... אך אליעד מצביע על כך שהרצון עצמו הופיע באדם באופן לא מודע. האדם לא באמת
החליט או בחר בכך שיהיה לו רצון להיות מאושר. יש כאן ישות או מנגנון סמוי, היוצר את הרצונות ומחבר אותם לתודעה האישית של האדם, ולכן ... הראשונה היא נקודת המבט של האחדות: כאשר האדם חווה את המציאות כאחדות
מוחלטת, אין משמעות בכלל למושג רצון. אם הכל אחד ואין שום דבר חיצוני או פנימי, אז הרצון, שהוא מושג של נפרדות, מתבטל לחלוטין. במצב ... ורצונות מוגדרים ומוגבלים. מנקודת מבט זו, האדם חווה את עצמו כאלוהים
שמחליט בכוונה להפוך עצמו לישות פרטית עם רצונות ספציפיים. במצב זה האדם יכול להכיר בכך שכל הרצונות הם רצונותיו שלו כאלוהים, ושהוא ... למה אני רוצה, את מה שאני רוצה? זה כדי שתבין שיש משהו שעושה שתהיה קיים,
ומחליט שאתה שקיים, גם תרצה. תבינו את זה, זה כמו שמישהו אחר
מחליט שתהיה קיים, והוא
מחליט שיהיה רצון, והוא
החליט לשדך ביניכם
והחליט לעשות בלגן. אבל זה לא אתה, זה משהו שרוצה דרכך. אבל האדם לא מוכן לקבל את זה, הוא חושב שהוא עושה, והוא
מחליט. ולכן הוא סובל. אמנם יש בזה מן האמת, כי בסוף אתה יודע שאתה אלוהים ואתה הוא זה שעושה הכל. אבל קודם כל תכיר בזה, שמשהו עושה ... להבין, שיש ישות שמחייה את התודעה, ויש ישות שמחייה את הרצון, ואותה ישות
החליטה לגרום לך שתחשוב שהרצון זה שלך. אם אתה מבין את זה, אתה לא כל כך בטוח שזה הרצון שלך. אפילו האני לא שלי. אפילו אני לא אני. ... בכלל לא שייך לסיפור הזה. גם זה שאתה חושב שהרצון הוא שלך, גם את זה מישהו
החליט לך. אם היית יודע את האמת, אז היית יודע שהרצון הוא בכלל לא שלך, למה? כי אם אתה מבין את החוויה של האחד, ומחובר לחוויה של ... שהוא חווה את רצונו גם מנקודת מבט שאומרת שאין שום רצון כלל, שזה האחד
המוחלט. וגם שכול הרצונות הם הרצון העצמי של האדם כאלוהים. גם אני כאלוהים רוצה הכל, וגם שהרצון הנפרד הוא לא רצון עצמי, אלא הוא ...