... את המציאות. האדם יוצר תמונה אידיאלית בראש של איך המציאות צריכה להיראות - ילדים מאושרים, גוף בריא,
עבודה מסוימת - וכל פעם שהמציאות לא מתאימה לתמונה הזאת, הוא סובל. אם האדם היה מבין לעומק שהבעיה היא ברצון שלו שהמציאות תהיה שונה, הוא היה מפסיק לסבול. למה האדם ... לתוך עצמו. הוא חייב להבין שאין שום דבר מחוץ לו שגורם לסבל - לא ה - DNA, לא ההורים, לא הילדים, לא
העבודה ולא שום דבר אחר. אליעד מדגים זאת בעזרת דוגמה פשוטה: אם נופלת עליך אבן, הבעיה אינה באבן, אלא בכך שאתה לא רוצה שהאבן תיפול עליך. האדם חייב להפנים שהבעיה ... מאשים את עצמו או שהוא עדיין מאשים את המציאות. לדוגמה, האדם מתלונן על כך שהוא צריך להתרכז יותר מדי
בעבודה. אליעד מציע לו לבדוק למה באמת זה מפריע לו. הוא מראה לו שזה לא באמת מחויב שהוא לא יאהב להתרכז, ושיש אנשים אחרים שאוהבים להתרכז
בעבודה כזאת. האדם צריך לבדוק למה דווקא הוא לא אוהב את המצב הזה. אם האדם יהיה מספיק כנה עם עצמו, הוא יגלה שהבעיה היא בו בלבד, ואז הוא יוכל לשנות את החוויה שלו. ... מרגיש איתם טוב. למשל שחקתי באינטרנט משחקים מטופשים, ואני לא מרגיש טוב עם זה. אליעד: שים לב, האם זה
עובדה שהמשחקים מטופשים? זוהי פרשנות. למעשה שיקרת את עצמך. אתה אומר, למה שאני סתם ייהנה, בא נגיד שהם משחקים מטופשים, למעשה אמרת שהאזור הזה של המציאות דפוק. ... אתה לא יכול לשנות את המציאות, ולכן אתה כועס. אז מה מציק לך עם המשחק? שאלה: הייתי צריך לסיים משהו
בעבודה , ולא הצלחתי. אני צריך לסיים את המסמך כדי לקבל משכורת. אליעד: אז למעשה המסמך לא מטריד אותך, אלא המשכורת שלא תקבל בגלל שאינך גומר את המסמך. ולמעשה אתה לא ... אדם רעב שמעדיף לשחק, אז מה מפחיד אותך? מה, לא מתאים לך למות מתוך משחק? אתה אומר, מתאים לי יותר,
לעבוד קשה כל החיים, ואחר למות בגיל מבוגר ממחלה. אבל בכל מקרה אתה תמות, אז מה זה משנה איך ומתי תמות? אז עכשיו אתה לא חווה שלמות, כי אתה כועס על עצמך שאתה לא
עובד אלא משחק. אז מה מציק לך. בא נקצין את זה, אתה קשור לכסא, ולא נותנים לך לאכול, אז מה הבעיה? אתה סובל בגלל שאתה לא אוכל, למה? הבעיה היא לא באוכל, אלא ... יש כמה תרחישים, האחד - אתה רעב ומשחק עד שתמות, האפשרות השנייה שאתה בוחר לאכול, אפשרות שלישית שאתה
עובד וגומר את המסמך, אבל השאלה היא, האם אתה בוחר את מה שאתה עושה, האם אתה בהשתוות? שאלה: לא, אני עושה דברים מתוך לחץ. אליעד: אז לא אתה בוחר את הרצון. אני ... שאתה לא רוצה את זה, ולכן צריך לבדוק עם השכל, ממה אתה מפחד? או האם יש משהו רע במציאות? שאלה: שאני לא
עובד במה שאני רוצה, אין לי סיפוק
מהעבודה , אני לא נהנה
מהעבודה. אליעד: למה אתה לא נהנה
מהעבודה? שאלה: אני לא אדון לעצמי. אליעד: למשל עכשיו אתה
עובד בפרך, מה הבעיה? למה אתה לא רוצה? הסבל הוא שאתה לא רוצה, אז למה אתה לא מרוצה ממה שאתה
עובד? האדם כל כך דפוק שהוא לא יכול להגיד שמשהו לא בסדר אצלו. האם אתה מבין שאתה הבעייתי פה? עצם זה שאתה לא מקבל את המציאות, זה מה שגורם לך לסבל. אם אתה אלוהים עכשיו מה היית משנה? שאלה: הייתי מחליף
עבודה. אליעד: למה רק
עבודה, למה שלא תבקש הכל. אפשר להינות מהחיים גם בלי
עבודה. האם קיימת אפשרות תיאורטית שתעשה
עבודה שאתה לא אוהב, אבל אתה תהיה שמח בזה שאתה לא אוהב את
העבודה? רע לך, אבל אתה רוצה את הרע, אתה נמצא לפני הרע. יש שני רבדים, הרובד החיצוני שאתה לא רוצה את
העבודה, והרובד הפנימי שאתה רוצה את המציאות כפי שהיא. אני שוב שואל למה אתה לא רוצה את
העבודה שלך? שאלה: זה האופי שלו או ה - DNA. אליעד: אני לא קונה את זה, לאדם יש אין סוף אפשרויות, יש אנשים שהיו נהנים
בעבודה הזאת, כך שיש אפשרות ליהנות
מעבודה זו, אז אני שואל אותו שוב, מדוע הוא לא נהנה
מהעבודה שלו? הוא יכל להגיע למצב שהוא כן רוצה את
עבודתו, אז מדוע הוא לא רוצה את
העבודה שלו? הוא כרגע לא חווה שלמות, אני שואל אותו, למה? הוא אומר בגלל שהוא לא מרוצה
מהעבודה. אני טוען, שאם הוא יבין למה הוא לא מרוצה
מהעבודה, יהיה לו טוב בחיים בשלמות. כרגע יש מציאות, והתודעה שלו לא חווה שלמות, אפילו שאתה אומר שזה בגלל ה - DNA, אני אומר שאפילו שהוא יבין מדוע ה - DNA חווה כך, הוא גם יגיע לשלמות. לכן ה - DNA לא פותר את הבעיה. נחזור אליך שוב, אתה לא מרוצה
מהעבודה, למה? שאלה: כי יש מנהלים שמכתיבים לי מה לעשות. אליעד: יש הרבה אנשים שרוצים שיהיו עליהם מנהלים, אז למה אתה לא כזה? אתה סובל בגלל שאתה לא רוצה שיהיו עליך ...