... להגיע אל האמת המוחלטת. האם קיימת אמת מוחלטת אמת אובייקטיבית אמת בלתי תלויה
במציאות? תשובה: ברור שכן ואין שום סיבה שלא. האם בני אדם יודעים את האמת הזאת? תשובה: יתבאר בהמשך. מהי אמת? אמת = כאשר האדם יודע את הדבר כפי מה שהדבר יודע את עצמו. קיימת
מציאות. כאשר האדם יודע את
המציאות, כפי מה שהיא יודעת את עצמה, הרי שהוא יודע את האמת האחת של
המציאות. כאשר נקודת המבט של האדם (שנמצא בתוך
המציאות) על המציאות, זהה לחלוטין לנקודת המבט של
המציאות (שמקיפה את הכל) על עצמה, הרי שהוא יודע את האמת האחת של
המציאות. לדעת את
המציאות, כפי מה שהיא יודעת את עצמה = לדעת את האמת המוחלטת. ומכאן כמובן ניתן להבין את שורש האמת שמסתתר בטענה, כי לכל אחד יש את האמת שלו. השורש הוא, כי באמת כל זמן שהאדם מסתכל על
המציאות מתוכה החוצה ולא מנקודת המבט שלה על הכל, הרי שהוא עדיין רואה את
המציאות בצורה סובייקטיבית ולא אובייקטיבית. ונסביר: כל מה שהאדם יודע, הוא יודע זאת באמצעות שכלו, ובאמצעות חוקי הלוגיקה השונים. השכל האנושי של האדם מוגבל מטבעו להכניס אל תוכו את כל
המציאות כולה (=לעשות סוף לאין סוף). חוקי הלוגיקה עצמם, הם סוג של הנחת יסוד שרירותית של האדם, שמניח שהשכל שלו ושחוקי הלוגיקה שלו נכונים. ... להישען על חוקי הלוגיקה עצמם. ואם נוסיף לכך את כל הדברים שאינם לוגיים שקיימים
במציאות (ראה כאן), הרי שברור שהאמת האחת של
המציאות אינה לוגית אנושית. אז איך בכל זאת ניתן להגיע אל האמת האחת? אילו כלים עומדים לרשות האדם להגיע אל האמת האחת? תשובה: באמצעות הלוגיקה + ההבנה שהלוגיקה מוגבלת ושבשלב כלשהו צריך להשתחרר ממנה ולעבור אל הלוגיקה של
המציאות. ונסביר את מהות העניין בצורה מאוד פשוטה. מהי בעצם מהותה של הלוגיקה? מהי מהותם של האמת והשקר? מהי מהות המגבלה השכלית? תשובה: האדם רואה את
המציאות בצורה דואלית (דו = שניים). היינו בעיניו של האדם קיימים דברים שונים זה מזה
במציאות, ואפילו קיימים דברים שנוגדים זה את זה
במציאות. האדם אינו מסוגל לתפוס בשכלו האנושי שתי ישויות שונות כישות אחת, וכל שכן שהוא אינו מסוגל לתפוס שני דברים שהפוכים ומנוגדים זה לזה כדבר ... הפחד מפני לא להרגיש מחובר לשום דבר, הפחד של האדם לאבד את נקודת האחיזה שלו
במציאות, היא זו שגורמת לאדם לא לראות את שני הצדדים בשלמות, כי בצורה הזאת נדמה לאדם שחייו יהיו רעים. אך מהי האמת? האמת היא שאדרבה ואדרבה, ... הבעיות הדילמות הצרות, הכל שורשו בכך שהאדם רואה את הדברים השונים שקיימים
במציאות כדברים ששונים זה מזה. אם היינו שואלים את
המציאות, האם לדעתה יש הבדל מהותי בין X ל Y. היא כמובן הייתה אומרת שלא. משום שהיא עצמה מהווה את כל הדברים כולם, ובעיניה הכל זו המהות העצמית של ... אחד, ממילא לא שייך לרצות משהו אחר. ממילא לא שייך לפחד משום דבר. ומהי האמת של
המציאות? האמת של
המציאות היא שהדברים שנראים לאדם הכי הפוכים, הם בכלל דבר אחד, שרק האדם עם השכל המצומצם אינו רואה אותם כדבר אחד. מצד האמת של
המציאות לא יכולים להיות שני דברים שונים זה מזה וכל שכן שלא הפוכים זה מזה, משום שהכל מתהווה מאותה
המציאות . וניתן נקודת מבט נוספת: כל זמן שהאדם חושב שיש הבדל כלשהו בין האני שלו, לבין כל דבר אחר שקיים, הרי שהוא עדיין רואה את
המציאות בצורה חלקית והוא אינו רואה עדיין את התמונה המלאה. כאשר האדם רואה את התמונה המלאה, הוא מרגיש אני על כל דבר שבעולם, בדיוק כפי
שהמציאות עצמה מרגישה אני בכל דבר שבעולם. כאשר האדם מגיע לאחדות מלאה עם
המציאות, בכל דבר שהוא רואה, הוא רואה את עצמו ממש. בדיוק כפי
שהמציאות רואה את עצמה ממש בכל דבר. ואז כמובן כל מה שקורה לאדם, מבחינתו הוא עצמו רצה את זה, כי כל דבר זה הוא עצמו. בדיוק כפי שמנקודת המבט של
המציאות כל דבר שקורה זה היא עצמה רצתה. ואיך אפשר להגיע ולהעמיק את ההבנה הזאת? להבנה הזאת אפשר להגיע באמצעות חוקי הלוגיקה, ואחכ להשתחרר מהם ...