... מאפשרת ריכוז מלא בנאמר, ובכך עלולה לפגוע בהבנה. עם זאת, היתרון של הכתיבה טמון בכך שהיא מחייבת את הלומד
להבין את המידע כדי לכתוב אותו באופן מדויק. לעומת זאת, ההקשבה מספקת את היתרון של קלות קליטת המידע, אך לפעמים היא אינה מאפשרת עיבוד מעמיק של המידע. האם אנחנו מבינים אם אנחנו לא מצליחים ... להסביר נחשבת לאחת הדרכים החשובות ביותר לבדוק אם הבנו באמת את מה שלמדנו. להסביר לאחרים לא רק עוזר להם
להבין את החומר, אלא גם מאפשר לנו
להבין אותו טוב יותר. האם הכוח
להבין נמצא בתוכנו? האם כל אחד יכול
להבין את מה שהוא לומד בכוחות עצמו? אליעד טוען כי הכוח
להבין נמצא בתוכנו, ואדם יכול
להבין כל דבר אם הוא מקדיש תשומת לב למידע ומפנה אליו את המיקוד הנדרש. לעיתים, אנחנו פונים למורים חיצוניים רק כי אנחנו לא מאמינים בכוחותינו
להבין את המידע לבד. איך כתיבה יכולה לעזור בהבנה? כתיבה, לפי אליעד, לא רק עוזרת לזכור את המידע, אלא גם מסייעת בהבנתו. כאשר אנחנו כותבים את המידע שלמדנו, אנחנו בעצם מגדירים אותו, ובכך ... מקנה הבנה מלאה. מצד שני, יתרונה של הכתיבה טמון בכך שהיא מאפשרת להגדרה מחדש של המידע, מה שמחייב את האדם
להבין את מה שנאמר כדי להיות מסוגל לכתוב אותו. האם אנחנו מבינים אם אנחנו לא מצליחים להסביר? אליעד מציין שבחלק מהמקרים, כשאנחנו לא מצליחים להסביר דבר לאחר, זה מצביע על כך שלא הבנו אותו ... כנראה לא הבנת את הנושא לחלוטין. להסביר לאחרים מה שלמדת הוא כלי חשוב בהבנה עצמית של החומר. האם הכוח
להבין נמצא בתוכנו? נושא נוסף שמועלה בהרצאה הוא האם הכוח
להבין דברים נמצא בתוכנו או לא. לעיתים, אנשים מרגישים שאין להם את כל הכלים או את הידע הדרוש כדי
להבין משהו, ולכן פונים למורים או למורים חיצוניים. אליעד טוען שהכוח נמצא בתוכנו, ושאם אנחנו רוצים
להבין משהו, עלינו להיות קשובים וממוקדים במידע בצורה עצמאית. איך כתיבה יכולה לעזור בהבנה? הכוח של הכתיבה מתבטא בכך שהיא לא רק עוזרת לזכור את המידע, אלא גם מסייעת להעמיק בהבנה. כשאתה ...