...
עובדים, מי יראיין את
העובד החדש? תהליך גיוס
עובד לארגון, מי צריך לראיין את
העובד החדש? כוח אדם, איך לגייס
עובד חדש? איך לבנות צוות
עובדים? איך לראיין
עובד חדש? תהליך גיוס
עובדים, יעוץ ארגוני, איך לראיין
עובדים חדשים? מבנה ארגוני מי אמור לראיין
עובד חדש בארגון? כאשר ארגון מחפש לגייס
עובד חדש, נשאלת השאלה מי בדיוק אמור להיות המראיין של
העובד. בארגונים קטנים, שבהם יש מנהל אחד
ועובדים תחתיו, ברור שהמנהל עצמו יהיה זה שיבצע את הריאיון, מכיוון שאין מישהו אחר שיכול לעשות זאת. אבל מה קורה בארגונים גדולים עם כמה רמות ניהול ומבנה ארגוני מורכב? מי באמת צריך לראיין את
העובד החדש? מדוע המנהל הישיר חייב לראיין את
העובד החדש? הכלל הראשון הוא שהמנהל הישיר, כלומר, האדם שינהל את
העובד באופן יומיומי, חייב להיות זה שמראיין את
העובד. לדוגמה, אם מדובר בתהליך גיוס של איש מכירות, הראשון שיראיין את איש המכירות הוא מנהל המכירות שאצלו
העובד יעבוד. למה חשוב להקפיד על זה? הסיבה פשוטה ומעשית:
עובד חדש הוא בעצם כלי
עבודה בידיו של המנהל. בדיוק כמו שאיש מקצוע בוחר לעצמו את כלי
העבודה שלו, כך גם מנהל חייב לבחור את
העובדים שלו. אם לדוגמה מגיע מועמד לתפקיד מכירות, ומישהו אחר בארגון, שאינו המנהל הישיר, מראיין ומקבל אותו
לעבודה, ייתכן מצב בעייתי מאוד: כאשר
העובד יעשה טעויות או ייכשל במשימותיו, המנהל הישיר עשוי לטעון שלא הוא בחר אותו, ולכן אין זו אשמתו. זה יוצר בעיית אחריות ברורה. לעומת זאת, אם המנהל הישיר הוא זה שבחר, ראיין ואישר את
העובד, הוא נושא באחריות מלאה כלפי ההצלחה או הכישלון של
העובד. דוגמת המקדחה: מי אחראי על הכלי שהתקלקל? כדי להמחיש את ההיגיון הזה, אליעד נותן דוגמה פשוטה וברורה: נניח שבעל מקצוע רוצה לקנות מקדחה חדשה. אם בעל המקצוע עצמו בוחר את המקדחה שהוא רוצה
לעבוד איתה, האחריות על תקינות הכלי מוטלת עליו בלבד. הוא לא יוכל לטעון אחר כך שהוא אינו מרוצה או ... בלי שהוא מעורב בבחירתה, הוא תמיד יוכל להגיד שהמקדחה לא מתאימה או לא תקינה, והוא יסיר מעצמו אחריות. בדיוק באותו אופן
עובד התהליך של גיוס
עובדים: מי שמנהל ישירות את