... הכספי. יש כמה אפשרויות לכך: הלקוח לא מעוניין לרכוש את המוצר בכלל. הלקוח רואה יותר חסרונות מיתרונות במוצר או בשירות. הלקוח לא בטוח
שהתועלת שתצא לו מהמוצר שווה את המחיר. הלקוח ראה את המוצר במחיר נמוך יותר במקום אחר, ולכן לא מוכן לשלם את המחיר הנוכחי. הלקוח רוצה לקנות את המוצר, אך במחיר נמוך יותר, ... המוצר, חשוב להבהיר לו את כל התועלות שהוא יכול לקבל ממנו, ולהסביר את הערך המוסף. במקרים כאלה, הלקוח עשוי לחשוב שהוא מקבל אותו מוצר או
תועלת במחיר נמוך יותר במקומות אחרים, אך בפועל הוא לא מבין את הערך המוסף שהמוצר שלך מציע. האם ישנן בעיות נוספות כשלקוח אומר זה יקר לי? לעיתים, כאשר מביאים למישהו מוצר ... לעשות הוא לבדוק את האמת מאחורי ההתנגדות של הלקוח. כאשר הלקוח אומר זה יקר לי, בעל העסק צריך לשאול את עצמו אם המחיר באמת גבוה ביחס
לתועלת שהלקוח יקבל, או אם מדובר במוצר טוב יותר שמצדיק את המחיר, אך הלקוח לא מבין את יתרונותיו. בעל העסק יכול גם לבדוק אם הלקוח מכיר את המתחרים, ואם הלקוח מצפה למחיר ... שווה את המחיר. מתי כדאי להוריד מחיר ומתי לא? אם הלקוח מבקש הנחה, בעל העסק יכול לשקול את הצעד בהתאם. אם הלקוח טוען כי המוצר יקר ביחס
לתועלת, אך הוא עדיין מעוניין במוצר, ניתן לשקול הורדת המחיר. אך אם הלקוח מנסה להוריד את המחיר רק כדי לחסוך כסף מבלי להבין את הערך המוסף, יש להימנע מהנחה ולהסביר את ... בהחלט, בעת מענה להתנגדות של זה יקר לי, חשוב להבהיר ללקוח את כל היתרונות המגיעים עם המוצר ולהדגיש את הערך המוסף. אם הלקוח לא מבין את
התועלת או יתרונות המוצר, יש להסביר לו בצורה ברורה את כל ההיבטים של המוצר שיעניקו לו יתרונות על פני מוצרים אחרים. איך למכור למישהו שאומר זה יקר לי? מה כדאי לעשות כאשר ... עוד איזה שתי אפשרויות יש מאחורי ה - היקר לי, הוא אמר יקר לי יש שתי אפשרויות מאחורי שהוא אמר יקר לי. ש: יקר לי אומר המחיר גבוהה ביחס
לתועלת כלומר, שהחסרונות גבוהים מהיתרונות ואני יכול בכסף לעשות אולי משהו אחר. אליעד: הוא אמר לך יקר לי מה אתה אומר לו, הוא אמר לך יקר לי זה יעלה שני שקל פחות אני קונה ... כספית כשהוא אמר יקר למה הוא התכוון יש שתי אופציות. מה אתה אומר? ש: אולי אחת אני חושב כשהוא אומר יקר הוא מסתכל על המוצר והוא אומר מה
התועלת שתצא לי ומה הכסף ששווה לי לשלם עבור
התועלת הזאת. אליעד: מה שתי הפירושים שיכול להיות שהוא מתכוון יקר. ש: אחד זה מה שאמרתי. אליעד: אפשרות אחת שהוא אומר יקר הוא מתכוון לומר ש...? ש: שאיזה
תועלת תצא לי וכמה כסף אני מוכן לשלם תמורת
התועלת של המוצר הזה שאני אקבל מהמוצר הזה. אליעד: מה? ש: כמה אני מוכן לשלם. אליעד: מה כמה אני מוכן לשלם? ש: הוא שואל את עצמו כשהוא אומר יקר לי הוא רוצה לומר במילים אחרות אני
התועלת שאני אקבל מהמוצר הזה. אליעד: שווה לי רק עשרה שקלים. ש: רק עשרה שקלים. אליעד: ומה הפירוש השני? ש: והפירוש השני שהוא רואה במקום אחר את זה יותר זול. אליעד: זה לא ... המוצר לך הוא אומר זה יקר לי, כלקוח אמר תקשיב המוצר שלך יקר לי אפשרות אחת שהוא מתכוון להגיד תקשיב אני מבין מה אתה נותן לי אבל את אותה
תועלת בדיוק אני יכול להשיג שם בחצי מחיר אפשרות נוספת כשהוא אומר יקר לי היא לא בגלל שהוא אומר אני יכול להשיג את זה שם בחצי מחיר או שהוא אומר זה לא שווה לי את הכסף כי ... בסדר ואמרת לא בהנחה של זה ובהנחה של זה אוקי. אליעד: נכון אבל את זה לא אמרתי מה אתה רוצה? ש: בסדר. אליעד: סבבה לא, מחויב שהוא חושב
שהתועלת היא פחות מהעלות ואז יכול להיות כי הוא חושב שהוא יקנה את זה במקום אחר אבל יכול להיות שהוא לא מכיר את
התועלת. עכשיו בא נתקדם את
התועלת הכוונה היא היתרונות, עכשיו בא נחדד עכשיו יכול להיות מצב. אתה? ש: השאלה היא האם זאת המחשבה שלו או הוא עדיין בתוך מחשבה של. אליעד: לא יודע אין לי מושג הלאה, לא ... הבעיה ולא מבין איך המאוורר יפתור את הבעיה ואז זאת גישה אחרת. אז לפני שקופצים ומדיינים קודם כל בא נבין מה העניין האם הוא לא מבין את
התועלת האם
התועלת לא מספיק גדולה עבורו או שהעלות גדולה עבורו כי הוא חושב שיש אלטרנטיבה כי הוא חושב ככה כי הוא חושב ככה, מה שניסיתי לחדד פה זה שכשמישהו אומר אני לא רוצה משהו לא תמיד בהנחה שיש לו את היכולת וכו לפעמים זה נובע מכך שהוא לא מבין את
התועלת ולא צריך לריב איתו על המחיר צריך לריב איתו על לעשות ולידציה שהוא מבין את התועלות. עכשיו מה אמור לעשות בעל העסק? מה שבעל העסק צריך לעשות זה כזה דבר לשאול את ... אליעד: כן כי אתה שאלת את זה. ש: יכול להיות. אליעד: חופר כמישהו אומר לך שאתה חופר הוא מתכוון להגיד שאתה מעמיק בנושא שהוא לא חווה ממנו
תועלת מההעמקה, זאת אומרת אם הוא היה נהנה מזה שאתה מעמיק הוא היה אומר וואו איך אתה מעמיק איך אתה מנתח ברגע שהוא לא מפיק מזה
תועלת וואו איך אתה חופר איך אתה מבלבל את המוח הבנת זה הכל תלוי באם הוא חושב שהוא מפיק
תועלת או לא, זאת לא הבעיה שלו שאתה מעמיק הבעיה שלו שהוא לא חושב שהוא מפיק
תועלת מההעמקה הזאת. ש: זה עושה לו יותר רע עכשיו אז איך בכל זאת. אליעד: כי הוא לא מבין איך זה עושה לו יותר טוב אז אני לא יודע צריך לראות ספציפית את המקרה, מה היה ... בכלל מבין שאתה רוצה לעזור לו. מה אתה רוצה להגיד? ש: זה בדיוק המקרה השלישי שרציתי לפני זה להגיד שיכול להיות שכשאתה מסביר לבן אדם מה
התועלת שהמוצר יביא לו אתה בעצם מנפח את הערך של המוצר והבן אדם משהו שהוא רצה לקנות והיה מוכן לשלם עשרה שקלים ואז הוא רואה מההסבר שזה יכול להיות שזה עולה מאה שקל, כן ...