... עם המציאות. אלא, שמי שעוד לא זכה לחזור מביטול לאין סוף, הוא רק יכול לשער בדעתו את
ההנאה הזאת. והאדם כוסף
להנאה הזאת תמיד. משום שבתת המודע של האדם, צרובה
ההנאה הזאת של הביטול לאין סוף. והשום דבר הזה מלובש בכל דבר. אלא שהאדם לא יודע לזהות את
ההנאה הזאת שמלובשת בכל דבר. כי השום דבר, הוא
ההנאה של השלמות. כי שם אין שום חיסרון כלל.
וההנאה הזאת נמצאת באין סוף לבושים שונים של המציאות, כי היא החיות של המציאות. אלא, שהאדם לא מכיר את
ההנאה הזאת, שמשתקפת אליו מכל דבר. כי האדם לא מזהה אותה, משום שהוא לא מסוגל להגדיר אותה, כי היא חסרת כל צורה כנל. אבל אחרי שהאדם זוכה לחזור מביטול לאין סוף, אז
ההנאה הזאת משתקפת לאדם מכל דבר, ואז האדם רואה את ההשתקפות של השום דבר, בכל דבר ממש. ...