אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 1 - פרומו ✔ מה מסמל ההסכם בין חמאס ופתח בתוך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 1
מה מסמל ההסכם בין חמאס ופתח בתוך האדם עצמו?

אליעד מתייחס להסכם השלום בין חמאס לבין פתח כאל משל להבנת כוחות שונים הפועלים בתוך האדם עצמו. הוא מסביר כי האירועים המדיניים, כגון ההסכם בין הארגונים הפלסטינים, מהווים ייצוג סמלי לתהליכים נפשיים פנימיים של כל אדם ואדם. כל אחד מהגורמים המעורבים (חמאס, פתח, ומדינת ישראל) משקפים כוחות שונים באישיות האדם ובמחשבותיו.

מהם שלושת הכוחות הפנימיים שההסכם משקף?

אליעד מציג שלושה כוחות מרכזיים בתוך האדם, המשתקפים דרך הגורמים החיצוניים המדוברים:
  • הכוח המיוצג על ידי "מדינת ישראל", המייצג את האדם עצמו, את האינטרסים שלו, ואת הרצון שלו בחיים טובים ומאושרים. כוח זה הוא כביכול ה"אני" האמיתי והטוב של האדם.
  • הכוח שמיוצג על ידי "חמאס", שמסמל את הכוח הפנימי ההרסני של האדם. זהו כוח שמטרתו לפגוע, להרע, או אפילו להשמיד את האדם מבפנים. למשל, מחשבות שליליות קיצוניות, כמו מחשבות התאבדותיות, או דחפים הרסניים שמזיקים לאדם.
  • הכוח שמיוצג על ידי "פתח", המסמל כוח פנימי פשרני בתוך האדם. זהו כוח שאינו מבקש להרוס או להיטיב באופן מוחלט, אלא נמצא במקום ביניים, ובוחר להתפשר. זה הכוח שאומר "אולי לא הכל טוב, אבל אפשר להסתדר גם כך". זהו כוח החשיבה הפשרנית, שאינה מחויבת לטוב מוחלט, אך גם לא שואפת להרס מוחלט.
מהי משמעות "האינטרסים" והפחדים של הכוחות השונים?

בהסברו, אליעד מדגיש את החשיבות של זיהוי האינטרסים והפחדים שמניעים כל אחד מהכוחות הפנימיים הללו:
  • האינטרסים של "חמאס" (הכוח ההרסני) הם להחליש את האדם, מתוך מניעים של שליטה, או מתוך פחדים ואינטרסים פסיכולוגיים עמוקים, כמו הימנעות מכאב או חוסר מסוגלות להתמודד עם המציאות.
  • האינטרסים של "פתח" (הכוח הפשרני) הם להישאר באזור של נוחות וביטחון יחסי, לא להסתכן יותר מדי ולא לקחת אחריות מלאה על הטוב או הרע.
  • האינטרסים של "מדינת ישראל" (האדם עצמו) הם לחיות חיים טובים ומלאים, להימנע מכאב ומסכנה, ולהיות מאושר ככל שניתן.
מה קורה כאשר "הכוח הפשרני" מתאחד עם "הכוח ההרסני"?

אליעד מתייחס לשאלת האיחוד בין חמאס (הרס מוחלט) לבין פתח (פשרנות). הוא מסביר כי כאשר האדם מתחיל להרגיש שאין הבדל משמעותי בין המחשבות הפשרניות למחשבות השליליות, עשויים לקרות שני דברים אפשריים:
  • אפשרות ראשונה: שהאדם יצליח להשתמש באיחוד זה כהזדמנות לעבור לשלב מתקדם יותר, שבו הכל יהיה טוב. זוהי הזדמנות לשינוי ולשיפור.
  • אפשרות שנייה: שהאדם יישאב לתוך הצד השלילי, שהפשרנות תהפוך לשלילית, והאדם יאבד את האחיזה בחשיבה חיובית כלשהי, ויישאר במצב גרוע עוד יותר.
מתי האדם יכול להגיע להסכם שלום פנימי אמיתי?

הסכם שלום פנימי אמיתי מתרחש רק כאשר האדם מצליח להגיע למצב שבו הוא רואה את כל המציאות כ"טובה באופן מוחלט". אליעד מגדיר מצב זה כמצב של שלמות פנימית, שבו שלושת הכוחות (החיובי, השלילי, והפשרני) מתאחדים לתפיסת מציאות אחת שבה הכל טוב. כל עוד האדם מתפשר על "חצי טוב וחצי רע", הוא נשאר במצב ביניים, שבו אין שלום פנימי מוחלט.

מה מסוכן בתהליך של איחוד הכוחות הפנימיים?

אליעד מזהיר מפני הסיכון שבתהליך הזה. אם האדם מוותר על הפשרנות ומחליט ללכת על "הכל או כלום", הוא עלול ליפול לצד השלילי, במקום להגיע לצד החיובי. כאשר האדם...
פחדים למצוא אובדנות חשיבות הימנעות מכאב לזהות את האינטרס חשיבה חיובית אפשרות אישיות שליטה להרגיש אחדות החמאס הסכם הסכם שלום הסכמים חמאס ישראל מדינת ישראל פיוס פלסטיני שלום
חלק 3
חלק 3
...ייצור רק כהות גדולה יותר. אך אם נבין שהדלי שנראה שחור מכיל בתוכו גם קצת צבע לבן מוסתר, החיבור עשוי דווקא להבליט את הלבן שהיה עד כה נסתר. באותה דרך, אנשים מהחמאס, שלכאורה מציגים רק שנאה ורוע כלפי ישראל, עשויים בתוך תוכם להחזיק גם ברצונות אחרים, כמו שלום, שעד היום לא התבטאו באופן גלוי. מהו הנמשל של איחוד החמאס והפתח בעולמו הפנימי של האדם? אליעד מעמיק את הנמשל ואומר שהדיון על החמאס והפתח הוא רק לבוש חיצוני לתהליך שמתרחש בתוך האדם עצמו. הוא מצביע על...
הרמוניה / להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות?
... עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות? הרמוניה. להתאחד עם המציאות. מהי המשמעות? וכיצד לעשות זאת? להתאחד עם המציאות = להפוך את הישות של האדם לאחת עם המהות של המציאות. התאחדות עם המציאות = הרמוניה מושלמת של האדם ושל המציאות. האדם = המציאות = אחד. האדם הוא התודעה שלו. כאשר התודעה של האדם מתאחדת עם המציאות, הישות של האדם נעלמת ונטמעת בתוך המציאות. כאשר האדם מתאחד עם המציאות, הוא כבר אינו נפרד מהמהות של המציאות, אלא הוא והמהות של המציאות הם דבר אחד. להתאחד עם המציאות = להיות המציאות = לחוות את השלמות. להתאחד עם המציאות = להרגיש אחדות גמורה עם כל דבר להרגיש אהבה עצמית כלפי כל דבר. להתאחד עם המציאות = לא להיות קיים כנפרד מהמציאות, אלא להיות היא עצמה = שלמות רגשית. השאלה היא איך עושים זאת? תשובה: ... ישות כלשהי, התודעה המהות הוויה הישות של האדם, מתאחדות עם זה שהאדם חושב כמוהו. וזאת מאחר שמבחינה מהותית אין ביניהם שום הבדל וממילא הם אחד. הגוף של האדם הוא רק הבגד של התודעה. כאשר התודעה מזדהה עם הגוף, דהיינו, כאשר ... כאשר האדם חושב כמו המציאות, הוא הופך להיות באחדות עם המציאות. כאשר האדם רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת, על ידי זה הוא הופך להיות אחד עם המציאות = הרמוניה מושלמת = שלמות = נצחיות. ...
מציאות. כיצד המציאות מאחדת את הכל? ומהי מהותו של האדם?
... כיצד המציאות מאחדת את הכל? ומהי מהותו של האדם? ... כולם מהותם אחת, שהיא מהותה של המציאות. מצד מהותה של המציאות, הכל אחד. מאחר שהמציאות מהווה את הכל ואין ... נמצאת. המהות של המציאות, היא השלם שבתוכו נמצא הכל, היא הגורם שמאחד את הכל, היא הדבר שמצד נקודת המבט שלה הכל נמצא באחדות גמורה איתה תמיד. המהות של המציאות, ... חושב. כאשר האדם מבין שמהותו זהה למהותה של המציאות, על ידי זה הוא מתאחד איתה, מתמזג איתה והופך להיות אחד ...
אחדות / הכל אחד - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה
אחדות הכל אחד - האם באמת הכל אחד? ומה המשמעות של זה? הכל אחד פילוסופיה לוגיקה וכאן נסביר טוב יותר את המשמעות הנכונה של רעיון האחדות. ובעיקר להאיר את תשומת לב האדם על המשמעות הלא נכונה של רעיון האחדות. וגם כיצד להבין את המשמעות הנכונה. אחד הרעיונות הפופולאריים ביותר בזמננו הוא רעיון האחדות, הרעיון שהכל אחד , שהאני של האדם הוא בעצם הכל. שכל מה שקיים זה אתה ושאתה זה הכל. שהכל טוב באותה ... שורש כל העניין, הוא כמובן הרעיון וההבנה שהכל אחד והכל זו ישות אחת ומהות אחת וכולי. והרעיון הזה יוצר אצל האדם תחושות שונות וכל אחד מכיל את הרעיון הזה של האחדות ושהכל אחד, בצורה אחרת. וכאן נסביר בצורה פשוטה, מדוע לא הכל אחד ומדוע רעיון האחדות דורש הבנה יותר מעמיקה מאשר מה שנדמה לאדם. ובפשיטות ניתן לראות ולהבין שלא הכל אחד. וההוכחה הפשוטה לכך, היא הצורך לומר שהכל אחד. אילו באמת הכל היה אחד, לא היה צריך לומר שהכל אחד. אף אחד לא צריך לומר שאבן זו אבן או לומר אני זה אני. כי ברור שאני זה אני ... ואין בכך שום חידוש. משום שאכן האבן נמצאת באחדות מלאה עם עצמה. והאדם נמצא באחדות מלאה עם עצמו. מאחר שאני אחד עם עצמי, ממילא אין צורך לומר אני זה עצמי. או מאחר ... עם עצמה. וזה בעצם אומר שהדבר היחיד שנמצא באחדות עם דבר כלשהו, זה רק הוא עצמו. הדבר היחיד שנמצא באחדות כלשהי עם רעיון כלשהו, הוא הרעיון עצמו. כל שאר הרעיונות הם לא אחד והם לא באחדות עם שאר הרעיונות. אילו הם היו אחד עם שאר הרעיונות, הרי שלא היה ניתן להבדיל ... הבדל. וכך ניתן להמשיך ולהראות שכל רעיון האחדות ושהכל אחד, יש בו חיסרון. כי כדי לומר שהכל אחד, לשם כך צריך שיהיה יותר מדבר אחד. כי אם הכל אחד לא ניתן לומר כלום. כי כאשר אומרים על משהו שהוא אחד, הרי שיש כאן שני דברים ... יותר. אילו הכל היה אחד, לא היה ניתן לומר שהכל אחד . משום שרעיון האחדות הוא נפרד מרעיון הנפרדות. זא אם הכל אחד, אז אין משמעות לזה שהכל אחד. כי רעיון האחדות חייב להיות באחדות עם ההפך של עצמו דהיינו, תפיסת הנפרדות. וכאשר אומרים שהכל אחד ולא נפרד, הרי שיוצרים הפרדה בין ה
הסוד של האחדות / הכל טוב / הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב / הכל אחד?
... של האחדות הכל טוב הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב הכל אחד? כשאדם מתקרב לחכם האמיתי, נפתחים לו שבילי השכל להבין שהכל טוב ושהכל אחד. כי החכם האמיתי מגלה לאדם שהכל טוב תמיד ושהכל אחד תמיד. וכאשר האדם מקבל את השכל של החכם האמיתי שהכל טוב ושהכל אחד, עליו לשים לב לכך שהשכל שלו יהיה עם אמת. כי יש כאן עניין עמוק, והוא שכאשר האדם מנסה ללמד את עצמו שהכל טוב תמיד, הרי שבכך בעצם האדם משיג את הפעולה ההפוכה של מה שהוא רוצה להשיג. כי יש כאן שתי תפישות מציאות. ותפישת המציאות הראשונה, היא שיש בעולם שלנו טוב ורע, ושלא הכל אחד, ושלא הכל טוב תמיד. ותפישת המציאות השנייה, היא שהכל אחד ושהכל טוב תמיד. וכל בני האדם בעולם חיים בתפישת המציאות שבה יש בעולם שלנו טוב ורע, ושבה לא הכל אחד ולא הכל טוב תמיד. והנה, כאשר האדם מתקרב לשכל של החכם האמיתי, אז הוא מגלה את תפישת המציאות שבה הכל טוב והכל אחד תמיד. ואז האדם גם הוא רוצה להרגיש שהכל טוב תמיד. ואז האדם מנסה ללמד את עצמו ולהרגיל את מחשבתו לחשוב שהכל טוב תמיד. וההיגיון של האדם, ... אלא שיש כאן בעיה מאוד עמוקה, והיא שכאשר האדם מנסה להרגיל את עצמו לחשוב שהכל טוב תמיד (עע חשיבה חיובית וכיוב), הרי שבכך בעצם, האדם מרחיק את עצמו מההבנה שהכל טוב ושהכל אחד תמיד. כי ברגע שהאדם מנסה לגרום לעצמו לחשוב שהכל טוב, במקום לחשוב שיש טוב ורע, הרי שבכך בעצם האדם יוצר רע. כי בכך שהאדם מנסה לגרום ... לחשוב, שתפישת המציאות של טוב ורע, היא לא מספיק טובה, כמו תפישת המציאות שבה הכל טוב תמיד. כי השכל של החכם האמיתי הוא שכל עמוק מאוד. וכאשר החכם האמיתי מלמד את האדם שהכל אחד ושהכל טוב תמיד, אין הכוונה של החכם לומר שתפישת המציאות שבה יש טוב ורע היא שגויה. כי במציאות שלנו בהחלט יש גם טוב וגם רע. ולא הכל אחד ולא הכל טוב. אלא, שהחכם האמיתי מגלה לאדם את האמת, שידע שמצד האמת אין הבדל בין שתי תפישות המציאות המנוגדות האלו. כי כלפי חוץ נראה שיש הבדל בין מי שאומר שהכל אחד ושהכל טוב, לבין מי שאומר שלא הכל אחד ושלא הכל טוב ושיש גם טוב וגם רע. ואצל האדם נדמה לו שיש הבדל בין שתי תפישות המציאות האלו. והחכם האמיתי כאשר הוא אומר לאדם שהכל טוב תמיד, כוונתו היא לגרום לאדם להבין שתפישת המציאות שבה יש טוב ויש רע, היא טובה בדיוק כמו תפישת מציאות שאומרת שהכל טוב ושהכל אחד תמיד, וטובה בדיוק כמו תפישת מציאות שאומרת שהכל רע, ושהכל לא אחד תמיד. כי מצד האמת מצד עומק המציאות, אין הבדל בין תפישות המציאות ... חווה את הנפרדות של הטוב והרע, כדבר שהוא עצמו טוב מוחלט. ואצל החכם האמיתי, אין הבדל בין הכל טוב לבין הכל רע לבין הכל טוב וגם או רע. כי מי שיש לו שכל גדול, הוא יודע שהכל אחד תמיד. וכאשר האדם שומע את השכל שהכל טוב תמיד, הוא מנסה לגרום לעצמו להרגיש את הטוב הזה, על ידי זה שהוא מנסה לשכנע את עצמו ולהרגיל את ... רע. כי בכך האדם לא מאפשר לעצמו להכיל את הרע. כי החשיבה של החכם האמיתי היא עמוקה. ומצד האמת גם החכם האמיתי חי בעולם של טוב ושל רע. אלא שהחכם האמיתי יודע שמצד האמת, האחדות נמצאת באחדות עם הנפרדות. ושמצד האמת אין הבדל בין אחדות לבין נפרדות. ועל ידי זה החכם האמיתי חווה את המציאות שיש בה טוב ורע, בדיוק כמו מציאות שבה הכל טוב, או הכל רע. ונבהיר: למרות שאמרנו ... שאין מציאות שבה הכל רע. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקום אחר. ועיקר הדגש הוא, שאצל החכם האמיתי, אין הבדל בין תפישות המציאות האלו. כי החכם האמיתי מכיל בתוכו את ההפכים באחדות גמורה. ולהכיל את ההפכים באחדות גמורה, אין פירושו שאצל החכם האמיתי אין הפכים, אלא הכוונה היא שהחכם האמיתי חווה את הנפרדות של ההפכים, בדיוק כמו אחדות גמורה שבה אין שום הפכים. כי מי שמבדיל בין תפישת מציאות שמבדילה בין טוב לרע, לבין תפישת מציאות שלא מבדילה בין טוב לרע, הרי שבכך בעצם ... בין: להבדיל בין טוב לרע, לבין: לא להבדיל בין טוב לרע. שעל ידי זה האדם גם מבדיל בין טוב לרע בעולם הממשי שלנו, וגם לא מבדיל בין טוב לרע בעולם הפנימי שבתוכו. וזאת שלמות האחדות, כאשר אין הבדל בין הפכים לבין אחדות. כי גם המחשבה שיש הבדל בין הפכים לבין אחדות ההפכים, גם זאת נפרדות. ואצל החכם האמיתי, אצלו אין הבדל בין הפכים לבין אין הפכים לבין אחדות ההפכים לבין נפרדות לבין אחדות. כי אצלו הכל נפרד והכל אחד בו זמנית. והנפרדות נמצאת באחדות עם ה
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע / כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות?
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות? אם נתבונן נראה, כי בשעת מלחמה ובשעת צרה, יש אחדות מאוד גדולה בתוך העם. כי בימים כתיקונם כאשר הכל פחות או יותר בסדר, אז המפלגות השונות עוסקות כל הזמן בלנגח אחת את השנייה. וכל ... כגון לדוגמה כאשר הזמן הוא זמן מלחמה, או כאשר כל העולם מתגייס נגד מדינת ישראל וכיוב, אז במקרה כזה פתאום יש אחדות בעם. כי כולם זורקים את המחלוקות שלהם, ומתמקדים בעיקר שהוא בלנסות להגן על זכות הקיום של מדינת ישראל. כי כאשר המצב הוא מצב מלחמה, הרי שכולם מבינים שאם הם לא יתאחדו ככוח אחד להגן על המדינה, הרי שממילא לא תהיה מדינה, והם לא יוכלו להמשיך להילחם ביניהם על השלטון. ולכן האיומים שיש על מדינת ישראל, הם יוצרים איחוד דעות וכוחות משותף, של כאלו שבזמנים רגילים הם בעצמם נלחמים זה בזה. והמשמעות הרוחנית של העניין היא, כי ... מתרחשת בתוך האדם עצמו. אלא, שבשעת מלחמה, כל הכוחות הפוליטיים עושים שלום זה עם זה, כדי לנצח את המלחמה. והכוונה היא, כי כאשר האדם מתבונן היטב אל תוכו, ורואה את המלחמה האמיתית שבה הוא נמצא, על ... צריך להילחם על כך שלא יהיה לא פחות טוב או יותר רע וכיוב. כי אם היה שלום בין האדם לבין המציאות, הרי שהאדם היה לו טוב תמיד, והוא לא היה צריך להתאמץ כדי להרגיש טוב. אבל מחמת שיש מלחמה בין האדם ... נמצא במלחמה עם השכל של המציאות. כי מצד השכל של המציאות, האדם נמצא באחדות מוחלטת עם המציאות, למרות שהוא גם נפרד ממנה בו זמנית. כי האדם הוא לא המציאות, אלא הוא רק חלק ממנה. אלא שמנקודת המבט של המציאות, למרות שהאדם נפרד ממנה, הרי שבו זמנית הוא גם נמצא באחדות איתה. והדבר דומה ליד של האדם. שמצד אחד היא לא הישות של גוף האדם. אך מצד שני למרות שהיא יד ולא כל הגוף, הרי שבו זמנית היא גם נמצאת באחדות עם הגוף של האדם. כי הגוף של האדם כולל בתוכו גם את היד. והאדם הוא היד של המציאות. כי הוא הזרוע המבצעת של המציאות. כי יש כוח ... שהכל אלו רק ביטויים שונים של המציאות. ועל ידי ההבנה הזאת, האדם חי בשלום עם המציאות ולא נלחם בה. אלא, שכאשר האדם תופש את עצמו כנפרד מהמציאות, על ידי זה האדם נמצא במלחמה בינו לבין המציאות. כי יש את ... העצמי שלו. וכאשר האדם מרגיש ומבין שהוא במלחמה, על ידי זה נוצרת אחדות בין הרצונות השונים שיש בתוך האדם. כי כאשר האדם מרגיש רע ובדיכאון וכאשר האדם נופל לעצבות ולייאוש, על ידי זה נוצר שלום בין הרצונות השונים שיש באדם. כי כל הרצונות וכל הכוחות השונים שיש באדם מתאחדים, כדי למצוא את האושר. כי כל זמן שיש לאדם עוד רצונות מלבד הרצון למצוא את האושר, הרי שהאדם עדיין לא באמת רוצה להיות מאושר. ... לא מאושר באמת. וכאשר האדם מרגיש רע, על ידי זה כל הרצונות של האדם מתאחדים , וכל כוח הרצון של האדם מתמקד אך ורק ברצון להיות מאושר באמת ובשלמות. ועל ידי זה שהאדם מרגיש רע, דהיינו, שיש מלחמה שמאיימת ... שיש בתוך האדם מבינים שאם הם רוצים לשרוד ולא להיעלם, עליהם לעשות שלום ביניהם לבין עצמם, ועליהם להתמקד בלחפש ולמצוא את האושר האמיתי. כי האדם מבין, שאם הוא ימשיך לחפש את האושר, אבל הוא ימשיך ... אז האדם בעצם מבין שהוא נמצא בשעת מלחמה קיומית והישרדותית. ואז האדם מאחד את כל הכוחות שלו ואת כל הרצון שלו אך ורק בחיפוש אחרי האושר המיוחל. ואז כאשר כל הכוחות וכל הרצונות וכל המשאבים של האדם ... מאושר באמת. ואחרי שהאדם מנצח את המלחמה הכללית, על ידי זה ממילא יש שלום גם בתוכו. כי אחרי שהאדם מנצח את המלחמה שיש בין האני שלו לבין האני של המציאות, על ידי זה לא רק שיש שלום בין האני של האדם לבין האני של המציאות, אלא שיש שלום גם בתוך הרצונות השונים של האני של האדם. ועיקר ניצוח המלחמה שיש בין האדם לבין המציאות, הוא על ידי זה שהאדם עושה שלום בינו לבין המציאות. כי כדי לנצח את המלחמה, לשם כך צריך לעשות שלום. כי כל זמן שאין שלום, תמיד תהיה אפשרות שתהיה מלחמה בעתיד. וכדי לנצח את המלחמה, לשם כך צריך לעשות שלום. אבל צריך שהשלום יהיה שלום אמת. כי יכול להיות שלום של שקר, שאחריו תבוא מלחמה גדולה. ולכן צריך שיהיה שלום של אמת, שבו שורש המלחמה נעלם לגמרי. והדרך להשיג
הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
... של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? כפי שכבר ביארתי, גם הטוב וגם הרע, בשורשם הם ישות אחת. כי בעולם שלנו ... לידי ביטוי בצורה אחת, ופעם היא באה לידי ביטוי בצורה אחרת. והשאלה הנשאלת היא, אם באמת בשורש של המציאות הכל אחד, אז איך זה שיש גם רע? ואיך זה שבתוך המציאות שלנו קיימת התודעה של האדם שחושבת שיש רע, אם באמת הכל טוב? ובפשיטות, ... עמוק עוד יותר. כי השאלה הזאת בעצמה, היא ביטוי של שאלה אחרת עמוקה יותר. והשאלה הפנימית יותר, היא כיצד מאחדות פשוטה נוצרו פעולות משתנות וישויות שונות ונפרדות. כי בשכל האנושי ניתן להבין שלכל הישויות כולן, יש מכנה משותף ... מאחורי כל הדברים כולם. וכאשר האדם מתבונן, אז הוא מבין שבעצם ברובד הפנימי ביותר של המציאות, יש רק אחדות ויש רק הוויה אחת ללא נפרדות. אך תכף שהאדם מסתכל על כל דבר אחר שהוא רחוק מהשורש של המציאות, מיד האדם רואה את ... ביותר היא, כיצד זה יכול להיות שהוויה אחת תהווה ישויות שונות ונפרדות זו מזו? ואיך יכול להיות שמתוך אחדות פשוטה, יתהוו ישויות שונות זו מזו? וגם לשאלה הזאת עצמה יש שורש פנימי יותר. כי השאלה היא, כיצד מתוך אחדות נוצרה נפרדות. אך באמת יש כאן שאלה פנימית עוד יותר, והיא איך מתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי כאשר יש אחדות, אין מקום לעוד ישות נוספת על האחדות. ועצם קיומה של ישות נוספת על האחדות, זה עצמו שולל את הרעיון של האחדות. כי לכאורה נדמה שמאחדות יכולה להיווצר אחדות אחרת אך לא נפרדות אחרת. וכאשר האדם רואה את הנפרדות, אז הוא שואל איך מתוך אחדות נוצרה נפרדות. ואחכ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד, נוצר הבדל בין טוב לבין רע. אלא שמצד האמת, מנקודת מבט של אחדות, אין אפשרות שיווצר שום דבר. כי אם לדוגמה הייתה נוצרת ישות של אחדות, מתוך הישות של האחדות הראשונה, הרי שהיה צריך לשאול: האם האחדות שנוצרה, האם היא זהה לאחדות שיצרה אותה? ואם כן, אז במה זה בא לידי ביטוי הנפרדות של הישויות האלו? ואם לא, דהיינו, אם היצירה שונה מהיוצר שלה, אכ כיצד יתכן שתהיה יצירה שונה מהדבר שמהווה אותה? ונסביר: השאלה בעצם היא, לא איך זה שמתוך אחדות נוצרה נפרדות, אלא איך זה שמתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות . כי עצם זה שקיימת עוד ישות בעולם בנוסף על הישות של האחדות , בזה עצמו יש נפרדות. כי הנפרדות לא נמצאת רק בין הישויות השונות שיש בעולם. אלא הנפרדות עצמה נמצאת, בין האחדות לבין הנפרדות. כי הנפרדות נפרדת ושונה מהאחדות. ועצם זה שקיימת ישות שונה מהאחדות, זה עצמו נפרדות. ואכ שורש השאלה הוא, איך בכלל יש הבדל בין אחדות לבין נפרדות? דהיינו, איך בכלל יש ישות שהיא נפרדת מהישות של האחדות שהיא שורש המציאות? ונעמיק עוד את השאלה ונסביר כי היא קיימת לא רק במעבר שבין ה
אחדות - האם אפשר להשיג אותה?
אחדות - האם אפשר להשיג אותה?
אחדות - האם אפשר להשיג אותה? האם באמת אפשר להשיג את תפיסת האחדות של המציאות? אליעד כהן פותח בשאלה חשובה: האם תפיסת האחדות של המציאות, אותה חוויה בה האדם תופס את הכל כדבר אחד, אפשרית להשגה? הוא מסביר כי תפיסת האחדות פירושה לראות את כל הדברים כישות אחת ולחוות שאין הבדל ... כלומר, גם כשאדם רואה שני מקומות שונים, הוא יכול לחוות בתוך תוכו שאין ביניהם שום הבדל מהותי, וזו נקראת אחדות של המקומות. כמו כן, קיימת אחדות של הזמן, שהיא החוויה בה אין הבדל אמיתי בין העבר, ההווה ... בחוויה האמיתית שלו, הוא יודע שאין באמת הבדל בין קיום לאי - קיום, משום שהכל הוא אחד. אליעד מדגיש כי תפיסת האחדות אינה רק שכלית אלא בעיקר חווייתית. לא מספיק להבין שאתה ... הזו עשויה להישמע בלתי אפשרית, אך הוא מבהיר באופן ברור שזה בהחלט אפשרי. כיצד ניתן לוודא האם ניתן לחוות את האחדות או לא? אליעד מבהיר שיש שתי אפשרויות: או שניתן לחוות את האחדות, או שלא ניתן. אך בכל מקרה, על האדם לוודא זאת ב - 100 אחוז. אסור לאדם להסתמך על אמונה בלבד, עליו לבדוק באמת האם האחדות אפשרית. אסור לאדם להניח מראש שהוא יכול להשיג משהו, וגם ... אומר שהאדם צריך להשקיע את כל כולו - לא רק 99 אחוז, אלא 100 אחוז ואפילו אינסוף אחוז - בחיפוש אחר האמת והאחדות. מדוע חשוב לחפש את האמת בכל תחום? אליעד מדגיש כי הדרך להשגת האחדות היא להבין את האמת בשלמות. האדם צריך לבדוק כל רצון וכל ... קיים, ויהיה מאושר בחוסר החיפוש. מה המשמעות של לחפש עד הסוף ובאופן אינסופי? אליעד מדגיש שהחיפוש אחרי האמת והאחדות חייב להיות טוטאלי. האדם צריך להקדיש לחיפוש את כל כוחו, ולא להשאיר אפילו טיפה אחת של אנרגיה לדבר אחר. אם יש לאדם אפילו טיפת כוח שהוא לא מקדיש לחיפוש האחדות והאמת, המשמעות היא שהוא עדיין לא באמת מחפש. אליעד אומר ... לסיכום, אליעד קורא לאדם לא להאמין באף דעה מראש, אלא לבדוק ביסודיות ובצורה מוחלטת אם ניתן להגיע לאושר ואחדות. אם יגלה שאפשר - הרוויח את האושר, ואם יגלה שאי אפשר - גם הרוויח, משום שיפסיק לחפש דבר שאינו קיים, ובכך ימצא את השקט והאושר. האם אפשר להשיג אחדות אמיתית? מהי תפיסת האחדות של המציאות? כיצד ניתן לוודא אפשרות של אחדות? איך מגיעים לאושר מוחלט? מה המשמעות של חיפוש אינסופי? האם הבנת המציאות מביאה לאושר? האם חייבים לשנות את המציאות כדי להגיע לאחדות? והפעם נדבר על הנושא האם אפשר להשיג אחדות? האם תפישת האחדות של המציאות, בה האדם תופש את הכל כדבר אחד, האם אפשר להשיג אותה? ומה היא תפישת מציאות מאוחדת? אין הבדל בין דבר לדבר, אין הבדל בין לפני ואחרי, אין ... ואין דבר בו זמנית. וזה נראה בלתי אפשרי, אך כן דבר זה אפשרי. מה גם, שעל האדם לבדוק אם הוא יכול לחוות את האחדות, או שהוא יכול לחוות את האחדות, או אפשרות שנייה, אין שום אפשרות לחוות את האחדות. ואל לו לאדם להאמין, פשוט הוא אמור לבדוק, אולי שיקרו ... אם אפשר להשיג את זה. וזה שאחרים אומרים שאי אפשר להשיג משהו, אין להאמין לאף אחד, האדם חייב לחפש את השלמות והאחדות ולהבין אותה הרמה מוחלטת, ברמה אינסופית, אפילו יותר ... אם אין שום היגיון במעשיו, הוא רוצה לחיות, וינסה לגרום לגשם לרדת. והאם באמת אפשר להיות מאושר בשלמות ולהגיע לאחדות? התשובה היא: כן! וזה כרוך בידיעת האמת, אל תאמין שאתה ... מה שאני עושה. מה אני מרגיש? מה המטרה? וכו מה באמת קורה כאן? האם אני בדרך הנכונה, האם באמת אני יכול להגיע לאחדות ושלמות? ואם תאמת את זה שאתה יכול להיות מאושר אז אתה ...
אחדות - איך לחזק את התחושה?
אחדות - איך לחזק את התחושה?
אחדות - איך לחזק את התחושה? איך לחזק את חוויית האחדות? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לשאלה חשובה מאוד: כיצד אדם יכול לחזק אצל עצמו את חוויית האחדות ולהביא לכך שהבנות שכליות יהפכו לחוויות רגשיות מוחשיות. מהי חוויית האחדות ומדוע היא חשובה? אליעד מסביר שהסבל והאושר של האדם אינם תלויים במה שיש לו או במה שחסר לו. הם גם אינם תלויים אם האדם חושב ... הוא אינו עושה הבחנה רגשית בין המצבים. כלומר, חוויית האחדות היא המפתח לשקט נפשי ולאושר. מדוע קיים פער בין ההבנה לבין הרגש? אנשים רבים אומרים שהם מבינים שהכל אחד ושהכל טוב, אך הם אינם מרגישים זאת בפועל. אליעד מסביר שהסיבה לפער בין ההבנה השכלית לבין החוויה הרגשית נעוצה בכך שהאדם לא ... הסוף את מה שהוא אומר שהוא יודע. מהי הדרך להטמיע חוויית אחדות בפועל? אליעד נותן שתי דרכים מעשיות וחשובות להטמעת חוויית האחדות בחיי היומיום: התבוננות מעשית ביום - יום אימות ואימות עצמי כיצד מתבוננים מעשית בחיי היומיום? אליעד מסביר שעל האדם לקחת את ההבנה המופשטת (הכל אחד והכל טוב) ולבחון כיצד היא באה לידי ביטוי בחיי היומיום שלו. במקום להישאר בתפיסה פילוסופית כללית, על האדם לבדוק איך הרעיון של האחדות מתבטא באופן ממשי בבעיות שהוא מתמודד איתן. לדוגמה, אדם שמחפש עבודה ולא מוצא, או מישהו שמחפש זוגיות ונכשל, צריך לשאול את עצמו: איך אני יכול לחוות אחדות במצב הזה? כיצד אוכל לקבל את עצמי בצורה שלמה גם כשאני במצב הזה? כלומר, האדם צריך לבדוק בצורה מעשית ויומיומית כיצד ההבנה ... אין פער בין ההבנה השכלית להרגשה הרגשית, נוצרת חוויית אחדות אמיתית ושלמה. מהי התוצאה הסופית של תהליך האימות? בסוף התהליך, כאשר האדם מאמת את ההבנות שלו לחלוטין, הוא מגיע לידיעה ... תואמת במדויק את ההבנה השכלית. התוצאה היא תחושה של אחדות , שבה אין קונפליקטים פנימיים, והאדם חי בשלמות ובשלווה. אליעד מסכם ואומר שהדרך לחיזוק ההבנה הרגשית של האדם היא באמצעות ... שהוא יודע. רק בדרך זו האדם יגיע לשלמות אמיתית ולחוויית אחדות עמוקה ומלאה. איך לחוות אחדות? פער בין שכל לרגש התבוננות מעשית ביום יום איך לאמת הבנות רוחניות? מה ההבדל בין טוב לרע? איך להתמודד עם חוסר אחדות? כיצד להרגיש את מה שמבינים בשכל? איך אדם יכול לחזק אצל עצמו את חוויית האחדות? כפי שהוסבר כבר, הסבל והאושר של האדם אינו תלוי במה שיש או אין לאדם, אלא ואך ורק עד כמה האדם חווה את הדברים בצורה אחידה. ... כך טוב יותר לאדם. והשאלה שנשאלתי היא איך יוכל לחזק את האחדות הנל? שהרי ברמה הרגשית אני לא מרגיש את מה שאני יודע בשכל. והתשובה היא, שמי שרוצה לחזק את תחושת האחדות שהכל טוב והכל אחד, וגם ברמה הכללית שהאדם מבין משהו אך לא מספיק מרגיש, הדרך לעשות זאת היא על ידי התבוננות. האדם צריך לקחת את הדבר שאותו ... יותר טוב. ויש כאן כמה היבטים. האחד, האדם למשל בנושא האחדות מבין אותו אך לא מרגיש. כיצד האחדות הזו באה לידי ביטוי בכל דבר ודבר. למשל אם הרעיון האחדות הוא רק תיאורטי, הרי שאז אינו מרגיש את השכל הזה. מה שעליו לעשות, הוא להסתכל איך השכל הזה בא לידי ביטוי בחיי היומיום. לקחת את השכל הגדול של האחדות, ולחפש איך זה בא לידי ביטוי. איך רואים השתוות של המקרים. על האדם לצאת מהמחשבה המופשטת של הכל אחד והכל טוב, ולהוריד את זה לרמה המעשית. למשל, אדם שמחפש עבודה ולא מוצא, עליו לקחת את המצב הזה, ולהתבונן. למדתי שהכל אחד, איך אני יכול לקבל את עצמי בכל מצב, איך אני יכול להתייחס לדברים בצורה זהה? לעבור מהמחשבה הכללית ולנסות להוריד אותה לרמה ... לא חוה בשלמות, זה אומר שיש פער בין השכל לרגש כי אין אחדות בין השכל לרגש, כל זמן שהוא לא מרגיש את מה שהוא יודע, סימן שאינו מבין מספיק את מה שהוא יודע. למשל, הבנת שהכל טוב, איך ...
רוחניות - מה החיסרון של כל השיטות הרוחניות שיש בעולם?
רוחניות - מה החיסרון של כל השיטות הרוחניות שיש בעולם?
... השקר. הפרספקטיבה האחדותית הזו חייבת להגיע מתוך האדם עצמו, מכיוון שאם יגדיר אותה, הוא שוב יגביל אותה ויצור בה חיסרון. הדרך היחידה היא להגיע למצב שבו האדם ... המציאות עצמה היא האחדות השלמה, ולכן הדרך היחידה לחוות שלמות אמיתית היא להכיל את הכל - את כל היתרונות, את כל החסרונות ואת כל ההפכים שיש במציאות. ההבדל ... על פי כן, הכל שלם כאחד. לכן, כדי להגיע לתפיסה רחבה ושלמה יותר של המציאות, אין צורך ללכת רק בכיוון אחד. האתגר הוא להכיל את כל הכיוונים, את כל האפשרויות ... הוא הפרספקטיבה של האחדות, שצריכה לבוא מתוך האדם כי אי אפשר להגדירה. אם תגדיר למעשה הגבלת אותה ואז שוב הפרדת אותה משאר הדברים ושוב יש בה חיסרון. באחדות של הדברים האדם צריך להגיע בסופו של תהליך למצב שבו הוא חווה את הכל. למצב שבו לא יחפש את הטוב, לא את האמת ולא ינסה לחשוב חיובי. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקריירה, אימון אישי לפרישה, אימון אישי להצלחה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1797 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 20:08:05 - wesi1