... תמיד ממשיכות להציק לאדם, עד שהוא מוצא את התשובה. וכאן נסביר, מדוע מוכרח שיש תשובה לכל השאלות. והעניין הוא, כי לא באמת צריך למצוא תשובה לכל השאלות. אבל כן צריך
להבין את המציאות. והכוונה היא, שהאמת קיימת בכל ... גם אם הכל ייעלם ויחדל מלהתקיים, עדיין תמיד יהיה מצוי משהו. וגם אם הוא לא ניתן להגדרה ולתפישה וכולי, הרי שמשהו כלשהו, תמיד היה הווה ויהיה מצוי בכל מקרה. והאדם צריך
להבין את המציאות.
ולהבין את המציאות, הכוונה היא, שהאדם מוכרח להסתכל ... העולם קיים? האם אנחנו חלום או מציאות? והאם יש או אין בחירה? והאם יש או אין משמעות? והאם יש או אין סיבה? וכיוב לגבי כל שאר השאלות. והרעיון הוא, שגם אם האדם לא יכול
להבין את הכל, אעפכ האדם מוכרח למסור את נפשו
להבין את המציאות, ולהגיע לקצה ההבנה שלו. עד שהאדם יהיה בטוח בוודאות מוחלטת, שעפ השכל שלו, המציאות היא הגדרה כלשהי, ושהשכל שלו, לא יכול
להבין את המציאות בצורה כלשהי. ובמקום לנסות למצוא תשובות לשאלות, לפני כן צריך לנסות
להבין מה בכלל קיים, ומהי המהות של מה שקיים. כי העולם קיים, אבל מהו העולם? כי האדם קיים, אבל מהו האדם? כי המציאות קיימת, אבל מהי מציאות? מה באמת מצוי? וכולי. ולמרות, שלא בהכרח שניתן
להבין את המציאות בשלמות, עם השכל הקיים שמפריד את היש והאין, הרי שגם אם האדם לא מבין את המציאות, הרי שאעפכ המציאות קיימת בכל מקרה. והאדם מוכרח
להבין, מה באמת קיים? ואם הוא לא מסוגל
להבין, אז האדם מוכרח
להבין, מה בדיוק, הוא כן מבין? ומה בדיוק, הוא לא ... חוסר מיקוד של השאלה? או שאולי חוסר ההבנה, נובע מכך שאין אפשרות לוגית למצוא תשובה? כי אולי יש כאן תהליך פרדוקסאלי, שאינו אפשרי להבנה בצורה שכלית? ועל האדם לזכור
ולהבין, שגם אם המציאות היא פרדוקסאלית, עדיין האדם מוכרח
להבין, את הפרדוקס שקיים בכל מקרה. ועל האדם להיות ... שעפ השכל אין שום אפשרות שמשהו יהיה נפרד ממנה. ואעפכ, יש צורות שנפרדות ממנה. והוא הפרדוקס, של סוד הצמצום. וכאשר האדם מתבונן בעניין הזה, וכאשר האדם מוסר את נפשו,
להבין את מה שהוא לא מבין ולמה הוא לא מבין אותו, אז האדם רואה ומבין את הפרדוקס, ומבין שאי אפשר
להבין אותו בשכל שלו. ואז האדם, על ידי זה שהוא מוסר את נפשו
להבין את הפרדוקס, על ידי זה האדם מקבל שכל חדש. שהאדם מבין פתאום שהיש והאין הם אחד, ושאין שום שאלה כלל. ולא המציאות היא המשוגעת, אלא כרגע הוא המשוגע וכולי. ובסיכומו של דבר, האדם מוכרח
להבין למה הוא לא מבין. ובכל פעם למצוא תשובות חדשות, ...