... רואה מולו איזה בודהה רגוע, וכאשר נראה לאדם שהבודהה הזה מצא את האושר או קרוב מאוד אל האושר, על האדם
להבין שהסיבה שנדמה לו שהבודהה הזה מאושר, היא רק משום שהוא עצמו לא יודע ליהנות מהמשחק. אך אילו ידע האדם ליהנות מהמשחק, הרי שהוא היה מבין את גודל הסבל שבו שרויים כל ... גם נהנה מהמשחק. וגם מלמד אחרים איך ליהנות מהמשחק של החיים. וכדי ליהנות ממשחק החיים, לשם כך על האדם
להבין את משחק החיים. וכדי
להבין את חוקי המשחק, לשם כך על האדם להיות מסוגל להסביר את החוקיות שלפיה פועלים כל הכוחות השונים במשחק. דהיינו, על האדם להיות מסוגל
להבין את החוקיות שלפיה פועלים כל התהליכים בעולם. וגם אם האדם מבין מהי החוקיות המדויקת שלפיה פועלים כל הכוחות שיש בעולם, הרי שעדיין זה לא מספיק. כי האדם צריך גם להסכים עם חוקי המשחק. דהיינו,
להבין את היופי ואת השכל ואת החוכמה שיש בהם. דהיינו, על האדם
להבין גם את הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם. ולא מספיק שהאדם מבין את כל החוקים שלפיהם פועלים כל הדברים בעולם, אלא על האדם
להבין גם מדוע החוקים הם כפי מה שהם. וכדי שהאדם יבין את הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם, עד לרמה כזאת שהוא עצמו יסכים עם כל חוקי המשחק, לשם כך על האדם
להבין את מטרת המשחק. כי את החוקים של המשחק, קובעים בצורה הטובה ביותר שתשיג את מטרת המשחק. וכל החוקיות שלפיה פועלת המציאות שלנו, היא ביטוי של הסיבה שבגללה בכלל המשחק קיים. דהיינו, כדי שהאדם ייהנה מהמשחק, על ידי זה שהוא יבין בשלמות את חוקי המשחק, לשם כך על האדם
להבין את הסיבה שבגללה המשחק קיים, דהיינו,
להבין את המטרה ואת התכלית שלשמה העולם קיים ושלשמה המשחק שלנו מתקיים. אך מי יכול לומר שהוא מבין את הסיבה שבגללה העולם שלנו קיים, ושבגללה המציאות שלנו פועלת כפי מה שהיא. ... כיצד היא באה לידי ביטוי בכל הסיבות. כי לא מספיק להעלות השערות מדוע המציאות שלנו קיימת, אלא צריך גם
להבין כיצד הסיבה שבגללה המציאות קיימת, כיצד היא באה לידי ביטוי בחוקי המשחק. ואם לדוגמה האדם חושב שתכלית המציאות היא כדי לעשות טוב. אז על האדם
להבין כיצד המטרה הזאת, באה לידי ביטוי בכל מה שקורה בעולם. דהיינו, כאשר לדוגמה קורה אירוע רע, בין אם זה אירוע קטן ובין אם זה אירוע גדול כמו השואה, על האדם לראות את ... נוצר המשחק. ובנוסף על כל אלו, יש כאן בעיה אחרת גדולה עוד יותר. והיא, שמצד האמת אף אחד לא יכול באמת
להבין את מטרת המשחק. משום שכל סיבה שהאדם ייתן מדוע המשחק קיים, הוא תמיד יצטרך להסביר מדוע המטרה עצמה קיימת? כי נניח לדוגמה שמטרת המשחק היא כדי לעשות טוב. אז נשאל, ומהי ... תוצאה. וכמו שהסיבה יצרה את התוצאה, כך אילו הסיבה לא הייתה קיימת, לא הייתה התוצאה. וכאשר האדם מנסה
להבין מהי הסיבה שבגלל העולם קיים, עליו להסביר גם מהי הסיבה הקודמת לכך שהסיבה עצמה קיימת. כי בריאת העולם ויצירת העולם, לא התרחשה ברגע הבריאה. אלא בריאת העולם התרחשה ... לה, עד אין סוף. והסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא רחוקה מהשכל של האדם במרחק אין סופי. וכמה שהאדם ינסה
להבין אותה, הוא לא יגיע עד אליה. ולכן האדם לא יכול
להבין את מטרת המשחק, שהיא הסיבה הראשונה. וממילא האדם לא יכול
להבין בשלמות את החוקיות של המשחק, שהיא ביטוי של סיבת המשחק. וכל שכן שהאדם לא יכול
להבין את הסיבה שבגללה חוקי המשחק הם כפי מה שהם. וכל זה גורם לכך שהאדם לא ייהנה מהמשחק. ובכך בעצם הסברנו את הסיבה האמיתית ואת הסוד האמיתי מדוע באמת בני אדם לא נהנים ... ככ גדול, שהוא כן מבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, ואת חוקי המשחק, ואת מטרת המשחק וכולי. ועל האדם
להבין , שכדי ליהנות מהמשחק, לשם כך על האדם להתקרב כמה שיותר אל השכל של החכם האמיתי. כי החכם האמיתי יודע ליהנות מהמשחק, והוא בהחלט מבין את חוקי המשחק. כי גם חוסר היכולת של האדם
להבין את חוקי המשחק ואת מטרת המשחק, גם זה חלק מהמשחק. ובהחלט יש דרך לפצח את שפת התוכנה של המשחק, דהיינו, לגלות את הסיבה של המשחק ואת החוקיות של המשחק. אלא, שלשם כך על ... המעשית על האדם לנסות כל הזמן להתקרב כמה שיותר אל השכל של החכם האמיתי, שהוא כולו הקדמות שעוזרות לאדם
להבין את חוקי המשחק. כי הסיבה שהאדם לא מבין את חוקי המשחק, והסיבה שהאדם לא מבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא לא בגלל שאי אפשר
להבין אותה, אלא רק בגלל צורת המחשבה של האדם. כי יש דבר אחד, שאם הייתה לאדם את היכולת הרגשית והשכלית להכיל אותו, האדם באותו הרגע היה מבין את חוקי המשחק, ואז האדם היה ...