... באמונה הזאת. ייתכן מאוד שדווקא האמונה שלהיות לבד זה רע גורמת לו
ליהנות הרבה יותר כשהוא נמצא עם אנשים. כלומר, אם הוא יפסיק לחשוב שלהיות לבד זה רע, הוא יאבד חלק
מההנאה כשהוא נמצא עם אחרים, כי
ההנאה הזאת מתבססת על תחושת הניגוד בין הלבד לביחד. למה אנחנו מזדהים עם מחשבות שמייסרות אותנו? לפעמים אנחנו מחזיקים במחשבות רעות שמייסרות אותנו דווקא בגלל שאנחנו מזדהים ... אני חייב להיות בריא, והוא יודע שאם יוותר על המחשבה הזאת, יאבד את
ההנאה מהתחושה הטובה שהוא חווה כשהוא בריא. ובכל זאת, הוא אומר לעצמו: אני לא רוצה את הדיל הזה, אני רוצה
ליהנות להיות בריא בלי לשלם את מחיר הסבל כשהבריאות נפגעת. איך להתמודד עם הרצון לטוב בלי רע? כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא רוצה רק את הטוב ללא הרע, עליו לחזור שוב לשיטה ... שלהיות לבד זה רע? ייתכן שהתשובה היא שדווקא המחשבה הזאת גורמת לו
ליהנות יותר כשהוא לא לבד. כלומר, עצם המחשבה שלהיות לבד זה רע, יוצרת מצב שבו כאשר הוא כן נמצא בחברת אנשים, הוא חווה
הנאה גדולה יותר. הזדהות עם המחשבה שמייסרת לפעמים המחשבה הרעה נתפסת כמשהו שצריך להיפטר ממנו, אך למעשה יש בה אלמנט שהאדם מזדהה איתו. משל לכך הוא מצב של לוחמה, שבו יש אויב ... עליו. כלומר, אם הוא יוותר על המחשבה הרעה, הוא ייאלץ לוותר גם על
ההנאה שהיא מספקת לו בעקיפין. המגבלה של השיטה - כשזה כבר לא מספיק השאלה היא: באיזה מצב השיטה של זיהוי היתרונות שיוצאים מהמחשבה הרעה מפסיקה להיות אפקטיבית? כאשר אדם מזהה ... הזה? כלומר, כשהוא מבין שהרע הזה מביא לו תועלת, אך הוא בכל זאת רוצה
ליהנות מהתועלת בלי לשאת ברע שמלווה אותה. לדוגמה, אדם שמזדהה עם המחשבה אני חייב להיות בריא, מבין שאם יוותר עליה, הוא יאבד את
ההנאה הרבה שהוא מקבל כאשר הוא מרגיש בריא. אך מה קורה כאשר הוא אומר: נכון, אני מבין
שההנאה שלי תלויה בכך, אבל אני לא רוצה לשלם את המחיר - אני רוצה את הטוב בלי הרע? המעבר לשיטה של הטלת ספק בשלב זה, כאשר האדם לא מוכן לקבל את הדיל של קבל טוב בתמורה לרע, ...