... כך עולה השמחה והאושר של האדם. וככל שרמת ההתאמה יורדת, כך עולה רמת העצבות דיכאון כעס חרדה תסכול יאוש של האדם. והדבר היחיד שבסופו של דבר
יחליט, האם ועד כמה האדם יהיה שמח או עצוב, זו ההתאמה שבין הרצון של האדם, לבין ... יתרונות. וזה כמובן נכון, מבחינת נקודת מבט יחסית. כי ביחס לרצון האנושי, ביחס אליו, בכל דבר יש יתרון כלשהו וגם חיסרון כלשהו. אבל מנקודת מבט
מוחלטת, דהיינו, מנקודת מבט נייטרלית לגמרי, שאין בה שיפוטיות כלשהי, מנקודת מבט ... שינסה לראות את היתרונות שיש בכל דבר בעולם (חשיבה חיובית לחשוב חיובי), הוא בעצם יצליח בצורה רגעית להיות יותר שמח. אבל עליו לדעת, שמבחינה
מוחלטת, הוא לא יכול להיות רק שמח, בלי שום עצבות. כי היכן שיש שיפוטיות כדי לראות ... ומי שרוצה להיות בלי שום חרדה בכלל, ומי שרוצה לצאת מהדיכאון לגמרי ובשלמות, עליו לצאת לגמרי מכל השיפוטיות היחסית שלו, ולעבור לשיפוטיות
מוחלטת. כי כל זמן שהאדם חושב על דברים באופן יחסי, הוא גם חווה יתרונות וחסרונות כלשהם, במה שקורה סביבו. ומי שחושב בצורה
מוחלטת, הוא לא רואה שום יתרונות או חסרונות בשום דבר, אלא הוא חווה אחדות, שהכל ... לגמרי, בלי יתרונות או חסרונות כלשהם (= הרמוניה מלאה עם המציאות). ולחשוב באופן יחסי, פירושו, שהאדם מזדהה עם דברים שהוא לא בטוח בהם באופן
מוחלט . וכל דבר שיש לאדם ספק לגביו, הרי שהוא לא בטוח בו באופן
מוחלט. וכל דבר שהאדם יכול לחשוב שאולי הוא לא נכון, הרי שיש לאדם ספק לגביו. וברגע שהאדם מזדהה עם דבר יחסי, והאדם חושב שהוא דבר
מוחלט, על ידי זה האדם חווה באופן
מוחלט, את היחסיות של הטוב והרע. אבל מי שהוא חושב בצורה
מוחלטת. דהיינו, שעל דבר שהוא יחסי, הוא זוכר תמיד שהוא רק יחסי בלבד. ורק על דבר שהוא
מוחלט, רק כלפיו הוא מתייחס כאל דבר
מוחלט. על ידי זה, באופן יחסי יש אצלו טוב ורע. אבל באופן
מוחלט, אין אצלו טוב ורע. ומה נכון באופן
מוחלט? תשובה: שום דבר. כי הכל נכון באופן יחסי בלבד. ומי שיזכור שהכל רק יחסי, אז באופן
מוחלט, הוא יהיה בחוויה של הרמוניה עם המציאות. ובאופן יחסי, הוא יחווה שינויים כאלו ... והמנגנון הזה תלוי ברצון של האדם. שהוא תלוי בהבנה של האדם. ועל האדם להתבונן היטב אל תוכו, אל תוך המנגנון הרגשי שלו, כדי להגיע לפתרון
מוחלט לגבי הרגשות שלו. כי אפשר להשיג פיתרון יחסי וזמני, לגבי תחושת הדיכאון והעצבות. אבל אי אפשר להשיג פיתרון
מוחלט , בלי להבין באופן
מוחלט, כיצד באמת פועל המנגנון של הרצון של האדם. ועל האדם ללמוד את המנגנון הרגשי ...