... והוא הסוד של האמת האובייקטיבית של המציאות. כי כל בר דעת מבין, שמי שרוצה לחיות טוב, עליו ראשית כל לנסות
להבין את מערכת החוקים והכוחות שבתוכה הוא חי. דהיינו, כל בר דעת מבין, שכדי לחיות טוב, על האדם ראשית כל לנסות
להבין את המציאות, שבתוכה הוא פועל וחי וכולי. ... ביותר הוא המעשה במקום המחשבה. כי כאשר באים לאדם ואומרים לו איזה דבר להתבונן עליו, הוא דוחה אותך ומנסה
להבין מה עליו לעשות ברמה הפרקטית. וטוב לו לאדם שיתבונן כל חייו ושישקיע את כל חייו לנסות
להבין את עצמו ואת המציאות, ושלבסוף יעשה או לא ... דהיינו, הבנת השכל האחד והחוק האחד שלפיו המציאות פועלת. והחכם שעיניו בראשו, הוא מתמקד כל הזמן בלנסות
להבין את המציאות טוב יותר. כי ככל שהאדם מבין טוב יותר את המציאות, וככל שהאדם משקיע יותר את הזמן ואת המחשבה שלו בלנסות
להבין את עצמו ואת העולם וכולי, כך האדם חוסך מעצמו מאמצים מיותרים, ולא רודף אחרי שטויות שלא מביאות לו כלום. ומי שהוא פיקח, הוא משקיע את זמנו בלנסות
להבין את המציאות. עד שהאדם מגיע להבנה ככ גדולה של המציאות, עד שהוא רואה את הטוב שיש בכל דבר, והופך להיות מאושר. והנה, כדי שהאדם יהיה מאושר, לשם כך עליו
להבין את המציאות.
ולהבין את המציאות, פירושו שהאדם רואה את הדברים ... המציאות בשלמות. לדוגמה: מי שיתבונן יראה, כי לכל אירוע שמתרחש בעולם, יש לו סיבה מדוע הוא קרה. ומי שרוצה
להבין את המציאות בשלמות, עליו
להבין את הסיבה האמיתית שבגללה מתרחשים כל ... יוצר חוסר אושר וכולי. ולכן מי שהוא פיקח, הוא מחפש תמיד את האמת, ומנסה בכל דבר לגלות את האמת ולראות
ולהבין את הדברים כפי מה שהם, בצורה כמה שיותר ... שלו, דהיינו, גם אם האדם באמת משתמש בכל השכל שלו ובכל הרגש שלו ובכל האינסטינקטים שלו ובכל החושים שלו כדי
להבין את המציאות, הרי שעדיין כל הבנה של האדם ... של האדם את המציאות היא תמיד מוגבלת ליכולות הסובייקטיביות של האדם, הרי שלעולם האדם לא יכול לראות
ולהבין את האמת האובייקטיבית של המציאות, שהיא ... זה לא אומר שאין תשובה. כי בוודאי שיש הסבר כלשהו לכך שהמציאות היא כפי מה שהיא. וגם אם האדם לא מסוגל
להבין את ההסבר הזה או להגיע אליו, הרי שזה לא ... כלשהו אמיתי, שהוא אכן האמת האובייקטיבית, משום שהוא משקף את המציאות כפי מה שהיא. אלא שאין לאדם מושג איך
להבין את ההסבר הזה. כי כפי שאמרנו כל תפישת המציאות על ידי האדם, היא לעולם הייתה ולעולם תהיה סובייקטיבית. כי האדם יכול
להבין את המציאות, אך ורק עפ השכל שלו. וגם אם האדם ממש ירצה
להבין את המציאות שלא עפ השכל שלו, הרי שהדבר ... במציאות. כי ההבנה מתרחשת ואפשרית רק באמצעות השכל רגש יכולת תפישה של האדם עצמו. והאדם עצמו לעולם לא יכול
להבין את המציאות, שלא באמצעות הכלים שעומדים ... ומאחר שהאדם עצמו לא יכול לתפוש ולחשוב שום מחשבה רגש, שלא באמצעות כלי הקיבול שלו, הרי שלעולם האדם מוגבל
להבין את המציאות, אך ורק בהתאם למגבלות התפישה ... שלו. וגם אילו תיאורטית היה יכול האדם להחליף את השכל שלו לשכל חזק יותר וכיוב, הרי שעדיין האדם היה מוגבל
להבין את המציאות, אך ורק לפי יכולות התפישה ... ותמיד תפישת האמת על ידי האדם, היא תמיד מוגבלת ליכולות התפישה של הכלים של האדם עצמו. וכדי שהאדם יוכל
להבין את המציאות כפי מה שהיא באמת, לשם כך האדם ... ובלתי מוגבלת. כי אילו לדוגמה היה יכול האדם להכיל בתוך מחשבתו את האין סוף, הרי שזה לדוגמה היה מאפשר לאדם
להבין מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, או מהי ... של כל התוצאות. אך מאחר שיכולת התפישה של האדם היא לעולם סופית ולא אין סופית, לכן האדם לעולם מוגבל
להבין את המציאות אך ורק בצורה סובייקטיבית ... כל חכמי החכמים בעולם וכל הפילוסופים וכל חכמי הרוח וכל המורים הרוחניים. כי כולם משתוקקים להיות מאושרים
ולהבין את המציאות בשלמות, דהיינו, לראות את האמת ... ונחדד עוד יותר, כי אם היו נותנים לאדם יכולת תפישה אין סופית, רוב ככל הסיכויים שהאדם לא היה מסוגל
להבין שום מידע ברמת תודעה של יכולת תפישה אין ... אומר, שלא רק שאין לאדם מושג איך להשיג יכולת תפישה אין סופית או מה לעשות איתה, אלא גם אין לאדם יכולת
להבין מהי תפישה אין סופית. כי האדם לא מסוגל אפילו לא לדמיין את מהותה של התפישה האין סופית. ונמצא אם כן, כי האדם מוגבל
להבין את המציאות אך ורק בצורה סובייקטיבית בלבד עפ יכולות התפישה האישית שלו. וכאן יש שאלה גדולה, כי מצד אחד האדם רוצה להיות מאושר, וכדי להיות מאושר צריך
להבין את המציאות בשלמות כפי מה שהיא. אך מה ... שהאדם לא מבין כלל כיצד הדבר אפשרי, או מה משמעות הדבר, עדיין זה לא אומר שהדבר לא אפשרי. כי האדם לא מסוגל
להבין בשכל האנושי שלו, כיצד ניתן לתפוס אמת ...