... כהן מסביר על משמעות הביטוי הכל כרצונך תמיד ומחבר אותו לתפיסה של רצון אלוהי. הוא מתאר מצב שבו האדם חווה
מציאות מסוימת ומרגיש בה חוסר שביעות רצון, אך מנגד קיים בו מקום עמוק יותר שבו הוא דווקא כן רוצה את אותה
מציאות שלכאורה אינו רוצה. אליעד מתאר כי ברגע שהאדם מכיר בעובדה שיש בו צד שרוצה את הרע, את הכאב או הסבל, הרי שמאותו רגע הוא אינו יכול להרגיש
שהמציאות כופה עליו סבל אמיתי, משום שהיא מתאימה בדיוק לרצונו העמוק. איך ... ולמה הוא לא באמת פותר את בעיית הסבל? אליעד מציין את הרצון הראשון כרצון של אלוהים, או הרצון הבסיסי ביותר
במציאות, זה שממנו נובעים כל הרצונות האחרים. הוא מסביר שאם אדם היה אלוהים, כלומר, היה יודע שכל מה שמתרחש
במציאות נובע מרצונו הישיר, לכאורה הוא לא היה סובל כלל, כי הכל מתרחש בדיוק ... ערך מוחלט או תועלת אמיתית, כי הוא לא מבוסס על שום רצון קודם או צורך בסיסי. גם אילו האדם היה מגלה שכל
המציאות כרצונו, הוא עדיין לא היה מוצא בכך סיפוק מוחלט, כי בסופו של דבר ... והסבל? אליעד מתעמק בשאלה אם ההבנה שהכל קורה כרצונך באמת מפסיקה את הסבל. הוא מסביר שלמרות שההכרה בכך
שהמציאות מתרחשת על פי הרצון שלך מבטלת את התחושה
שהמציאות כפויה, עדיין איננה פותרת לחלוטין את תחושת הסבל. הסיבה לכך היא שהאדם שואל את עצמו למה הוא בכלל רוצה
שהמציאות תהיה כך. האדם מבין שאמנם יש לו רצון שהדברים יהיו כפי שהם, אך מנגד ... הוא רוצה את המצב הזה, ולכן הוא אינו יכול להתלונן עליו. זוהי תפיסה שמנטרלת את ההרגשה שהאדם הוא קורבן של
המציאות ומאפשרת לאדם לקבל תחושת שליטה פנימית גם במצבים קשים. אליעד מבהיר כי בסופו של דבר, הסיבה לסבל האנושי נובעת תמיד מציפייה או תקווה לקבל משהו טוב
מהמציאות. הוא טוען שאם אדם לא היה מצפה לקבל שום דבר טוב כלל, גם לא היה ...