... אנשים, איך לגרום לאנשים לרצות לעזור לך? איך לגרום
לעובדים לרצות
לעבוד? איך לתת מוטיבציה
לעובדים? איך לתת מוטיבציה לספקים? לומר תודה, אמירת תודה, לומר בבקשה, לא לקחת מישהו כברור מאליו, לומר תודה
לעובדים, לכבד אנשים איך לגרום לאנשים ... הן בעלות השפעה עמוקה על מערכת היחסים הבין - אישית ועל האופן שבו אנשים תופסים אותך. למה חשוב להגיד בבקשה ותודה
לעובדים ולספקים? הרעיון המרכזי הוא ... לוקח אותם כמובן מאליו או מתייחס אליהם כאל חפץ או כלי להשגת מטרה. זה נכון לא רק כשמדובר באנשים זרים, אלא גם
בעובדים שלך או בספקים שאתה משלם להם כסף. דווקא במקרים שבהם נדמה שהאדם מולך חייב לעשות את
העבודה, חשוב עוד יותר להשתמש בנימוס בסיסי ובמילים בבקשה ותודה. כאשר אתה אומר
לעובד שלך או לספק שירות ששילמת לו: בבקשה, תודה, אתה מעביר לו מסר ברור וחשוב. המסר הוא שאתה לא תופס אותו כברור מאליו, שאתה מכבד אותו ומעריך את
עבודתו ואת העובדה שהוא עושה את המוטל עליו. מסר כזה גורם
לעובד להרגיש טוב עם עצמו, מעריכים אותו, וזה משפיע ישירות על הרצון שלו לעזור, להשקיע יותר,
ולעבוד בצורה נעימה ואיכותית יותר עבורך. מה קורה כשמתייחסים לאדם כברור מאליו? אם לא משתמשים במילים בבקשה ותודה,
העובד או הספק מתחיל להרגיש שמצפים ממנו ... בלי הערכה. כאשר אדם מרגיש שחושבים שהוא חייב לעשות משהו, אוטומטית נוצרת בתוכו התנגדות. הוא פחות ירצה לבצע את
העבודה , ירגיש רע, ירגיש שהוא
עובד רק בשביל הכסף, יתמלא בכעס או ... חייב לעשות משהו באופן מוחלט, זה עלול לעורר בו תחושה של חולשה או כפייה. במצב כזה הוא יכול אפילו לפתח סלידה
מהעבודה עצמה, מכיוון שהוא מרגיש שהוא פועל מתוך הכרח ולא מתוך רצון חופשי. האם לשלם כסף
לעובד אומר שהוא חייב לך? אליעד מבהיר נקודה מאוד חשובה: גם אם שילמת
לעובד שלך משכורת, זה לא אומר שהוא באמת חייב לך משהו מבחינה מהותית. אמנם ברמה הפרקטית הוא מקבל כסף תמורת
עבודה, אך מבחינה פסיכולוגית ורגשית, האדם לא חייב לך דבר. אם
עובד יחליט שהוא לא רוצה
לעבוד, הוא פשוט יפסיק. לכן, המחשבה
שעובד או ספק חייבים לך משהו היא מוטעית ואינה אפקטיבית בטווח הארוך. התייחסות כזאת פוגעת במוטיבציה ובתפוקה של
העובדים. איך מייצרים איזון נכון בתקשורת בין אישית עם
העובדים? מצד שני, אליעד כהן מסביר שגם להגיד בבקשה ותודה בתדירות גבוהה מדי או בצורה מוגזמת יכול לגרום לתופעה הפוכה.
העובד עלול להרגיש
שהעבודה שלו היא בגדר טובה או התנדבות, וכתוצאה מכך הוא עלול לשכוח את תפקידו המקצועי. חשוב למצוא איזון נכון בשימוש במילים אלו, כדי לא ליצור מצב שבו
העובד מאבד את תחושת האחריות המקצועית שלו. כיצד משפיעות מילים פשוטות על התפקוד של
העובד? כאשר אתה אומר
לעובד בבקשה, האם תוכל לעשות את זה? או תודה רבה, אני מעריך את זה, אתה בונה מערכת יחסים נעימה ואנושית הרבה מעבר ליחסי
עובד - מעביד או ספק - לקוח.