... הזה, יתברר כי למעשה אין באמת הבחירה. מהו הרצון? מי
מחליט על הרצון שלנו? כחלק מהתהליך ההסברתי, נבחנת השאלה מהו הרצון. אליעד מציין כי כל פעולה של האדם, כל דבר שהוא עושה, הוא למעשה עושה כי הוא רוצה. לא ניתן לעשות דבר נגד הרצון, ... הרצון הוא דבר שאנחנו מרגישים, אבל אנו לא יכולים
להחליט באופן ישיר מה לרצות. למשל, אנחנו יכולים להרגיש רצון לעשות משהו, אבל לא תמיד יש לנו את השליטה
המוחלטת על הבחירה מה לעשות בו. לפי התפיסה הזו, בחירה חופשית היא בסך הכל תחושת חוויה שמתרקמת מתוך סדרה של רגעים: רגע של רצון, רגע של עשייה, ורגע של מחשבה על כך שאנחנו בחרנו. ... עליהם. זהו מצב שבו האדם לא באמת שולט על עצמו באופן
מוחלט , שכן הרצון שולט בו, ולא להפך. ההתבוננות הפנימית מראה לנו כי הרצון עצמו אינו בשליטתנו, אלא נובע מתוך מצב קודם של תחושות פנימיות. מה זה בחירה חופשית עבור אלוהים? עבור ... בכך שהקיום של האדם אינו בשליטתו. אין לנו שליטה
מוחלטת על קיומנו, שכן כל מה שקיים יכול להפסיק להתקיים בכל רגע. לאדם אין ודאות על קיומו בהמשך הזמן, והקיום עצמו הוא רק אפשרות. העניין הזה פותח את השאלה הגדולה, עד כמה אנחנו ... להבין את הרצון עד הסוף. כשאתה מבין את הרצון בצורה
מוחלטת, הוא פשוט מפסיק להתקיים. אבל כדי להגיע להבנה הזו, דרושה התבוננות פנימה עד הסוף, כדי להבין שאין באמת הבדל בין הרצונות, ואין באמת בחירה חופשית. בחירה חופשית או לא? מהו ... ואז התבוננתי פנימה, מה אני רוצה? מה הוא רצון? מי
מחליט וכו. תמיד האדם יהיה מסוקרן מה תהיה התשובה בסוף, וכאן אני אומר, שבסוף תבין שאין בכלל שאלה, אין הבדל בין בחירה לאין בחירה, ועכשיו נסביר לך שאין הבדל. יש רמות של תפישת ... רבי נחמן אמר, שרק אם אתה רוצה אתה עושה, אבל מי
מחליט מה תרצה? כול מה שהאדם עושה זה בגלל שהוא רוצה, והוא לא עושה משהו שהוא לא רוצה. אתה יכול להגיד שאולי אתה לא שלם עם הרצון, אבל אם עשית זה בגלל שרצית קודם. ובחירה חופשית, ... שלו, בלי שיהיה לו רצון אחר לשנות את רצונו. מי
שיחליט בסוף אם תשנה את הרצון שלך, זה גם הרצון שלך ומי שיתבונן קצת פנימה, יראה כי הרצון של האדם הוא לא בשליטתו. אבל אם תתבונן עד הסוף פנימה, תגלה שהרצון הוא בשליטתך, שאין הבדל ...