... למצב מתוך רצון לעזור לילד לשפר את יכולת ההתמודדות החברתית שלו, תוך הבנת התמונה המלאה של המצב החברתי שהוא חווה. האם הילד באמת דחוי חברתית? השלב הראשון הוא
להבין האם הילד באמת דחוי חברתית או שמא מדובר בתחושת דחייה בלבד. לעיתים, הילד לא מצליח להתחבר לילדים מסוימים, לא משום שהם דוחים אותו, אלא בגלל שלא הם מהווים את קבוצה המתאימה לו. ... בכיתה, שמא הם יותר פתוחים לחברויות? האם הילד באמת מעוניין בחברים מסוימים כי הם חולקים תחומי עניין משותפים, או כי הוא רואה בהם את הקבוצה המקובלת בכיתה? כיצד
להבין את רצונות הילד בקשרים חברתיים? אליעד כהן מציע שההורים ישוחחו עם הילד וישאלו אותו שאלות מכווינות. המטרה היא
להבין מה הילד באמת רוצה מקשרים חברתיים ולא רק לחפש חברים מתוך צורך להשתייך או לעמוד בסטנדרטים של אחרים. יש לשאול את הילד שאלות כמו: מה אתה מצפה לקבל מהקשרים החברתיים? איזה פעילויות היית רוצה לעשות עם חברים? האם אתה רוצה חברים רק כדי שיהיה כתוב שיש לך חברים, או שאתה מחפש חברים על פי תחומי עניין משותפים? כיצד
להבין מדוע ילדים אחרים דוחים את הילד? לפעמים, הילד לא מצליח להתחבר לאנשים לא בגלל שהוא דחוי, אלא בגלל שאין חפיפות בין תחומי העניין שלו לבין תחומי העניין של הילדים שהוא רוצה ... שמתאים לכולם. אם הילד מאוד רגיש לדחייה חברתית, יתכן שהוא יוכל להפיק תועלת רבה יותר מהבנת המציאות כפי שהיא וללמוד לקבל את המצב. לעומת זאת, אם הילד קשה לו
להבין את כללי המשחק החברתי, ייתכן שיהיה מועיל יותר ללמד אותו כישורים חברתיים שיסייעו לו להסתגל בקלות יותר. כיצד ללמד את הילד להתמודד עם דחייה חברתית? אליעד כהן מציע למורים וההורים ללמד את הילד להתמודד עם סיטואציות דחייה חברתית על ידי פיתוח יכולת חשיבה לוגית. יש
להבין מדוע הוא לא מתקבל, ולבדוק אילו הבדלים קיימים בין הילד לבין אלה שמצליחים להתחבר חברתית. חשוב ללמד את הילד שלא כל דחייה היא אישית, ושההבדלים החברתיים לא תמיד קשורים אליו אלא ... מסוימות שניתן לשנות. מהי המטרה האמיתית של הדרכת ההורים? המטרה הסופית של הדרכת ההורים היא לא רק למצוא חברים לילד, אלא ללמד אותו כיצד לחשוב בצורה אנליטית
ולהבין את החוקים החברתיים שסובבים אותו. כשילד יבין את מהות הדחייה החברתית ויהיה מסוגל לזהות את הגורמים לכך, הוא יוכל להתמודד בצורה טובה יותר גם עם אתגרים חברתיים בעתיד. איך לעזור ... לבדוק קודם כל אם יש לו אינטראקציה חיובית עם אותם ילדים בבית הספר, למשל בשיחות בהפסקה. אם אין אינטראקציה בסיסית בבית הספר, אין טעם להזמין אותם הביתה. כיצד
להבין מה באמת הילד רוצה להשיג בקשרים חברתיים? אליעד כהן מציע להורים לשוחח עם הילד ולשאול אותו שאלות מכווינות, כגון: מה אתה מצפה לקבל מהקשרים החברתיים? מה היית רוצה שיקרה? איזה ... כבר ניסה להתחבר לילדים שאוהבים כדורסל. אם אין ילדים מתאימים בכיתה, אפשר להציע לו להצטרף לחוג כדורסל חיצוני, שם הסיכוי למצוא חבר מתאים יהיה גבוה יותר. איך
להבין מדוע ילדים אחרים דוחים את הילד שלך? בשלב זה אליעד כהן ממליץ לברר עם הילד מה הוא יודע על אותם ילדים שאיתם הוא רוצה להתחבר: למה אתה רוצה להיות דווקא חבר של יוסי? מה מיוחד ... לפיתוח ביטחון עצמי ולהבנה שלא כולם חייבים להיות חברים שלו. לעומת זאת, ילד אחר עשוי דווקא להרוויח מלמידה של כישורים חברתיים והתאמה חברתית, אם באמת קשה לו
להבין את הכללים החברתיים הבסיסיים. כיצד ללמד את הילד להתמודד עם מצבים דומים בעתיד? אליעד כהן מסביר כי הדבר החשוב ביותר הוא ללמד את הילד לחשוב בצורה לוגית ואנליטית על המציאות:
להבין את החוקיות: למה אחרים מקובלים והוא לא? לזהות הבדלים ספציפיים: במה הילד שונה מהילדים האחרים, והאם השוני הזה משפיע על היכולת שלו ליצור קשרים?
להבין שהבעיה שלו אינה אישית, אלא קשורה לסיבות ספציפיות וניתנות לפתרון. לדוגמה, אם הילד לא מצליח להכניס משהו לארון בבית, אפשר ללמד אותו לחשוב על ההבדל בין מה שנכנס לבין מה שלא ...