... ומחשבות שצברנו במהלך חיינו. לכן, כדי לגרום לאדם להימשך דווקא אליך, צריך לזהות מהן ההתניות שקיימות אצלו וגורמות לו להימשך למראה ספציפי, ואז לתת לו את אותן
תחושות שהוא מצפה לקבל ממראה כזה. לדוגמה, אם גבר נמשך לבחורות רזות, זו לא המשיכה הפיזית בלבד שמניעה אותו, אלא משהו
רגשי שהוא מקבל או חושב שיקבל מבחורה רזה. ייתכן שהוא
מרגיש יותר בעל ערך אם הוא יוצא עם מישהי רזה, או אולי הוא חש שדרך הבחורה הרזה הוא מוערך יותר על ידי החברה. במקרה כזה, האישה שרוצה לגרום לו להימשך אליה, גם אם היא לא רזה, צריכה להעניק לו בדיוק את אותו
רגש של ערך והערכה שהוא מחפש. אם הוא
ירגיש שהוא מקבל ממנה את אותו סיפוק
רגשי שהוא חשב שיקבל מבחורה רזה, הוא יפסיק להתעניין במראה ויתמקד
ברגש הטוב שהוא מקבל. האם חייבים לשנות את המראה כדי ליצור משיכה? למרות שלכאורה הפתרון הקל ביותר הוא לשנות את המראה לפי העדפותיו של האחר, אליעד כהן מסביר שזה לא הפתרון האולטימטיבי. שינוי המראה הוא רק פתרון שטחי וחלקי. הפתרון האמיתי הוא להעניק לאדם
חוויה רגשית כל כך טובה וחזקה, שתגרום לו להפסיק להיות מוטרד בכלל מהמראה החיצוני. כלומר, אם האישה תעשה לגבר טוב מספיק באופן
רגשי ועמוק, הוא לא יתעניין באיך שהיא נראית כי הוא
ירגיש סיפוק מלא
מהחוויה הכוללת איתה. במצב כזה, גם אם תגיע מולו האישה הכי מושכת בעולם לפי הסטנדרטים החברתיים, הוא עדיין יעדיף להיות עם האישה שנותנת לו את
הרגש העמוק והטוב ביותר. איך נוצרת במקור משיכה למראה מסוים? אליעד כהן מדגים זאת דרך ההסבר הבא: אם גבר מעדיף בחורה רזה, זו העדפה שנוצרה אצלו במהלך חייו בעקבות התניות שונות. במוחו נקלטה מחשבה שבחורה רזה היא טובה יותר, יפה יותר או נחשקת יותר. מחשבה זו נקבעה על בסיס
חוויות העבר שלו, פרסומות, השפעות חברתיות ואמונות סביבתיות. בהתחלה לא הייתה לו העדפה למראה מסוים, אך בשלב כלשהו הוא התחיל להאמין שמראה מסוים הוא טוב יותר ממראה אחר, ומשם נוצרה העדפה קבועה. אך אם אותה אישה, שאינה מתאימה בדיוק לאותה התניה של רזון, תיתן לו
תחושה כל כך חיובית וטובה, הגבר יבין שהמראה שהוא חשב שהוא מעדיף הוא בכלל לא מה שחשוב לו, אלא הטוב שהוא
מרגיש איתה. כך המשיכה שלו תועבר מהמראה החיצוני למערכת היחסים
והחוויה הרגשית איתה. איך לשנות את ההתניה של אדם לגבי יופי? כדי לשנות התניה כזו, לא חייבים להתמקד ישירות במראה, אלא
בחוויות הרגשיות שהאדם מחפש להשיג דרך המראה. למשל, אם הגבר
מרגיש מוערך חברתית כשהוא יוצא עם בחורה יפה לפי סטנדרטים חברתיים, אפשר לגרום לו
להרגיש את אותו הערך או אפילו יותר מזה, אבל ממקור אחר לחלוטין. אם הוא
ירגיש שהוא מקבל הערכה עמוקה, כנה ובלתי מותנית ממישהי שאינה תואמת את אותם סטנדרטים של יופי חיצוני, הוא יבחר בה כי הוא יעדיף את הערך הפנימי הזה על פני היופי החיצוני. דוגמה נוספת: אם הגבר מאמין שבחורה יפה היא בחורה נחשקת, ואם הבחורה הנוכחית נותנת לו את
התחושה שהוא נחשק על ידה באופן מוחלט, הוא יעדיף להיות איתה גם אם היא לא מתאימה להגדרות של יופי שקיימות בחברה. כי
התחושה האישית שהוא מקבל (של אני נחשק), תהיה חזקה מכל סטנדרט חיצוני של יופי. האם התמסרות מוחלטת היא השפלה? אליעד כהן מדגיש נקודה חשובה נוספת: הרצון לעשות טוב לצד השני ולהעניק לו את מה שהוא באמת צריך
רגשית, לא מחייב להיות מושפל או
להרגיש כמו שפחה. למעשה, מה שאדם מחפש בדרך כלל, זו לא השפלה של הצד השני, אלא
תחושה שהוא באמת אהוב, נחשק ורצוי. לעיתים, דווקא התנהגות עצמאית ובטוחה היא זו שתגרום לאדם
להרגיש הכי אהוב ונחשק, ולא בהכרח התמסרות מוחלטת או ויתור על רצונות אישיים. כלומר, הנתינה וההשקעה
ברגש הטוב של האחר אינן בהכרח השפלה. להפך, מדובר בתקשורת נכונה שבה נותנים לאדם את ה