... דבר רע, כי הרי הכל אחד. ומנקודת מבט נוספת, לא שייך להציע לאדם
להבין את האמת, כי הרי זה בכל מקרה לא תלוי באדם עצמו, אלא רק ברצון של המציאות. ומאחר שמנקודת מבט אחת, אין לאדם בחירה חופשית כלל, אז לא שייך להציע לו ... משקר את האדם. כי אם באמת הכל אחד, אז מה שייך לדבר עם האדם, שעליו
להבין כך או אחרת, הרי הכל אחד ממש?! וראשית כל, על האדם לדעת, שמצד האמת האמיתית באמת, הנפרדות והאחדות, הן אחד ממש. ולכן גם מצד האחדות האמיתית, כן אפשר ... ואעפכ הכל אחד ממש. ומצד האדם שעושה הפרדה בין אחדות לנפרדות, עליו
להבין שאכן מנקודת המבט הזו, שמפרידה בין נפרדות לאחדות, מנקודת המבט הזו, דיבורי הנפרדות של החכם, הם אכן מנוגדים לנקודת המבט של האחדות. וזה כמובן, רק אם נאמר, שהנפרדות, היא נפרדת מהאחדות. ועל האדם
להבין, שהחכם האמיתי, לא מדבר עם נקודת האחדות שיש באדם, אלא רק עם נקודת הנפרדות שיש באדם. כי בכל אדם, יש תמיד, גם את נקודת האחדות, שבה האדם כבר יודע ... החיצוני, של כל דברי החכם האמת. וכאשר האדם מרגיש מבולבל, עליו
להבין שזה נובע בגלל ריבוי הדעות השונות שנמצאות בתוכו. ובעיקר, בגלל שהאדם לא רואה ולא מבין, כיצד כל ריבוי הדעות האלו, הוא בעצם דעה אחת ממש. ועל האדם להתבונן תמיד רק על דבר אחד ויחיד, והוא, לנסות
להבין ולראות, מהי האמת באמת. ועל ידי זה שהאדם תמיד מחפש רק דבר אחד ויחיד, שהוא
להבין מהי האמת באמת, על ידי זה האדם מתחבר יותר ויותר אל ההבנה, שהכל אחד ממש, ואז נשלמים כל החסרונות וכולי. ...