... החופש של הדבר. כי כאשר הדבר אינו מוגדר, כגון לדוגמה, כאשר האדם לא מגדיר מה הוא רוצה
לאכול, אז הוא חופשי
לאכול מה שהוא רוצה. אבל ברגע שהאדם כן מגדיר מה הוא רוצה
לאכול, אז הוא כבר לא ממש חופשי
לאכול מה שיתנו לו
לאכול, אלא יש לו מחויבות אישית כלפי הרצון שלו,
לאכול אוכל כזה או אחר. והרעיון הוא, שברגע שהאדם מגדיר לעצמו מה הוא רוצה, ובפרט כאשר האדם מגדיר לעצמו מה בדיוק הוא רוצה לפרטי פרטים, אז ככל ... אבל הוא גם לא יכול ליהנות מכך שהמציאות היא כרצונו. וכאשר האדם לא מגדיר מה הוא רוצה
לאכול, אז הוא יכול ליהנות מכל
אוכל שהוא, רק אם הוא כן מגדיר, שהוא כן רוצה
לאכול. אבל אם האדם לא יגדיר מה הוא רוצה
לאכול, והוא גם לא יגדיר שהוא בכלל רוצה
לאכול, אז הוא כבר לא ייהנה
מהאוכל בכלל. והוא לא יסבול ממנו, אבל גם לא ייהנה ממנו. ובנוסף, מי שכן מגדיר שהוא רוצה
לאכול, והוא כן מגדיר מה בדיוק הוא רוצה
לאכול, הוא ייהנה יותר מכך שהוא יאכל את
האוכל המוגדר שהוא רוצה
לאכול , יותר מאשר מי שלא הגדיר מה הוא רוצה
לאכול. כי כאשר יש הגדרת רצון, אז יש גם מילוי רצון, שממנו האדם מפיק הנאה מוגדרת, שהיא שונה מהנאה לא מוגדרת, של הרמוניה עם המציאות. ומי שלא יגדיר בכלל שום ...