפץ אחר שקיים במרחב ובזמן. אחת הדוגמאות המפורטות שאליעד נותן היא ההשוואה בין אדם שאומר ירח או זבוב, ... אומר אני, הוא לא תופס את עצמו בצורה דומה, אלא מתייחס לעצמו בצורה אחרת, ייחודית. התפיסה הזו היא, על פי אליעד, הגורם לפער בין ההבנה השכלית של המציאות לבין החוויה הרגשית שלה. למה לא מספיק להבין את הרעיונות, וצריך גם להרגיש אותם? אליעד מדגיש שאדם יכול להבין רעיונית שהוא צורה של מקום ... הזו, הוא לא באמת הפנים אותה. הפער הזה בין ההבנה השכלית לבין החוויה הרגשית, הוא שגורם לאדם להמשיך לחוות חיסרון וסבל, ולהרגיש שהוא נפרד מהמציאות. לדבריו, מי שלא חווה את עצמו כחלק מהמציאות באופן טבעי ומלא, יתקשה בהמשך גם להרגיש שהוא אלוהים, כלומר, לחוות את המציאות בצורה מאוחדת ושלמה. כדי להגיע לחוויה כזו, אדם צריך לא רק להבין אלא גם לתרגל באופן תמידי את הרעיון הזה, במיוחד כאשר הוא מתמודד עם ... היטלר, כדי להמחיש את הרעיון הזה: אם אדם באמת היה חווה שהוא רק צורה בתוך המקום והזמן, האם היה מתייחס להיטלר כפושע או רק כעוד צורה נוספת של המציאות? מצד אחד, ברור לנו שהיטלר עשה דברים רעים. מצד שני, אם כל דבר הוא רק צורה של מקום וזמן, אין הבדל מהותי בין מה שעשה היטלר לבין כל דבר אחר שקורה במציאות. המטרה של הדוגמה הזו היא להראות עד כמה ההבנה שלנו של המציאות היא שטחית ולא שלמה, ועד כמה יש לנו שאלות ותפיסות שאנו נמנעים מלהתמודד איתן. מה המשמעות של האחדות בין כל הדברים? אליעד מסביר שהבנת האחדות פירושה שהאדם מפסיק לראות הבדלים מהותיים בין פעולות שונות במציאות. כלומר, לא אמור להיות הבדל מהותי בין פעולה של קניית ומכירת מכוניות לבין הצטרפות לטאליבן או טיפול בחולים. הכל הוא ביטוי של אותו הדבר ... וזמן. אך לדבריו, אם האדם עדיין מרגיש שיש הבדל, עליו להמשיך לשאול ולחקור עד שהוא מבין את המהות לעומק. הבירור הזה אמור להביא לחוויה שלמה של המציאות שבה האדם מרגיש באמת שהוא לא שונה מכל מה שקיים, ושהוא באמת רק צורה חולפת בתוך המקום והזמן. לסיכום, התהליך שאליעד מציע הוא ברור ואינטנסיבי, ודורש מהאדם לחקור באופן מלא ושלם את כל התפיסות והאמונות שלו, על מנת להגיע לחוויה אמיתית של מציאות אחדותית ושלמה. ההבנה הזו אמורה לא רק לשנות את החוויה האישית, אלא גם להביא לשלום פנימי, לסוף הסבל, ולחיבור בין השכל והרגש באופן מלא ומאוחד. מה זה חוויית האני? איך לחבר שכל ורגש? מה זה מקום וזמן? איך לחוות אחדות עם המציאות? מהי חקירת האמת? האם הכל שווה ערך? למה האדם רוצה דברים? אליעד: מי שהיה מבין באמת את כל מה שהסברנו, צריכה להיות לו חוויית מציאות אחרת, לגבי הנושא של האני. אין לי בעיה שנאמר, שאני זה צורה של מקום וזמן. האני זה משהו שקיים בתוך המקום והזמן. ההבנה הזאת עצמה אמורה ... בתוך המקום והזמן. יש אין סוף מקום ואין סוף זמן, יש אין סוף דברים ויש גם אני, וזהו. אם היית מבין את זה, שאני זה צורה של מקום וזמן, חוויית המציאות שלך הייתה שונה. כול אדם שביום יום לא חווה שהוא ישות שקיימת בתוך המקום והזמן, אלא שהוא חווה שהוא משהו מעבר לזה, זה אומר שהוא עוד לא ... זה מה שצריך לתרגל? אליעד: אתה צריך לחקור את האמת, מה זה, אני רוצה לאכול? זה גוף שרוצה לאכול, מה זה אומר? מי זה אני רוצה לאכול, מה זה אני? יש מציאות אין סופית שיש בתוכה אין סוף דברים, ואחד מהם זה אתה, ואתה לא ייחודי, ואתה זז. אבל ההתבוננות בזה מביאה לך את החוויה של זה. אתה צריך ... שאם מישהו מרביץ לך, אתה צריך לזכור שזה המקום והזמן רב עם עצמו. אם מישהו מרביץ לך, אתה אומר, הוא מרביץ לי, אבל מה זה אומר? ששני חלקים של המציאות זזים. זה ככה, אבל בא נגיד שזה גם ככה, שאם מישהו מרביץ לי, זה הוא מרביץ לי, אבל יחד עם זה אתה צריך לזכור שזה שני חלקים שזזים. אותו ... אבל תבדקי אולי זה בכלל חיסרון ולא יתרון? ולמשל חיסרון זה, שזה משגע לו את המוח, אבל אולי זה טוב לשגע את המוח? אם היא הייתה על כל הדברים במציאות מבינה שיש להם יתרון וחיסרון שווה ערך, אז היא לא הייתה אומרת שיש משהו שיותר טוב או יותר רע, כי הכל זה שווה ערך. האם מבחינתך לרצוח ...
מגשר אחדות תחושה של מקום וזמן להסביר להביא הוכחות לחזק את ההבנה שיגעון משמעות החיים
תינוקות חושבים, על מה תינוקות חולמים? שכל של תינוק, לפני הפוטנציאל של המציאות, להיות אלוהים, הכל בו זמנית, להיות דבר והיפוכו, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, להתבונן פנימה
53:00תינוקות חושבים, על מה תינוקות חולמים? שכל של תינוק, לפני הפוטנציאל של המציאות, להיות אלוהים, הכל בו זמנית, להיות דבר והיפוכו, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, להתבונן פנימה
... חושבים, על מה תינוקות חולמים? שכל של תינוק, לפני הפוטנציאל של המציאות, להיות אלוהים, הכל בו זמנית, להיות דבר והיפוכו, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, להתבונן פנימה על מה תינוקות חושבים וחולמים? בהרצאה זו מסביר אליעד כהן על נושא מורכב ומרתק במיוחד: מה חושבים תינוקות, על מה הם חולמים, ומהו השכל של תינוק לפני שהוא מגלה את המציאות. אליעד פותח בשאלה עמוקה: איך תינוק מגלה את ... נולד ללא ידע מוקדם, ללא שמות וללא מושגים. כשהוא רואה לראשונה את אמו, הוא לא יודע שזו אימא, אלא הוא לומד זאת באמצעות תהליך של הקשר בין חוויות לחושים. איך נוצרת מציאות בתודעה של תינוק? אליעד מסביר שלפני שיש מציאות ממשית קיימת, חייבת להיות קיימת אופציה. למשל, לפני שהיה אייפון, הייתה קיימת האפשרות שאייפון יהיה קיים. כך גם תינוק: כל המציאות מתחילה אצל התינוק כאפשרויות. אם לא הייתה ... לדמיין אינם קיימים כאופציות עבורנו. אי אפשר לדמיין דבר והיפוכו בו זמנית - כמו כוס מלאה וכוס ריקה באותו רגע בדיוק. אליעד ממשיך להסביר שכל דבר שאנחנו רואים או חווים במציאות הוא תוצר של אפשרות קיימת מראש. למשל, תינוק ... בין מה שהוא קולט לבין המשמעות שנותנת לכך הסביבה. דוגמה נוספת שנותן אליעד: תינוק שלא ילמדו אותו לדבר לעולם לא ידבר. זאת משום שהשפה מתפתחת מההקשרים שנוצרים בתוך המציאות . אם לא תהיה סביבו סביבה שתגיב לצלילים שלו, ... למרות זאת, אנו לא יכולים לדעת בוודאות מוחלטת מה בדיוק עובר עליו, מאחר שהידע שלנו על התינוק מבוסס תמיד על הפירוש שאנחנו נותנים להתנהגות שלו באמצעות השכל שלנו. מהי מציאות ומהי פוטנציאל? אליעד כהן נכנס לדיון עמוק יותר על מהות המציאות ועל כך שהכל נמצא כפוטנציאל עוד לפני שהוא מתגשם במציאות. הוא מסביר שיש נקודת מבט עוד לפני הפוטנציאל, מצב שבו כל האפשרויות קיימות בו זמנית, ללא הפרדה ביניהן. זוהי נקודת המבט שלפני ההיווצרות של המציאות, מה שאליעד מכנה לפני הפוטנציאל. מהי היכולת ... האמיתית היא לשאול שאלות פנימיות, להטיל ספק במובן מאליו, ולראות שהכל קיים כאפשרות בלבד. זו הדרך היחידה לגלות את האבידה האמיתית של האדם, ולהגיע להבנה השלמה של המציאות. בסופו של דבר, אליעד קורא למאזינים לא לקבל ... מאליו, להתבונן פנימה באמת, ולנסות להגיע לנקודת המבט שלפני הפוטנציאל, שבה כל הדברים קיימים ללא הבדל וללא הפרדה. על מה תינוקות חושבים? איך תינוקות לומדים לדבר? מהי מציאות ומהו פוטנציאל? מה המשמעות של להיות אלוהים? מהי התבוננות פנימית? האם מדיטציה עוזרת להבנת המציאות?
אופציה הבדלים להגיע להבנה תינוקות אלוהים אלוהות חוסר ודאות רגש
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
40:21מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
... נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על ... אין שכל, שכל שמעל השכל מהי הדרך לראות את המציאות בלי להשתמש בשכל? האם אפשר להבין את מה שאנחנו ... את ההפרדה הזו בין יש לאין, אפשר לראות את המציאות בצורה שונה, מבלי להיתפס לגבולות השכל. מהו מקור ... יש לאין. ברגע שמבינים זאת, אפשר לראות את המציאות דרך ההבחנה הזו, ולפני השכל. זהו שלב שבו התודעה ... של אין שכל של חכמים, שבה אין הגדרה נוקשה למציאות. הקשר בין אני לבין ההבחנה בין יש לאין מהו ... חודרים להבנה עמוקה, מתחילים לחוות את המציאות בצורה דו - כיוונית: מצד אחד, החושים והמוח ... הדברים. ניתן לראות את הצורה מבלי להאמין במציאותה כפי שהיא נתפסת על ידי השכל. איך לחקור את ... יש לאין, משוחררים מהגדרות נוקשות של מהות המציאות. מצד אחד, אנו ממשיכים לראות ולהבין את הדברים, ... שני, מבינים שאין שום חובת תפיסה נוקשה של המציאות כפי שהיא נתפסת בדרך כלל. האם כל הדברים זהים ... מחשבה ורצון? אליעד מסביר שברובד העמוק של המציאות, אין הבדל בין הצורות, המחשבות והרצונות. כל אחת ... הבדל בין ניתוח לבין חוויה בלתי נפרדת מהמציאות. מה התועלת בחוויה הזו? האם החוויה הזו קשורה ... בין יש לאין לא רק מעצבת את תפיסתנו את המציאות, אלא גם מאפשרת לנו לחוות את העולם באופן חופשי ... תשובה: כאשר מסתכלים על שולחן ורואים אותו כמציאות מוחשית, מתחיל להתעורר חיפוש פנימי: מאיפה הגיעה ... גלויה, אפשר לעשות צעד אחד אחורה ולראות את המציאות בלי להפריד בין יש לאין. זהו שלב שנקרא אין שכל ... את ההפרדה הזאת. זה לא מעלים את הצורות במציאות, אלא נותן אפשרות לבחור אם לראותן כקיימות או לא ... מה שמתגלה הוא שגם עצם האפשרות של קיום מציאות מחוץ לתודעה תלויה בהבחנה בין יש לאין. אם ... הופכת החוויה למשהו עמוק מאוד, שבו גם מושג המציאות ככלל תלוי בשאלה אם מפרידים בין יש לאין. הקשר ... העמוקה ביותר. כשמגיעים למצבים שבהם כל המציאות ומולה הבנה אחרת לחלוטין, נשארת רק הבחירה באותה ... שמי שמוכן לבחור באמת, מקבל גם אותה וגם את המציאות כולה בו - זמנית. זה נשמע כמו רמות עומק שונות ... בין לנתח לבין לא לנתח. אפשר לעסוק בניתוח מציאות כפי שרגילים, ועדיין להיות בתודעה שאין בה ... רבי נחמן והעומק הרוחני של בחירה בקיום המציאות דרכים מעשיות לחקירת החוויה של ראיית שולחן או ... לאין כולנו נעלמים. אתה בחוויה שלך בטוח, שהמציאות בכל מקרה תהיה קיימת, אפילו אם תמות או תחיה. ואתה רק בא וזז בתוך המציאות עצמה. מבחינתך המציאות זה דבר מחויב. האם יתכן שכול מה שיש יעלם פתאום, ... מביא אותך לחוויה, שהדבר הכי מוחשי לך, כל המציאות הזאת שקיימת, ואפילו האופציה שהמציאות קיימת גם זה תלוי בך. אם תפסיק להפריד בין יש לאין, אפילו האופציה שהמציאות קיימת - גם זה אין, גם זה אי אפשר לדעת. ואפילו ... נחמן הוא בצד השני של העולם, שכל הקיום של המציאות הזאת סותר את מה שהבנתי אותו. ואז חשבתי במי אני ... אליעד: השאלה באיזה עומק. באיזה רובד של מציאות אנחנו נמצאים. קח את כל מה שישנו, תקיף אותו ... לא שווה? אליעד: התשובה, תלוי באיזה עומק של מציאות מסתכלים. אם אתה מסתכל בצורה חיצונית אז ברור ...
הרגשה של אושר תמונה העמוקה ביותר חרדות כללית להפריד למה אני מרגיש תפישה על שכלית
רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת
1:46:56רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת
... הוא חיסרון במהותו. בכך, הוא לא ירגיש יותר צורך להימנע מהמחשבות או מהתחושות שגורמות לו לסבל, אלא יוכל לקבל את קיומו כחלק מהמציאות. איך ניתן להתגבר על האשליה של המורים הרוחניים? אליעד ... היא לא מודעת לחסרונה. כלומר, תחושת הקיום עצמה היא תוצאה של חיסרון - לא רק המהות, אלא כל ישות מודעת לקיומה מייצגת חיסרון במציאות. מהו האני ומהו החיסרון בתפיסה רוחנית? במהלך ההרצאה, ... להעביר את האמת הפנימית. אם אתה לא מודע לכך שהקיום עצמו הוא החיסרון, כל שיטה תישאר רק בעיניי עיוור שמנסה להימנע ממהות המציאות. תודעה ורוחניות מהות הקיום והאני הבנת החיסרון הפנימי ... במלכודת, יש מישהו שתפס אותך והוא מתעלל בך, וזה לא המחשבות שלך, ולא ההזדהות שלך עם המחשבות שלך, וזה לא החיסרון שאתה רואה במציאות וזה לא הרצון שלך לשנות את המציאות. הבעיה המרכזית שלך היא הקיום שלך. ואני עכשיו חושף לך ... אומרים לך על תזדהה, החיסרון הוא לא אצלך הוא שם. אבל אני רוצה להסביר שהחיסרון לא נמצא בתוכך, זה לא שיש לך תחושה לשנות את המציאות, זה לא שבתוכך יש חיסרון, או שמולך יש חיסרון, לא, לא, ... להרגיש לחוות שאתה קיים, אתה צריך להיות בחוויית חיסרון. זאת אומרת שהקיום עצמו הוא חוויית החיסרון. אתה רוצה לדעת מי אתה? יש מציאות, מהות אחת, אם יש רק מהות, האם אפשר לדעת להרגיש שאתה ... להיות שתיים. בתוך המהות הזאת, בדרך כל שהיא, ואפשר לדעת איך, יש במהות חסרונות. ואחד החסרונות הוא אתה. ואחת הסיבות שרע במציאות זה אתה. גם השולחן, גם אני וגם אתה. כול ישות שקיימת ומודעת לקיומה היא חיסרון של המציאות . במקום שהכל יהיה אחדות, שלמות והרמוניה אז יש בעצם ... אתה עצמך זה החיסרון. אל תיקח בלעדיות על החיסרון, כי יש אין סוף כמוך. אתה עצמך, בכבודך ובעצמך מייצג חיסרון. זה כמו שיש מציאות אין סופית, ופתאום יוצאת ישות שאומרת, אני לא חלק מזה, אני משהו אחר, ואם אני משהו אחר, אז אני שונה ממה שלא אני, ואז אני גם שונה מהמציאות שמכילה אותי, ואז אני קיים. החיסרון בכבודו ובעצמו הוא ... בלי חיסרון אתה לא יכול לדעת שאתה קיים. זאת אומרת שקיומך תלוי בקיומו של חיסרון. כשאתה אומר אני, מי אמר אני? החיסרון של המציאות. למציאות יש אין סוף חסרונות ואחד מהם זה ... לא יכול להיות קיים במקביל? אליעד: כי אתה עדיין לא הבנת מה אמרתי. ליצן שאל ליצן, יש לי תחושה שאני כל הזמן רוצה לשנות את המציאות, מה לעשות עם התחושה הזאת? אז הליצן אמר לו, זו היא רק מחשבה שאתה רוצה לשנות את המציאות, מה אתה לא רואה? אז הליצן אמר לו, נכון נכון זאת רק מחשבה. וזה כמו יעוץ של עיוור שנותן יעוץ לעיוור אחר, מה שניהם לא הבינו? שזה לא שאני רוצה לשנות את המציאות, אלא אני בכבודי ובעצמי הוא הרצון לשנות את המציאות. הרצון, השינוי זה אני. כשאתה אומר אני, פירושו רצון, פירושו שינוי, פירושו חיסרון. אם אתה אומר, אני רוצה לשנות את המציאות, אז אל תרצה לשנות את המציאות, קח צעד אחורה ותתבונן בזה, זה לא אתה. זה כמו אחד ... שאתה קיים, מבחינתך יכול להיות שגם השולחן יודע שאני קיים, ואולי גם הפיל יודע שאני קיים, בלי שהוא בכלל קיים. אתה טוען שהמציאות לא יודעת שהיא קיימת, אך יודעת שאני קיים. שאלה: כי אין לה שכל. אליעד: האם למציאות שבראה אותי אין שכל ולי יש שכל? והאם המורה הרוחני יודע שאני קיים, באותה חוויית מציאות כמו שהמציאות יודעת שאני קיים? האם המורה הרוחני חווה את קיומו כמו ... ומדוע אני מדבר איתך? שאלה: כן, יש כאן משהו לא ברור לי. אליעד: אם מישהו עוקץ אותך עכשיו, האם בחוויה שלך, הוא עוקץ את המציאות ולא אותך? שאלה: אני לא חווה זאת. אליעד: אז זה אומר ... יש לי הרבה רבדים של מחשבה, והרי השולחן זה מחשבה וזה לא אני, ולכן כל מחשבה זה לא אני. זה נכון ולא נכון. ברמה החיצונית של המציאות, למשל שולחן, לא אכפת לי ששורפים אותו, תתחיל להתיחס לעצמך כמו שאתה מתייחס לשולחן ואז לא יהיה לך אכפת מה קורה איתך. אבל זה לא אמת, למה? כשאתה חושב על שולחן, ברמת מציאות מסויימת אתה לא חווה הזדהות ריגשית, ובאמת לא אכפת לך ...
שינויים קיומו של האדם האם יש מהות אחת שאלה חסרונות יתרונות מה אתה חושב האחדות סיפור
התחדשות שכלית, חידוש שכלי, יצירתיות, החידוש הגדול ביותר, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, איך להסתכל בשכל שיש בכל דבר? חידוש מהותי, החידוש של אליעד, חוקי הפיזיקה
התחדשות שכלית, חידוש שכלי, יצירתיות, החידוש הגדול ביותר, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, איך להסתכל בשכל שיש בכל דבר? חידוש מהותי, החידוש של אליעד, חוקי הפיזיקה
... כזה המוביל אותנו להבנה חדשה של עקרונות המציאות. החידוש האמיתי לא תמיד יהיה רעיון חדש, אלא פשוט הבנתה מחדש של מה שכבר ידוע לנו, מה שמוביל לגילויים חדשים על מהות הדברים. אליעד ... רוחניים. אם נבצע ניתוח יסודי של המציאות , נוכל לגלות את החכמה הפנימית שמאחורי כל תהליך, הן ברמה הגשמית והן ברמה הרוחנית. מהם החידושים השכליים האפשריים בתהליכים רוחניים? ... תובנות רוחניות חדשות. כיצד בונים תפיסת מציאות שאינה תלויה בשינויים חיצוניים? אליעד מסביר את הצורך לבנות תפיסת מציאות יציבה שאינה תלויה בשינויים חיצוניים. הוא מדבר על כך שתפיסת מציאות כזו לא תשתנה אם חוקי הפיזיקה או התפיסות הגשמיות יישתנו. הוא טוען שמהות כל דבר נותרת יציבה, גם אם צורותיו משתנות. אם אדם מבסס את תפיסת המציאות שלו על עקרונות יציבים ולא על צורות גשמיות, תפיסת מציאות זו לא תתערער גם אם תנאי המציאות משתנים. מהו העקרון שמאחורי כל חידוש שכלי? המרצה מציין כי כל חידוש שכלי אמיתי צריך להיות מבוסס על עקרונות יציבים שאינם תלויים ... האמיתי הוא תוצאה של הסתכלות חדשה על המציאות, ולא בהמצאה של משהו חדש. הוא מביא את הדוגמה של תגליות פיזיקליות שמבוססות על עקרונות קבועים, ומדגיש כי כל חידוש רוחני אמיתי נובע ... הבנה מעמיקה של תהליכים הסתכלות חדשה על המציאות הקשר בין פיזיקה לרוחניות עקרונות יציבים בתפיסת המציאות
לפתח את השכל להתמקד מהות התהליך איך לפתח את החשיבה התמקדות לפתח יכולות שכליות להסתכל בשכל מציאות
מודעות עצמית, סודות הבריאה, החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות
מודעות עצמית, סודות הבריאה, החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות
... נושא מרכזי בהרצאה הוא כיצד נוצר העולם ומהות הצמצום, אשר בעטיו נוצרו כל הצורות והמהויות השונות במציאות. אליעד מתחיל בהסברים על החיסרון האנושי: הוא מציין כיצד כל אדם מרגיש את החיסרון בתוכו, מה שמוביל אותו כל הזמן לחפש שלמות. הוא מסביר כי כל פעולה שאנחנו עושים נובעת ... וכל מה שנראה כאילו קיים כיום, מקורו באותו אין שהיה לפניו. כך נוצר החיסרון שבעקבותיו מתהווה היש - כל המציאות היא תוצאה של צמצום, של הפסקת הרצון לאין, שמוביל לפיצול לישות נפרדת מהאין. כיצד נוצר העולם? אליעד מתאר את בריאת העולם כהליך של יצירה יש מאין, כלומר, שמציאות לא הייתה קיימת עד שלא הייתה הבחנה בין יש לאין. ברגע שהיתה הבחנה בין השניים, נוצרה כל הצורה שאנחנו מכירים היום. ההבדל הזה, או הצמצום, הוא שמאפשר לנו לתפוס את העולם ולהבין את מציאותנו. כל צורת מציאות שמוכרת לנו היא למעשה תוצאה של הבחנות שנעשו בהתחלה בין יש לאין, ומהם צמחו כל הצורות שבעולם. מהי מהות וצורה? אליעד גם מתאר את המושגים של מהות וצורה. הוא מסביר כי מהות ... מספר צורות שונות, כמו שצורת עצם יכולה להתגלות בצורות רבות, אך היא נותרת תמיד מהות אחת. למעשה, כל צורת מציאות שאנחנו מזהים היא בבסיסה מהות אחת שהתפצלה לכמה צורות שונות כדי להתפשט ולהתממש. ההבנה של ההבדל בין טוב לרע באמצעות חקירה פילוסופית, אליעד מתייחס גם להבדל בין טוב ורע, ... את הקהל למה הם בכלל מבדילים בין טוב לרע, ומציע לחשוב איך כל אחד מהם בעצם נובע מההבנה הפנימית שלנו על מציאות שבה אנחנו לא שלמים. איך כל זה משפיע עלינו ביום - יום? אליעד מסביר כי השאלות הפילוסופיות שעסק בהם אינן שאלות תאורטיות בלבד, אלא שיש להן גם השפעה ישירה על חיינו היום ... יצירה יש מאין לא רק ברמה קוסמית, אלא גם בחיים האישיים שלנו. הוא מציע להבין כיצד אנחנו בעצם יוצרים מציאות ומחוללים שינויים מתוך מקום של אין פנימי. סיכום הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלות הפילוסופיות העמוקות ביותר של החיים: מהות, זמן, צמצום, יצירה ויש מאין. הוא מציע מבט ...
עולם חקירות הבנה פנימית ציר הזמן צורות שונות הבדל תוצאות שאלות
NLP, למה לא לעשות מניפולציה? מניפולציות בזוגיות, מניפולציות באהבה, מניפולציות במערכות יחסים, מניפולציות רגשיות, מניפולציה רעה, מניפולציה טובה, אנשים מניפולטיביים, בחירה מניפולטיבית
8:05NLP, למה לא לעשות מניפולציה? מניפולציות בזוגיות, מניפולציות באהבה, מניפולציות במערכות יחסים, מניפולציות רגשיות, מניפולציה רעה, מניפולציה טובה, אנשים מניפולטיביים, בחירה מניפולטיבית
... האשליה הזו מספיקה כדי להרגיש שהקשר אמיתי ולא מתוכנת. מדוע אנשים מתלבטים לגבי הבנת המציאות? בסיום ההרצאה, אליעד כהן דן בשאלה האם עדיף להבין את המציאות או לא. כאשר אדם לא מבין את המציאות, הוא רוצה להבין אותה. אך כאשר הוא כבר מבין, הוא מגלה שההבנה גורמת לו לפעמים להרגיש רע, כי הוא מבין שהדברים אינם באמת ... רוצה לחזור לחוסר הבנה, שוכח את ההבנה וחוזר שוב לשאוף להבנה מחדש. זהו המשחק של המציאות, מעגל אינסופי של שינויים, רצונות, סיפוק וחרטה. מהו המשחק במציאות? אליעד מתאר את המציאות כמערכת סגורה המבוססת על שינויים ורצונות. ללא רצונות לא היה קיים משחק או תנועה. בכל פעם שאדם משיג משהו, נוצר רצון חדש שמוביל לדרמה ולתנועה חדשה במציאות. הרצון לשנות, להבין, להשיג, להתחרט ולחזור אחורה הוא המשחק הקבוע של המציאות. הרצון האנושי הוא המנוע של המשחק, והמשחק תמיד ימשיך להתקיים כל עוד קיימים שינויים ורצונות במערכת המציאות. מניפולציות ביחסים אהבה אותנטית לעומת אהבה מותנית חופש בחירה מול תכנות התנהגותי הבנת המציאות והשלכותיה משמעות המשחק בחיים והחלפת מצבים מדוע לפעמים אדם יכול לעשות מניפולציה אך בוחר שלא לעשות אותה? בשיחה מוצג מצב ... בכל זאת הוא פועל בצורה אוהבת - זה יוכיח שמדובר באהבה אותנטית. מה המשמעות של הבנת המציאות והאם כדאי להבין? בחלק האחרון של השיחה נידונה השאלה האם להבין את המציאות זה בהכרח עדיף. עולה הטענה שלאחר שאדם מבין הרבה על המציאות, הוא עשוי להרגיש חיסרון בכך: הוא רואה שלפעמים הבנה מפחיתה את הרגשת ההנאה מהמשחק, מגלה שהרבה דברים נקבעים מראש, או ... לעצמו לחזור למצב של חוסר הבנה, ושוב עם הזמן מנסה להבין, וחוזר חלילה. זו הדינמיקה של המציאות, המכונה משחק: תמיד יש תנועה בין רצון להביט בדברים לעומק ולפתור אותם, לבין רצון לחזור לפשטות שבה אין עודף ידיעה. מהו המשחק במציאות? בשיחה נטען שהמציאות היא מערכת סגורה שמבוססת על שינויים ורצונות. אם לא היו רצונות, לא היה משחק. כאשר אדם רוצה משהו אחד, משיג אותו, ואז ... להשיג, להתחרט, לחפש שוב. יש מי ששואל אולי יש משחק אחר, אך ההבנה אומרת שכל עוד יש מציאות עם תנועה ושינויים, זהו המשחק הנתון שבו אנו חיים. מניפולציות ביחסים אהבה אותנטית לעומת אהבה מותנית חופש בחירה מול תכנות התנהגותי הבנת המציאות והשלכותיה משמעות המשחק בחיים והחלפת מצבים עכשיו השאלה היא כזאת. איך יכול להיות שבן אדם יוכל לעשות עליך מניפולציה, ... הבנו את זה? אתה רוצה לשאול איזה שאלה? כן, מה אתה רוצה לשאול? ש: אתה אומר שלהבין את המציאות זה לא תירוץ, זה לא טוב להבין את המציאות. אליעד: בהיבט מסוים זה לא טוב להבין את המציאות אבל את זה אתה אומר אחרי שאתה מבין את המציאות. יפה, לפני שאתה מבין את המציאות אתה אומר אני רוצה להבין אותה, אחרי שאתה מבין אותה יש בזה איזה חיסרון. בסדר. ש: מה בסדר? אז מה עדיף? אליעד: אתה שואל ... מגיע לשם, עוד פעם חוזר לקודם. ככה זה. ש: אין איזשהו משחק אחר איפשהו? אליעד: תראה, יש מציאות, יש מציאות זאת מערכת סגורה. ש: דווקא זה. אליעד: יש מציאות. במציאות צריך לנוע, שינויים, משחק זה שינויים, שינויים זה רצונות. זה המשחק. תרצה, אל תרצה, תשיג, תרצה את ...
היא אוהבת אותי הרגשת בחירה ללא תנאי לגרום לנשים לאהוב אותך חסרונות טיפול בבעיות נפשיות תירוץ לגרום לו לרצות אותי
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מציאות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מציאות, איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מציאות, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מגשר, מטפל רב תחומי, מטפל בנושא מציאות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3447 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 04:10:33 - wesi1