... הזה. כל ניסיון לענות על השאלה למה מוביל לשאלה נוספת, ללא סוף, ולכן, במובן עמוק, אי אפשר למצוא סיבה
מוחלטת לקיום. אליעד ציין שבסופו של דבר אפשר להגיע למסקנה שגם הקיום עצמו אינו מחויב, כי המציאות כולה יכולה להיעלם בכל רגע. עצם העובדה שאפשר לדמיין שהמציאות תפסיק להתקיים מוכיחה שקיומה אינו מחויב. לכן אין תכלית
מוחלטת לקיום, ואם כך, גם לחיי האדם לא יכולה להיות תכלית
מוחלטת. האם האדם בכלל בוחר מה לעשות? נקודה נוספת שאליעד העלה היא שהשאלה על ייעוד החיים מניחה שהאדם בוחר
ומחליט מה לעשות. למשל, כשכוס מים עומדת על השולחן, לכאורה יש לה ייעוד - שיישתו ממנה. אבל לכוס עצמה אין שום יכולת
החלטה או בחירה לגבי הייעוד שלה. באותו אופן, כשאדם שואל מה הייעוד שלי? הוא מניח בטעות שהוא יכול
להחליט מה לעשות עם חייו, בעוד שבמציאות ייתכן מאוד שאין לו שום בחירה אמיתית, והחיים הם פשוט דבר שקורה מאליו. האם יש ייעוד ברור ומוגדר לאדם? אליעד הסביר שבמידה ואכן היה ... הסופית לגבי תכלית החיים? בסוף, אליעד הציג תשובה פרדוקסלית לשאלה על תכלית החיים: מצד אחד, אין ייעוד
מוחלט כי העולם חסר סיבה
מוחלטת. מצד שני, אם אין תכלית
מוחלטת , אז המשמעות של כל רגע ורגע בחיים הופכת להיות התכלית של עצמה. כלומר, האדם צריך לחיות כל רגע בחייו כאילו הרגע עצמו הוא הייעוד, בלי לחפש שום ייעוד מעבר לכך. אם האדם עושה כל פעולה רק לשם הפעולה עצמה (אוכל כדי לאכול, הולך כדי ללכת), הוא למעשה משיג את האושר
המוחלט, את המצב שבו הוא לא מחפש עוד דבר. אליעד סיכם שכאשר אדם מבין לעומק שלמציאות אין תכלית סופית, הוא מגיע לשלווה
מוחלטת כי הוא מפסיק לשאול למה זה קורה? ומקבל את המציאות כמו שהיא, מתוך הבנה שכל דבר שקורה, קורה בדיוק כפי שהוא אמור לקרות. האם יש לאדם ייעוד בחיים? מה תכלית הקיום? ...