... גם כעס וגם אי - כעס בלי לשלול שום דבר. מה קורה כאשר
נהנים מהכעס? שאלה: אם אני
נהנה מהכעס, סימן שהתגשם רצוני. ואז אני מיד מזדהה עם הישות המצומצמת. אליעד: אכן, אני כועס ואני
נהנה מזה שאני כועס - זה התגשמות של רצון, אבל לא של האני הקטן אלא של רצון המציאות ... כי אחדות אמיתית נמצאת לפני ולתוך כל המצבים. מדוע חשוב
ליהנות מהנפרדות ולא לבטל אותה? בסופו של דבר, המטרה היא להיות כאן
וליהנות, במקום לברוח. רבי נחמן, למשל, דיבר נגד תאוות הגוף, אך לא כי אסור
ליהנות, הוא הסביר שהצדיק
נהנה מהאותיות הפנימיות שבכל דבר, לא רק מהלבוש החיצוני. כך גם לגבי כעס או כל חוויה אחרת - אפשר
ליהנות מההיבט הפנימי העמוק שיש בכל צורה, בלי להתנתק מהצורות החיצוניות. מדוע רבי נחמן ... ממצוקה שהוא מרגיש כשרע לאחרים. למה אין סתירה בין
ליהנות מהנפרדות ובו זמנית להיות גם לפני הכל? אליעד מדגיש שתכלית התהליך היא לחוות בו זמנית גם את האחדות וגם את הנפרדות. אפשר
ליהנות מהמציאות בעולם הזה, וגם להבין שבו - זמנית יש ממד שבו הכל אחד, ובו אין שום רצון ... שהתנגד לתאוות הגוף מבחינה מסוימת, הבהיר שלצדיק יש
הנאה פנימית מהאותיות הפנימיות שבכל דבר, ולא רק מההיבט החיצוני. האם רבי נחמן באמת ... בתוך הנפרדות: אוכלים, עוזרים לאנשים, חווים כעס
והנאה, ומהצד השני מודעים שהנפרדות עצמה יוצאת מאחדות מוחלטת שאין בה כל הגדרה. כך האדם ... והלאה דרך פרספקטיבה אחרת שאלה: ברגע שאתה אומר שאתה
נהנה מהכעס, זה סימן שרצונך מתגשם, ואז אם רצונך מתגשם אתה תזדהה שוב עם הישות ... היא, כן, אני כועס, אני רוצה את זה שאני כועס, אני
נהנה שאני כועס, זה התגשמות רצוני, אבל לא התגשמות רצונו של האני המצומצם אלא של ... היה נגד זה שתהנה מהלבוש החיצוני. רבי נחמן אומר שהצדיק
נהנה מהאותיות שיש בכל דבר, הוא מסביר שהאכילה של הצדיק היא מהאותיות. מה שאני בא להגיד הוא שתהנה מהנפרדות, אלוהים כן בנפרדות הוא כן
נהנה מהנפרדות, הוא כן מחייה את העולם, הוא כן משנה את רצונו בכל רגע, אבל הוא גם מחוץ ... זמנית. אם תבין למה כל דבר קיים, אז תהנה, אבל אתה לא
נהנה מהלבוש החיצוני, אמנם אתה
נהנה מהלבוש החיצוני, כי בפרקטיקה אתה רוצה אותו, אבל אתה
נהנה ממשהו פנימי יותר, מהחוויה הפנימית של הדבר. שאלה: למה רבי נחמן עושה הפרדה בין ...