... יכולות להתאים לכל תחום בחיים, לא רק בעסקים. בכל שיחה, כאשר יש לך צורך לסרב למישהו בצורה שאינה פוגעת בו, אתה יכול להיעזר בטכניקות אלו. אם מדובר
בעובד המבקש לצאת מוקדם, למשל, אתה יכול להפנות אותו לחשיבות המשימות שעליו להשלים במקום להתעקש על כך שיישאר
בעבודה. ההבנה שהצד השני לא תמיד מבקש את הבקשה בגלל צורך אמיתי אלא מתוך מניעים שונים יכולה לעזור לך לזהות את הדרך בה תוכל לסרב מבלי לפגוע. איך לסרב בנימוס? טכניקות מניפולציה בסרוב ... לו, לשאול למה הוא רוצה את זה. אליעד: לא, אפשרות ראשונה היא לבדוק מה הוא רוצה יותר ואז מה לדוגמה, אתה תן דוגמה עכשיו, תן דוגמה אחרת. ש: נגיד
עובד שלך מבקש לצאת מוקדם. אליעד:
עובד מבקש לצאת מוקדם
מהעבודה אוקי, אתה רוצה לסרב לו בלי להגיד לא רוצה שתצא מוקדם למרות שבסופו של דבר הוא ידע שהוא לא יצא מוקדם. אז מה שתי האפשרויות? אפשר גם לעשות אותן ביחד, אפשרות ראשונה אומרת בא נבדוק איזה דבר הוא חושב שחשוב לו יותר מלצאת מוקדם, מה הוא חושב שחשוב לו יותר מלצאת מוקדם? ש: מקום
העבודה. אליעד: נגיד זה שצריך להספיק, נגיד אם ישאלו את
העובד תגיד לי מה חשוב לצאת שעה מוקדם או להיות בטוח שהפרויקט הזה יסתיים בזמן?, בטוח למה הוא רוצה להיות בטוח שהפרויקט הזה יסתיים בזמן? כי הוא יודע שזה משפיע על המשכורת שלו, על ... אתה יודע אנחנו כרגע משקיעים בפרויקט, להעביר נושא למשהו שאתה חושב שחשוב בעיניו יותר. הבנת? תן אתה דוגמה מאצלך. נגיד הוא אומר לך אני רוצה לצאת
מהעבודה, רוצה לצאת יותר מוקדם איזה נושא אתה יכול לדבר שהוא ישכח את זה, שזה יותר חשוב מאשר לצאת
מהעבודה מוקדם? ש: המשימות שיש לו לעשות. אליעד: אוקי, עכשיו מה האמת מה חשוב לו יותר המשימות או לצאת בזמן? לצאת מוקדם אלא מה שהמשכורת שהוא יקבל בסוף החודש יותר חשובה לו מאשר לצאת ... אז מה הוא יגיד לך? ש: כי אני רוצה ללכת לעשות שיעורי בית. אליעד: לא, נגיד שהוא אומר לך יש לי סידורים, אומר בסדר הבנתי סידורים אבל יש לנו גם
עבודה לעשות, איזה סידורים נגיד מה דחוף? ש: בדיקת איידס. אליעד: ואז הוא אומר לך. ש: נסה לסרב עכשיו, אבל זה רק בדיקה תמשוך עד מחר. אליעד: אתה צריך לצאת מנקודת הנחה שאם זה היה לו ... אחד הוא אומר לו תראה נכון שזה עולה לך כסף אבל אתה מקבל ככה וככה כי זה חשוב יותר מהכסף, 2. מה אתה מוטרד מהכסף, נו תשלם עוד 100 שקל מה קרה,
תעבוד תרוויח את ה100 שקל במקום אחר מה קרה, זאת וריאציה אחת. עכשיו מהכיוון ההפוך הלקוח אומר למוכר תקשיב אם לא תיתן לי את ההנחה אני לא אקנה את זה, כאילו מה הוא אומר לך, הרי מה ...