... אליעד כהן מסביר כיצד להתמודד עם השנאה הזו ולמה היא נוצרת מלכתחילה. על פי אליעד, הבעיה האמיתית היא תמיד בקונפליקט שבין האדם לבין הרצון שלו. האדם רוצה
שהמציאות תהיה כפי שהוא חושב שהיא צריכה להיות, וכאשר
המציאות - במקרה הזה בדמות הרב אמנון יצחק והתכנים שהוא מציג - שונה ממה שהוא רוצה, הוא חווה כעס ושנאה. אליעד מסביר שלכל אדם יש תפיסות מסוימות על אלוהים, על הדת ועל
המציאות. כאשר מגיע מישהו אחר ומציג תפיסה מנוגדת, לדוגמה הרב אמנון יצחק, הדבר הזה פוגע ברצון של האדם, ולכן נוצר בו כעס, תסכול ואף שנאה. אך במקום לכעוס, אליעד ... האמת. אליעד מדגיש כי הפתרון לבעיה הזו הוא לא בהכרח לשנות את האדם האחר, אלא לשנות את הדרך שבה האדם עצמו מסתכל על הדברים. אם אותו אדם היה באמת מאמין
שהמציאות היא מושלמת כפי שהיא, הוא לא היה נפגע ולא היה שונא. הוא היה רואה גם את האדם השני כחלק מאותה
מציאות מושלמת, ולכן לא היה מרגיש צורך לשנות אותו. האם ישנה דרך לאהוב מישהו שחושב הפוך לגמרי? אליעד טוען שיש שתי דרכים להתמודד עם תחושת השנאה לאנשים שחושבים ... לא באמת מאמין במה שהוא אומר שהוא מאמין. אליעד נותן דוגמה נוספת: אדם שחזר בתשובה וחושב שהדת עשתה לו טוב. אליעד מסביר כי האדם הזה יכול להרגיש טוב רק כי
המציאות כעת תואמת יותר את הרצונות שלו, אבל לא בגלל שהדת היא באמת אמת מוחלטת. ברגע
שהמציאות שוב תשתנה, אותו אדם שוב ירגיש רע. לכן, הפתרון האמיתי הוא לעסוק בבירור פנימי של הרצון ולא בהכרח להיצמד לדעות או אמונות ספציפיות. מדוע קשה לאנשים לקבל את הרעיונות של אמנון יצחק או רבנים אחרים? לפי אליעד, אנשים מתקשים לקבל את הרעיונות של הרב אמנון יצחק מכיוון שהם מתמקדים בצורות חיצוניות של
המציאות, כמו שכר ועונש, גן עדן וגיהנום, ולא עוסקים בשורש הבעיה - הרצון של האדם עצמו. הרבנים מציעים כרטיסים לגן עדן או הגנה מפני גיהנום, אך לא פותרים את הבעיה הבסיסית של האדם שהיא התנגשות הרצון שלו עם
המציאות. אליעד מדגיש שאם אנשים היו מבינים את שורש הבעיה, כל ההתעסקות בשנאה, בכעס ובהתנגדות הייתה פוחתת משמעותית. אדם שהיה מבין לעומק את שורש הבעיה של הרצון שלו, ... נותנת מענה מלא לבעיית הרצון. למרות שהקבלה מדברת על רצון לקבל ורצון להשפיע, גם הרצון להשפיע הוא בסופו של דבר רצון שמייצר סבל, מכיוון שהוא עדיין תלוי
במציאות חיצונית. הפתרון המוחלט, לפי אליעד, הוא להשתחרר מהתלות ברצון בכלל, ולא משנה באיזה סוג של רצון מדובר. לכן, כל שיטה, כולל קבלה או דת, שלא עוסקת ישירות ...