... באמת קורה? האם מה שאני חושב שאני רוצה, אני באמת רוצה את זה? לדוגמה, אם שודדים אותך ברחוב, אתה יכול לחשוב שרע לך כי שדדו אותי. אבל זו אמת יחסית בלבד. האמת
המוחלטת היא שאולי אתה עדיין יכול להשיג את מה שרצית לקנות עם הכסף. אולי יש לך כסף אחר, או שיש פתרון אחר שאתה לא חושב עליו כרגע. לכן, חשוב מאוד לבדוק האם אתה בטוח ... לחלוטין שאתה חייב לסבול, ולא תהיה שום אפשרות אחרת, באותו הרגע אתה תפסיק לסבול. למה? כי לא תוכל לדמיין אפשרות אחרת שבה אינך סובל. זה קורה כאשר מגיעים לוודאות
מוחלטת שאין לך ברירה אלא לקבל את המציאות בדיוק כפי שהיא. לדוגמה, אם פספסת את הרכבת ואתה בטוח לחלוטין שאין שום דרך לתקן את זה, אתה תפסיק לסבול כי תבין שאין שום אפשרות אחרת. למה דווקא הטלת ספק
מוחלטת תפתור כל בעיה? הסיבה שאתה סובל היא שאתה חושב שיש הבדל בין המצבים השונים (רוצה - לא רוצה, קורה - לא קורה). אם תטיל ספק בכל דבר באופן
מוחלט, לא תישאר שום מחשבה שתוכל לגרום לך להרגיש רע. כאשר אתה מטיל ספק אפילו באמונה הבסיסית ביותר של ההבדל בין דבר להיפוכו, אז למעשה אינך יכול להרגיש רע כי אינך ... תעצור והיא לא עוצרת, אתה סובל. אבל אם תטיל ספק גם ברצון שלך וגם במה שאתה חושב שקורה (הרכבת נוסעת), הקונפליקט ייעלם, ואתה תהיה חופשי. אליעד מדגיש שהטלת ספק
מוחלטת היא אכן פעולה קיצונית, שנראית כמו להשתגע, אבל זוהי הדרך האמיתית לפתרון. זה יוצר מצב שבו אין לך שום אמונה בדבר כלשהו, אפילו לא בחושים שלך, ואז אין סבל כלל. כיצד לתרגל חשיבה
מוחלטת בפועל? כדי להגיע למצב שבו אינך סובל משום סיבה, עליך לתרגל חשיבה
מוחלטת. משמעותה היא להפסיק להאמין לכל הדברים שאתה חושב שהם ברורים מאליהם. תעשה זאת על ידי הטלת ספק יזומה במציאות שלך: אולי מה שאני חושב שטוב, בעצם רע? אולי מה שאני ... מהמוח שלך, וכך תמיד תהיה לך האפשרות לא לסבול. תוכל לשחק עם המציאות שלך כאילו הייתה חלום שאתה מתעורר ממנו בכל רגע שתרצה. מהו ההבדל בין להישאר בספק לבין חשיבה
מוחלטת? להישאר בספק זה גם חיסרון, כי הספק עצמו גורם לתחושת אי - ודאות. אתה צריך להגיע למצב שאין ספק בכלל. תגיע לזה רק אם תטיל ספק בשורש של הכל: האם באמת יש הבדל ... בעיה כלל. כי אז, כל האפשרויות יהפכו לשוות, ואף אפשרות לא תגרום לך להרגיש רע. מה הרעיון המרכזי שאליעד מציג? הפתרון לכל הסבל והקונפליקטים בחיים הוא הטלת ספק
מוחלטת. בכל פעם שאתה סובל, אל תנסה לשנות את המציאות החיצונית, אלא ערער את מה שאתה חושב שקורה או את מה שאתה חושב שאתה רוצה. תבדוק האם אתה בטוח לחלוטין במה שאתה חושב ... תבדוק האם אתה בטוח לחלוטין במה שאתה רוצה. כשלא תישאר שום אמונה, לא יהיה לך שום קונפליקט. איך להיות מאושר תמיד? הטלת ספק במציאות איך להפסיק לסבול? מהי חשיבה
מוחלטת? איך לא להרגיש רע? האם המציאות באמת קיימת? איך להפסיק לרצות להרגיש טוב? שואל: האם אני יכול לגרום לכך שהמציאות תמיד תהיה כרצוני? אם כן, אז איך? אליעד: השאלה ... יכול לשנות משהו (את המציאות שלו או הרצון שלו), היא זו שגורמת לסבלו. ניתן לערער את מה שאתה חושב שקורה, ואת מה שאתה חושב שאתה רוצה, בדרך נוספת. שאל את עצמך: מי
מחליט? מה אני חושב שקורה? לדוגמה: אם יורד גשם, אולי אני יכול לגרום לעצמי לחשוב שיש שמש? מי
מחליט שאני אחשוב שיורד גשם? בטח תגיד: החושים שלי, אבל מי זה
שמחליט שתקשיב לחושים שלך? האם אתה חייב להקשיב לחושים שלך? ומי
מחליט מה אתה מרגיש שאתה רוצה? זו גם דרך אפשרית לפתרון. יש המון זויות שמגיעות בסוף לאותו המקום... אותו המקום הפתרון הכללי הוא כדלהלן: יש דבר שנקרא יחסי ויש דבר שנקרא
מוחלט. קונפליקט, יכול להיות במוח שלך רק כשאתה חושב בצורה יחסית, ולא בצורה
מוחלטת. אם תתחבר בתוכך, לדבר שנקרא חשיבה
מוחלטת , באותו רגע, אין לך שום קונפליקט (!) בשום נושא, הקשר ועניין. אם המוח שלך יחשוב בחשיבה
מוחלטת, באותו הרגע, כל מה שיש בו - נמחק. כל מה שהוא חושב שקורה, וכל מה שהוא חושב שהוא רוצה, זוכר, מבין, יודע, מרגיש וכו - הכל נמחק במכה אחת. ואם כל מה שקיים במוח ... ובליבך אתה מרגיש שאתה לא רוצה שהיא תיסע, האמת היא - שביחס לחושים שלך, כרגע הרכבת נוסעת וביחס לרצון שלך, כרגע אתה לא רוצה שהיא תיסע. אבל, אם תחשוב בחשיבה
מוחלטת, שהיא חוסר אמונה בשום נושא, הקשר ועניין, ממילא זה ימחק לך את האמונה בחושים שלך, ואז ממילא מה שקורה - לא קורה, וזה ימחק לך גם את האמונה ברצונות שלך. כלומר, אין בכלל קונפליקט. זה נשמע בדיוני, אבל זאת נוסחה שעובדת ב 100%. ואיך עוברים מהיחסי אל
המוחלט? איך לוקחים דבר שהוא נכון בצורה יחסית, והופכים אותו
למוחלט? - עי הטלת ספק כשאתה לוקח דבר שאתה חושב שהוא נכון, ושואל אולי הוא לא נכון?.
מוחלט פירושו, שאין אפשרות שהוא לא נכון. משמע, הוא מחויב להיות נכון, בלי שום סיבה. כי אם יש סיבה למה הוא נכון, אז הוא לא חייב להיות נכון (כי יכול להיות שהסיבה שגויה או שמשהו התפספס בדרך למציאת הסיבה). אם אתה מטיל ספק בהכל, אז נגמרות המחשבות - ואין קונפליקט. אני רואה את הרכבת נוסעת - זו אמת. אבל לא אמת
מוחלטת אלא יחסית. למה יחסית? כי ביחס לחושים שלך, והמוח שמפרש את החושים שלך, זאת אמת. אבל, האם החושים שלך הם אבסולוטיים? מי אמר? האם המוח שלך אבסולוטי (מוחלט)? לכן, השאלה היא, כמה ספק אתה מוכן להטיל בעצמך. גם אם נאמר שהחושים לא צודקים - עדיין הגאולה לא תגיע, כי עדיין השכל שלך אומר לך שיש חיסרון ואולי הם דוקא כן ... מצד השכל. כלומר, הפתרון שאני (אליעד) מציע הוא לא שינוי חיצוני של המציאות אלא פתרון פנימי, שניתן לסכם אותו במילה אחת - אמת. לא משנה מה הבעיה שלך, תיצמד לאמת,
למוחלט, עד שנעלמת הבעיה ולא משנה מה הבעיה בכלל. תבדוק - או ש אתה לא בטוח שזה קורה או שאתה לא בטוח שאתה רוצה את זה, או גם וגם. זוהי בעצם בעיה או קונפליקט שגורם ... כדי להספיק את הרכבת, לנסות לעצור את הרכבת, וכדומה אבל, אם אתה רוצה לא להיות תלוי בפתרונות הרגילים, ובכל מצב להיות מסוגל להפסיק את הסבל, אזי - תתרגל חשיבה
מוחלטת! אם פעם אחת תצליח להגיע להבנה, לחוויה, שבה אתה לא יודע כלום (המוח נמחק), מכאן ואליך, שום דבר כבר לא יוכל לאיים עליך, כי אתה תמיד יודע שאתה יכול בשניה אחת, לא לדעת כלום. חשיבה
מוחלטת פירושה, להפסיק להאמין לדברים. עשה לך זמן מסוים במשך היום, שבו אתה מתרגל שחרור מכל מה שאתה יודע (כל מה שאתה יודע למחוק אותו). אם פעם אחת (!), תצליח למחוק הכל - תהיה חופשי. שואל: כשאני מתרגל חשיבה
מוחלטת, האם עלי להגיע למצב שאני בספק לגבי דבר? אליעד: לא. עליך להטיל ספק עד הסוף. להשאר בספק זה גם חיסרון. צריך להשאר במצב גם שאין ספק. כמו שהוסבר קודם, אם אתה ...