... מתחיל לחפש אותה, אך אינו מוצא. לפי הסברו של אליעד כהן, המלך הוא דימוי לכוח פנימי באדם שאינו הולך בעצמו לחפש את בתו האבודה. הבת האבודה היא הנשמה, השמחה
המוחלטת, האושר
המוחלט, התכלית שאותה האדם מחפש לאורך חייו. למה דווקא המשנה למלך יוצא לחפש את בת המלך? המשנה למלך, שהוא השכל היחסי, רואה את צער המלך
ומחליט לצאת בעצמו למסע ארוך למצוא את בת המלך. אליעד מסביר שהמלך מייצג את השכל
המוחלט, שלא מחפש בעצמו, ואילו המשנה למלך מייצג את השכל היחסי, את האדם הפרטי שחייב לצאת למסע רוחני כדי למצוא את האושר והתכלית שלו. ... של דבר, המסע האמיתי הוא פנימה, אל המדבריות הפנימיים, בחשיבה שהיא מחוץ למקובל, כדי למצוא את הר של זהב ומבצר של מרגליות, המקום שבו נמצאת התכלית והאושר
המוחלט. סיפורי מעשיות של רבי נחמן המשמעות של חיפוש רוחני דימויים ומשלים בעבודת הנפש ההתמודדות עם פיתויים ומכשולים פנימיים החשיבות של ... מפחידים או לא מוכרים. כיצד מגיע המשנה למלך אל המבצר, ומה הוא מוצא שם? באחד השבילים שבמדבר הוא רואה מרחוק מבצר מוקף חיילים. הוא חושש שלא ייתנו לו להיכנס, אך
מחליט לנסות ומשאיר את הסוס בחוץ (דימוי לכך שעל האדם לזנוח את החומריות או הרדיפה החיצונית). להפתעתו, החיילים אינם עוצרים אותו, והוא ... שם שנים ארוכות וממשיך לחפש את בת המלך. כיצד מסכמים את הרעיון הכללי של החיפוש הרוחני לפי הסיפור? אליעד מציג את הסיפור כתהליך פנימי של האדם המחפש את האושר
המוחלט או את הנשמה האבודה שבתוכו. המלך מסמל כוח פנימי שאינו יוצא לחפש בעצמו, אבל המשנה למלך (השכל והכוח המכוון) הוא שיוצא למסע ארוך ... אומר שבתוכך יש מקום שהוא מלך ושהוא לא הולך לחפש את הבת שלו. מי שעוזר למלך למצוא את הבת שלו זה משנה למלך. כאילו השכל היחסי עוזר לך למצוא את עצמך, אבל השכל
המוחלט הוא לא מחפש, הלכה - שתלך, משהו כזה. למרות שכתוב שהמלך היה מצטער, אבל בסיפור על הקבצנים בסיפור ה - 13 על שבעת הקבצנים רבי נחמן ... עכבוהו כלל. היו חיילים אמר אולי יתנו לו להכנס, בא ננסה, השאיר את הסוס ונתנו לו להכנס. ולא עכבוהו כלל. לא רק שלא עיקבו אותו, אלא נתנו לו להכנס? למה? כי הוא
החליט שהוא הולך להכנס. שימו לב לדימוי מעניין שרבי נחמן אמר: והשאיר הסוס. מה הכוונה השאיר הסוס? הכוונה אם אתה רוצה להכנס למבצר אתה ... שמחפש, הנשמה, הפנימי, שכאילו בת המלך רואה שבתוך הבן אדם יש את המקום שמחפש להוציא אותה. זאת אומרת בכל כל אדם יש את בת המלך שהלכה לאיבוד, שזה כאילו האושר
המוחלט הלך לאיבוד, השמחה
המוחלטת, האהבה
המוחלטת, ויש את המלך שהוא אומר אני לא מרוצה מהמצב אבל לא הולך לחפש, ויש את את המשנה למלך שאומר אני אלך לחפש את בת המלך. וראה אחד ... כי הגעגוע זה אחד הדברים שאוכלים אותך, ואתה גם לא בטוח שתוציא את בת המלך. זה כאילו מראה, מה שרבי נחמן בא להגיד שהדרך להוציא את בת המלך, הדרך להגיע לאושר
המוחלט , או להגיע לדבר האולטימטיבי זה עי געגועים, כאילו רצונות. תרצה, תרצה, תרצה ותרצה ותרצה עד שזה יקרה. מה שהוא בא להגיד: זו לא ... זהב ומבצר של מרגליות, כי הוא בקיא במפת העולם. על כן, אלך אל המדבריות, והלך לבקשה במדבריות כמה וכמה שנים. מה זה אומר? מדבר אל הבן אדם שכשהוא מחפש את האושר
המוחלט אז הוא כבר בקיא במפת העולם. זאת אומרת, אני כבר מכיר איך עובד העולם הזה ואני יודע שהר של זהב ומבצר של מרגליות פה אין דבר כזה, ... מה זה נקרא בקיא במפת העולם? מכיר את החיים יודע שבחיים פה אין שום דבר שיכול לתת לך הר של זהב ומבצר של מרגליות. זה כאילו כמו בן אדם אומר אני רוצה אושר
מוחלט , הבת מלך אומרת לו: אתה רוצה אושר
מוחלט? תחפש הר של זהב ומבצר של מרגליות. והוא אומר אני כבר יודע שפה בעולם אין את זה ועל כן אלך אל המדבריות. בא נלך למדבר, מה זה ... שם בני אדם. בא נתחיל לחשוב בצורה הכי לא הגיונית בעולם. מבינים מה זה מדבריות? המקום שאין בו בני אדם. זאת אומרת שאם את רוצה אושר, אם האדם רוצה אושר, האושר
המוחלט, האולטימטיבי, צריך לחפש במדבריות. מה זה אומר במדבריות? מקום שאין שם בני אדם. בחשיבה ששום בן אדם לא חושב ככה. והלך לבקשה ...