... ברגע שאדם מנסה להיות בטוח באופן
מוחלט במשהו - למשל, שהוא אכל ארוחת בוקר - הוא מתחיל להטיל ספק ולחקור עד לרמה שבה הוא מגיע לאי - ודאות
מוחלטת. מה קורה כאשר מנסים לדעת משהו באופן
מוחלט? אליעד מסביר את התהליך כך: אדם יכול להיות בטוח בדבר פשוט כמו שאכל ארוחת בוקר, אך אם הוא
יחליט לחפש את הוודאות
המוחלטת לגבי זה, הוא יתחיל לשאול את עצמו שאלות כגון האם באמת אכלתי?, אולי אני רק מדמיין?, וכך הלאה. כשהוא חוקר מספיק עמוק, הוא מגלה שהוא אינו יכול לדעת בוודאות
מוחלטת שאכן אכל. וכאשר הוא מגיע לתחתית הבדיקה, לתוך אי - הידיעה
המוחלטת, מתרחשת התנתקות
מוחלטת מכל ידע. בנקודה הזו האדם לא יודע שום דבר, אין לו שום חוויה מוגדרת או זיכרון מוגדר. כשהוא חוזר למצב רגיל, הוא חוזר עם ... הקודמת. מהו מצב של אי - ידיעה
מוחלטת וכיצד הוא משפיע על התודעה? אליעד מתאר מצב שבו האדם מגיע למצב
מוחלט של לא יודע כלום. במצב כזה אין שום זהות, אין שום ידיעה, אין שום תחושה מוגדרת. אבל כשהאדם חוזר מהמצב הזה אל המציאות הרגילה, ... זוכר זאת מתוך מקום של אי - ידיעה
מוחלטת. כלומר, לאחר שחווה את מצב האי - ידיעה, האדם יכול לחוות את המציאות ממקום חדש לגמרי. אליעד מדגיש שכדי להגיע למצב של אי - ידיעה
מוחלטת, האדם צריך לבדוק כל דבר לעומק ולשאול על כל דבר: האם זה באמת כך?, האם זה באמת קורה?. הבדיקה האינטנסיבית הזו מובילה בסופו של דבר למצב של לא יודע
מוחלט, שם האדם מאבד את כל נקודות האחיזה בתודעה. כיצד ההתבוננות על העצמי מובילה למסה קריטית של הבנה? אליעד מתאר מצב בו האדם מתבונן ... תופס. כל ניסיון לאחוז במשהו ברור
ומוחלט מתפורר לחלוטין. מה משמעות הרשימו - הרושם שנשאר מחוויית האי - ידיעה? אליעד מסביר שהרשימו הוא הרושם שנותר בתודעה לאחר שהאדם עבר את חוויית האי - ידיעה
המוחלטת . הוא מדגים זאת באמצעות דוגמה של למידת ABC: בפעם הראשונה שלומדים משהו, הוא קשה, אך בפעם השנייה הוא קל יותר, כי נותר רשימו ... דומה, האדם שחוזר ממצב של אי - ידיעה
מוחלטת מביא איתו את הרושם או הזיכרון של החוויה הזו, וכך משתנה תפיסתו לגבי דברים שכבר הכיר קודם. הרשימו הזה מאפשר לאדם להבין את ... כפי שחשב קודם לכן. מהי אי ידיעה
מוחלטת? כיצד מגיעים להבנה
מוחלטת? מהו רשימו? האם החוויה נוצרת או מתרחשת? מהי מסה קריטית של התודעה? ...