רגשות, מהם רגשות, להרגיש כלום, רק אחדות, רק נפרדות, אחדות מתוך נפרדות, מהות הנפרדותרגשות, מהם רגשות, להרגיש כלום, רק אחדות, רק נפרדות, אחדות מתוך נפרדות, מהות הנפרדות האם באמת קיימים רגשות או שאין דבר כזה רגש? אליעד מסביר כי מצד אחד, תמיד יש רגשות, מאחר והאדם תמיד חש בתחושה שהוא קיים. החוויה הבסיסית ביותר שכל אדם מכיר היא ההרגשה אני קיים. התחושה הזו של אני קיים היא בעצם סוג של רגש, ולכן ניתן לומר שמצד אחד תמיד קיים רגש. עם זאת, אליעד ... צריך למצוא את ההפך של הרגש, שהוא המהות שלו. מאחר והמהות היא הדבר שאין בו הבדל כלל, הרי שההפך מרגש הוא מצב של אי - הבדלה. כאשר מפרקים את הרגש לשורשו, רואים שהוא למעשה ביטוי של משהו אחר, שהוא ביטוי של משהו נוסף, ובסוף, הביטוי האחרון הוא של כלום. כלומר, בשורשו כל רגש הוא כלום. איך ייתכן שמצד אחד מרגישים תמיד ומצד שני לא מרגישים כלום? אליעד מסביר זאת באמצעות דוגמה פשוטה: אם ... הזו בדיוק?, מגיעים למסקנה שאיננו יודעים באמת מהו שולחן. בסוף מגיעים להבנה שהשולחן הוא בעצם כלום. באותה צורה, כל רגש הוא למעשה כלום המופיע בצורה של משהו. אליעד מדגים זאת על רגשות של שמחה ועצב. כשאדם אומר שהוא מרגיש שמח ולא עצוב, הוא נשאל: היכן בדיוק הגבול בין שמחה לעצב? התבוננות פנימית מגלה שאין באמת הבדל ברור ומוגדר בין שני הרגשות. בסופו של דבר, האדם יגיע להבנה שהבדלים בין רגשות הם דמיוניים בלבד, כי בבסיס, במקור שלהם, אין ביניהם שום הבדל - הכל אחד. איך מתבוננים לתוך רגשות והאם אפשר ... הבדל בין חוויית קיום לאי - קיום? אליעד מסביר שכל אדם מרגיש שהוא קיים, אבל אם הוא ינתח את ההרגשה הזו לעומק, הוא יגיע למסקנה שההרגשה אני קיים היא בסך הכל כלום המופיע בצורה של תחושת קיום. כך, למעשה, האדם ... רק חשב שהוא מרגיש קיים. מצד אחד קיימת תחושה מתמדת של קיום, אך מצד שני, אם מתבוננים פנימה לתוך התחושה הזו, מגלים שהיא ריקה מכל תוכן ממשי. האם אפשר להרגיש אחדות דרך הנפרדות עצמה? אליעד מדגיש שהמטרה היא לא רק ... האחדות באופן שכלי או דרך מהות מופשטת, אלא לחוות את האחדות בתוך הנפרדות. הוא מבקש שהאדם יצליח להרגיש ולהבין שבחוויה המוגדרת והנפרדת שלו אין למעשה שום דבר מוגדר, וזה הכל כלום. הוא דורש מהאדם להסתכל על ההגדרות והשכל שבו, ומתוך ... אך אם הוא יגיע להבנה עמוקה שלהרגיש טוב או רע זה בדיוק אותו הדבר, הוא לא יהיה תלוי יותר ברגשות הללו ויגיע למצב גבוה יותר, בו הוא יחווה בו - זמנית את כל הרגשות, בלי שהן ישפיעו עליו לרעה או ... הבדל אז אין רגש, וההפך של הרגש זה המהות של הרגש. למה תמיד יש רגש, כי תמיד יש צמצום. חוויית הצמצום הבסיסית היא החוויה שאתה קיים, ולכן תמיד יש רגש שאתה קיים. איך נוכל להוכיח שאין רגש? שכול מה שאתה ... של משהו אחר, ושל משהו אחר, ובסוף זה לבוש של כלום. כאשר האדם מרגיש משהו, מה הוא בעצם מרגיש? הרגש הוא ביטוי של משהו וביטוי של משהו ושבסוף זה ביטוי של כלום. מה זה אומר? שאתה לא באמת מרגיש משהו, זה כאילו מרגיש. אם האדם יסתכל לתוך הרגש שלו, וישאל מה הוא באמת מרגיש, דהיינו, ינסה להגדיר את מה שהוא מרגיש, הוא יראה שהוא לא מצליח. למשל רגש של כאב, האדם ינסה לבדוק, מה הוא רגש של כאב, מה זה כאב? אם תתבונן בסוף תגיע למקום שתבין שאין לזה הסבר, בסוף תגיע לכלום, תגיע לאחד. הרגש ... בפנימיות שלו הוא אחד. שאלה: מה המהות של הרגש? אליעד: כלום, אחד. למה אף פעם אין רגש, כי תמיד הרגש הוא לא מוגדר. כל מה שאתה מרגיש, למעשה אתה לא מרגיש משהו מוגדר. למשל יש פה שולחן, ונשאל מה זה ... הבדל ביניהם אז זאת רק הרגשה מדומיינת. כי בפנימיות שלו אין הבדל. כאשר האדם מתבונן עד הסוף הוא מגיע לחוויית האחד. זה אומר שזה אמור לשנות לך את חוויית הנפרדות שלך. למשל יש לך דעה על משהו מסוים, אבל אם תתבונן על מהות הדבר אתה תבין שאתה לא יודע שום דבר. הלא יודע שום דבר הזה, הוא מפרק לך את החוויה של היודע. אז מצד האמת שאתה אומר שאתה יודע, אז למעשה אתה יודע שום דבר בצורת משהו. ומאחר שהשורש של כל ... כלום בצורת משהו. וכשאתה מרגיש כלום בצורת משהו, אז זה אומר, שתמיד יש לך את הרגש, אך מצד שני הרגש הוא תמיד כלום. שאלה: מה הרווחנו מזה? אליעד: מצד אחד היא תמיד מרגישה שהיא קיימת, אבל מצד שני אם תבדוק, ... מרגישה קיימת, אך מצד האמת, להרגיש קיימת זה בעצם כלום, כי זה אחד בסוף. כך שאם נתבונן כרגע לתוך החוויה שלך, אנו נראה שאת מרגישה שזה אחד. בספר כתוב שלא תדחיקי רגשות, תתבונני פנימה ואז תרגישי שזה אחד. למשל אדם ... תגיד, אני מפחד להתבונן, אבל אני אומר, לא, אל תדחיק, תן לכל הרגשות לצאת החוצה. אמנם אם תסתכל לתוך הרגשות שלך, אתה תראה הרבה דברים מפחידים, ותרגיש את כל הבלבולים בעולם, אבל אם תמשיך להיכנס פנימה אתה תראה גם שאין בכלל שאלה, ותרגיש את האחד. ומה עומד בינך לבין החוויה של האחד, הפחד שלך מדברים מסוימים, שאתה לא אמור לפחד מהם כלל. אם האדם היה מבין שהכל אחד, אז הוא לא היה מפחד. אם האדם יבין פעם אחת שהכל אחד, אז הוא יפסיק לפחד. מהצד של המהות של הרגש שלה, היא אף פעם לא הרגישה שום דבר. אתה אומר שהיא תמיד מרגישה, אבל אם היא תנתח את ההרגשה שהיא ... כזה שהיא מרגישה שהיא קיימת. שאלה: אני לא מבין את הרק. אליעד: אם תסתכל על החיצוני, תמיד יש לה רגש, היא תמיד מרגישה שהיא קיימת. אבל אם אתה מסתכל על המהות של המרגישה קיימת, אתה אומר, היא מעולם לא הרגישה ... אליעד: כשהוא אומר שרק מהיבט מסוים זה אחד, למעשה הוא אומר, זה אחד אבל בצמצום. הוא למעשה מצמצם את החוויה שלו. אני רוצה שהוא יגיד שזה רק אחד וזה גם רק לא אחד, וזה לא הגיוני, אבל זאת בעיה של מי שלא מבין. כשאתה אומר זה גם אחד, למעשה אתה מצמצם אצלך את חוויית האחד. למעשה אתה אומר שאני חצי בגיהינום וחצי בגן עדן, אני רוצה שתהיה כולם בגיהינום וכולך בגן עדן. אתה מבחינתך ... בפועל, אני מרגיש שאני קיים, המהות זה שם אבל אני עדיין חש קיים. מה הרעיון כאן, שאני רוצה שבתוך חוויית הנפרדות שלך אתה תחווה את האחדות. מה זה למעשה נפרדות? נפרדות זה להגדיר ולהפריד. אני רוצה שבתוך חוויית ההגדרות השכליות שלך, אתה תצליח לראות שאתה לא חושב על שום דבר. זה יבוא לך מתוך השכל. זה לא יבוא במצב של האין שכל, אלא בשכל המגדיר שלך תסתכל על חוויית הקיום של עצמך, ובשכל המגדיר תראה שזה כלום. אני רוצה שברגש המוגדר שלך אתה תחווה את הכלום. אני ארצה שתגדיר לי מה זה רגש, ואז אתה בנפרדות שלך תראה שזה כלום. ... מאוד פשוט, על ידי ששואלים, מה אני מרגישה? מה באמת אני מרגישה? למשל כשאת כועסת, את לא רוצה את הרגש הזה, תשאלי, למה את לא רוצה להרגיש ככה? במה הרגש של הכעס שונה מהרגש של השמחה? תתבונני לתוך הרגש? האם באמת זה שונה, למה אני מרגישה שזה שונה? מה ההבדל בין רגש נעים ללא נעים? אני אומר שאם תתבונן ...