... אבל האמת היא שהוא לא רוצה את המשחק עצמו אלא את ההנאה והכיף שהמשחק גורם לו
להרגיש. כלומר, המשחק הוא רק אמצעי, לא מטרה. דוגמה נוספת שאליעד כהן נותן היא אדם שהולך לחדר כושר ומתאמץ. אותו אדם חושב שהוא נהנה מהמאמץ עצמו, אך למעשה הוא נהנה רק ממה שהמאמץ גורם לו
להרגיש: אם הוא סבל קודם מדיכאון או מהערכה עצמית נמוכה, הרי שכעת האגו שלו מתגבר והוא
מרגיש יותר טוב עם עצמו. למעשה, הטיפשות או הדמיון שגרמו לו לחשוב שהוא לא מספיק טוב הם אלו שיצרו אצלו את ההנאה, ולא המאמץ עצמו. אם היה יכול להשיג את אותה
תחושת סיפוק ללא מאמץ, הוא לא היה בוחר להתאמץ כלל. למה האדם אף פעם לא מאושר באמת? אליעד מסביר שהאדם תמיד נמצא במצב של חיסרון פנימי מתמיד. בכל פעולה שהוא עושה, הוא מנסה למעשה לברוח מהחיסרון הזה, מהדיכאון הקיומי
ומהתחושה שחסר לו משהו בחיים. האדם תמיד פועל כדי להשיג אושר או
תחושה טובה שמחכה לו במקום אחר. אף פעם לא מספיק לו מה שיש לו ברגע הנוכחי, ולכן הוא תמיד רודף אחרי משהו אחר שייתן לו
הרגשה טובה יותר. החיסרון
והתחושה הפנימית הרעה הזו הם שמניעים את כל פעולותיו. האדם תמיד סובל מריקנות קיומית, ואין לו באמת מושג לשם מה הוא חי. הוא תמיד שואף להיפטר
מתחושת הדיכאון הזו, ולכן הוא כל הזמן עושה דברים - קונה דברים, עובד, מתאמץ - והכל כדי
להרגיש קצת יותר טוב. מה המשמעות האמיתית של לעשות את מה שאתה רוצה? לעשות באמת את מה שאתה רוצה פירושו לא לרצות דבר מעבר לעשייה עצמה. אליעד מדגים זאת באמצעות אדם שעובד בבנייה ... נהנה מהפעולה עצמה, ולא ממה שהיא מביאה לו בעתיד. הוא לא מחפש תוצאה טובה יותר או
הרגשה טובה יותר - הוא פשוט נהנה מהעשייה בשלמות, בלי קשר לשום דבר אחר. לעשות את מה שאתה רוצה באמת זה אומר שיש לך בחירה מלאה. אם אתה עושה את הדברים כי אתה מוכרח (כי רע לך ואתה מנסה
להרגיש טוב יותר), אתה למעשה לא עושה את מה שאתה רוצה, אלא אתה עבד של החיסרון שלך ושל הדיכאון שלך. לכן האדם תמיד אומלל ולא מרוצה, כי כל מה שהוא עושה הוא תמיד רק כדי
להרגיש יותר טוב בעתיד, לעולם לא בשביל ההווה עצמו. איך אפשר ליהנות באמת מהעשייה? אליעד כהן מסביר שהדרך היחידה ליהנות באמת מעצם העשייה היא להפסיק לרצות
להרגיש יותר טוב. ברגע שהאדם מבין שכל העשייה שלו נובעת מהרצון
להרגיש טוב יותר, הוא יכול להתחיל לעבוד על להפסיק לרצות את ההנאה העתידית. אם האדם יפסיק לרצות, אז ורק אז הוא יוכל ליהנות מעצם מה שהוא עושה כרגע. כאשר האדם משתחרר לחלוטין מהרצון להשיג
תחושות טובות בעתיד, הוא יכול לחוות את ההווה בשלמות, ליהנות מהחיים ומהעשייה שלו ללא תלות בתוצאות או
בתחושות אחרות. הרעיון הסופי שאליעד מביע הוא שאם אדם באמת ישאל את עצמו מה אני באמת רוצה?, התשובה תהיה: אני רוצה להפסיק לרצות. כי כל העשייה בעולם נועדה רק למלא את הרצון, ... רוצה, וכדי לשנות את המצב הזה, עליו להבין את שורש הרצון שלו, להשתחרר מהצורך
להרגיש תמיד טוב יותר, וכך ליהנות מעצם העשייה בשלמותה. איך ליהנות מהעשייה? למה אני תמיד אומלל? איך להפסיק לרצות? האם אפשר להיות מאושר? מה המשמעות של לעשות את מה שאני רוצה? איך ... גם אדם שהולך לחדר כושר, הוא אינו נהנה מהמאמץ, אלא נהנה ממה שהמאמץ גורם לו
להרגיש. ואם לדוגמה אתה טיפש, ואתה מדוכדך מעצמך שאתה לא מעריך את עצמך ועכשיו כשאתה מתאמץ, האגו גורם לך
להרגיש טוב, אבל לא המאמץ הוא שגרם לך
להרגיש טוב הטיפשות שלך גרמה לך
להרגיש טוב, הדמיון שלך, שעד עכשיו חשבת שאתה לא מספיק טוב ועכשיו אתה פתאום מעריך את עצמך. אם היית יכול
להרגיש את אותה
תחושת טוב, ללא מאמץ, לא היית מבצע את הפעולה. והאדם אינו מאושר לעולם, ולא יהיה מאושר, כי כל פעולה ופעולה שאדם עושה, היא כדי להשיג משהו יותר טוב. האדם תמיד
מרגיש חיסרון, והוא מנסה להיפטר מהחיסרון, ומהדיכאון הקיומי שאינו יודע בכלל למה הוא חי, ועל כן עושה ועושה. והאדם לא עושה אף פעם את מה שהוא רוצה, ואסביר מה זה כן לעשות את מה ... עושה את העשייה למען העשייה זאת אומרת, שאם אתה בעשייה, והעשייה הזו גורמת לך
להרגיש טוב, עשית אותה למען
ההרגשה הטובה. ואם היית עושה משהו שגורם לך
להרגיש רע, זה גם כן בגלל שאתה רוצה
להרגיש רע? לא, ברור, מה אתה טיפש? מי רוצה לעשות משהו שיגרום לו
להרגיש רע? העשייה היא תמיד כדי להשיג מטרה כלשהי. וזה אומר שהאדם אינו נהנה מהעשייה, כמו אדם שבונה בית, הוא עובד קשה, סוחב מלט מזיע, וכו וכל זאת כדי שיהיה לו לבסוף בית לגור, או ...